Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Rafa - Nole után

2009.04.19. 17:55 :: Bordin

Őszintén szólva nem sokat láttam belőle.
Mondhatni alig.
Döntő szett 2/1-től, úgyhogy sok izgalom már nem akadt.
Djokóról nem akarok semmit mondani, fáradt volt már, pontatlan.
Egy apró pici gondolat Rafáról: salakon utoljára tavaly a Garroson láthattuk, amikor tönkreverte először Djokovicot, majd Federert.
Ez a Nadal viszont nem az a Nadal.
Vagy még nem az a Nadal, ezt nem tudom.
Sem alkatilag, sem salakteniszileg, sem sehogyan.
Mégis nehéz elképzelni, hogy valaki is három szettet nyerjen ellene.
De talán már nem lehetetlen.

 

 

49 komment

Címkék: nadal federer djokovic

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr91074565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoltán34 2009.04.19. 18:04:06

Nole pont a döntő szett 2:1 után fáradt el,de jól játszott önmagához képest.fantasztikus pontokat láthattunk.
ez a Nadal még nem az a Nadal de úgy gondolom h Nadal ellen salakon döntőben egy szettet "ellopni" 6:2re nem olyan rossz eredmény.
hajrá Nole csak így tovább,határozottan és agresszívan.
Nadal meg megnyerte amit meg kellett neki.amikor Nole már elkészült az erejével akkor darálta be.
jó meccs volt.

kata797 2009.04.19. 18:08:41

Gábor pont akkor nézted a meccset amikor már nem volt izgalmas.
tényleg nagyon szép labdamenetek voltak,és nem egy olyan game ami több mint 10percig tartott.
Nole tényleg szépen helyt állt nem tudom h még hányan tudtak volna Nadaltól elcsenni 1szettet-na jó lehet h lenne rá jelentkező-
Nole veszített de nem vagyok szomorú emiatt mert jól játszott Nole.lehet h Nadal nem volt éppen csúcsformában de ez most még csak ez volt az első salakos verseny.

sylar_88 2009.04.19. 18:10:24

Persze hogy ez még nem a Garros-győztes forma... az majd akkor kell, amikor eljön a Garros ideje. Rafa is olyan mint Roger, a GS-ekre sokkal jobban felszívják magukat, mint a többiek, a többi versenyt meg "utazósebességen" teljesítik. Ez különbözteti meg a két legnagyobbat a többitől...

CarpeDiem 2009.04.19. 18:16:10

Az egész héten elmondtható volt, h. ez a Rafa nem az a Rafa (már v. még). És utoljára az a Rafa az RG-n volt látható. De azzal együtt is, h. itt tét volt az 1. salakos ms. torna, tét volt az 5. MC győzelem, ne feledjük, hogy ez nem mégsem az RG volt. Nem hiszem, hogy egy ms tornán bármelyik is képes lenne ugyanarra az ember feletti erőfeszítésre és akaratra, mint amit egy gs-en mutatni képes. Lásd csak utoljára az AO, v. Fereder és az USO.
Másrészt azért aggodalommal tölt el, h. olyan szinten fejlődött keménypályán, h. remélem nem ment a salakos kárára és nem jut oda, h. eddig király volt valamiben, aztán sokmindenben lesz kisherceg, de oda a királyság.

Lindike1 2009.04.19. 18:22:51

Én sem láttam sokat belőle, az első szett végét, a másodikból részletek, meg a 3. végét.
Ha ez a Rafa még nem is az a Rafa, akkor is le a kalappal előtte!

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.19. 18:28:49

én nem értem ezt a bejegyzést.
a győzelmet nem kell megmagyarázni.

SANNA 2009.04.19. 18:29:43

Nadal nagyon sokat hibázott a meccs folyamán, pontatlan volt bizonyos szituációkban, még nem játszik olyan élesen, de azért akadt néhány igen szép ütése fonák és tenyeres oldalról egyaránt. Szerintem lesz ez még jobb is.
Vamos!

viktor78 2009.04.19. 18:35:36

Nadal győzelmét salakon nem kell megmagyarázni,semmi nagy dolog nem történt.Nadal játéka nem 100%os még és Nole ezt ki tudta használni és ellopott tőle egy szettet,amiben Nole nagyon szépen játszott és a 3.szett elején is nagyon jól játszott csak elfáradt.
Rafát nem kell félteni,menni fog ez neki!és Nole is szépen halad előre,javul a játéka és végre meg merte ütni a labdákat keményen!
hajrá Nadal és Nole továbbra is

