Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Rafa - Roger elé

2009.05.17. 09:52 :: Bordin

Szóval akkor Melbourne után ismét.
Nem nagyon voltunk hozzászokva az elmúlt években ilyen hosszú szünetekhez.
Némi túlzással szinte minden döntőt ők játszottak.
Mondjuk Nadal azért idén is ott volt a randikon, csak Roger mondta le őket rendre az utolsó pillanatban.
Most meg Rafa majdnem.
De azért csak összejött.
A helyzet némiképp hasonlít a tavalyi hamburgi döntőre, Nadal akkor is döbbenetes meccset vívott az elődöntőben Noléval (bár az ennyire azért nem volt hosszú), és eléggé kifacsarva érkezett. Eleinte mindenki úgy gondolta, fel is fogja adni, hátrányban is volt rendesen, de aztán valahogy csak megfordította.
Vagy Roger elbutáskodta.
Vagy Roger elagyalta.
Vagy stb.
Aztán az idei Ausztrál Open döntő szerintem megint egy bizonyíték arra, hogy Rafának ilyen bagatell dolgok mint, hogy négy órát játszottam előző nap, nem igazán számítanak.
Mégis azt hiszem, hogy a tegnapi meccs fontos volt.
Csak nem úgy, ahogyan azt az első pillanatban gondolnánk.
És még csak nem is a sérthetetlenség okán.
Pillanatnyilag úgy fest Roger egyetlen esélye, ha elkezd nőni a teher Rafa vállán.
Ha fordul a kocka, és úgy mennek ki, hogy mindenki elvárja Nadaltól a győzelmet, lévén világranglista vezető, ezerszeres Roland Garros győztes, Roger pedig belenyugszik abba, hogy pillanatnyilag ő a második, és némiképp felszabadultabban, már-már esélytelenül teniszezik.
Csak hát a tegnapi elődöntő okán ma senki sem várhat el semmit Rafától.
Tök mindegy hol van a meccs.
Ahogy már tegnap is írtam, akár ki is kaphat.
És így ugye mintha semmi sem változott volna kettejük viszonylatában a korábbiakhoz képest.
Már ami az agyat illeti.
És alighanem ott dől el.



 

189 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr571126186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Turambar 2009.05.17. 10:08:09

Sztem abban tévedsz, Gábor, h senki nem vár el ma semmit Rafától. Mivel, ahogy írod, mindenki hozzászokott, h 4 órás meccsek után simán lejátsza a döntőt, ezért ez a tényező nem vesz le annyit a teherből.
Roger ellen, főleg salakon, és leginkább a fóbia miatt pedig szinte mindenki kötelező győzelmeket vár el.
Főleg az RG előtt.

Szóval nagyon nem hiszem, hogy ne lenne vesztenivalója.

.:Zoltán:. 2009.05.17. 10:21:17

@Turambar: Én is neked adok inkább igazat, Rafán ma legalább akkora teher lesz, mint amilyen tegnap volt.

Tennis Power (törölt) 2009.05.17. 10:42:11

A változatosság kedvéért: Vamos Rafa!

lizi76 2009.05.17. 10:42:16

Nagyon örülök a döntőnek,de szívesen beáldoznám,a Garros győzelemért.Persze csak ha garanciát kapnék,rá.Go Rog!

LGfan 2009.05.17. 10:47:15

Szerintem ma Roger nyer. Egyrészt kipihentebb, másfelől Rafa nagyon fáradt, harmadsorban az elvárás. Ez az ütésekből látszik, nem olyan éles, mint mikor pihent.
Gábor szokta mondani, írni, hogy akkor hibázik a játékos ha fáradt. Rafa tegnap nagyon fáradt volt, a szivével nyerte meg és a közönség segítségével.
Már Melzer ellen is hiába ütött egész meccsen 3 hibát, akkor is vibrált a levegő.
Kohli ellen nem kellett játszania, majd jött egy iszonyat formában lévő erőtöl duzzadó Verda, akit szintén emberfeletti játékkal vert meg Rafa és ezt megfejelte a tegnapival. Én az mondom, hogy 70-30 % Rogernek, mindennek van határa, egy vereség meg kell neki, ha RG-t akar nyerni, ne cipeljen már a hátán akkora terhet.
Rogernek szerencsés sorsolása volt elvitathatatlan, mintha szándékosan Rafa-Roger döntőt szerettek volna a szervezők stb. létrejött.
Egy maximálisan jól játszó Federer érkezett a döntőbe és egy kifacsart Rafa.
Lehet előjön a félsz Rogerből, akkor bármi megtörténhet, de szerva-röptével ma Rafa verhető. A tegnapi meccs Nadal számára felért egy RG győzelemmel, ahogy Gábor is írta, mert hosszútávon Nole lesz a nagy ellenlábas, nem Roger.

Cathy07 2009.05.17. 11:09:14

Szerintem Rogi nyer. Tegnap még azt mondtam 2 szettben, de jobban megnéztem, hogy is játszott Rogi Delpo ellen. nem volt meggyőző számomra. Nem mondom nem játszott rosszul, de Rafa ellen ez lehet még kevés.
De sztem akkor is megnyeri.
Hajrá Federer

pbgi 2009.05.17. 11:10:02

@.:Zoltán:.: Szerintem pedig igaza lehet Gábornak.
Lehet, hogy a közönség és a közvélemény elvárja Nadal-tól a győzelmet, de ezután a 4 óra után sokkal többen számolnak Roger sikerével, mint alapesetben tennék.
Arról meg nem is beszélve, hogy uncle Toni és a stáb elég profi ahhoz, hogy úgy kódolja a szurkolók és az újságírók véleményét, ahogy az Rafa-nak a legjobb legyen.
Ők biztos tudják, hogy most milyen pedagógiai módszereket kell bevetni -- Roger-nek pedig pont ez hiányzik. Az edző nem csak kiváló szakmai tanácsokat ad - azt illetően, hogy mikor, hogy és hol kell elütni, hanem a játékos önbizalmát, lelki erejét is befolyásolja. És ebből Rogi-nak jóval kevesebb van, mint Rafa-nak. (legalábbis az egymás elleni meccseken)

Ritka, hogy Taróczy-val egyetértsek 100%-ig valamiben, de ebben teljesen igaza van!

szabi0713n 2009.05.17. 11:10:32

Nem tudni mi lesz ma.Attól is függ,hogy Rafa úgy tud majd játszani mint az AO-n,vagy úgy mint tavaly januárban a MOYa utáni meccsen.És attól is függ mennyire sérült.Viszont igazi fordulópont lenne, ha ma Roger nyerne.Tavaly egyszer sem tudta megverni Rafát.Ha most megteszi,függetlenül,hogy mi van Rafával,az nyitabbá tenné a közeljövőbeni meccseiket.(gondolok itt a garrosra és wimbledonra).
VAMOS RAFA!!!

leon77 2009.05.17. 11:10:47

Vamos Rafa! A tegnapi győzelem a szívnek köszönhető, talán mára össze tudja szedni magát Nadal. Le a kalappal Djoker elött is, óriási volt amit tegnap mutatott. Feledhetetlen, gigászok harca, bár a mai is hasonló lenne.
Roger-Rafa döntő: mindenki ezt akarta, a sorsolás miatt, különben Rafa-Nola salakon jelenleg a legjobb.
Remélem 3 szettben behúzza az izomember... :-)

krumplicukor 2009.05.17. 11:11:34

Salak. Spanyolország. Az utolsó öt meccsüket Rafa nyerte. Rafa a világelső, róla szólt a tenisz az elmúlt egy évben.

