Őszintén szólva nem gondoltam, hogy még egyszer meg kell szólalnom a hogyan győzzük le Rafát salakon témában, de miután átfutottam a kommenteket, azt hiszem ez elkerülhetetlen.
Szóval az írás (illetve a két írás) nem Juan Martin Del Potroról szól.
A legkevésbé se.
A cím ugyanis nem az volt, hogy ki fogja megverni Rafát, hanem az, hogy hogyan fogják megverni.
Milyen típusú játékos lehet képes rá.
Leírtam, hogy szerintem milyen, és egyáltalán nem biztos, hogy igazam lesz.
Felsoroltam egy csomó tulajdonságot és írtam valakit, akire mindez illik és talán meg is tudja tenni.
És ami a legfontosabb: nem írtam időpontot!
Segítség
2009.04.28. 18:53 :: Bordin
40 komment
Címkék: nadal del potro
A bejegyzés trackback címe:
https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr11092137
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
noriega77 2009.04.28. 19:46:30
Bordin, nekem lenne egy formabontó ötletem: nyitni kellene egy olyan posztot aminek a címe: "Hogyan élvezzük Rafael Nadal játékát és miként fogadjuk további győzelmeit, ha nem is igazán szeretjük?"
Komolyan, lehet, hogy többre mennénk vele, mert berendezkedni erre kell.
Komolyan, lehet, hogy többre mennénk vele, mert berendezkedni erre kell.
teniszfan 2009.04.28. 19:52:53
@noriega77: Végre egy jó ötlet! Ötlehetelhetünk itt napszámba, de a lényeg: Rafa fejlődik. Senkise tudja hova fog még és hogy addig mit nyer meg!
Szeritem ő maga se meg Tony se tudja!
Más: Álljon már el az eső Rómában! Teniszt akarok!
Szeritem ő maga se meg Tony se tudja!
Más: Álljon már el az eső Rómában! Teniszt akarok!
Geysap 2009.04.28. 19:54:44
@noriega77: Es egy olyat is, hogy ""Hogyan élvezzük Roger Federer játékát és miként fogadjuk további győzelmeit, ha nem is igazán szeretjük?" :-))))
noriega77 2009.04.28. 20:02:27
@Geysap: Bordin is nyitna egy ilyet szívesen, de már nem időszerű. Sajnos nem csak a győzelmei, de a játéka is hiányzik. Bár ne lenne igazunk.
gabeka 2009.04.28. 20:02:33
Jajj, ez most tök úgy jön le, h itt mki olyan értetlen:):)
.:Zoltán:. 2009.04.28. 20:20:00
Igen, egy Del Potro-szerű (és kicsit magasabb szintű) tenisszel lehetne valamit kezdeni Nadal ellen, de Federer is megverhetné minden további nélkül, ha csupán az adottságok döntenének.
De hát ezt a játékot fejjel is játsszák.
Abban meg Nadalt nem nagyon lehet überelni.
De hát ezt a játékot fejjel is játsszák.
Abban meg Nadalt nem nagyon lehet überelni.
noriega77 2009.04.28. 20:22:39
@Lindike1: Úgy könnyű!
8785 2009.04.28. 20:31:58
fejben sok minden eldől
Geysap 2009.04.28. 20:35:43
@noriega77: Szerintem nincs igazunk - Federer okoz meg komoly meglepeteseket szerintem (es remelem ;) )
Geysap 2009.04.28. 20:38:16
@.:Zoltán:.: Sztem lehet "uberelni" - csak meg kell talalni a gyenge pontjat, ami (Fed fankent mondva) nehez lesz. De megtalaljak, akar Fed is.
hunchback 2009.04.28. 20:49:02
@Geysap: Ó hát a gyenge pontja az egyszerű: motiváció. Hagyni kell. hogy idén GS-t csináljon és rögtön elszáll a motivációja. :))
Geysap 2009.04.28. 20:54:53
@hunchback: lehet... Orvoskent el kell fogadnom, hogy van "telepatia," . En is vmi olyanra gondoltam, hogy "hadd erje el, amit akar", es utana leereszt. Bar ebben az evben a GS nem megy, mert Fed nagyon keszul Wimbeldonra, ill., ha az nem megy, a neki fekvo gyors US Openre...
