Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Tünetek

2009.02.03. 07:52 :: Bordin

Bár már a beharangozóban is azt írtam, hogy szerintem a teniszmeccs pusztán az álca, azért azt gondolom, nagyon jó, hogy teniszmeccs volt, az álca nem pedig sakk.
Nehezen tudtam volna így örülni egy huszár ef négynek.
Meg aztán olyan szép vita kerekedett tegnap arról, amit írtam, hogy úgy gondoltam, lehetne egy post a legprimerebb dolgokról is. Tenyeresekről, fonákokról, adogatásokról.
A cím nem véletlen. Az ezer százalék, hogy amiről szó lesz, az pusztán tünet, ennél sokkal fontosabb az, ami mögötte van.
De azért ez sem lényegtelen.
Rog picit más taktikával jött ki, mint eddig általában Rafa ellen szokott, és nagyon más taktikával, mint bárki más ellen. Ennek azt hiszem a Verdasco meccs volt az oka, mert bár váltig állította, hogy szerinte nem azon fog múlni, gyaníthatóan úgy érezte, hiba lenne nem kalkulálni vele.
Aztán hiba lett.
Hogy kalkulált vele.
De ezt csak így utólag mondhatjuk biztosra, ha behúzza négyben vagy ötben, akkor azt mondjuk nagy stratéga.
Szóval egy lehelettel defenzívebb, vagy ha így tetszik türelmesebb Roger jött ki, mint akit megszoktunk. Sokkal többet várt, sokkal többet futott, nem volt annyira vehemens, mint amilyen lenni szokott.
És sokkal rosszabbul szervált.
Volt, hogy majdnem két játékon keresztül képtelen volt pályára ütni az első adogatását. Persze most mondhatják sokan, hogy ez volt mindennek az oka, ezért nem volt talán annyira agresszív, de én ezt nem hiszem.
De nem haragszom meg, ha valaki viszont hiszi.
Rafa picit fáradt lábakkal kezdett, de aztán két-három játék után ez már nem látszott igazán. Mondjuk úgy harmadik játszma elejéig. Addig játszotta ugyanazt, amit szokott Rog ellen, függetlenül attól, hogy a svájci nem azt játszotta. Ott aztán elkezdett agresszívebb lenni. Én úgy hiszem azért, mert fogytán volt az üzemanyag, meg hát a második játszmát is bukta, úgyhogy volt ok a váltásra.
Hogy nagyon őszinte legyek, itt egy centet nem tettem volna a spanyolra. Federernek meg is voltak a lehetőségei, ha  a breaklabdákat annak tekintjük a szett végén, de azt is látni kell, hogy a hatból Rafa mindössze egynél osztott lapot Rogernek.
Viszont az egy tenyeres return volt második szervánál. De elakadt a háló tetejében.
A negyedik játszmában láttuk egyedül azt a Federert, akit általában szoktunk. Itt volt igazán éle a tenyereseinek és itt látszott igazán, hogy egy fáradt játékos ellen a tempó az legalább olyan komoly fegyver, mintha mondjuk rövidítgetünk, vagy futtatjuk az alapvonalon.
Bár ezekből sem volt hiány.
Szerintem ha így játszik végig több esélye van. Nem merem azt leírni, hogy nyer.
Az ötödik játszmára nem érdemes szót vesztegetni. Az egyáltalán nem a teniszről szólt.

50 komment

Címkék: nadal federer

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr62919619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borsz 2009.02.03. 08:37:32

Tavaly a RG döntő előtt az nyilatkozta tudja, hogy kell Nadal ellen salakon játszani, (nagyon) nem sikerült.
Wimbledon Federer pályája, de ha nincs esőszünet nem biztos, hogy eljutunk az 5. szettig.
Vasárnap úgy gondoltam (nem az elődöntő miatt), hogy nincs esélye Rafának ezen a borításon, tévedtem. Sztem ez a döntő volt a mérföldkő,a Fed rajongók most biztos megköveznek, de jelenleg nincs olyan taktika (edző nélkül főleg) amivel letudná Nadalt győzni.