Ne mondja már nekem senki, hogy nem várható el Rafától, hogy ma nyerjen.

Rogernek nincsen semmi veszíteni valója, egyértelmű, hogy ki az esélyese ennek a mai meccsnek, ezért remélem képes lesz felszabdultan játszani. Nyerni nem fog, de örülök, hogy a játéka kezd végre összeállni, pont időben, mindjárt itt van Wimbledon :)

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 11:12:27

értem. Rafat baromira zavarta a "teher" tavaly is, ahol minden salakos mérkőzésükön ő volt az esélyes. legjobban talán az RG döntőben készült ki tőle...

Cathy07 2009.05.17. 11:16:13

@krumplicukor: Szia! szoktam olvasni a blogod. NAgyon jó:D grat:D

pbgi 2009.05.17. 11:18:39

@LGfan: Én nem hiszek abban, hogy Rafa vállát bármilyen teher is nyomja, ha megint felállít egy csúcsot.
Most nevezetesen ahhoz van közel, hogy megcsinálja a 3 MS-t in a row.

Az tény, hogy Roger-nek könnyebb sorsolása volt. De azt is meg kell jegyezni, hogy azért ezeken a neveken nem biztos, hogy túljutott volna Monte Carlo-ban, azaz nyilvánvaló, hogy az ő formája is egyre jobb, amit Nadal szurkolóként is üdvözlök...
De azért még Federer korántsincs a legjobb salakos formájában - legalábbis remélem - (Roddick ellen salakon szettet veszíteni, mégha Andy jól is játszott - hát?!?!?)

Azt mondod, hogy szerva-röptével verhető Rafa. Ez lehetséges, de szerintem a mai az a nap, amikor a hosszú labdamenetek jobban fognak kedvezni a svájcinak, mint a spanyolnak.
Bár Roger lehet, hogy ennek ellenére megpróbálja a hálójátékot, mert a héten (már ammennyit láttam Nadalt játszani) úgy tűnt nekem, hogy sokszor nem tud elütni a támadójátékos mellett Rafa. [Melzer 3-3-ig marha jól csinálta, utána viszont...]

pbgi 2009.05.17. 11:20:48

@szabi0713n:
Egyébként sokan párhuzamot vonnak Chennai, az AO és a mostani madridi elődöntő között.

Szerintem nem olyan egyszerű ez.


Chennai-ban 2008 január legelején Nadal - Moya elődöntő volt. 3 óra 55 perc játék után 6/7 7/6 7/6-ra győzött Rafa. Másnap kikapott Juzsnyijtól 6/1 6/2-re.

Az AO-n idén péntek este elődöntőzött Verdasco-val, és döntőszett 6/4-re győzött 5 óra 14 perc játékot követően. Aztán Federert legyőzte 4:15 alatt, dsz 6/2-re.

És most...

Madrid

- elődöntő Djokovic ellen 3/6 7/6 7/6 ---> 4 óra 2 perc

- döntő Rogi-val ???????? ---> ???????

Az AO-n nyilvánvalóan volt egy nap szünet, lehetett regenerálódni. Ráadásul a negyeddöntő két nappal korábban volt Simon ellen, ami ugyancsak nem volt egy észveszejtően nehéz meccs.


Chennai-ban SZ-CS-P is játszott Nadal. Szombaton pedig az esti programban kapott helyet. Körülbelül éjjel fél 2-kor végeztek Moya-val. Másnap a döntő este 5-6 óra körül kezdődött - ha jól tudom...

Ebből egyértelmű, hogy Nadal azon az indiai tornán szinte aludni sem tudott normálisan a döntő előtt, hiszen a sportolók a meccseik után általában 2-3 órán keresztül a folyamatos pörgés és a felfokozott idegállapot miatt képtelenek elaludni.


Most viszont: este fél 9-kor végeztek.

sylar_88 2009.05.17. 11:21:31

Szerintem mindegy hogy mi kit tartunk esélyesnek, a lényeg az hogy Roger mit gondol magáról. Ha el tudja magával hitetni, hogy nem ő az esélyes, akkor őrajta nem lesz teher. Szóval ez tényleg az agyban fog eldőlni.

discretio 2009.05.17. 11:22:39

Nadal fantasztikus dolgokra képes salakon, ahogy Federer is fantasztikus dolgokra volt képes évekig, aztán a többiek is szépen megtanulták az ütéseit, egyre jobbak lettek vele szemben. Nadal sem fog az egekig nőni, majd szépen megtanulnak ellene játszani a többiek is...., ahogy az a tenisz történelemben eddig is így volt a többi naggyal is...

pbgi 2009.05.17. 11:23:55

@leon77: Hogy én is tippeljek...

Szerintem az nyer, aki a második szettet behúzza. (Ez arra is vonatkozik, hogyha netalán 3 szettes lenne a meccs...:-)

De szerintem két szett lesz.

Rafa - Roger 7/6 6/4

leon77 2009.05.17. 11:31:06

@pbgi: Okés, kiegyezzek a Te tippedben is. :-) Csak ismét ÜBERTENISZT akarok látni! (sörök már hűlnek a frigóban, de még egy ilyen, mint a tegnapi meccs és elér a teniszezőhalál: megáll bennem az ütő :-)

pbgi 2009.05.17. 11:34:35

Egyébként egy teljesen lényegtelen adat, aminek semmi relevanciája, ha Nadalról beszélünk.


