Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Tanulságok - Rafa-Nando

2009.01.30. 16:45 :: Bordin

Őszintén szólva Petránááááááááááááááál jobban én is nehezen tudom megfogni a lényeget.
Talán ha azt írom, hogy elég áááááállat volt.
Verda kezdett jobban, breakelőnyhöz is juthatott volna, még egészen az elején, de elhibázott egy lecsapást, ami azért Nadal ellen nem szerencsés. De a szerváját legalább meg tudta tartani egészen a rövidítésig, ahol akadt ugyan egy ritkán látható mázlija (lásd videó lentebb), de azért összességében nagyon megérdemelten nyerte a szettet. Sokkal többet akart, mint Rafa, ütött 25 nyerőt, ami azért a világelső ellen nem akármi. Jó, hogy rontott húszat, de az még belefért.
Épphogy, de bele.
És nem esett vissza a második szettre sem, pedig Nadal emelt a színvonalon, nem is kicsit. Az egész mérkőzést tekintve talán itt tűnt a legerősebbnek. A szett 5/4-nél dőlt el, amikor Fernando nem tudta befejezni a gémet 40/15-ről, Rafa meg köszönte a játszmát, és az egyenlítést.
Azt mondjuk azért gondoljuk végig, hogy két spanyol meccsén, több mint két órát kellett várni az első breakre. Meg hogy Verdasco 17 nyerője ellenére sem tudta hozni a szettet. Pedig csak 7-et rontott.
Éppen ezért azt hiszem sokan temetni is kezdték, pláne akkor amikor Nadal egy mintegy negyedórás, döbbenetesen kemény játék végén, breakkel nyitotta a harmadik szettet. Verda azonban váratlanul visszajött, sőt majdnem előnyhöz is jutott.
Aztán eljátszották mindezt mégegyszer (break-rebreak), így jöhetett még egy rövidítés, ami simán lett Nadalé.
Verdasco gyöngén volt, közel volt a görcshöz, minden térfélcserénél masszírozták a lábát, gyakorlatilag elképzelhetetlennek tűnt, hogy ilyen állapotban fordítson 1-2-ről. Sokan fel is adták volna, pláne Rafa ellen, ha nem is úgy mint Djoko, de lélekben mindenképpen.
Nando nem.
Arra sansza sem volt, hogy elvegye Rafa szerváját, de a sajátját tartotta betyárosan. Amit pedig a rövidítésben nyújtott, az a meccs egyik legfelemelőbb pillanata volt. Ütött 7 nyerőt, illetve valójában 27-et, csak Nadal állt a túloldalon.
Nem nagyon emlékszem olyanra, hogy valaki is vezetett volna egy tie breakben 6/0-ra a világelső ellen.
És négy és negyed óra után, hajnal negyed egykor kezdték a döntő szettet.
Öt és negyed óra után, gyakorlatilag negyed kettőkor fejezték be.
Rafának négy különböző játékban volt esélye a mindent eldöntő breakre, mégis ő került bajba 4/4 semmi-harmincnál.
Verda itt azonban picit beremegett, vesztett hét labdát zsinórban, és bár az első két meccslabdát még hárította (nem is akárhogy), harmadikra ütött egy kettőshibát.
És így most csak a jó ég tudja mi lesz vele.
Reméljük nem tesz kárt magában.


 

74 komment

Címkék: nadal verdasco

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr17912700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stanzi17 2009.01.30. 16:53:27

most aztán én nem akarok gonosz lenni...de ez a kép ez egy nagyon....khm.... érdekes:D:D vagy csak én látom annak?
szép volt Verda...csak így tovább, lesz még GS idén:)
vasárnapra pedig GO ROOOOOG!!!!!!:)

tygger 2009.01.30. 16:57:18

azért az nem semmi, h nadal kétszer veszítette el az adogatását, egy olyan szettben, amit egyébként megnyert. és mégis csak ötben ment tovább. federer ellen nem pazarolhat el 16 bréklabdát, az biztos.

ettumifilii 2009.01.30. 16:59:13

@tygger: félek, nem is lesz rá lehetősége....valahogy most nem látom az esélyt egy wimbledoni döntő féle 5szettesre

tygger 2009.01.30. 17:01:18

@ettumifilii: igen, valószínűleg most nem lesz öt szett. federer vigyorgott a markába sztem végig, h milyen jó fáradt lesz a következő ellenfél.