Jovore lehet hagyni Nadalt a GS-t megcsinalni.
Jovore lehet hagyni Nadalt a GS-t megcsinalni.
Turambar 2009.04.28. 21:08:39
@noriega77: poénnak okés, de nem hiszem, h kötelezni lehetne azokat, akik nem szeretik ezt a stílusú játékot, h márpedig mától szeressék, ahogy Federer idejében sem lehetett volna hasonlót.
Sztem Nadal hanyatlása kb. ugyanolyan váratlanul fog bekövetkezni, mint rogeré, talán a mentális ereje miatt néhány hónappal jobban el tudja nyújtani, de mint kiderült, a motiváció majdhogynem döntő tényező, a mentális erőnek is az a táptalaja.
Első ilyen évében jön 1-2 váratlan vereség salakon, ahogy Rogernek jött Canas keménypályán, a következő évben meg egy olyan "vesszőfutás", mint rogernek volt a tavalyi év. Természetesen mindezt Roger és Nadal szintjéhez képest.
Akkor majd mindenki csodálkozik, h hogy tűnhetett el ennek a fiúnak a harci láza, pedig egyszerű: ha a motiváció csökken, azt rohamosan követi minden egyéb is.
Sztem Nadal hanyatlása kb. ugyanolyan váratlanul fog bekövetkezni, mint rogeré, talán a mentális ereje miatt néhány hónappal jobban el tudja nyújtani, de mint kiderült, a motiváció majdhogynem döntő tényező, a mentális erőnek is az a táptalaja.
Első ilyen évében jön 1-2 váratlan vereség salakon, ahogy Rogernek jött Canas keménypályán, a következő évben meg egy olyan "vesszőfutás", mint rogernek volt a tavalyi év. Természetesen mindezt Roger és Nadal szintjéhez képest.
Akkor majd mindenki csodálkozik, h hogy tűnhetett el ennek a fiúnak a harci láza, pedig egyszerű: ha a motiváció csökken, azt rohamosan követi minden egyéb is.
.:Zoltán:. 2009.04.28. 21:21:05
@Geysap:
Egyetértek, biztos neki is van "gyenge pontja" mentálisan is. Ugyanakkor őszintén szólva én még azt az embert nem nagyon látom, aki fejben meg tudná verni Nadalt.
Várom a tippeket. :)
Egyetértek, biztos neki is van "gyenge pontja" mentálisan is. Ugyanakkor őszintén szólva én még azt az embert nem nagyon látom, aki fejben meg tudná verni Nadalt.
Várom a tippeket. :)
Turambar 2009.04.28. 21:26:27
@.:Zoltán:.: Valszeg az illető 18 év körüli, és töretlenül fejlődik. :)
Én pl. Dimitrovtól, a bolgár Federertől nagyon sokat várok a későbbiekben. :)
Én pl. Dimitrovtól, a bolgár Federertől nagyon sokat várok a későbbiekben. :)
ettumifilii 2009.04.28. 21:32:49
@Turambar: dimitrovban sok van, btw egykezes fonákot üt, nem is rosszul
noriega77 2009.04.28. 21:44:19
@Turambar: megnéztem Győrben a bolgár Federer DK meccseit, nagyon jó a mozgása, az egykezes fonákját ugyanúgy vezeti ki mint Roger, az adogatása meg káprázatos, arra Nadal is csak elismerően bólintott Rotterdamban. El is vett tőle egy játszmát.
hunchback 2009.04.28. 21:56:33
@Turambar: Nézd, minden hosszú sportkarrierben eljön a hanyatlás. Viszont a két ember motivációja nagyon más alapokon áll. Federer a győzelem és a csillogás embere. Szeret szerepelni és ez jól is áll neki. Nadalt a kihívás, és saját képességeinek határa érdekli. Ez utóbbi talán szerencsésebb, mert ha elveszik, akkor valószínűleg ő tudja meg legelőbb. Federeré kellemetlenebb, rengeteg múlik a médián és az őt körülvevő közegen.