2009-es szezon:

Federer 31 meccs
Nadal 44 meccs

Tennisangel 2009.05.17. 11:47:28

Nem Nadaltól várnak sokat...inkább Rogertől várják el azt hogy újra a "régi" legyen és megmutassa azt hogy még itt van...

kisdigo 2009.05.17. 11:48:06

Nincs értelme konkrétan kijelentgetni ki fog nyerni. A teniszben mint tudjuk bármi megtörténhet. Elég egy kis kihagyás fejben és vége. Remélem szép döntőt fogunk látni sok izgalommal, gyönyörű ütésekkel és ez a lényeg. (Come on Roger! :D )

8785 2009.05.17. 12:08:13

Hát nem tudom. Nadalnak nagy a szive. Azt hiszem szeretne ma i s nyerni. Kérdés, hogy a Verdasco és a Nole utáni meccs után mire maradt ereje. Federer szinte simán jutott be a döntőbe, az elmúlt időszakban pihent, Rafára várt. Ha nyer nem biztos, hogy a jövőt illetően ez jó dolog a számára, mert egy igen fáradt ellenféllel kell majd megküzdenie. Győzzön ma a jobbik.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 12:16:11

szerintem a helyzet dramatizálása folyik itten.
a kérdés ugyanaz mint mindig. mit tud kezdeni Federer Rafa fonákra pörgetett tenyereseivel. ha be tud lépni a pályára és gyorsítani tud nyer. ha hátraszorul és átadja a kezdeményezést Nadalnak veszít.
Potro tisztalapos metronóm ritmusú játéka fekszik neki nagyon.
Ezzel szemben az egykezes fonák, iszonyúan pörgetett tenyeres párbajokból hosszútávon nem jöhet ki jól.
Azaz megint minden azon múlik, hogy adogat.

Sztrego 2009.05.17. 12:25:38

Rafa és Rog salakon...utoljára tavaly RG-n játszottak, és tudjuk az eredményt. Megsemmisítette Rogert, ami kihatott a wimbledoni döntőre is.

Turambar 2009.05.17. 13:08:05

@8785: nem hiszem, h ha Roger legyőzné Rafát, akkor azon lamenbtálna, h "jajj, de milyen fáradt volt". Rohadt sokat nyerne lélekben ettől a győzelemtől. Az ellenekzőjét csak a meggyőződéses Rafa fanok hihetik.
Másfelől Rafa egy meccsel kevesebbett játszott a tornán, valahol az ő "sara", ha hullára kihajtotta magát.

De sztem kicsit már indul az esetleges vereség következményeinek előre való degradálása a Rafa fanok körében.
Lássuk be, Rafa az óriási esélyese a mai meccsnek is, és pont. Körülmények kb. kiegyenlítettek, mert lehet fáradtabb, de kb. 10ezren fogják éltetni, másrészt ott van a Nadal fóbia, a Nadalnak fekvő Federer féle játékos, és sok egyéb, ezen nincs mit szépíteni.
Tehát bármilyen Roger győzelem a meglepetés kategória, ami Rogernek jó, Rafára nézve meg kérdéses.

Turambar 2009.05.17. 13:09:37

@fuzzy_dunlop: Sztem az adogatáson kívül sok múlik azon, hogy mennyiszer tud és mer kiállni tenyeresre akár egy fonákra jövő labdánál is (Nadallal szemben már rég ezt knée csinálnia), olyan Gonzo módra, valamint, h mennyire érzi meg a hálójátékot. Ha az bejön, akkor nyert ügye van, de ritkán érez rá az ütemére.

Turambar 2009.05.17. 13:10:48

@Turambar: javítás: Nadalnak fekvő Federer féle játék

JokerZ 2009.05.17. 13:14:11

elég az oddsokra nézni, a tegnapi meccsektől függetlenül a szakma Rafát tartja esélyesebbnek.

az eredmény amúgy roger számára egészen másodlagos. szeretném látni, ahogy jól és hatékonyan szervál rafa ellen (60% fölötti első szerva, szettenként 4 ász, 200km körüli sebesség - ahogy régen), sokat megy röptézni, és jó lenne, ha összeállna újra a tenyerese. Párizs előtt egy jó játékkal elveszített döntő nagyobb önbizalmat adhat neki, mint egy mai győzelem rossz játékkal rafa fáradsága miatt.

abban amúgy mindenki teljesen biztos lehet, hogy 3 szettet salakon sem rafa (nyilván), sem roger (kevésbé nyilván) nem tud elveszíteni. így az én szememben szinte garantálható ez a felállás az RG döntőben. ahol a tehermentesített federernek szerintem nagyobb esélye lesz a bravúrra (a lassabb pálya ellenére), mint eddig bármikor.

JokerZ 2009.05.17. 13:15:47

ja és arra azért érdemes volt felfigyelni, mekkora rövidítés-edzést tartott tegnap jmdp ellen roger. szerintem ma is láthatunk bár bravúros ejtést.

Turambar 2009.05.17. 13:16:18

@Zlatan: Sztem is sokkalta fontosabb, h Roger végre jól játsszon Rafa ellen, főleg Wimbledon szempontjából. Ha megnyugtatja az idegeit azzal, hogy mehet jól is a játék, még ha kikap is, akkor gondolatban ezt átültetheti fűre, ahol azért még mindig ő van helyzeti előnyben.

Nem biztos, h hülyeség volt rogertől idén tavasszal, h legtöbbször inkább elkerülte Nadalt.

Geysap 2009.05.17. 13:19:12

Mikor lesz a meccs, es hol lathato? E mellett hol lathato a noi donto? Elore is kosz a valaszotokat.
G.

.:Zoltán:. 2009.05.17. 13:26:45

@Geysap:
16:00-tól az első rész a sport2-őn a ffi döntő
17:00-tól a második rész a sport1-en

Női döntő: 19:36 Eurosport

sanya17 2009.05.17. 13:28:15

Hmm...! gyakorlatilag mindent leírtatok, egy dolog kivételével (valaki utalt rá!),hogy itt nincs pihenőnap, s egy master seriest nem sokkal kevesebb megnyerni, mint egy GS-st! éppen ebből eredően, hogy belefuhatnak gyakran hosszú, rendkívül fárasztó mérkőzésekbe. Roger is ha jól tudom több GS-est nyert (mint Sampras), mint master seriest. Ráadásul tegnap Raffának nem ment a játék, míg djokó élete teniszét játszotta, (minden mutató 1-2. szett, djokó javára billent jelentős mértékben, a 3.-ik kiegyensúlyozzott volt)Ebben rejlik Raffa nagysága, világelsősége, hogy "gyengébb" játékkal is tudja hozni a fontos pontokat!!! Másnak egy ilyen meccs után ill. egy jó átlagos teniszezőnek kell egy hét pihenés a regenerálódásra...pl. Ljubisics...stb! Oké, hasonló volt a tavalyi, de azt meglőző évben is, ami ráment Hamburgban Raffának, Federer javára s ez könnyen megtörténhet ma! nem elegendő fizikailag bírni, inkább fejben jelentkezik a fáradtság - sok-sok pontatlanság...! Most nem tennék Raffára egy petákot sem - normál körülmények közt minden esetben, de ma nagyobb a kérdőjel, mint bármi máskor! Más, Roger ellen az Argentin szinte mindig feltartott kézzel megy ki, úgy mint Söderling, Roddick sem sok vizet zavart a "mákos" tiebreak-jével Federernek. Befejezésül annyit, hogy 100x hallom, hogy végre ismét a "régi" Federer, s az igazi megmérettetés után pedig a csalódás mértéken felüli..! (ezzel nem mentem fel előre Raffát, de nem neki áll ma a zászló, a 2009-es Federerrel szemben sem)