Tennisangel 2009.01.30. 17:01:35

@stanzi17: Pontosan!!! Érdekes...de engem Nadal nadrágja borít ki a legjobban...azok a kis sárga gyöngyök vagy mik...áhhh ennyi...Nadaltól nem is vártam mást...
HAJRÁÁÁ ROGER!!!!!!!!!!!!!!

tygger 2009.01.30. 17:05:48

@Tennisangel: nadal nadrágja... most tényleg, ti hány évesek vagytok?

stanzi17 2009.01.30. 17:06:41

jóóó lesz a döntőőő....remélem egy HMDP féle zakót kap Nadal bácsi...érne már!!! yeah:)

@tygger: ha elpazarol Fed ellen 16 bréklabdát(és persz Fed kirobbanó csúcsformában játszik egy olyan Gábor szavajárása szerinti "valószínűtlen teniszt") akkor simán mehet ő is a tourra kerekezni...:)ez a Roger Federer képes arra hogy lemossa Nadalt a pályáról!

attila19840423 2009.01.30. 17:08:01

Tévedés!
NEm GYŰLÖLÖM NADALT!
A játéka nagyon nem tetszik.
Kb 2éve néztem először tenisz meccset.Épp Nadal játszott.....
20perc után elkapcsoltam a Tv-t.
Aztán pár nap múlva semmilyen másor nem volt a tv-ben átkapcsolat az eurosport-ra épp Federer játszott.
Gondoltam belenézek...
Aztán azt vettem észre h kb 2órája a tv előtt ülök és csak tátom a számat.Aztóta nézem rendszeresen a teniszt.
És ha Federernek jó napja van a mai napig csak tátom a szám 2óám keresztül h hogy lehet így röptézni,létezik e ilyen fonák,ilyen röpte,ilyen szervák,ilyen elütések...
Nadalt láttam már idán is játszani,de nem köt le a játéka.
Valahogy úgy vagyok vele hogyha valaki szénné eddzi magát és megtanul pár alapütés ide eljuthat.....
Mert Nadalnak max a tenyeresei csodaszépek.
Az én saját véleményem azt h Nadal tanulta ezt a sportot,bár van pár jó ütése ez kétségtelen.
De arra amit Federer játszik arra a játékra születni kell.NEm lehet soha megtanulni...
Majd ha Nadal is nyer 13 nagy tornát és annyi ATP győzelmet lehet mondani h valaki....
És ha tényleg annyira tud miért nem Nadal-al játssza Sampres a bmuttó meccseit??
Mert az nem tenisz!!Eladhatatlan!!

ettumifilii 2009.01.30. 17:10:21

@attila19840423: tehát szerinted ha vki szénné edzi magát és megtanul pár alapütést az világelső lesz....hát te tényleg csak két éve nézel teniszt:-D

attila19840423 2009.01.30. 17:14:12

@ettumifilii: Nézd meg az igazán nagy játékookat!
Samprest,agassit,Federer
Mindegyikük játékában volt valami különleges.
A tenisz nem attól szép h van valaki aki kersztbe kosba rohangál á pályán és az esetek többségében az ellenfél rontásaiból nyeri a meccseit.......
MErt ha nézted a mai meccset nadalnak akig voltak nyerői verdascohoz képest.....

ettumifilii 2009.01.30. 17:14:42

@attila19840423: nadal fiatalabb federnél öt évvel....abban a korban amiben most nadal van, federernek még nem volt gs-győzelme....nadalnak viszont van 5, két döntője és 31 ATP tornagyőzelme....kétségtelen h federer művészi szinten űzi a sportágat de neki is kellett kaparnia rendesen h ide eljusson nem csak az adottságainak köszönheti

tygger 2009.01.30. 17:15:39

@attila19840423: örülök, h egy meccstől federer-fan lettél. örülök, h tátottad a szádat. sajnos, csak két éve nézel teniszt, így fogalmad sincs, rafter h varázsolt a szerva-röptével, v sampras milyen meccseket játszott agassival. ezért baj, h felelőtlen megállapításokat teszel, kéne még nézni a tévét pár évig. már bocs.

ettumifilii 2009.01.30. 17:18:12

@attila19840423: a tenisz nem pontozásos sport és nem csak samprast és agassit kell nézni hanem pl Couriert, Changet, Lendlt akik aztán szintén nem a varázslatos ütéseikről voltak híresek....hogy Borgot ne is említsem......sztem van abban is szép h nadal olyan labdákat visszaad amire Usain Bolt sem indulna el....

ettumifilii 2009.01.30. 17:20:10

@tygger: egyetértek, egyébként a mai meccs néhol emlékeztetett a sampras-agassikra, főleg a negyedik szett tiebreak

tygger 2009.01.30. 17:26:16

@ettumifilii: káprázatos volt, azt hittem, le kell szaladnom a boltba 5 napi hideg élelemért, olyan hosszú lesz végül a meccs

'cos_am_free 2009.01.30. 17:33:15

@stanzi17:
Asszem ez a derby Rogeré lesz. De ez az elődöntő mindent megért:-)
2000-ben Agassi vs Samprass és 2005 Safin vs Federer meccs volt ekkora élmény:-)

Csingacsguk1988 2009.01.30. 17:39:31

sziasztok!