mesii 2009.02.03. 09:34:50

@borsz: Nem kövezlek meg.:) Én is úgy gondolom, hogy nagyon fontos volt ez a meccs Rog szempontjából, ki is mondta a végén sírás közben ("it's killing me"...), hihetetlenül idegesíti és bántja, hogy nem tudja megverni Rafát. És tudja, hogy nemcsak azért, mert Rafa zseniális (mert az), hanem mert sosem lehet elégedett magával, mikor ellene játszik.
Meg azért amellett se menjünk el, hogy Rognak is volt olyan időszaka (évei...) amikor egyszerűen nem lehetett a játékát megközelíteni - hát, most Rafa tart itt, ezt is tisztelem.
Borzasztóan kíváncsi vagyok, mit fog lépni Rog, vagy egyáltalán változtat-e vmit. (Végülis, azért alapjában véve nincs baj, elvégre GS döntőt el lehet(ne) bukni 5-ben...:))
Edző kéne szerintem is, akiben bízni tud.

discretio 2009.02.03. 09:56:15

Én is nagyon kiváncsi vagyok mit csinál Roger. Mindenesetre ésszerű lenne valamit változtatni, mert meg van a játéka ahhoz, hogy legyőzze Nadalt, na persze, ahogy ez látható Nadalnak is... Én el sem tudom képzelni, hogy mi az amitől fél ? Hogy kikap ? Na és ?Szerintetek egy profi játékos ezt nem tudja feldolgozni egy-egy vereség után, hanem elkezd parázni ? Mindenesetre elég érthetetlen nekem ez...

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.03. 10:01:53

Federer támadójátékát az adogatása határozza meg. És hát nem a 2. szerva... Fogadóként nem nehezen tud agresszíven fellépni Rafa ellen hiszen a fogadástól kezdve szinte kizárólag fonákot üt. Szerintem okosan játszott, csak be kellett volna fejezni...

Netti7 2009.02.03. 10:30:50

Üdv Mindenkinek!

Ezt a polémiát!

RAFAEL NADAL! Jelenleg így hívják a világ legjobb teniszezőjét.
Természetesen emberileg sajnáljuk Rogert, és abszolút minden elismerés az övé (még akkor is, ha évekig játszott igazi ellenfél nélkül...), szeretjük.
De végre itt van valaki, aki felnőtt hozzá.
Ez óriási dolog a sport számára.
Most Roger szedje már össze magát és játszon úgy Rafa ellen is, ahogy tud.

Azt meg majdnem nevetségesnek tartom, hogy Rog "elbaszta".
Ezzel láttam sokan nem is értenek egyet.
Ez sport, itt ilyen nincs.
Itt győztes van. RAFAEL NADAL, aki megnyerte ezt a meccset is!! Pláne egy olyan elődöntő után, amit -teljesen igazságtalanul - 1 nappal később kellett lejátszani.

Ráadásul nem csak "sportnagyságból", hanem emberségből, egyáltalán személyiségében kiválóra "vizsgázott".

Azért nem tudom szó nélkül hagyni, hogy bár elhiszem: Gábor kedveli Rafát (van is miért...), de egyértelműen végig érződött a közvetítésben, h Rogernek drukkol!
Ez szerintem kommentátorként szinte megengedhetetlen.
Természetesen mindenkinek szíve joga drukkolni valakinek, a legnagyobbak közül valóknak pláne, de közvetítésben ennek nem szabadna érződni. Pláne ennyire.

Összességében persze a lényeg, hogy van két ilyen fantasztikus teniszjátékos, akik döbbenetesen nagy meccsekkel ajándékoznak meg bennünket.

N.

borsz 2009.02.03. 10:51:09

Nem értem miért kell azon lovagolni, hogy Gábornak melyik játékos a kedvence, sőt egy ilyen izgalmas meccs közvetítése attól lesz életszerű, ha a kommentátor érzelmei is felszínre kerülnek.
Sztem állat volt így... pedig Nadal rajongó vagyok.