Turambar 2009.05.17. 13:35:35

@sanya17: Sztem még messze nem régi Roger. Még a 2007-es szintjén sincs. A 2008-bani jobb formáját már elérte azért. (Mármint amikor tavaly épp jobb formában volt.)

sylar_88 2009.05.17. 13:44:34

Szabad szemrehányást tenni? Az Eurosport miért nem képes élőben adni a női döntőt? - hamár folyton kritizálva van a sporttv...

Sztrego 2009.05.17. 13:52:11

@Turambar: Rafa az esélyes, és ynerni is fog. Csak a fáradság akadályozhatja meg ebben, Federer nem. Amikor Hamburgban kikapott tőle, az RG-n megsemmisítette.

Turambar 2009.05.17. 13:56:14

@Sztrego: Már bocs, de amikor Hamburgban kikapott tőle, az RG-n éppen hogy nem semmisítette meg, 4 szettes meccs volt, amire nehéz rámondani a megsemmisítést. Ráadásul az első szettben Roger veszni hagyott 10 breaklabdát. Szóval sokban rajta múlott.

A "megsemmisítés" (ha már ennyire szereted használni ezt a szót - de ugye akkor mondhatjuk azt is, h Tsonga megsemmisítette Nadalt tavaly az AO elődöntőben? :D ), az tavaly volt, és akkor nem nyert Roger Hamburgban.

krumplicukor 2009.05.17. 14:06:41

@Ladyashley: jaj,nagyon köszönöm, szeretem írni, jó, hogy van, aki meg szereti olvasni :-) Egyébként meg egyetértek fuzzy-val, ez itt most nem fej-kérdés: Rognak nagyon nem fekszik Rafa játéka, míg ugyanez fordítva (sajnos) nem mondható el.

8785 2009.05.17. 14:12:20

Én eddig azt hittem, hogy ez a lap a teniszről szól. Sajnos nem. Ez még mindig a Federer imáádaról. Más sportágban, ha megjelenik az új erő, a másféle játékstíilus, akkor a sportág szerelmesei ezt tudomásulveszik. Ugy tűnik itt nem. Pedig Rafa, íNole, Del Potro és Muray, Verdasco az új stilust, a fiatalságot képviseli ebben a sportágban is, miért nem akarjuk ezt észrevenni, lehet hogy ma Federer győz, de azt hiszem tudjuk a jövőt már legalább másfél éve nem ő képviseli!

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 14:12:58

@Turambar: ha jönnek az elsők az adogatójátékokban irányítani tud. és akkor nem lesz gond sem a tenyóval, sem a röptével. ha lesz, mert szétesik, akkor meg nincs miről gondolkodni.
kíváncsi vagyok Rog bevállalja az ejtéseket, amit egész egész versenyen lelkesen gyakorolt. fegyver lehet.

noriega77 2009.05.17. 14:17:01

Sok jó dolgot mondtatok, de "ha ez volt utána az történt" analógiákból nem lehet levezetni egy olyan meccs kimenetelét ahol két ember fizikai, idegrendszeri állapota és tenisztudása adja a függvény változóit.
Sztem Nadal viszonylag simán is nyerhetne, ha Federer nem adogatna most ennyire jól, és nem élvezné a játékot. Ha rendesen beáztatják a pályát, mint tegnap (miért ne tennék?), akkor a nehéz labdákkal megint csak Nadal esélyei nőnek. A fizikai erejét három szettig simán pótolja a lelki. Sztem is zavarja Madrid légköre, talán mert szigetlakó, tudja a franc, de Federer ellen nem ez számít. Az sokkal inkább, hogy salakos játéka még mindig nincs ott a tavalyi RG szintjén, talán mert a kemény pályára belőtt játékelemek jobban beépültek már a játékába, és mert nem mindig tudja hozni a "nem rontok" alapállást.
Szóval sztem Federernek most nyílik egy esély, de bármit dumálunk, a fejükben dől el a történet, ebben viszont Rafa még (már, mindig?) jobb.

Turambar 2009.05.17. 14:22:05

@8785: És ki beszélt erről? Azzal kéne vitázni, ami leírva áll, nem azzal, amit te belelátsz más mondanivalójába.

Turambar 2009.05.17. 14:23:14

@noriega77: Nedves salakon nem pattan olyan magasra a labda, tehát az áztatás nem feltétlenül kedvez Nadalnak.

noriega77 2009.05.17. 14:28:46

@Turambar: mint ahogy a porszárazon elcsúszók sem, de a nehéz labdák többet nyomhatnak a latban, azért bátorkodtam ezt kiemelni... :-D

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 14:43:14

@noriega77: a nehéz labda gyors. a vizes salakon kevésbé pörög ki. ilyesmi. sztem egyébként nem lényeges szempont, mert 3-4 játék alatt akkor felszárad a salak ha szarrá locsolják.
ennél sztem sokkal fontosabb tényező a magaslati, ritka levegőn és hogy gyakorlatilag fedett pályán játszanak. ha Fed nyer az sem lesz mérvadó a Garrosra. csak lelkileg. de ez már nem salak kérdése. bárhol és bárhogy veri meg Rafat üvölteni fog.

noriega77 2009.05.17. 14:51:48

@fuzzy_dunlop: Sztem Federernek nem kedvez a nehéz labda, az ejtések, vonal mellé kirakott egyenesek pontosságában nagyon nem segít, márpedig ilyenekre jócskán szükség lesz, és ha Nole nem tudta lebombázni Rafát a pályáról a gyors labdákkal, az Federernek sem nagyon sikerülhet. Beszámítva azt is hogy Nadalt azért megviselte a tegnapi történet.
De az a szerencse, hogy az okoskodásunk ellenére lejátsszák a meccset...