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.19. 18:43:52

mindig abba az irányba viszitek, hogy "nem olyan".
nem olyan, jobb.
sokkal agresszívebben játszik salakon (is), ezzel együtt messze ő hibázza a legkevesebbet.
egyszerűen arról van szó, hogy x év után van egy-két srác aki próbálgatja mit lehet ellene tenni. (visszadobálni a labdát pofátlanul a fonákjára). így megy ez.

borsz 2009.04.19. 18:57:22

Én az idén láttam a Davis kupában is salakon játszani, pont Nole ellen ott sztem jobban játszott, de ezért Rafa a legjobb, ha nem megy annyira akkor is vagdaltat csinál az ellenfélből.
Egyébként meg voltak csodaszép pontok, mind két oldalon, nekem tetszett.
A legjobban azt élvezem amikor már úgy gondolja az ellenfél, hogy megnyerte a pontot és akkor Rafa a nyerőnél is nyerőbbet üt, néha Nole se hit a szemének.

sylar_88 2009.04.19. 19:03:37

@fuzzy_dunlop:
"visszadobálni a labdát pofátlanul a fonákjára. így megy ez"

azta, micsoda pofátlanság, biztos a többiek csak erre képesek
akár beszélhetünk arról is hogy mi Rafa legfőbb fegyvere: addig rombolni az ellenfél játékát, amíg bele nem döglik ?
de erről most inkább nem akarok vitát nyitni

tamás567 2009.04.19. 19:05:08

ez jó kis döntő volt az első nagy salakos versenyen.ez az amikor Nole is odateszi magát és vonalakat üt bátran játszik..nagyon szép labdamenetek voltak,Nadal mindent elért bármit ütött Nole de azért sikerült neki is beütni jó pár szép pontot.
a Davis kupában Nole rosszul játszott a maihoz képest legalábbis.
úgy gondolom h Nole ha lassan is de kezd igazán jól játszani.érdekes lesz ez a salakos szezon.

kata797 2009.04.19. 19:17:42

én meg akartam volna nézni a díjátadót végig de ugyebár a tv nem adta..a netem meg nem bírja most..na mindegy
Nole:

"I think I have played a very good match, actually one of the best I have played against him on this surface,"
"It's really unfortunate that in certain moments I didn't play the way I was supposed to play, with a little bit more patience."We are coming back again to the story of believing in yourself,”
“I think there is where the key of playing him. You just have to be focused every single point because you have a player on the other side of the net that doesn't really give you any points.

I mean, you could see him [at] 5-1 in the third set, he played like it’s 5-all. He really doesn't care about the result. He just wants to give his best every single point. That's why he's very unique and that's why he's the best now.”

"Even at Roland Garros I have played some close sets,""So it certainly gives me a lot of confidence.
"Hopefully I can have another chance this season."

"As I said yesterday night, I really believed that I could really get a close match and might win our encounter, because I have played a lot of good matches against him and I know the way he's playing,"
"I know that he has been very dominant on this surface. The strength and mental ability of course is his advantage on the clay courts. But, again, I needed to step it up. That's what I did. And it was a very impressive second set."

az hogy Nadal mit mondott még nem találtam meg:-(

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.19. 19:17:44

@sylar_88: pont azért használtam ezt a kifejezést, mert Rafa saját fegyverét próbálják használni ellene. de sem Murray, sem Djoko nem járt így sikerrel. amíg nem kezdtek csépelni ezerrel nem volt esélyük. de a csépelés sztem jobban ment, mint várták. néha kifejezetten elkapták a ritmust, amire rafa ellen salakon eddig nem nagyon volt példa.

noriega77 2009.04.19. 19:30:24

Bátorkodtam írni pár napja, hogy Nadal nem úgy játszik salakon, mint tavaly vagy tavalyelőtt a szezon kezdetén, és én ezt már egyértelműen annak tudom be, hogy megváltozott a játéka, máshova kerültek a hangsúlyok, és emiatt kicsit bizonytalanabb is ezen a borításon, sztem az adogatásai is azért nem jönnek úgy mint kellene.
Én kemény pályán néha azt a Nadalt láttam már, aki salakon gázolt mindenkit, persze másik játékkal.
Hogy megint ismételjem magam: jelenleg nincs ellenfele.

noriega77 2009.04.19. 19:35:23

Hogy félre ne értsen bárki: annyira azért nem bizonytalan, hogy egy döntőt elveszítsen, ha már ott van, csak magához képest. Ha ez az agresszívebb, hibákat gyorsan kikényszerítő játék összeáll salakon is, akkor jöhetnek a földönkívüliek is.