Turambar 2009.04.28. 21:59:14
@hunchback: nem hinném, h Rogert a csillogás emelte volna oda, ahol áll. hosszú évek kőkemény munkája áll mögötte, ugyanúgy, mint Nadalnak.
Egyszerűen annyira uralta a mezőnyt, és annyi mindent megnyert, amíg No1 volt, h nehezebb volt váltania.
Mindkettőt a motiváció ösztönözte további fejlődésre. Amint ez elapad, vagy megszűnik, azonnal verhetőbbek lesznek, ahogy Rogerrel meg is történt.
Egyszerűen annyira uralta a mezőnyt, és annyi mindent megnyert, amíg No1 volt, h nehezebb volt váltania.
Mindkettőt a motiváció ösztönözte további fejlődésre. Amint ez elapad, vagy megszűnik, azonnal verhetőbbek lesznek, ahogy Rogerrel meg is történt.
hunchback 2009.04.28. 22:08:18
@Turambar: A munka nem motiváció. Legalábbis a teniszben még nem hallottam ilyet.
Turambar 2009.04.28. 22:14:54
@hunchback: Nem mondtam ilyet.
Azt mondtam, h Rogert nem a csillogás emelte oda, ahol volt ésvan. Viszont Nadalt kb. ugyanaz a csillogás veszi körül, mint Rogert, ki így, ki úgy kezeli.
Tehát a munka emelte oda. És amíg volt motivációja, addig mindenkit megvert. (De ez két külön dolog. )
Most meg elapadt. De Nadalnak sem tart örökké.
Azt mondtam, h Rogert nem a csillogás emelte oda, ahol volt ésvan. Viszont Nadalt kb. ugyanaz a csillogás veszi körül, mint Rogert, ki így, ki úgy kezeli.
Tehát a munka emelte oda. És amíg volt motivációja, addig mindenkit megvert. (De ez két külön dolog. )
Most meg elapadt. De Nadalnak sem tart örökké.
ettumifilii 2009.04.28. 22:15:36
off: a sport2 meg megint abbhagyta a tenisz közvetítését pedig még megy 5 meccs élőben és a műsoridejük is 22:30 ig tart amikortól is arsenal meccset adnak ismétlésben
hunchback 2009.04.28. 22:21:02
@Turambar: A motiváció: cél, aminek érdekében megteszel dolgokat. A motiváció nem emel sehova csak ösztönöz, hogy elérd a célodat. Természetes, hogy Federer hihetetlen munkát végzett ezért. Elvakult Roger fanok képzelik az ellenkezőjét:) Én csak a miértről írok.
Turambar 2009.04.28. 22:23:42
@hunchback: a motiváció nem cél, hanem a tudatodban lévő hajtóerő, ami egy cél elérésére ösztönöz.
Önmagában nyilván nem emel sehová, de tehetséggel, és azzal a mennyiségű munkával, amit Federer és Nadal belefektetett a teniszbe, bizonyos szint fölött szinte csak a motiváció mértéke, és az ebből táplálkozó mentális erő különbözteti meg őket.
Önmagában nyilván nem emel sehová, de tehetséggel, és azzal a mennyiségű munkával, amit Federer és Nadal belefektetett a teniszbe, bizonyos szint fölött szinte csak a motiváció mértéke, és az ebből táplálkozó mentális erő különbözteti meg őket.
hunchback 2009.04.28. 22:26:53
@ettumifilii: Mégis, mit vártál a SportTV-től. Kár, hogy a wimbledoni döntő időpontjában nincs valami jó kis magyar bajnoki.