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 14:52:58

@8785: ez egy olyan sport, ahol a közönség tiszteli bajnokait. mindezt te is meg fogod érteni, mikor Rafa lesz 27. így volt ez mindig. és ez jó. jó, mert azt jelenti, hogy a közönség nem felejti el azokat, akik nagyot alkottak, sok örömet szereztek. ezért meg kell harcolni. utána viszont szinte bármit megbocsájtanak.
ezt ne érezd maradiságnak. úgy mondják respect.

még egy gondolat: Verdasco az égadta világon semmi újat nem hozott a teniszbe. olyan nagyon sokat Djoker sem. Rafa pedig rengeteget.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 14:55:45

@noriega77: nem hiszem, hogy Rafa fáradt lesz. Djokovic játéka pedig nem hasonlítható Fedéhez. Roger csuklóból gyorsít és sokkal élesebben üt, mint bárki. ha jól játszik. ha nem, akkor mindegy. egyetértek: bármi lehet. tényleg bármi.

8785 2009.05.17. 15:20:28

Fuzzy-dunop

Én imádom a teniszt, és imádom a bajnokait is, de a tényeket nem lehet figyelmen kívül hagyni!

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 15:30:56

@8785: azokat nem. én ezzel vitatkozom:
"Rafa, Nole, Del Potro és Muray, Verdasco az új stilust, a fiatalságot képviseli."
a fiatalságot igen (Verda kivételével),de új stílusról csak Rafa esetében beszélhetünk.
jobban mondva új stílus nincs, de ahogy Rafa játszik arra ez idáig nem volt példa.
Na hajrá!

teddybear 2009.05.17. 15:44:40

@csokicsaj77: MÉG 20perc...:(Én már egésznap számolom vissza az órákat,perceket...:D

noriega77 2009.05.17. 15:51:28

@fuzzy_dunlop: Verdasco egy új dolgot hozott a teniszbe, megmutatta hogyan lehetne legyőzni Rafát right now, talán sikerülne is neki, ha nem csak a tenisztudását hozták volna az adottságai szintjére, de gyúrtak volna egy kicsit az agyára is :)

már csak tíz perc...

csokicsaj77 2009.05.17. 15:54:52

6... Amúgy akkor most leadja a sport-tv vagy mi ez... ami néha sport2, az.

sanya17 2009.05.17. 15:55:55

Nehéz labda, vizes pálya, a választ tegnap ha megnéztétek a Djokó-Nadal meccset, a válasz benne van. a harmadik szettben volt csak Nadalnak komolyabb esélye...amikor már tök száraz volt a pálya, az első két szett elméletileg Djokóé volt egyértelműen, (az első gyakorlatilag is)

szabi0713n 2009.05.17. 15:56:24

Hú már alig birok magammal.Kezdődjön már!Vamos Rafa!

csokicsaj77 2009.05.17. 15:59:10

@szabi0713n: Én is, én is!!! Vamos ROGER!!!XD Hajráááááááááááííííááááááá (unalmamban jódlizok...)

eve14 2009.05.17. 16:04:30

az elejét leadja aztán lehet tovább neten nézni,vagy akinek van,az nézi sport1en

csokicsaj77 2009.05.17. 16:06:46

no én mentem izgulni

eve14 2009.05.17. 16:06:48

:D jah..:D neten a tegnapi linkeken adják a meccset?

noriega77 2009.05.17. 16:07:42

@sanya17: majd nézd vissza, csak foltokban volt száraz a salak (felülete), a végére Rafa beállt a "nem hibázni" játékára, Djoko Rafa adogatásaiban kerülte a labdameneteket, rövidített, kockáztatott, aztán a sajátját próbálta meg hozni, és a második rövidítésben már csak Rafa agya volt a pályán. De csak sztem...

Cathy07 2009.05.17. 16:08:52

Itt vannak már:D:D:D
Na Hajrá Roger!!!!!
Take it easy! aztán nem lesz baj:)

agimano 2009.05.17. 16:10:23

haha, Roger kesobb megy ki a halohoz, mint Rafa:)) a taktikai harc megkezdodott, lehet 50 percig fogja ma o is pattogtatni a labdat:)

agimano 2009.05.17. 16:11:29

Federer fogad, haha

agimano 2009.05.17. 16:36:49

ugy hallom, kaplar federling jozsef eleg rendesen federer rajongo:)

FedererRafa 2009.05.17. 16:38:15

hosszú szünetekhez? és mi volt a fél év wimb és ao között?:D

szabi0713n 2009.05.17. 16:52:26

@agimano: Én pont az ellenkezőjét állapítottam meg.

Hát rafa nem fáradt,Roger viszont fél!
Vamos Rafa!

agimano 2009.05.17. 16:57:15

@szabi0713n: nem tudom, nem azt erzem, hogy neki drukkol, hanem ahogyan beszel rola, viszont breakelt roger:(

Cathy07 2009.05.17. 16:58:19

Nem a klasszikus salak-teniszt játsszák.
Kicsit zavartnak látom Nadalt. Federer meg tényleg fél, de sokkal jobban játszik mint bármikor az utóbbi időben NAdal ellen. CSak így tovább. Meg lesz az első játszma:)

pbgi 2009.05.17. 16:59:00

Nekem most úgy tűnt, hogy Nadalt egy picit elhagyta az ereje.
Most többször is a háló alját találta el, de tuti, hogy erőt vesz magán, és nagyobb ellenállást fog tanúsítani.

pbgi 2009.05.17. 16:59:44

@agimano: Az, de szerintem ezzel nincs semmi probléma.

Cathy07 2009.05.17. 17:01:28

Nahh megvan az első játszma. Már csak 1 kell:D

VVega · https://debugme.eu/ 2009.05.17. 17:02:13

Hihetetlen, de Federer lehozta 6-4re. Azt hittem jön a vissza-break rögtön.

agimano 2009.05.17. 17:02:24

hat ez eleg sima volt:) lehet ilyen lesz a masodik szett is, es Nadal 1 masodperc alatt elfelejti, hogy letezett ez a meccs. remelem nem, de az sem lenne baj szerintem

hunchback 2009.05.17. 17:03:24

Kifogyott az üzemanyag. Ez van.