tamás567 2009.04.19. 19:35:26

idén az adogatásokkal bajok vannak.Federernek sem megy úgy ahogyan szokott menni,Nole szervája is döcögös,ennél Ő is stabilabban szokott adogatni.
Nadal játéka össze fog állni salakon de én is úgy érzem h salakon nincs olyan ellenfele aki 3szettben vagy akár 2ben meg tudná verni.
láttuk ma h 1szettet lehet nyerni ellene,EGYET.

teniszfan 2009.04.19. 19:39:43

Hú majdnem bejött a tippem Noléról, azt hiszem senki nem várta ezt 2. héttel ezelőtt.
Jól játszott Nole nagyon, azt hiszem ez a páros dolog is jó huzás volt, két dolog miatt is egyrészt a röptéje nagyon jó lett, olyan röptéket ütött, hogy nem győzem csodálkozni. A másik dolog meg hogy szerintem az állóképpességét jelentősen javítja ez a sok páros meccs. Kifejezetten jót tett neki hogy sokat játszik, és nem is eredménytelenül.
Végre a fonákja is műdödött.
Szóval szerintem le a kalappal, mert Nadaltól mindenki ezt várta, de Djokert ki várta a döntőben?
Az jutott eszembe, hogy a Miami verseny előtt beharangozóban Bordin azt írta, hogy nagy szó lenne a QF is tőle.
Erre két MS döntő egymás után.
Azt hiszem hamarosan nyer is egyet, talán nem Rómát de egy salakosat biztosan.
Ezzel a játékkal Márit simán verte volna ma meg Rogot is.

Szóval hajrá Nole!

kata797 2009.04.19. 19:50:14

@teniszfan:
nagyon sok mindenben egyetértek.ez a páros dolog nagyon jó,engem nagyon meglepett Nole a héten h párosban elődöntőbe jutott.remélem ezt folytatni fogja.majdnem 3órát játszottak és bár a végére elfogyott Nole de jól bírta.
nekem is eszembe jutott az h a verseny elött a QF-től is "féltettük".de azt hiszem sok embert meggyőzött most arról h Ő itt van!vagyis salakon itt van!
és párosban ma nyertek Zimonjicék akik tegnap verték Nolét-Viktort döntő "szettben".

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.19. 20:06:26

@noriega77: így látom én is. ha kell bármikor vissza tud állni a "soha nem rontom el" játékra és három nyert szetben azt senki nem bírja végig. főleg úgy nem, hogy bármikor agresszívre tud már váltani. 4 óra után is.

noriega77 2009.04.19. 20:28:53

@fuzzy_dunlop: Jaja, és hihetetlenül mérlegeli, hogy mennyit tegyen a pályára. Meccs közben is érzékeli, mi az ami nem jön be, nem létfontosságú pontoknál kipróbálja mondjuk még egyszer, ha akkor sem oké, elveti. (Nem úgy mint Verdasco). Élmény volt nézni, ahogy visszajött, pedig nem vagyok Rafa rajongója, de ez TENISZ.
Az is szép volt, ahogy Djoker észlelte a bizonytalanságot a Nadal szerváknál, jól is ment a másodikban, de Rafa ellen ennyire koncentráltan nyomni, hát az rohadtul fárasztó tud lenni.

sylar_88 2009.04.19. 20:42:46

bocs, tudom hogy nem ide tartozik, de megnéztem a Lisicki-Wozniacki charlestoni döntőt, hát ez valami hihetetlen :D
én Suarez-Navarro vs Venus AO meccs óta nem szórakoztam ilyen jól egy női mérkőzés alatt
ez a Wozniacki lesz top10-ben rövid időn belül??! no comment...

kata797 2009.04.19. 20:54:19

Nadal:

"The serve is really important because I was serving better in the beginning of the season," Nadal said.

"In this tournament I didn't serve very well. Especially my second serve, sometimes it was 120 kph.

"So that's a disaster. I have to play more, I have to serve better next week. I am going to have two days to work on this," added Nadal, who will defend his title at the Barcelona Open which starts on Monday.

"If I had to choose one Masters Series before the start of the season to win, Monte Carlo would be in the first position," he said.

"The city, the atmosphere, everything is special, the history of the tournament. Yeah, this tournament is always special for me."

noriega77 2009.04.19. 20:58:57

@sylar_88: kicsit én is néztem a foci mellett, de soxor leragadtam. Sztem Lisicki még sokra viheti. Első döntőben ilyen agyat odatenni, nem akármi. Lány létére nem vesztett adogatást! Oké, hogy ehhez ellenfél is kell, de tetszett.