FedererRafa 2009.04.28. 22:30:00
@Turambar: Fene tudja, melyikőtöknek van igaza, de qrva jól írtátok.. :D
ettumifilii 2009.04.28. 22:33:37
@hunchback: igazából most jó meccset adnak, liverpool-arsenal, kár h egy hete volt......rómában meg djokovic-montanes, volandri-fognini, ferrer-mathieu, tipsarevic-acasuso, stepanek-serra élőben
borsz 2009.04.28. 22:34:11
Váltsunk témát.
Nole megint gondoskodott róla, hogy holnap mindenki vele foglalkozzon.
Montanes ellen most sántikált föl a pályára egy idétlen parokában:)
Nole megint gondoskodott róla, hogy holnap mindenki vele foglalkozzon.
Montanes ellen most sántikált föl a pályára egy idétlen parokában:)
hunchback 2009.04.28. 22:39:38
@ettumifilii: Sok szar élő meccs. Ne is törődj vele! Örülj inkább, hogy nem hallgatod a Machán - Fülöp párost például.
digitarc 2009.04.28. 23:34:21
@hunchback: az én kedvencem a Fazekas-Temesvári páros :))
de visszatérve az alapkérdéshez, szerintem Nadalt egy balkezes, 23 éves Fed verné most. /van a mai mezőnyben -mondjuk a top 100-ban- olyan aki balkézzel üti az egykezes fonákot?/
de visszatérve az alapkérdéshez, szerintem Nadalt egy balkezes, 23 éves Fed verné most. /van a mai mezőnyben -mondjuk a top 100-ban- olyan aki balkézzel üti az egykezes fonákot?/
borsz 2009.04.28. 23:46:28
Na Djoko is töréstesztet végzett az ütőjén, nem vizsgázott jól:)
discretio 2009.04.29. 10:18:11
@Turambar: Egyetértek veled, csak annyit jegyeznék meg , hogy szerintem Nadal esetében azt sem szabad elfelejteni, hogy ő fiatalabb korában került/hozták olyan állapotba, hogy " felnőttként" versenyezzen, ami szerintem a hanyatlás időpontját befolyásolni fogja.
Turambar 2009.04.29. 10:55:51
@discretio: Igen, én is ezt mondom, h nem a fiatal kora számít leginkább, hanem a versenyzői múltja. Az pedig két évvel kevesebb csak, mint Federeré. Sztem ez az igazán lényeges.
pescade 2009.04.29. 12:20:42
"Komolyra fordítva, szerintem Del Potronak hívják. A tenisze alkalmassá teszi rá, Miami óta már a hite is.
Csak azt nem tudjuk biztosan, nyerő típus-e." szóval ezek sem delpóra vonatkoztak, értem
Csak azt nem tudjuk biztosan, nyerő típus-e." szóval ezek sem delpóra vonatkoztak, értem
Turambar 2009.04.29. 13:23:45
@dd aka kertagrár: Két mondat a kommentből Delpora vonatkozott, az egész komment meg nem.
De azért köss bele, ha máshogy nem megy.
De azért köss bele, ha máshogy nem megy.
pescade 2009.04.29. 14:17:14
Turambar, a két mondat volt a cikk kifutása, tuod, van a szövegeknek dinamikája
Turambar 2009.04.29. 15:56:49
@dd aka kertagrár: A cikk LÉNYEGE viszont a kérdés volt, h hogyan verhető Rafa. Erre jött egy lehetséges válasz a végén, de nem ez volt a lényeg benne.
pescade 2009.04.29. 16:26:49
@Turambar: ok, nem akarok ezen lovagolni, aki figyel, tudja, hogy nem szoktam l'art pour l'art kötekedni - szerintem konklúzió volt, hogy a Rafa elleni eredményes játék megtestesítője Delpo lehet, ha stb., erre többen reagáltak, ezek után fura azt olvasni, hogy de nem róla szólt a poszt. Ja, nem, de elég hangsúlyos ponton lett elég hangsúlyos módon megemlítve
8785 2009.04.29. 17:23:19
szerintem Rafa képes áttérni egy másfjta játékstílusra is, képes még jelentősen fejlődni, az elmult egy év ezt bizonyítja