Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Megfejtés

2009.02.02. 12:54 :: Bordin

Majd egy napig gondolkodtam ezen az ötödik játszmán.
Felmerült több megoldás is, nevezetesen:
- Roger megint megijedt
- Roger elfáradt
- Mindkettő
- Egyik sem

Aztán ma felhívtam Mariannt, aki nagyon ért az ilyen dolgokhoz, vívóként sokszor megélt hasonlót, (legtöbbször mondjuk a másik oldalról) és ő megmondta élből:
Amikor az ötödik elején elbukta az adogatását, átfutott az agyán, hogy nem tud nyerni. Ha belegebed akkor sem. Látszott a szemén.
És akinek ez átszalad az agyán, az nem tud tovább figyelni.
És ha nem tud tovább figyelni, akkor elkezd hibázni.
Ha meg elkezd hibázni, akkor kikap - de ezt már én tettem hozzá.

Hát kb ennyi.


 

46 komment

Címkék: nadal federer

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr33918011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

noriega77 2009.02.02. 13:07:01

(Az ember, aki nem beszélgetett két órát Agassival.)
Totál igaza van Mariannak, és ez a különbség Nadal és közte, és ezzel nyert is Rafa, mert tenisztudásban sztem behozta a svájcit. Nincs akkora repertoárja, de ami megvan neki azt hatékonyabban hozza. Nadal szemén Verda ellen is azt láttam, ha hátrányba került: "ez baromi nehéz lesz,nehezebb mint gondoltam, de megcsinálom. Nézzük mit kell tennem?".
Remélem, Rog most csak ezen gondolkodik.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.02. 13:11:52

Gábor, 30-0 után ütött 9 hibát. Nem érzem ezt a magyarázatot elfogadhatónak. A 4. játszmában a kettőssel elbukott tie break után 2-2nél hét break labdát hárított fantasztikus, bevállalós játékkal. ha ott elmegy elfogadom amit írtál, így nem. egy olyan mérkőzésen, ahol számtalan break van 1-2 nem a világ vége. itt másról lehet szó.

R.Daneel_Olivaw 2009.02.02. 13:29:22

Az én meglátásom az, hogy Federer elhitte, hogy Rafa elfárad a végére és akkor elkapja. Sajnos ez fordítva sült el, és Rafa erőtenisze legyőzte Roger elegáns teniszét. Azért a meccsen nyomokban fel lehetett fedezni, hogy Federernek lesz még keresnivalója. Lehet szüksége lenne egy edzőre, akivel együtt vészelhetné át az ilyen kudarcokat ( Federer sem Superman). Neki már csak fejben van mit fejlődnie.
Nadal elött le a kalappal, ezt vártam töle.

HeadMan · http://www.roptese.hu/ 2009.02.02. 13:30:49

Sziasztok, egy zseniális mérkőzésen vagyunk túl, melyben szerintem Fed nem használta ki a lehetőségeit. Nadal hozta a szokásosat és ezzel megverte. Nadal zsenialitásához tartozik, hogy 5 év alatt hihetetlenül nagyot változott, viszont játékának az alapja a lába, amivel okosabban kellene gazdálkodnia, ha hosszú pályafutást képzel el magának. Fed közelít a 30-hoz és sok esélye más nem lesz, ha így folytatja FEJBEN a Nadal elleni meccseit. Egyértelműen hatalmas kockázatvállalással lehet megverni és ezt is nehéz lehet feldolgozni. Már nem elég vonalra ütni. A vonal külső szélét kell céloznia és én pedig abszolút egyetértek Mariannal. Látszott rajta, hogy nem-nem, ez nem megy... hiába próbálkozom nem megy. Megtört a végére és ezt a meccs végi sírás is alátámasztja. Amikor feldolgozza, hogy Ő "csak" MÁSODIK, na akkor lehet esélye arra, hogy legyőzze.