mesii 2009.02.03. 10:52:56

@Netti7: jesszus, pedig nem szoktam vitába szállni. Egyrészt, szálljunk már le erről a Gábor-kinek-drukkol-témáról. Szerény véleményem szerint a TENISZnek, és a zseniális játéknak drukkol.
Másrészt, senki nem vitatja, hogy jelenleg Rafa A legjobb.
Aztán, a GS-ek bonyolítási rendjéről évezredeket lehetne vitázni - hogy mi igazságos, kinek előnyösebb... tökéletes megoldás nincs. Ugye azért az beláthatóan lehetetlenség, hogy mindenki pont ugyanakkor, ugyanazon a pályán, ugyanazon körülmények között játsszon. (Más kérdés, nyilván azért lehetne javítani 1-2 dolgon)
A Rog évekig játszott igazi ellenfél nélkül mondathoz viszont nem fűznék semmit inkább, mert az hosszú lenne, és nem szép.
Szóval ilyet talán ne mondjunk.
Az utolsó mondatoddal azért egyetértek. Mégiscsak az lenne a lényeg.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.03. 11:02:43

Netti7: miért kezded ezt? amit leírtál senki nem vonja kétségbe. Én nem fogom Gábort védeni, de az első szava az volt, hogy teljesen megérdemelten nyert rafa. ez a post és a többi sem erről szólt. hanem arról az összeomlásról (17 hiba 15perc alatt) amit Federer "produkált" azt követően, hogy az előző 3 játszmában összesen ütött annyit, sokkal durvább labdamenetekben.

McKracken 2009.02.03. 11:03:07

Egy újabb bejegyzés arról, hogy Fed mit csinált, hogy csinálta, mit kellett volna csinálnia, elbaszott-e valamit. Fejezzük már ezt be. Szánalmas, hogy minden "elemzés" Federer szempontjából van megírva. Van itt egy srác, aki 9 hónapja gyakorlatilag majdnem mindent megnyer. Ő nem hibázik, nem szervál gyengébben, nem remeg meg, nem hagy ki. Fogadjuk már el, hogy ő a világelső. Rafael Nadalnak hívják, aki ha képes lesz egy kicsit átformálni a játékát, sokkal többet elérhet, mint a svájci.
Vagy írjátok ki, hogy Federer szurkolók blogja.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.03. 11:18:16

McKracken: ezt senki nem vitatja. sőt. de ha láttad a mérkőzést, te is tudod, hogy ezt Fednek kellett volna nyernie. jó ez így hülyeség. akkor azt mondom: óriási lehetőséget hagyott ki rá nagyon nem jellemző módon. többször felállt (4-ik játszma 1-2, 5 break labda) és mikor már a kezében volt összeomlott méghozzá meglehetősen furcsán. nem a játszma végén, mert akkor beremegett oszt jónapot, hanem 1-1, 30-0-nél. ha ez egy agassi-sampras lett volna, akkor is mindenki azt találgatja mi történt a vesztessel. Nadal a király right now. ebben nincs vita. ilyen szempontból (az övéből) mindegy mi történt. azt nem is kell találgatni. az történt, hogy nyert:)

Bordin 2009.02.03. 11:21:31

@McKracken:
No.
A blogot mi írjuk.
Az elemzést is.
Majd ha írsz te is egy blogot, akkor írhatsz te is elemzést.
Ilyen egyszerű.
Viszont ha folyamatosan arról lesz szó, hogy mi kinek drukkolunk, akkor el fog menni a kedvünk az egésztől.
És ez nem fenyegetés volt, pusztán helyzetjelentés.

gabeka 2009.02.03. 11:33:04

Remélem az előző hozzászólást mindenki megértette, és abbahagyja ezt a hülyeséget, mert én személy szerint szeretném még olvasni ezt a blogot sokáig!!!! Mert jóóóóóó!!!!

LGfan 2009.02.03. 11:44:50

Ez korrekt írás.

HeadMan · http://www.roptese.hu/ 2009.02.03. 11:49:08

Sziasztok, Tegnap vettem a fáradságot és visszanéztem (bekerül a dvd a bestof cuccok közé, rögtön a Wimbledoni döntő után :) )néhány szitut és egyetértve még mindig a tegnapi "Mariann-véleménnyel" (nem hitt a végén benne). Én úgy látom, hogy a legelső set volt a döntő. Fed végig kullogott Rafa után és ez felemésztett mindent (fizikai és mentális téren is).