én azt gondolom, hogy egy ember aki nem teniszezett vagy nem űzte komolyabban egy kicsit sem a sportágat , az valójában nem nagyon tudja értékelni azt, ahogy Nadal befut egy elérhetetlennek tűnő labdát!Hasonló volt Hewitt és Chang is! Federer a klasszikus tehetség,tényleg zseniális, amit a pályán művel!Viszont Nadalnak meg nemcsak egy tenyerese van...!:) ez felelőtlen kijelentés! A mezőny egyik leghiggadtabb játékosa (22 évesen),szerintem!
Csak tippelni lehet mi lesz vasárnap! Nadal fizikuma egyedi és ezen a versenyen ez volt az első megterhelő meccse...! Federer ismét nagyon jó!
Jó lenne látni, hogy a valaha volt világ legjobbja behozza Sampit vagy látunk egy 22 éves spanyolt ,akinek a győzelme után már csak az Us open hiányzik...! Azt hiszem,hogy lehet lebecsülni Nadalt ,de "szétedzéssel" ilyen eredményt nem ér el az ember, ehhez biztosan több kell!

pisti

ettumifilii 2009.01.30. 17:49:32

@Csingacsguk1988: asszem ha meg is nyeri az AO-t vasárnap nadal a US opennel úgy lesz majd mint Federer a roland garrossal, hogy csak akkor tudja majd megnyerni ha fed, djoko, murray kiesnek előle.....egyszerűen nadal már nem nagyon bírja szeptemberig, az évvége mindig federeré(bár tavaly murrayé volt inkább)

agimano 2009.01.30. 17:55:27

van valami kommentator, aki teniszezo volt regen, nem tudom sajna a nevet, o meg kb az AO elejen irta, hogy nadalt nem szabad leirni most az AO-n, es sokkal nagyon esellyel nyerhet itt kemeny palyas GS-t, mint USopent, mert addigra mar kikeszul, azon gondolkoztam, hogy nem erne-e meg neki kihagyni par salakos meccset, hogy ne faradjon el addigra teljesen, persze ez egybol kb azzal jarna, hogy elveszitene az elso helyet a ranglistan, de lehet, hogy lenne egy us openje, tudom, hogy nem vallalna be sajnos

agimano 2009.01.30. 17:57:39

Verdasco:

Q. Do you think you'll be able to find sleep tonight?

FERNANDO VERDASCO: Yes. Why not? You know, is sad, no, to play one match like this and lost after five hours. But, you know, for the other side, I need to be proud for the tournament I made and the level I played today also. I think it was unbelievable match.

You know, we both played unbelievable. I think, you know, Rafa, I said always, you know, in these matches, five sets, he is the toughest player. You know, and I was there all the time, too. So, you know, for sure I will have this match in my mind all my life.

You know, I'm so proud of all the things I made today and these two, almost two weeks.

Q. Can you imagine you only served four double‑faults in the whole match, and sadly, in the last game, you served two?

FERNANDO VERDASCO: Tennis is like this sometimes, no? What can I do? I was trying the same like in all the other games in the match. But, you know, just to try a good second serve, I played two double‑faults.

But I think I need to be so happy with the level I was serving today. You know, I made 20 aces. I was serving 210, 215 a lot. So I cannot think about that I made two double‑faults in one game, you know, and think about this, because tennis is like this sometimes and you don't need to think about this so much, no?

Q. What would you consider more surprising, the fact that you made 95 winners against the No. 1 in the world, or the fact that you are 25 years old? Normally players become very strong when they're 20, 21, 22, but not 25.

FERNANDO VERDASCO: Okay (laughter).

Q. What do you consider more surprising of these two facts?

FERNANDO VERDASCO: You know, the winners, it was a so long match, so it is normal that I made a lot of winners. I was taking more risk than him also. For sure I made a lot of more unforced errors than him. I was playing more aggressive than him and trying to look for the winner more than him.

But, you know, about the age? I don't know what to say, no (laughter)? Anyway, you know, I was practicing this pre‑season in Las Vegas, like everybody knows, with Gil. And Agassi have the best career after 30. So I'm 25. I'm so young (smiling).