LGfan 2009.02.02. 13:39:09

A megfejtés pofon egyszerű. Lehet Rafi játszott 9 órát, de reggelig is bírta volna, még Federer 4 óra után elfáradt ennyi.
Federer nincs hozzászokva a hosszú meccsekhez nincs erőnléte, még Nadal mint írtam reggelig is nyomta volna. Ő adogatott elöbb, Federernek meg nem volt lelkiereje.

Norka79 2009.02.02. 13:48:37

Fantasztikus meccs volt, túl jó :)

15 éve nézek teniszt, sok kedvenc teniszezőm veszített már, sosem sírtam. Most zokogtam a végén...este fél 12-kor nem bírtam még aludni mert ezen járt az agyam, már fájt a fejem...sosem hatott még így rám egy meccs sem...pedig nem vagyok már tini...egy biztos lehet ezen agyalni még sokat...

Szerintem Nadal teste hosszútávon nem fogja bírni erővel. Én erre tippelek.

noriega77 2009.02.02. 13:52:06

Egy dologban biztos vagyok: Federernek mások (értsd: nem Nadal) ellen is harcmodort kell váltania, mert ha évente kétszer összejön a nagy találkozó, pont akkor hozni egy adott játékot a világ legjobbja ellen, hát az nem lesz könnyű. Kíméletlennek kell lennie, Andy, Djoko és Murray ellen is, nem csak azért mert utóbbi kettő ellen is egyre nehezebb lesz nyernie. Szmokingban már nem érdemes kimenni a pályára. Nadal is bevet mindent, mert nem tudja, hogy a játéka biztosan elég lesz a győzelemhez. Aztán a meccs végén lehet mosolyogni.

McKracken 2009.02.02. 14:02:36

Egyszerűen képtelen volt tartani a koncentrációt. 4 órán át lépést tartani Rafával fejben, végig nagyon erősen fókuszálni, nem meginogni, nagyon kevesen képesek. Még Rafa sem, ezért voltak azok az üresjáratai a 2. és a 4. játszmában, mikor Fed megcsinálta a break-et. Természetes, hogy egyszer valamikor Fed koncentrálása is alább hagy. Az 5. setben jött ez el 2-3nál. Nem bírta tovább tartani a fókuszt. Láttuk Wimbledonban is ugyanezt, bár ott egy kicsit tovább tudta tartani magát. Miért nem tud a végéig kitartani? Mert nem szokott hozzá az ilyen hosszú nagy küzdelmekhez, amiben a végén a willpower dönt.

borsz 2009.02.02. 14:06:57

Nadal, mint ember is óriási (akárcsak Fed).
Ez a hatodik Grand Slam-sikere. Kiemelkedik a többi közül?
Annyiban mindenképp, hogy ezt kemény pályán nyertem meg, és egész életemben sokat dolgoztam azért, hogy ezen a borításon is minél jobb legyek. Ráadásul nagyon kemény, érzelemdús meccset nyertem meg, a legjobb teniszező ellen, akit valaha láttam. Együttérzek Rogerrel, tudom, mennyire nehéz lehet neki, de ő akkor is csodálatos bajnok.
Mi döntötte el a meccset? Elsősorban fizikai vagy mentális csata volt?
Nem tudom – talán az volt a kulcs, hogy az ötödik játszmában Roger többet hibázott, mint én. Abban a szettben az első bréknél nagyon fontos fonákot rontott el.
Ezennel a férfitenisz királyává koronázhatjuk?
Szó sincs erről. Fontos győzelem ez, de semmivel sem vagyok jobb játékos, mint öt órával ezelőtt. Az embernek minden meccs előtt és minden meccs után tudnia kell, hol a helye – szerénynek kell maradni.