@Bordin: Gáboréknak annyit, hogy részemről teljesen korrekt amit írnak és mondanak. Nehéz úgy stúdiós háttérműsort készíteni, hogy nincs stúdió és nincs háttérműsor, de mégis létrehoztak valami hasonlót és ezért le a kalappal.

Sztrego 2009.02.03. 12:05:21

Az utóbbi 5 GS tornából Nadal 3-at Federer 1-et nyert meg. Nem kérdés, a világ legjobb teniszezője már nem Federer, hanem Nadal.

szevus1 2009.02.03. 12:37:29

Nem kérdés, hogy jelenleg mindent megnyer Nadal, de játéka közel sem hasonlítható Federeréhez. A tenisz sajnos már nem az ötletes, szép megoldásokról szól, hanem az erőviszonyokról, ki tudja erősebben szétverni a labdát, és ki tudja gyorsabban körbefutni a pályát. De ez az erő nem tart örökké, legalábbis normál körülmények között! Remélem azért Federer talpraáll és felveszi a versenyt az erőtenisszel!

Netti7 2009.02.03. 12:42:33

@McKracken:

Köszönöm.

Amúgy elnézést kérek azoktól, akik úgy érezték újrakezdtem valamit. Nem állt szándékomban.
És akinek nem inge, ne vegye magára.

Azzal pedig nem értek egyet, hogy a kommentár attól izgalmas, h drukkol a "szpíker". Nekem ez a véleményem, ha szabad ezt mondanom.

N.

discretio 2009.02.03. 12:52:23

@Netti7: Nem folytatni akarom, de szerintem az, hogy egy kommentátornak nem szabad kimutatnia az érzéseit egyik vagy másik irányba, az legalább akkora " badarság ", mint a világnézeti semlegesség követelése. Az embernek nem kell függetlennek lennie az értékrendjétől, sőt akkor őszinte a kommunikációja, ha ez megjelenik, ez így természetes... Attól még lehet profi a szakmájában, hogy kongruens személyiség...

Netti7 2009.02.03. 13:20:22

Természetesen nem értek egyet, de ez így természetes.
Milyen unalmas lenne a világ, ha mindenki ugyanazt gondolná.

De hangsúlyozom: ez az én véleményem, és azt gondoltam: azért lehet kommentálni a blogban, hogy a személyes véleményemet elmondjam.(ugye, mi mást is mondhatnék, az őszinteség jegyében, lássuk be).

és a véleményemre jött néhány "irgum-burgum"....
hát....

egyébként én nem a Gábor hozzáértését vitattam. mást vitattam. (e tutto qua.)

A téma lezárásaként: én így láttam (biztosan nem vagyok egyedül), mások máshogyan látták, ők sincsenek egyedül.

Ettől függetlenül a lényeg a meccs, a sport, a tenisz.

Még sok ilyen csodálatos sportélményt kívánok mindannyiunknak.

Üdv, N.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.03. 13:32:37

HeadMan: visszanéztem én is, de én nem ezt láttam:). ha elmegy a 4. játszma, miután a 3.-ban kihasználatlanul maradt break labdák után és a kettőssel befejezett tie break után, akkor persze. de nem ez történt, hanem a 4. játszmában játszott igazán jól. az elején megvédte az adogatásait a végén, pedig kifejezetten magabiztosan hozta őket. ezt követően miért ne hitte volna?

Turambar 2009.02.03. 13:41:52

@Netti7: Ez már csak azért fura, mert ugyan tényleg vannak meccsek, ahol fel lehetne róni Gábornak ezt a dolgot (én biztos nem tenném, mert Rogernak szurkolok)m, de pont a döntőről nagyjából egységes a vélemény, hogy Gábor totál elfogulatlanul, Federernek semmiképp nem szurkolva (sőt, egyesek szerint Rafát kicsit túldícsérve, ha már állandóan felemlegette az elődöntő hosszát) közvetítette.

Ezért érthetetlen nekem valahol ez.

Ez már inkább amolyan rajongói "trigger-happy"-ségnek tűnik (remélem, tudod, mit jelent a kifejezés), ahol minden egyes kedvencünkre vagy ellenfélre tett megjegyzésbe belekapaszkodunk, és próbáljuk a saját szurkolási preferenciáink becsontosodott rendszere alapján elemezgetni.