Q. When you hit a great shot, and you open your palm, what do you mean by this?

FERNANDO VERDASCO: Nothing. Is just something that I have with my friend. Is just like hi, you know. But only one special thing I have with one friend that is here with me. The same like do this (clenching fist). Just one thing more. To have motivation and be all the time 100% in the match.

Q. What were you thinking at Love‑30 deep into the fifth set? Did you think that was your moment, that was your chance?

FERNANDO VERDASCO: Yeah, yeah. No, I was thinking that, you know, I need to go 100% for that game. With 15‑30, it was second serve, and I miss my forehand to the net.

I think that it was, you know, my biggest chance in the fifth set. You know, just because I was trying to be aggressive, I made that mistake.

Now, after, is easy to see everything. Now, you know, if I can return in time and have this chance, I will take a lob and put the ball in and try to run and try to fight the point. But in that moment, I thought that it was good to try to take the forehand, and hit an aggressive forehand and I miss it.

But, anyway, for sure it was the big chance in the fifth set, no? But is a pity also. I was trying all the time my best, and I had that chance. He had a lot of other chances. You know, I think both of us, we had a lot of chances. We played unbelievable match. We need to be happy, no?

Is also a pity that, you know, now for Rafa for sure that he won the match that he played that long match for the final, when Roger played one day before and a much shorter match.

You know, is really a pity. I want him to be 100% to play that final and to try to win. I lost against him. He's a big friend. I wish him the best of luck in the final. I hope that he will win.

Q. About Nadal having one day less to rest, don't you think that players should do something to avoid these problems all the time? At the US Open they play Saturday the semifinal before the final. Here they play one day, then the next. Don't you think you, as players, should start to do something?

FERNANDO VERDASCO: I will speak with them in next tournament (smiling).

No, but I think, for sure, the semifinals supposed to be the same day, both semifinals, because I think, you know, is the most fair for everybody, no? Because like right now, yesterday Federer play three sets, and today Rafa play five sets, five hours, and he will have one day less, and with a semifinal much longer.

I think that for sure they supposed to play the two semifinals like the womans, the same day. And I think also with two weeks, you have enough days to make the schedule right and have it like this.

But I don't know why they did it, no? I promise, I didn't know that Federer was playing yesterday. I thought that yesterday was playing only girls, and today two semifinals. When I saw that he was playing yesterday, I was a little bit in shock. I was like, Why he's playing one day before us? He will have much recover, and in the final he will have a little bit more of advantage because he had one day more.

So I don't know why they did it. And I think that, for sure, they need to change it.

Q. Only Wimbledon has the perfect schedule. The others do what they want.

FERNANDO VERDASCO: I think this is one thing that for sure they need to change. If they hear me here, the guys from Australian Open, I'm so happy because I make semifinals here, and is my biggest tournament. But I think that for sure they need to make it better.

And I think if they put the two semifinals the same day, is gonna be more fair for everybody, for all the four players.

Q. You had 95 winners. You played extremely offensively, but Rafa still gets so many balls back. What is the most impressive thing about his defensive skills?

FERNANDO VERDASCO: Everybody knows that he is the best player making this, no? He gets unbelievable balls. You need to win the point against him three or four times more than against all the other players.

Anyway, there are so good players like Federer, Murray, Roddick, Blake, whatever, all the top players. With Rafa you need to win the point three times more than with all the others.

He have unbelievable legs. He run unbelievable. Anyway, he's taking the ball, you know, like so difficult. I think that he always have a chance to put the ball in unbelievable, no?

Today was a lot of points like this. You know, I remember that point unbelievable that I made a smash like so close to the net, and he just put the ball in. I put it again to the forehand, and he made unbelievable passing shot cross‑court with the forehand. I was, like, I couldn't believe, no?

But, you know, with Rafa after, I start laughing because I say like, With him is normal. With the others, no. But with him, I'm not surprised of this, no? I saw him play a lot of times, and he made things that all the other doesn't make. So this is why he's also No. 1 in the world.

Q. In the fourth set there were a couple of points early where you looked tired.

FERNANDO VERDASCO: When?

Q. Early in the fourth set you looked very tired after some points. Within minutes you seemed to snap out of it and you were playing out of your skin. Was there a time when you thought mentally to yourself, I just have to do anything I can to stay in the point or...

FERNANDO VERDASCO: No, I was no tired. Just, you know, when you lost the third set and you are two sets to one down and the other guy, he's playing so good also, you know, you need to take a little bit of energy, no? Matches like this, so long, you cannot be like all the points jumping, 150%.