mesii 2009.02.02. 14:07:32

Bár rendszeres olvasó vagyok itt, most regisztráltam csak, mert ehhez hozzá akartam szólni.
Nem értek egyet Mariannal. (Leszögezem előre, elfogult Rog-rajongó vagyok, 2001 óta sztem az összes létező meccsét láttam, ami volt a tévében:-))
Az, hogy mi látszik Rogeren, milyennek tűnik az arca, hogy villan a szeme - ezekből vajmi keveset lehet következtetni. Ilyen szempontól olyan, mint Pete volt, nem igazán látszik rajta, mi jár a fejében. Tavaly már párszor látható volt, hogy kívülről szinte unottnak nézed, de ő belülről mennyire akar... Most is. Nem látszott, de mindennél jobban akart. Ezért a zokogás a végén. Ha egy percre is átfutott volna rajta, hogy veszíteni fog, akkor a meccs végére azt "elfogadta" volna már fejben. Így még percekkel - sőt sztem órákkal - utána sem tudta. Én úgy gondolom, hogy egyszerűen csak jött egy áramszünet abban a game-ben, a legrosszabkor, és itt ez már bőven sok volt. Azért kétszer kiegyenlíteni sok mentális energiát visz el. A 3. szettet kellett volna hoznia, és utána meglett volna a 4. is. Volt ott 0-40 meg 15-40 is. Ott, igen, ahogy Gábor mondta, elb*szta.
Viszont talán most először Rafa ellen, nem félt! Hát ezért is nehéz annyira.
Mert így tényleg én se látom, hogy mikor és hol tudja majd legyőzni. De hiszek:-)

emmie 2009.02.02. 14:14:19

Nadal nyilatkozata, h. mit mondott neki Toni: "He told me, Anyway, you go there and fight all the time and believe on the victory all the time. I think that's what I did in the end." Szerintem ez volt a kulcs, végig hitt abban, h. megnyerheti...

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.02. 14:15:29

szerva és kész. pontosan erre hivatkozott ő is. ha rog játékából kivesszük az adogatást, azt olyan mintha rafa nem tudna futni rendesen. minden mérkőzésen 65-70%-ban ütötte be az elsőket, most 50, ráadásul 20km-el lassabban, mint szokta. ez megmagyarázza, hogy miért ment el az első szet, de az ötödiket nem. kezében volt a mérkőzés csak be kellett volna fejezni. ehelyett 17 hiba 33 perc alatt. és ez nagyon nehezen magyarázható, hiszen rafa itt már csak visszaadogatta a labdákat, ahogy ő fogalmazott nagyon solid lett...

McKracken 2009.02.02. 14:25:32

@fuzzy_dunlop: nem hinném, hogy tisztában vagy a 'solid' jelentésével.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.02. 14:35:17

de:) megbízható stb. de ebben az is benne van, hogy minimális kockázatot vállalt, ha megnézed a szet statisztikáját látni fogod, mire gondolok. DE félreértés ne legyen: azt tette, amit kellett!

stanzi17 2009.02.02. 14:49:20

@fuzzy_dunlop: az a baj, hogy az 5.játszmában már úgy adogatott ahogy a kezdők szoktak, ezért vesztette el az adogatását, na de hogy az miért volt??? vagyis hogy miért adogatott úgy ahogy egy amatőr, azt ki tudja???(szerintem ő sem)

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.02. 15:31:01

mi biztosan nem fogjuk megtudni soha:). rog annyit mondott, hogy az elejétől kezdve nem érezte az adogatás ritmusát. ez Berdych ellen is így volt, de ott 67%-ra húzta fel a végén. mindegy. soha nem tudjuk meg mi van a fejükben, mert ha tudnánk mi állnánk ott.
Fed: “Sometimes to a point a bit annoyed, because all sorts of crazy people started writing me. You’re laughing but it’s just the way it goes. People come out of the closet and think they can start helping me now. It’s just a pain.”

d.. 2009.02.02. 15:36:44

@stanzi17: Azért adogatott úgy (és hibázott annyit), mert fejben elfáradt. Óvatos volt, megijedt, hogy kikaphat, félt.

FedererRafa 2009.02.02. 15:36:54

Van-e a tenisz világában egyszerre két bajnok egy nemben... ? :D Ez a kérdés. Valamennyire egyet kell értsek Mariannal...