Paranoid Android2 2009.02.03. 13:50:58

Hát azt nem tudom Federer miért omlott össze, de az ő stílusával eleve nehéz egy Nadal típusú viszonylag lassan játszó, nagyon pörgető és végül viszonylag ritmustalanul játszó játékos ellen játszani.
Másrészt megszokta vagy három éve, hogy mindenki összeomlik ellene végül. A Nadal meg nem. Szerintem elfelejtett felpörögni, mert nem volt rá szüksége. A többiek ellen elég egy alapjáték, ami nála majdnem tökéletes, de, miként Sampras sem, ő sem szokta meg soha, hogy az alapvonalon kell rohangálnia egy vele egyenrangú mentális erővel rendelkező teniszező ellen.
Nekem Nadal munkásabb tenisze jobban tetszik, de ugye ízlések és pofonok....

rfff 2009.02.03. 14:15:56

Én még mindig azt vallom,hogy a probléma gyökere az,hogy Federertől kikapni még mindig nem gáz,még Nadalnak sem.De Rognak kikapni bárkitől gáz.Ezt a tudatot pedig le kell gyűrni valahogy.Majdcsak sikerül!!

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.03. 14:20:05

a visszanézések után én arra jutottam, hogy az 5.-ik játszmához érve olyan hirtelen váltott (újra) ritmust rafa, amitől szétesett Federer játéka. a második játszmától kezdve ütött-vágott rafa is, de az ötödikben megint csak dobálta a labdákat federer fonákjára. az 5. játszma ilyen, ha nem találod a ritmust heló van, nincs idő javításra.

digitarc 2009.02.03. 14:39:57

helló mindenkinek,
soha nem kommenteltem még, de most erős késztetést éreztem hogy megtegyem, mert nagyon tetszenek McKracken és Netti7 hozzászólásai. A védelmembe venném őket, de erre mint láttam semmi szükségük.
bocs Gábor hogy ezt írom, de ez kicsit ultimátumízű volt, nagyon szeretjük a blog-ot, pont ezért tudunk ilyen őszintén és szenvedélyesen írogatni, pláne egy ilyen meccs után /meló helyett ugye :)/. talán nem lenne ekkora visszhangja, ha Roger nyer 3-1 re /erre fogadtam/. szerintem az nem gond ha a kommentátor elfogult, azt hiszem képtelenség nem annak lenni, és annak külön örülök, hogy ennek ellenére /szinte/ mindenki elismeri Nadalt. azért a meccs végefelé volt egy apróság amivel egyáltalán nem értek egyek, vagyishogy Nadal a győzelemért nem tesz semmit. akkor kérdezem: Nadal mennyi kettőshibát ütött?
egyáltalán mennyi második szervát ütött? mennyit hibázott?
a válaszokat nagyjából tudjuk, azt hiszem ezért tudott nyerni. ezek nem a teniszhez tartoznak? ez most közhelyes lesz, de akármilyen zseniális is valaki, ha a döntő pillanatokban nem képes legalább közepes szinten játszani akkor nem lehet esélye, és amint láttuk Roger ekkor katasztrofális volt.
a tavalyi Wimbledon-i döntőig elfogult Federer rajongó voltam, de azután kicsit kiábrándultan kezdtem belátni, hogy bizony a Nadal játéka egyáltalán nem csak 'erőtenisz', és 'mindent visszaadok azt majdlesz valami'. a hihetetlen stabilitás nem csak a védekezését, hanem a támadójátékát is jellemzi, és szerintem ez az igazán fantasztikus benne, és most ezért tart ott, mindenki előtt...

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.03. 15:03:52

helló neked is. sztem most azért nem rafa van a központban, mert amit láttunk tőle, azt már sokszor istenítettük. majd, ha egyszer valaki ellen üt 23 ki nem kényszerített hibát egy döntőben és elbukja, azon fogunk keseregni, hogy mi a fene történt vele. remélem ilyen nem lesz:))

Netti7 2009.02.03. 15:10:56

@digitarc:
Szia!
Köszi!