Cathy07 2009.05.17. 17:03:49

@agimano: Hát azért sztem Nadalt nem így ismerjük, nem nagyon dobál meccseket
Gyerünk Rogi!

eve14 2009.05.17. 17:04:32

egyelőre tetszik,amit látok.mármint,hogy federer nyerte az első szettet.Számíthattam volna szorosabbra is,de a tegnapi után,ugye..de kitudja mi lesz itt még..én nem tudom és nem is fogom megtudni,ha átrakják a sport 1 re :(

eve14 2009.05.17. 17:05:24

bucsuzik a komi.:|
nem tudok átkapcsolni a sport1re:@

Cathy07 2009.05.17. 17:05:45

@eve14: Nézem helyetted is:D:D:D

eve14 2009.05.17. 17:07:09

köszi.:P:Pam közben rájöttem,hogy működik az egyik tegnapi link biztosan,legalábbis az megy,amelyiket én nézem..:D:D:D@Ladyashley:

Cathy07 2009.05.17. 17:08:47

küzdenek mindketten rendesen magukkal.
nem tudom ki nyer végül

csokicsaj77 2009.05.17. 17:14:01

Segítség!!! neten nem lehet tovább nézni?

.:Zoltán:. 2009.05.17. 17:15:46

3 labdáról lemaradtunk a reklám miatt.... :(

Cathy07 2009.05.17. 17:17:07

@.:Zoltán:.: Jaja, nem baj legalább adják

ettumifilii 2009.05.17. 17:18:23

@csokicsaj77: bet365.com először regelsz aztán live streaming

Cathy07 2009.05.17. 17:20:35

egyre szebben játszik Federer. vannak labdamenetek és nem jönnek az óriási outok.
nincsenek hálóba csapott tenyeresek.
ez az. csak így tovább

Sztrego 2009.05.17. 17:25:21

@Ladyashley: Persze, hiszen egy hulla az ellenfele, így nem kell a határon játszania.

csokicsaj77 2009.05.17. 17:31:32

4-2!!!!!!! Lehet h megnyeri!!! jahj de jó lenne!!!!!!!

Count Adyn 2009.05.17. 17:34:41

Gyerünk Roger, már nem sok kell!

redbirds 2009.05.17. 17:36:05

http://zulu.mk/kanal5-plus
Én is csak itt tudom követni,kicsit diavetítés de valahol nézni kel :P
HAJRÁ ROGER,már csak 4 jó szerva kell :)

Sztrego 2009.05.17. 17:37:21

@csokicsaj77: Nagy fegyvertény, nagy győzelem lehet:))

csokicsaj77 2009.05.17. 17:38:17

HAJRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Hogy megdobná az önbizalmát!! (meg az enyémet XD)

HAJRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

csokicsaj77 2009.05.17. 17:39:15

HAJRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Hogy megdobná az önbizalmát!! (meg az enyémet XD)

HAJRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Sztrego 2009.05.17. 17:39:31

@csokicsaj77: Jah, úgy megdobná, mint a 2007-es hamburgi győzelem, sehogy:)

redbirds 2009.05.17. 17:40:22

Igazából annyira szaggat a kép, hogy a hang alapján tudom ki nyerte a labdamenetet pl:közönség nagyrésze tapsol/örül,meg ha nyögés van akkor üti Nadal.
Már csak 4 ász kéne ,gyerünk mint annakidején Sampras ellen sorozatban 4 ászt :)

csokicsaj77 2009.05.17. 17:40:34

@Sztrego: nnna milyen kis pesszimista... :)

discretio 2009.05.17. 17:40:38

nekem nem úgy tűnik, hogy Roger parázna Nadaltól....
Egyszerűen tudja mit játszon ellene..

csokicsaj77 2009.05.17. 17:41:25

jahaj mit csinálnak? @redbirds: folytasd csak a kommentálást!!! :)

csokicsaj77 2009.05.17. 17:42:16

@discretio: Ennyi. Ez ilyen egyszerű :)

csak ezt az egy szettet nyerje meg!!!

Sztrego 2009.05.17. 17:42:23

@discretio: ez ellen a Nadal ellen ez is elég, inkább így fogalmaznék. Hogy tudja mit kell játszani ellen, az vicc... eddig sem tudta, vagyis tudta, csak nemt udta megcsinálni.

Cathy07 2009.05.17. 17:42:54

mit csinál Federer! nem hiszem el!!!!!

redbirds 2009.05.17. 17:43:08

neee,2 bréklabda nadalnak

redbirds 2009.05.17. 17:44:06

húúú egy hatalmas labdamenet és egy hárítva ...

csokicsaj77 2009.05.17. 17:44:26

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
én ezt nem bírom idegekkel

Sztrego 2009.05.17. 17:44:47

Rafa óriási hibákat vét, ez is a fáradság jele.

redbirds 2009.05.17. 17:44:58

és újra egyenlőőőőőő
már csak 2 ász gyerünk illetve C'mon!!

csokicsaj77 2009.05.17. 17:45:54

léééééééééééééégyszíííííííííííííí

redbirds 2009.05.17. 17:45:57

második szervából ász????
C'mon!!!!
Meccslabda number 1 el is ment...

Cathy07 2009.05.17. 17:46:00

@Sztrego: most nincs rá idő de majd ezekre reagálok

Nati666 2009.05.17. 17:46:34

megcsinálta! :DDDDDDDD

redbirds 2009.05.17. 17:46:38

IGEN!!!!!!!!!!!!!
C'mon!!!!

Sztrego 2009.05.17. 17:46:57

Mit össze nem szenvedett ezért a győzelemért, ezzel a Rafával.

csokicsaj77 2009.05.17. 17:47:41

IIIIIIIIGGGGGGGGGGGGGGGEEEEEEEEEEEEEEENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

discretio 2009.05.17. 17:47:47

És Roger milyen visszafogott, nagyon intelligense ünnepli a győzelmet !

Sztrego 2009.05.17. 17:48:02

Nem egy értékes győzelem, hiszen egy 50-60%-os Rafát győzött le. Nem baj, majd RG-n megint magkapja a maga nagy zakóját:)

eve14 2009.05.17. 17:48:27

jehu.végrevégrevégree:D

Count Adyn 2009.05.17. 17:48:27

@Sztrego: Miért fáj más öröme?:)

csokicsaj77 2009.05.17. 17:49:02

Vhol lesz ismétlés? Ugye igen? Hol? Mikor?

@Sztrego: Te sem vagy elfogult XD

Cathy07 2009.05.17. 17:49:12

@Sztrego: Na hát akkor! Te nem tudod elfogadni azt ha Nadal, kikap vagy csak közel kerül hozzá. tegnap se volt szerinted 100%, ma én is belátom nem volt teljesen önmaga, de nem kéne csak erre fogni győzelmét. volt ott azért egy Federer, bárki nem győzte volna most le.

redbirds 2009.05.17. 17:49:46

Ez a győzelem szerintem sokat fog lendíteni a játékán...