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.02. 15:48:32

@stanzi17: egész végig így adogatott, még a második játszmában is. sőt akkor a legrosszabbul (37%)

.:Zoltán:. 2009.02.02. 16:36:51

@mesii:
100%-osan egyetértek Veled! :)

FedererRafa 2009.02.02. 16:59:38

Szerintem Roger Federer a legnagyobb teniszező. A tegnapi díjátadó után biztos már.

Geysap 2009.02.02. 17:07:57

Bordin: ezt irtad a bevezeto cikkedben:
"Majd egy napig gondolkodtam ezen az ötödik játszmán.
Felmerült több megoldás is, nevezetesen:
- Roger megint megijedt
- Roger elfáradt
- Mindkettő
- Egyik sem"
Nem Te vagy, aki sokat gondolkodott azon a bizonyos 5. szetten. En is... Azt hiszem a valasz meghatarozasa pontosabban a "VALAMI" lenne. A vivashoz valo hasonlat a legjobb. En is vivtam tobb, mint tiz evig, es kaptam ki velem azonos szintu, vagy alacsonyabb szintu ellenfeltol. Olyantl is, aki jobban vivott, de ereztem, hogy most kepes vagyok megverni. Ott, ugye a sisak miatt az ellenfeled szelet, arcat sem latod - ami fontos lenne, de nem ez volt a veresegek oka. Az ok egyszeruen a "valami" volt. Egy rosszkor felvillano feny az ellenfel fegyverenek markolatarol? talan. Ugy ereztem, elfaradtam? talan. Ezek utan sorolhatnam a "feltetelezeseket", mert ezek azok. Valami miatt leblokkoltam, es vesztettem. Ennyi. Megmagyarazni igy a hosszu evek tavlatabol sem lehet, okot keresni ertelmetlen, mert a pszichenk nagy ur - es nem engedi, hogy minderre utolag, vagy akkor magyarazatot kapjunk.
Arrol, hogy miert pont a vivast hasonlitottam ossze a tenisszel, mint egyeni (kuzdosportot) nem magyarazom, nem is kell...
Mellesleg en is Federernek szurkoltam - de az a "valami" leblokkolta az 5. szettben, es nem tudott gyozni. Majd legkozelebb...

Geysap 2009.02.02. 17:28:18

@FedererRafa: A legnagyobb, es a legemberibb, olyan, aki nem rejti el erzelmeit - pedig itt nem 1-2 ember latta ;) Ezert kedvelem ot jobban barki masnal. Nadal azonban kapott egy jo pontot - zsenialis volt, ahogy Fed erzelmi kitoreset hogy kezelte - "akkor mar nem volt ellenfel csak barat" Sikan tanulhatnanak ebbol a momentumbol.

McKracken 2009.02.02. 17:55:37

@Geysap: Csendben megkérdezném, hogy fordított esetben egy nyertes Fed megölelt volna egy síró Nadalt? Mindannyian gyanítjuk, hogy NEM. Ez is különbséget tesz közéjük.

f4c3m4n 2009.02.02. 18:10:22

@McKracken: Szerintem megölelte volna, de abban nem vagyok biztos hogy Nadal elsírta volna magát, maximum könnyezett volna.