A legjobban a "meló helyett" teccett, mer' ugye én is úgy volnék, hogy 2 gondolat között visszajövök.

egyébként nekem is ez volt az első, h írtam.
nyilván érzelmileg ennyire hatott mindannyiunkra. végülis ez teljesen jó.


N.

FedererRafa 2009.02.03. 15:16:37

@Netti7: évekig igazi ellenfél nélkül?
ááááááá.. már írtam, másfél év! Rafal Nadal 2005 nyarától mindig ott volt már mellette, és le is győzte.
2003 év vége - 2005 nyara az évek????

digitarc 2009.02.03. 15:17:08

ok, csak kicsit olyan ez mintha Roger egyedül lett volna a pályán, egyetértek abban hogy nem Nadal-ról szólt az utolsó szett, és nem ő van most a központban, de azért mégiscsak ott volt, és hibátlanul tette azt amit tett, úgy érzem ezt sokan elfelejtik, de ettől még igazad van..

FedererRafa 2009.02.03. 15:19:13

Szentem Szabó Gabi meg Petra kíváló kommentárok, semmi szubjektivítás nem volt a közvetítéseikben. Ennyi.
Azt meg, hogy évekig ellenfél nélkül volt rog, felejsd már el.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.03. 15:32:51

ha egyedül lett volna nyer simán:-)

digitarc 2009.02.03. 15:51:36

@fuzzy_dunlop: akkor is ha megijed saját magától? :))

digitarc 2009.02.03. 16:06:56

@Netti7: szívesen írnék még a kommentálásról, de nagyon-nagyon nem szeretném ha a Gáboréknak elmenne a kedve az egésztől!!

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.03. 16:12:54

szerintem nem ijedt meg, de ez így béna, mert ua abban a témában ez a 3. bejegyzés és mindenki leírja újra és újra a véleményét.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.03. 16:51:28

nézd én nem ismerem Gábort, sem Petrát, nem értek más sportokhoz igazán, de a teniszhez nagyon:) ahogy gábor teniszt kommentál az fantasztikus. nem azért, mert felkészült ma már mindenki megtudhat minden létező adatot (atptennis.com) hanem mert érti a játékot. és jelen pillanatban ezt más teniszt közvetítő spíker nem mondhatja el magáról. szerintem is túldramatizálta a döntőt, de ennyi belefér. az alapproblémát abban látom, hogy mindeni nagyon drukkol valakinek (rog-rafa) és nem képesek felfogni, hogy a dolog működik párhuzamosan is. én óriási federer drukker vagyok. a US Open-re molinót vittem (amit persze ott nem lehet) és minden mérkőzését megnézem 4 éve. DE én Rafat is bírom. Soha nem drukkoltam azért ellene, hogy kiessen, vagy azért hogy Federernek ne vele kelljen játszani. mert ez egy hülyeség. a tenisz olyan játék, hogy azt kell megverni, aki szemben áll. És még valami: a nagy "öregeknek" mindig extra tisztelet jár. Én nem szerettem annyira Samprast, mert kilógatta a hülye nyelvét adogatás előtt és egyébként is hajrá Andre, de az utolsó US Open döntőjén akkor is neki szurkolok, ha anyámmal játszik.

lizi76 2009.02.03. 16:55:25

Szerintem az érzelmek igen is fontosak.2001-ben kezdtem el teniszt nézni,mégpedig pont az ausztrál open elődöntő miatt.Grosjean-Clement játszott,de arra figyeltem fel először,ahogy a kommentátor beszélt.Azóta totál tenisz őrült lettem.és Rog imádó.Ahogy SzG szokta mondani:no!Én miattatok néztem először teniszt.Köszönöm!