Cathy07 2009.05.17. 17:50:46

Murray? Murray sztem második körben potyog a RG-n. JAjj de jó jönnek Gáborék és a RG:D:D:D:D

agimano 2009.05.17. 17:50:49

@Sztrego: komolyan, faratsag?:) van ket szo faradtsag es faradsag, faratsag nincs, es amit te mondani akarsz az a faradtsag:) amugy en sem tudok sokmindent helyesen irni, de ezt pont tudom:)

redbirds 2009.05.17. 17:51:10

@discretio: :)
Teljesen igazad van,nem rohangál,ugrál fetreng,üvöltözik mint egyesek...:P

lizi76 2009.05.17. 17:51:51

Igenigenigenigen!!!!!!!!!!!

csokicsaj77 2009.05.17. 17:52:46

Vhol lesz ismétlés? Ugye igen? Hol? Mikor?

agimano 2009.05.17. 17:54:25

nagyon jo, hogy ujra egymas torkanak eshetenek a roger es rafa rajongok! oljuk egymast:)

amugy szerintem ez a gyozelem sokat jelenthet rogernek, es a veszteseg szinte semmit sem jelent rafanak, majd a garroson minden kiderul, vagy wimbledonban:) grat rogernek es vamos rafa!

pescade 2009.05.17. 17:54:32

hogy tud valaki egyszerre meccset nézni és kommentelni?

sztem ezt a Federert megverte volna egy frissebb Nadal, igaz, régebben frissebb volt egy négyórás elődöntő után... de így lesz igazán érdekes a RG

Sztrego 2009.05.17. 17:54:32

@Ladyashley: Márpedig ez a Nadal jó, ha 50%-os volt. A 100%-os Rafa nem véletlenül vezet 13-7-re...

pescade 2009.05.17. 17:56:09

mit keres ott Hillary Swank?

agimano 2009.05.17. 17:56:17

hillary swank?:) heeee?

Sztrego 2009.05.17. 17:56:56

@dd aka kertagrár: Aki azt hiszi, hogy Fed az RG-n ismét eséllyel pályázik a győzelemre, az álmodozik. Az RG lassú pálya, ott annyi esélye van, mint amennyi tavaly és azelőtt volt.

discretio 2009.05.17. 17:56:59

@Sztrego: Mi az hogy ez ellen a Nadal ellen ? Ha megnézed a statisztikát Nadal nagyon jó aránybann ütötte be az első szervát, alig hibázott, nem játszott rosszul. Nem kell Federer győzelmét kisebbíteni.

agimano 2009.05.17. 17:57:18

@dd aka kertagrár: ugy, hogy pl. az agyban ul a tv elott egy laptoppal:)

Sztrego 2009.05.17. 17:59:14

@discretio: Te valami mást néztél, mert ez a Nadal magához képest sokat hibázott, ráadásul olyan ütéseket, amit frissen sosem szokott rontani. Te vagy nem ismered az igazi Raft, vagy csak egyszerűen nem értesz hozzá:)

Sztrego 2009.05.17. 18:00:39

@agimano: Olyan nincs, hogy Hillary Swank, csak Hilary Swank színésznő:)

Cathy07 2009.05.17. 18:00:45

@Sztrego: konzekvensen hülyézel mindenkit aki neked ellent mond:S:S:S

Sztrego 2009.05.17. 18:02:43

Nole sokkal jobb volt tegnap, mint most Federer.

Sztrego 2009.05.17. 18:03:23

@Cathy07: Nem hülyézek, max a butaságokat "írom" felül:)

agimano 2009.05.17. 18:04:30

@Sztrego: o valoban, kossel mostantol akkor majd minden ilyenszintu muveletlensegembe bele:) biztos nem lesz nagy faradsag:)))

agimano 2009.05.17. 18:06:36

oo, hol lehet nezni a neten?

Sztrego 2009.05.17. 18:09:31

@agimano: Ez is helyesírási hiba:) Bele is kötök, ha már egyszer te is ezt tetted, pedig fáradt voltam, ezért hibáztam.:)

agimano 2009.05.17. 18:11:17

@agimano: szerencsere a bet365on le van maradva, igy kb onnan tudtam nezni, ahol a tvben elkapcsoltak:)

geod01 2009.05.17. 18:16:21

@Sztrego: felhívom a figyelmed, h januárban 5 órás meccs után verte egy szintén óriási mérkőzésen Federert.Akkor nem volt fáradt, mi?...egyszerűen, nem lehet mindig nyerni. Olyan nincs. Ennyi az ok. Fáradtság, összpontosítás hiánya vmilyen, akár általunk nem is ismert okból, vmi kis egészségügyi cucc vagy bármi. Bármi. És azok az ütések amik máskor éppen,h csípték a vonalat most nem csípték. Van ilyen. Ez-sport, ugyanis. (Persze, ha másképp nem megy a dolog feldolgozása neked, lehet kisebbíteni Federert, lehet eljátszani a nagyokost, ahogy érzed. Szánalmas, de ha így könnyebb, akkor folytasd.:))
És igen, minden bizonnyal Párizsban újra Nadal fog nyerni.Mindenesetre, nagyszerű dolog, h Nadal szerencsére sokkal, de sokkal nagyobb sportember,mint te...

Count Adyn 2009.05.17. 18:17:51

Sztrego neked jobban fáj ez a verség mint Nadalnak szerintem, a spanyol bárhol, bármilyen körülmények közt bravúr megverni salakon, Rafa se alacsonyodna le hogy kifogásokat keressen, te se tedd.

Sztrego 2009.05.17. 18:20:47

@geod01: Fekhívom a figyelmedet, hogy a januári 5 szettes meccs után volt 1 teljes nap pihenője, most meg fél napja is alig.

geod01 2009.05.17. 18:22:32

@Sztrego: rendben, akkor, ahogy gondolod. Mondom, ha másképp nem megy, dolgozd fel így. Próbáltam hatni rád, buktam. Én meg ezt dolgozom fel.:)

Sztrego 2009.05.17. 18:28:22

@geod01: Gondolom, neked az semmit nem jelent, hogy tegnap a valaha volt leghosszabb két szett nyertre menő küzdlmet vívta? És erre volt fél napja, hogy kipihenje, pedig tegnap sem volt csúcsformában.