kiccsillag27 2009.02.02. 18:22:31

Rendszeres olvasója vagyok az oldalnak, de most először úgy éreztem, írnom kell! Szóval:
Először szeretném leszögezni, hogy 100%-ig Federer-párti vagyok.-ezért biztos sokan megvetnek, de nem érdekel!!
Attól függetlenül elismerem Nadal nagyságát is, de számomra Roger az ász.
Már a mérkőzés előtt felmérgesítettem magam, mert a Nadal- hívek előre elkezdték magyarázni, hogy ha Nadal kikap, az csak az elődöntőbeni több mint 5 órás mérkőzése miatt lesz, ill. Federer csak azért fogja tudni megverni. Könyörgöm, közben 44 órát pihent.
Teljesen a hatása alatt vagyok, hogy kikapott, de megértem.Nem csodálkozom, mindenki a győzelmet várta tőle- és saját tapasztalatból tudom, hogy ezzel nagyon nehéz megbírkózni.
Két lábbal állok a földön, tudom,hogy nem így kellett volna az 5. szettben játszania, de az húzza rá a vizes lepedőt,aki jobban tud teniszezni nála.(Ez jelen esetben csak Nadal, de ő ennél sokkal humánusabb!)Ez most azoknak szólt, akik olyan hangnemben beszélnek/írnak róla, ami engem felháborít!
Nekem is van olyan teniszező, aki nem a szívem csücske, de attól még nem szapulom, sőt a tudását is elismerem, mert nem véletlenül van ott, ahol.Ezt kellene megtanulni ill. megérteni annak a sok rosszindulatú, írigy embernek.
Az én szememben Federer azzal, hogy elpityeredett, még emberibb és még csodálatosabb lett. (persze sírtam vele én is)Remélem, hogy újra talpra fog tudni állni, és úgy hiszem, hogy egy-két GS még benne van!!Én biztos szorítani fogok neki!!

FedererRafa 2009.02.02. 18:31:10

@kiccsillag27: Ne haragudj, de véleményt mondtak páran, nem kritizáltak. Ehhez pedig nem szükséges jobb teniszezőnek lenni, mint ő.
Félreértetted.

rfff 2009.02.02. 18:58:26

Biztosan zavar téged Gábor,hogy azzal vádolnak,hogy Fed-nek szurkolsz.De azért annyira ne vedd fel,hogy átbillensz a másik oldalra.Az az "elbaszta" nem volt szép.Ekkora karrier után azért ezt mégse kellene.Bocsi.Egyébként nem nagyon volt példa arra,hogy valakinek ekkora nyomás alatt kelljen teljesíteni,úgyhogy nem hiszem hogy bárki véleménye mérvadó.A sírás pedig direkt tetszett.Amit műveltek Rafával itt a végén,felemelő volt!

gazdi17 2009.02.02. 19:08:48

@kiccsillag27: Maximálisan egyetértek Kiscsillaggal,bár én Nadalnak szúrkoltam,de én is azon a véleményen vagyok hogyha Federer megverte volna Nadalt azt egyértelmű,hogy nem azért tette volna merthogy Verdasco ellen mennyi időt töltött a pályán!!Sajnos mindenki erről beszélt a döntő előtt és még mindenki ezt hajtogatja,habár szerintem maga Nadal sem volt ezzel elfoglalva.Azt viszont mindenki elismerheti,hogy amit ez a két fiatalember vasárnap művelt az nem volt akármi.Mindenkinek el kell ismerni,mind Federer,mind pedig Nadal tehetségét(most nemcsak rájuk kell gondolni)Most Nadal nyert.de biztos vagyok benne,hoyg fog még Federer GS tornát nyerni,mert minden tudása megvan hozzá.Azon vagyok még felháborodva,hogy sokan elítélik Nadalt az erőnléte miatt.Sokan mondják,hogy erőteniszt játszik,de azt ne mondja nekem senki,hogy az erejével valaki világelső lesz.Mondhatnám Ivo Karlovicot vagy Monfilst,akik a bomba adogatásaival tudnak eldönteni meccset és mégsem tartoznak a közvetlen élvonalba, vagy akár ide sorolhatnám Andy Roddickot,de ő más mivel már bizonyította,hogy nem csak a szervákkal tud megnyerni egy meccset.Kérdezem én,hogy mit jelent az, hogy valaki erőteniszt játszik,mert erre mostmár komolyan kiváncsi lennék,hiszem mindenki olyan könnyen tud elítélni másokat,de ki kell próbálni aztán kell ítélkezni!!!Federer az én szememben is nagyot nőtt,mikor elsírta magát és látván Nadal arcát azt lehetett leolvasni róla,hogy legszívesebben ő is elsírná magát!Na ez a sport és a tisztelet a másik iránt!!(Ez most lehet,hogy nyálasan hangzott,de sajnos ez a valóság)Szúrkolok,hogy Federernek sikerüljön talpraállni,hiszen szükség van még rá a férfi teniszben,hiszen akkor nem lennének ilyen izgalmas döntők,mint vasárnap volt,meg anúgy is:)

ettumifilii 2009.02.02. 19:12:29

@gazdi17: Monfils azért nem az adogatásaival nyeri a meccseit, az max átlagosnak mondható.......