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.03. 17:05:25

de még mindig nem értem az 5. játszmát:(

Geysap 2009.02.03. 17:30:58

@Bordin: Udv!
Nem ertem ezt a parazs vitat, ami irasod utan keletkezett. Nem ertem azt a kerdest sem, hogy a bemondo kinek szurkol, es miert. Van Federer (en mellette allok, es remelem visszater a csucsra) es van Nadal, aki 02.01-en legyozott volna mindenkit. Ezt el kell ismerni. A kozvetites pedig nem lenne olyan kivalo, ha csak azt mondanak be Gaborek, hogy "pattan a labda, visszaadtak, megint pattan igy tovabb....) Ugye milyen fura lenne? En ugy ereztem az AU Open kozvetitesekor, hogy Petra, es Gabor nem "kommentaltak" a mecccseket, hanam "kozvetitettek" Azaz voltak labdamenetek, szettek, amikor nem tudtak, es nem is akartak erzelmuket veka ala rejteni. Ezert volt jo a kozvetites. Ezert volt elvezetes. Azt hiszem itt nem arrol kell a blogban "vitazni", hogy ki, mikor, kinek tetszett, melyik kommentatorunknak kihez huzott a szive. Ez teljesen ertelmetlen. Petra, Gabor, sztem mindossze annyit kell mondani a kozvetitesrol, hogy minden felhang nelkul, kivalo volt , koszonjuk, csak igy tovabb!

Kriszi90 2009.02.03. 17:55:42

halihóó
Tök jó volt a döntő után, senki nem mondta, hogy kár, hogy Nadal nyert és miért nem Federer és forditva.Mindenki barátilag élvezte a döntőt vagy Nadalnak drukkolt vagy Federernek.Mindenki szimpatizál valamelyik bajnokkal, de hát ez így van jól, ettől sokszinű a sport.Vannak dolgok, lehetőségek amit Gáborék kielemeznek,de nem maguk miatt hanem, hogy ez a blog működjön és együtt megtudjuk beszélni azt, ahogy gondoljuk és ahogy látjuk.Tehát ne egymást támadjuk már vagy ne az legyen, hogy Gábor Federert szereti jobban, hanem probáljuk meg élvezni ezt a helyet, hogy egymással megtudjuk beszélni azokat a mommentumokat amik érdekelnek minket!Peace:)

zlatinho 2009.02.03. 22:20:41

Sziasztok!
Kezdeném azzal h en (is) fed rajongó vok, de sztem is gábor (a döntőn legalábbis) egyáltalán nem volt elfogult feddel, sőt sztem is inkább nadalt méltatta többször!! Talán olvassa az itteni hozzászólásokat és visszavett:D viccet félretéve én személy szerint imádom és valóban sokkal jobb mintha csak a szokásos "lő és gól" koment lenne!Csak így tovább! A másik pedig az h nadal fantasztikus teniszező és mellette fantasztikus versenyző is! Fed sajnos szinte ahogy itt valaki irta is előttem mintha "hozzászokott" volna a győzelemhez és nadal ellen egyszerűen képtelen olyan hőfokon égni ahogy kellene...pedig itt mint ahol bárhol mindenki tudja h ha valaki képes rá h megverje nadalt az ő...de sajnos jelen helyzetben nadalnál az előny és teszem hozzá előtte is le a kalappal emberileg is a nyilatkozatai ahogy federer elkönnyezte magát nadal a közönséggel együtt tapsolt...nagyszerű sportember!de azért hajrá fed fel a fejjel leszel te még világelső:D az a rekord még amúgy is hiányzik(mármint az összesített)GO FED

Csavargo 2009.02.04. 08:42:41

@fuzzy_dunlop: Egyszerűen minden bejegyzéseddel teljes mértékben egyet kell értenem! Bár én Nadal szurkoló vagyok és különben is hajrá Pete DE persze megkönnyeztem André utolsó RG győzelmét...

Ja és csak annyit jegyeznék meg (nem kekeckedésből) hogy az én TV távirányítómon van egy gomb, amit ha megnyomok, akkor nem hallom amit nem akarok.
Én személy szerint nagyon élveztem a közvetítéseket, de azoknak,akik nem így éreztek, a jövőben javaslom eme gomb használatát (esetleg más csatorna választását)és akkor megkíméljük magunkat és egymást az ilyen tökéletesen értelmetle és hosszú napokig tartó komment.áradatoktól, és arra koncentrálhatunk,ami végül is a legfontosabb: a teniszre.

digitarc 2009.02.04. 12:23:52

nem akartam már ezzel foglalkozni, lehet már nem néz ide vissza senki, de azért leírom, hogy szerintem ma Mo-on az SzG teniszközvetítései a legélvezetesebbek, és a leghozzáértőbbek, de ettől függetlenül még, az érezhető hogy nem tudja magát kivonni az érzelmei alól, és mégegyszer írom, hogy szerintem ezzel az égvilágon semmi baj nincs!!