Sztrego 2009.05.17. 18:29:45

@Count Adyn: Nem fáj a vereség, mivel megvolt az oka. Az zavar, hogy ezt mindenki Federer zsenialításának tudja be.

geod01 2009.05.17. 18:36:14

@Sztrego: arrólk a teniszezőről van szó aki midnen korábbinál hosszabb ideig vezette a világranglistát. Sztem az, h zseniális teniszező, legyen már ténykérdés.Természetesen, Nadal is az, és bizony könnyen elképzelhető,h ő majd meg is dönti ezt a csúcsot! Azt kéne felfognod, h azzal,h Nadal ellenfeleit becsmérled őt magát is becsmérled-hiszen annál értékesebb egy-egy győzelem,minél nagyob tett az. Ahhoz pedig szintén zseniális ellenfelek kellenek. Ha egy középszert ver meg az akkora cucc? Gondold ezt végig amjd, hidegfejjel.
Aztán, lehet elkerülte a figyelmem de én nem olvastam olyat a kommentelő Fédi-fanok között, akik azt állították volna amit te írsz. Igaz, örültek az eredménynek, ezt azért próbáld megbocsájtani nekik.:) (túl sokszor az utóbbi időben nem örülhettek..). De, mindenki arról írt, h bízik abban, ez ad erőt majd neki,meg, h végre sikerült, ennyi. Senki nem vitatta, h Nadal-az Nadal. Egy valaki van aki nem tudja helyén, értékén kezelni a mai eredményt. Ugye, tudod ki az?...:) Nyugi.Nyugi.:)

geod01 2009.05.17. 18:42:42

@Sztrego: hja, és még vmi. nem azért volt amúgy fáradt, mert ezek a Federer-rajongók titokban kivitték Madrid utcáira és futattak vele egy maratont. Hanem, mert tegnap 4 órás meccsre kényszerítette egy olyan vki, akit eddig alaposabban csapott el mint ahogy a Federert tette...ha most is simán elveri nincs ilyen gond. Pedig, ugye, akkor nem volt fáradt? Mint írtam, ez egy ilyen dolog-sport. Éppen ez benne a szép, ez benne az, amit szeretünk. Hogy kiszámíthatatlan, izgalmas és, h emberek űzik akiket számtalan hatás érhet.

Sztrego 2009.05.17. 18:46:25

@geod01: Te valamit benéztél, mert én nem becsméreltem federert. Elismerem, klasszisnak tartom, de ezt a győzelmét nem a zsenialításának köszönheti. Én erre világítottam rá, de te mást hoztál ki belőle.

Sztrego 2009.05.17. 18:47:35

@geod01: De az a valaki, akit tegnap nehezen vert meg, az előtte Federert is alaposan verte salakon.:)

geod01 2009.05.17. 18:49:16

@Sztrego: ahha. hát...biztosan. azért..én mégis úgy veszem ezt a beírásod, h nem csak elolvastad hanem értelmezted is, amit írtam.minden jót.:))

geod01 2009.05.17. 18:52:25

@Sztrego: így van. És, ezt vitatta vki??Nem értem ezt a kommentedet. Mit akarsz ezzel bizonyítani? Függetlenül attól,h Nole verte Fédit 2x is egymás után, Nadal gyönyörűen legyőzte. Meg, ugye én arra próbáltam csak rávilágítani(khm, mérsékelt sikerrel..:)),h a fejleményeket egészben érdemes nézni-nadal ezen a tornán nem működött úgy, mint korábban. Akkor se működött már úgy, amikor nem volt fáradt. Ennyi.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 18:54:57

ne vitatkozzatok please. miről?
Rafa nem úgy mozgott, mint szokott. ez egyértelmű.
ahogy az is, hogy ennél gyengébb Rafa is verte már meg Federert.
azonban Fed nagyon más volt. tudatosan felkészült és megcsinálta.
mostanában egyik sem volt jellemző rá.
teljesen más taktikával játszott, amit segített a gyors (relatív) pálya. gyakorlatilag nem ütött fonák nyesést, rövidített, egyenlő állásnál megtekerte kefelé a szervát és így tovább.
mindez nem azt jelenti, hogy Rafa nem nyerhetett volna, vagy nem fog legközelebb. de Rog játéka megvan.

Turambar 2009.05.17. 19:18:10

@Sztrego: hülyeséget beszélsz. A fáradság jelen esetben nem volt helyesírási hiba.

Te pedig egy pitiáner Nadal fanatikus vagy amúgy, aki nem lát tovább a kedvencénél, és nem hiszi el, hogy előtte is létezett tenisz, meg utána is fog.
Egy dolog, h Nadal fáradt volt.
Egy másik, hogy roger meg nem szart be tőle annyira, mint eddig bármikor, és végre ésszel játszott ellene, láthatóan pontosan tudta, mit akar tenni.

Turambar 2009.05.17. 19:21:36

@Sztrego: Az "alaposan" durba csúsztatás. Esőszünet után egy megnyert meccset cseszett el Roger a múltkor. Ezt mindenki látta. Te is, csak fájna beismerni. :)

Turambar 2009.05.17. 19:41:40

@Turambar: javítás: "durba" = "durva"

csokicsaj77 2009.05.17. 20:08:58

Am. Már alig merek hozzászólni, igyekszem nem hibázni helyesírásilag. Én szeretem Rafát is, de Federer miatt kezdtem el teniszt nézni, és ő nekem sztem egy életre a világ legszimpibb sportolója marad. Rafa elfáradt, Federer jó volt. Tényleg nem annyira zseniálisan, eget rengetően nagy szám, de jó, főleg Nadal ellen. Örülök h nyert, jótt tesz a kicsi lelkének, és mint azt a végén láthattuk, nem értékelte túl ő sem a teljesítményét. Ez az eddigi leghosszabb hozzászólásom, tehát húzok, mielőtt szétunjátok a fejeteket miattam :) pápá

Sztrego 2009.05.17. 21:57:24

@Turambar: Te meg elhiszed, hogy ez egy nagy győzelem volt. Nem baj, élj ebben a hitben, innen jó nagyot esni.:)

Sztrego 2009.05.17. 21:58:48

@Turambar: Nole már sokkal jobb salakon Federernél. Te is tudod, csak fájna beismerni:)

Turambar 2009.05.17. 22:28:10

@Sztrego: Én a helyén kezelem. :)
Te nem tudsz mit kezdeni az érzéssel, h a nagy kedvenc kikapott.

Sztrego 2009.05.17. 23:06:04

@Turambar: Dehogynem, én pont, hogy a helyén kezelem:)
A vicces az, hogy itt sokan messzemenő következtetéseket vonnal le e győzelemből..
pedig volt már ilyen, 2007 Hamburg, és akkor is már Roger RG győzelméről beszéltek:))

Turambar 2009.05.18. 00:33:14

@Sztrego: Kik azok sokan? :) Keressél már nekem egy hozzászólást is (de akár kettőt), amely ebből RG győzelmet vizionál, mert én egyet sem találtam. :)
süti beállítások módosítása