hamucin 2009.02.02. 19:46:32

Csodálatosan jó meccset láthattunk. Mindkét teniszező emberfelettit nyújtott.
Két hét csoda volt -végre itthon voltam, és amit csak lehetett néztem..
Köszönöm Gábornak is, hogy ennire szereti a teniszt.

gazdi17 2009.02.02. 19:50:32

@ettumifilii: Jogos....nem biztos,hogy jó példát mondtam,mostmár átgondolva én is rájöttem a tévedésemre...

caralho voador 2009.02.02. 19:58:30

@gazdi17: azt jelenti, hogy minden labdát elér. Gyors és kitartó, erős. Ettől még persze remek keze is van, de a fő erejét az adja, hogy minden labdamenetet 3-4-szer kell ellene megnyerni, tökéletes nyerővel. Ezt kivitelezni csak a legjobbak képesek vagy ők sem, előbb utóbb belehibáznak. Ráadásul iszonyú demoralizáló, hogy ütsz egy sarkot, vonalat, a legjobb ütésedet, és mégis az ellenfélé a pont, mert totál váratlanul úgy üt el melletted, mint a szél. Persze Rafa megmutatta tegnap, tudna ő agresszívabb is lenni.
A Mariann-féle magyarázattal én sem értek egyet ugyanis azért vesztette el már az adogatását is, mert nem találta el a pályát, és nem fordítva.
Ami reményt adhat nekünk, Roger-rajongóknak az az, hogy most először tűnt úgy, Roger valamiféle taktikát próbál alkalmazni Rafa ellen. Pl. nem a túlsó sarokba ütötte sokszor a labdát, hanem vissza, ahonnan indult. Eddig mindig az volt az érzésem, hogy Roger, tisztában lévén azzal, ő a jobb kezű kettejük közül, úgy ment ki, hogy játssza a saját játékát, azzal pedig nyerhet (ahogy bárki ellen). Nem számolt a mentális tényezőkkel. Mintha derogált volna neki világelsőként alkalmazkodni bárkihez is. Most viszont mintha változtatott volna ezen, de javítsatok ki, ha tévedek.
Amúgy az én napom is pocsék volt tegnap, végig a meccs járt a fejemben. Még szerencse, hogy a díjátadást nem vártam meg és nem láttam sírni.

d.. 2009.02.02. 20:24:34

@kiccsillag27: "Könyörgöm, közben 44 órát pihent." Nem arról van ám itt szó, hogy Rafa kilihegősödött pénteken, és szusszannia kellett egy kicsit. Regenerálódni kell a testnek, és az nem 1 nap.

Ha én 2-3 nap egymás után játszom pár órát, napokig fáj a vállam, karom, bokám, hátam, mindenem. És miért ne hasonlíthatnám magam Nadalhoz, hehe. :)

stanzi17 2009.02.02. 20:55:54

Nadal is és Federer is nagyon tud....Rafa jobban ott volt!!!

Én rájöttem mi volt a gond nála..(namármint Federernél)az ami Wimbledonban is!! (bár ott más előjelekkel kezdődött, ugye az a 0:2) Elkezdte járatni az agyát hogy anyám most beállíthatom Sampras rekordját(merthogy ugye ez is ott volt ám a levegőben, csak a 14.lett volna kérem..) Wimbledonban is ott "baszta" el hogy végigfutott az agyán, hogy megtudja dönteni Borg rekordját!!