Fury 2009.02.04. 17:03:54

@FedererRafa: Pedig igenis Federer több éven keresztül ellenfél nélkül volt,ennek köszönheti az eredményeit.
Egyszerűen mindenben jobb volt a többieknél,szerva,röpte,tenyeres,fejben,mindenben...
Csak nézd meg az összes Grand-slam döntőjét,és a Masters-döntőket.Ugye ezek a legfontosabb tornák.
Lealázott mindenkit a pályáról (a játékával!)a döntőkben szó szerint.Roddick,Gonzalez,Blake,Safin,Hewitt,Gasquet,Ljubicic stb...
Senkinek nem volt 10%-nál több esélye,se meccs előtt,se meccs után.Nem poénból nyert annyi wimbledont és grand-slamet...

Fury 2009.02.04. 17:11:16

Erre most jött Nadal,akiről mindenki azt hitte,hogy csak salak-specialista,és a többi borításon esélye sem lesz nyerni...
De annyit fejlődött pár év alatt,hogy már kemény pályán is számolni kell vele.

Tudat alatt Federer is azt hitte,hogy megnyeri ezt az AO-t.
Ezért voltak az érzelmek,úgy ment ki a pályára,mint mindig egy kemény pályás GS döntőre.
Hozzászokott,hogy mindenkit !!simán,könnyedén!! megver.pl:
2004 US Open Federer - Hewitt 6–0, 7–6(3), 6–0

De Nadal-t nem tudja,mert ő az egyetlen igazi ellenfele,aki mindenben felveszi vele a versenyt.
Ha a világ bármelyik másik versenyzője lett volna a döntőben,garantálom neked,hogy Federer 95%-ban 3 szettben nyert volna.

Ezért kell örülni,hogy végre ellenfélre talált,mert így olyan döntőket/elődöntőket fogunk látni(vagy már láttunk)az elkövetkező években,amilyenekre minden teniszrajongó csettint egyet.

noriega77 2009.02.05. 00:03:02

@Bordin: Látom már mindenki levonult, tájkép csata után. Volt néhány érdekes hozzászólás, meg indulat is rendesen. De: ettől ne menjen el a kedvetek, sőt.
Hadd vitatkozzak Veled az ötödik játszmáról. Az is a teniszről szólt, mert a számtalanszor megénekelt lelki gátlások eldöntötték a meccset, Rafa megkapta a kupát, Federer sírt. Ha Roger nem tudja pályára tenni azt a TENISZT, ami szerinted is megvan neki, és amivel meg tudja verni a spanyolt, akkor NINCS az a tenisz.
Sajnáljuk páran, de már úgy vagyok vele, egyre több dolog tetszik Rafa játékában, és ha az ember mindenféle drukk nélkül végig élvezni tudja a meccset, azért az nem olyan nagy baj. A közvetítésed nagyon rendben volt. Nagyon okosan érzékeltetted, mennyire fontos meccs is volt ez Rognak, a végén láttuk mennyire.

Éva01 2009.02.05. 14:50:44

@Bordin: Szívemből szóltál! Itt mindenki szereti ezt a blogot. Azért mert van egy két ember aki fikáz, nehogy megszüntessétek! Végre egy jó kis fórum, ahol mindenki elmondhatja a véleményét.
Jók voltatok Gábor, miattatok is szeretem nézni a teniszt.

FedererRafa 2009.02.05. 16:29:23

@Fury: Másfél évről van szó, nem évekről.

FedererRafa 2009.02.07. 20:00:46

Értem amugy mire gondolsz, igazad van ,félig. De, amikor Nadallal osszekerült, akkor alt. kikapott tole. A nem volt ellenfele elnevezes emiatt nem igaz. azonban az igaz, h Nadal akkor nem mindig jutottel addig, amig Fed, igy nem talalkoztak mindig. De ez valtozott mara. nem?!
süti beállítások módosítása