Egyébként én csak Gyementyeva tíz perceit sajnálom a női mezőnyben. Hogy azok nem másfél órák.

viktor78 2009.04.19. 21:03:35

Nadal nagyon szépen tud beszélni az ellenfelekről,ez tetszett:
Q. Can you talk about Novak's performance. Is that one of the best games he's played against you on clay?
RAFAEL NADAL: Maybe the best was last year in Hamburg. That was the toughest one. But, yes, he is a very good player, no? On clay, too, he has very good results on clay. He's top three, top four, top two. Yeah, I think top three or top four on clay. Last few years he did. Always play against him is tough, no? And today wasn't an exception.

sylar_88 2009.04.19. 21:43:19

@noriega77:
Elenát én is sajnálom:)
drukkolok neki, hogy ne GS győzelen nélkül kelljen majd visszavonulnia

végülis a mai 3 teniszdöntő közül 2 úgy alakult, ahogy szerettem volna, azaz egy bukott viszont... =(

Turambar 2009.04.19. 22:01:47

@fuzzy_dunlop: miért "pofátlan" ez? Rafa is "pofátlanul" mindig így veri meg rogert. Dobálgatja vissza a fonákjára a labdát. :)

Turambar 2009.04.19. 22:03:39

@fuzzy_dunlop: példa már volt rá, nem is egyszer, csak nem túl sok. Mosti s az volt a gondja Nolenak, h erőnléttel nem bírta. Mint általában senki.

digitarc 2009.04.19. 22:22:02

arra azért kíváncsi lennék, hogy hogyan érti azt Gábor hogy salakteniszileg, meg sehogyan sem olyan mint tavaly.
már nem lehetetlen megverni? vagyis gyengébb mint tavaly?
egyetértek fuzzy-val, támadóbb lett a játéka, mert ez kell a többi borításra, de még így is sokkal kevesebbet hibázik mint a többiek. egy támadó stílusú játékos több hibáinál mindíg erre hivatkoznak. igen, átalakul a játéka, de ez nem jelenti azt hogy a korábbit ne tudná bármikor játszani.

Sztrego 2009.04.19. 22:43:58

Ez a Nadal még azért nem az a Nadal, mert neki is formába kell jönni, ez mégiscsak salak. Az RG-n is mindig gyengén kezd (önmagához képest) és fokozatosan javul, végül hengerel. Emelett a játéka már nem csak salakra kiváló, és ez is benne lehet, hogy talán nehezebben áll vissza. De még így is nyer. Azt sem szabad elfelejteni, hogy Nole tavaly is lopott tőle szettet, aztán meg RG-n simán kikapott.

Sztrego 2009.04.19. 22:51:20

"Mégis nehéz elképzelni, hogy valaki is három szettet nyerjen ellene.
De talán már nem lehetetlen."

Egyelőre 2 szettet sem tudnak nyerni ellene (salakon), a 3-ról ne is beszéljünk.

gabeka 2009.04.19. 22:58:47

A 3. szett legelején, amikor mindkettőjüknek volt lehetősége arra, h elvegye a másik adogatását vagy hozza a sajátját, azokat a nagyon fontos pontokat Nadal nyerte. Ah néztem a meccset, ott a 3. szett elején, egy hajszálon múlt, h egyik vagy másik nyeri meg az adott game-et. És pont ez a hajszál az, ami miatt Nadal Nadal salakon. Idegileg, fizikailag egyszerűen jobban bírta. Persze, Nadal nem játszotta élete teniszét, Djokovics viszont, mindent elkövetett, h megverje. Sztem, az eredmény nem tükrözi azt a minimális különbséget ami közöttük volt.
(Nem olvastam végig a kommenteket, így lehet már ugyenezt írta vki.bocsi:))

kleofas 2009.04.20. 02:14:59

@gabeka: Az lehet hogy Nole mindent elkövetett hogy nyerjen de ha úgy játszott volna mint tavaly ilyenkor, rögtön más lett volna a helyzet. Sajnos valami nincs rendben vele. De szerintem megtalálja még idén a formáját...remélhetőleg:)
Meg olvastam itt korábban hogy Nadal sem a régi... ezzel teljesen egyet értek, ha olyan lenne mint tavaly akkor nem nyerte volna meg az Austral Opent idén:)

agimano 2009.04.20. 03:12:16

akik megneznek a dijatadot, sajnos a trodeaharapas, ezeken sincs rajta:

www.youtube.com/watch?v=RY7A_etDi0o ez egy rovid interju a meccs utan es a dijatado a himnusszal

www.youtube.com/watch?v=jY1mcx36xhk ez pedig a dijatado es a beszedek utana

kata797 2009.04.20. 07:33:21

a legfrissebb ranglista:
1 Rafael Nadal 15390
2 Roger Federer 10760
3 Novak Djokovic 9520
4 Andy Murray 8950
5 Juan Martin Del Potro 4580