nah hát én erre jutottam a sok gondolkodás után.....
Go Rog, lesz idén még 3GS meglehet a 16is:):):)

rfff 2009.02.02. 21:28:47

@stanzi17: Egyet értek!A végével is!:))))

kihasználta:derivált töröttvonal szögpontjaira von 2009.02.02. 22:19:20

Hmm...ez az a Mariann, aki mintegy 2 esztendővel ezelőtt nagy bölcsen kielemzte, hogy Verda soha nem lesz Top10-es játékos?
Köszönjük az észrevételeit.

jerrycandance 2009.02.02. 22:54:07

Én sem értek egyet Mariannal, a játék képe nem adhatott okot Federernek arra, hogy úgy érezze nem nyerhet.
A kettejük párharcánaka a kulcsa, hogy Federer talán egyetlen gyenge pontja a fonákjának bizonytalansága a magasabban pörgő labdáknál. Nadal pedig ezt nagyon könnyen kihasználhatja, hiszen a leggyakrabban alkalmazott ütés minden teniszezőnél a tenyeres kereszt, ami Nadal esetében éppen Federer fonákját támadja.
Federer bárhol játszik Nadallal ebbe a számára kellemetlen játékszituációba kerül, elveszíti a komfortérzetét a pályán és szépen lassan azt is elhibázza, amit mások ellen hiba nélkül beüt. Talán ennek köszönhető a gyengébb szervateljesítmény, hiszen azt érezheti, hogy mindenképpen jól kell szerválni, hogy elkerülje a labdamenet kialakulását.
Mindenkinek lehet üresjárata, Federernél ez éppen az 5. szettben jött. Ritkán de van ilyen.

noriega77 2009.02.02. 23:40:13

@jerrycandance: Kicsit meghazudtolod magad. Nagyjából arról szól a dolog, hogy Rog nem tudja azokat a játékelemeket a pályára tenni Nadal ellen, amit más ellen könnyűszerrel. Az adogatásai az első pillanattól kezdve botrányosak voltak, és a stadionból kipörgetett tenyereseket (nem volt belőle annyira sok mint a korábbi meccseiken)szépen nyesegette vissza. De ritkán érezte meg a pillanatot amikor támadnia lett volna érdemes (ebben sztem Verda jobb volt), Nadal kényszerütései (nem a kétségbeesett mentései)szinte foghatatlanok voltak, és a félmagas labdákat úgy verte be fonákkal keresztbe, csak úgy füstölt. Rafa gátlástalanul játszott Rog fonákjára, de vszínűleg nyerni akart.:D
Többen írták: Federernek edző kell, rendbe kell tenni az agyát, mert nem lesz visszaút az elsőséghez.

noriega77 2009.02.02. 23:45:56

@jerrycandance: Ja és ha ritkán van ilyen üresjárat, az oké, de pont Nadal ellen? És csodákozné, ha GS döntőben mással kellene játszania mostanában, hacsak nem kerül lejtőre (nagyon nem szeretném), és ezáltal egy ágra Rafával.

FedererRafa 2009.02.03. 00:59:12

4.szett 2-2nel Gabor:"jajj!!!"
Tegnap a mamám szintén ugyanabban a pillanatba. Micsoda véletlenek. :D

FedererRafa 2009.02.03. 01:02:09

@gazdi17: monfils és a bomba adogatások?:D Nézted idén a játékát?:)

borsz 2009.02.03. 08:06:47

Már többen írták és az én véleményem is az, hogy edző nélkül nem fog ez menni. Hiszen az ember önmagát, saját hibáit, a teljesítményét nem úgy látja, mint egy kívülálló.

gazdi17 2009.02.03. 10:47:38

@borsz: Már elnézést kértem a tévedésemért nem pont őt kellett volna említenem,de nem tagozom tovább nincs miért elnézést kérnem nem.Nem pont a mostani formájára gondoltam,de télleg nem jó példa sorry:)

borsz 2009.02.03. 12:25:37

@gazdi17: Tőlem kérsz elnézést (egy sorral lejebb csúsztál), de velem jól jársz én mindenért megbocsátok, hehe :)
süti beállítások módosítása