és race:
1Nadal, Rafael (ESP)4605
2Murray, Andy (GBR)2980
3Djokovic, Novak (SRB)2420
Federer, Roger (SUI)2100
5Roddick, Andy (USA)2000
6Verdasco, Fernando (ESP)1410

Nole a 10.helyen volt a kemény pályás versenyek kezdetén és Miamiban jött fel az 5.helyre és most ott van a 3.helyen,ez mutatja h fejlődik

viktor78 2009.04.20. 07:46:19

Nadal nagyon elhúzott..viszont Nole és Federer között is csökken a különbség,vigyáznia kell Nolénak is és Federernek.

amikor Möri játszott Nadallal az elődöntőben akkor sokan azt mondták h Nadal ellen max. egy tie breaket lehet kiizzadni salakon és többet nem még akkor sem ha Nadal nem az igazi még.
Mörinek egy TB-re futotta,és Nole nagyon szépen észrevette h Nadal picit sebezhető és ezt ki tudta használni és elcsente azt az egy szettet és ha ott a 3.szett elején...hát ez van.én még mindig azt mondom h Nole játéka javulóban van elég szépen,csak maradjon agresszív-nekem is az a Nole játék tetszik amikor agresszíven keményen üt-

pescade 2009.04.20. 11:09:55

Brutál,hogy Nadal és Federer között több mint egy Del Potro a különbség.

szandra24 2009.04.20. 12:05:55

@dd aka kertagrár: Jó meglátás :) Sajnos ez van...

Geysap 2009.04.20. 13:22:38

@dd aka kertagrár: Sztem ezt ebben az evben meg Fed rendezi ;)

Egyebkent kivalo meccs volt, a tegnapi donto. Akarki akarmit mond. Lehet "fikazni" Djokovitsot - de ertelmetlen... ezt annak ellenere irom, hogy nem kedvencem. Mindent beletett ebbe a meccsbe, amit tudott - sot volpak olyan pontok, amikor forditani is tudott volna. Nadal kivaloan jatszott, ugy, ahogy a trofea megnyeresehez kell. A meccs nehany gemje sokszor fejben dolt el.

Ez a meccs elfogadtatta velem, hogy Federer utan ez a ket srac a vilag talan ket legjobb jatekosa ;)

sylar_88 2009.04.20. 14:02:42

nem értem a ranglistát... a tavalyi monte-carloi pontokat mikor fogják levonni? Rafának pl. 920 ponttal több van, mint egy héttel ezelőtt, nem értem...

emmie 2009.04.20. 14:28:36

@sylar_88: naptári év számít, vagyis mivel tavaly egy héttel később volt MC, csak jövő héten kerül levonásra a tavalyi eredmény...

sylar_88 2009.04.20. 15:15:55

Tényleg, most nézem tavaly április 21. és 27. között volt... én meg számolgattam össze-vissza mint egy idióta
tudom, nem először fordul ez elő, de ez így akkoris elég szerencsétlenül jön ki, mert akkor ezen a héten a játékosoknak megvan mind a két évnyi Monte Carlo pontjaik

hunchback 2009.04.20. 21:41:55

@Geysap: Még szerencse, hogy Fed-nek nem kell bizonyítania, hogy ő a legjobb. Mert marha nehéz lenne úgy, hogy ott sincs a döntőben, a másik meg hiába várja.:) Bocs.

Turambar 2009.04.21. 13:27:57

@hunchback: Hát igen, ha így nézzük, Rogernek is ez volt a problémája 4 évig. Várta ő Rafát a keménypályás döntőkbe, csak hát...

Lényeg az, h ezen hülyeség vekengeni, valakinek Federer a legjobb játékos, valakinek Nadal, de azt senki sem tagadhatja, h a valódi felzárkózáshoz Nadalnak még gyűjtenie kéne 7 db. GS-t egész pontosan (persze úgy, h Roger már egyet sem nyer).

Geysap 2009.04.21. 16:40:33

@Turambar: "Bekebiro" bolcsessegevel irtad a kommentet. Elfogadom, es kosz. Egyebkent nem vitat akartam szitani - csak velemenyem irtam le.

hunchback 2009.04.21. 18:45:01

Ott a pont. Bár a szmájli is ott volt.
süti beállítások módosítása