So at the beginning of the fourth set I was taking a little bit break, no, just trying to take my serve, win my serve, and with the return, you know, try to make shorter games. You know, in the end of the fourth, when I saw that the score was closer in the end of the fourth, I start to think that I need to put a little bit more to try to win this set. Because if not, the match is over.

I start to play, you know, with more spin and I start to play more aggressive. I think the end of the fourth set, it was the best level of myself today.

So, you know, these matches, anyway, they are so long, there are so many chances for both players, so many situations, they can change a match. So is difficult to know everything.

agimano 2009.01.30. 17:58:12

nadal:

Q. You've been involved now in two of the best matches most of us have ever seen: the Wimbledon final and now this one. What was the emotion at the end of this one?

RAFAEL NADAL: Well, a lot, no? Was very emotional today. Well, was amazing match, no? Verdasco was playing unbelievable. I don't know.

I think seems like in the fourth set he was little bit tired. But he start to serve at 212, 215 all the time, and all the serves in. I didn't have any chance for have the break in the fourth. I was okay with my serve, I was playing well, and I didn't have chances in the fourth. In the tiebreak, he played unbelievable, no?

So I think I was very good mentally all the time, believing in the victory and being very focus, because was very tough, no? In the fifth set even, I had a lot of opportunities, and he served all the time unbelievable, no?

So was too tough. But for sure for me is amazing be in this final, especially with one match like today, no? Fernando was playing I think his best level in his career. He continues like this, he's gonna have chances for be in any number of the ranking, no? So for win against Stepanek, 6‑4, 6‑0, 6‑0, against Murray and against Tsonga, he must play very well, no? He's doing very well, yeah. Too well.

Q. You said the other day that you never played with the best of Verdasco when you beat him six times. Did you expect he could play so well like he did tonight or were you a little bit surprised?

RAFAEL NADAL: When I went to the match, I just thought if he beat Tsonga and Murray, and Murray was coming very well, and Tsonga, too, he must play very well, he must be playing very well.

Q. Tonight he played even better, no?

RAFAEL NADAL: I don't know. You have to ask him. I saw his level very good, yeah.

Q. How would this compare in drama and emotion to the final at Wimbledon against Federer, then maybe the Rome match against Federer a couple years ago?

RAFAEL NADAL: Well, you can't compare the matches, no? The final of Wimbledon was the final of Wimbledon. After two finals for me was little bit more emotional.

But today was, yeah, one of these matches you gonna remember long time, no? Well, the emotion was big, because in the last game with the Love‑40 I start to cry. Was too much tension, no?

Q. What did you say to each other at the end of the match?

RAFAEL NADAL: I said him, he played very well, and congratulate him. I just congratulate him for his tournament, for his start of the season, and just say, If you continue like this, you can do everything, no?

He deserve this final, too, because his level was very well, very good. Well, he congratulated me, for sure.

Q. You're not only the No. 1 in the world, but you are one of the top players in the politics of the ATP. Is there nothing you can do to avoid this problem of scheduling, that you have one day of rest and Roger has two? Apart from Wimbledon, every tournament is screwed up. The US Open, they do what they want. Roland Garros, they do what they want. Here the same. Don't you think the players should do something?

RAFAEL NADAL: Well, I think Roland Garros is not like this, no?

Q. They play sometimes one day before the other.

RAFAEL NADAL: No. The last four years not (smiling).

Well, the US Open was for both player the semifinal the same day. Here is the only tournament is not like this. But, you know, you still have one day off. So that's the sport. For sure is a little bit more fair if you play the same day.

But is like this. Last year was for me, and this year was for Roger in this case, no? Last year I played on Thursday. I lost. I didn't play the final. But, anyway, I play on Thursday, and Roger play on Friday.

Well, this little bit unlucky play one match like today, too hard. So for sure Roger gonna be in much better performance physically than me for the final.

But at the same time I gonna try to be recovered for the final and play my best. I don't know if we can do something because we are involved of the council. But the true, right now I not ready for speak about politic.

Q. How hard is it to keep up that level of intensity for over five hours?

RAFAEL NADAL: Yeah, was hard because I know have a break gonna be very tough when he was serving. But, anyway, I have to be very happy with me, because I served well all the time. I have 100% concentration in all the moments.

And, for sure, is tough when you're playing against one player, he always play aggressive, playing winners. So that's killing you all the time, no?

But that's nice, too, no, for try to find solutions, try to change the tactic ‑ I don't know. These matches improve yourself, no?

Q. What will you do tomorrow? What can you do to help yourself recover?

RAFAEL NADAL: Well, I don't know what time I gonna sleep. What time is it?

Q. Quarter to 3:00.

RAFAEL NADAL: No, because I have the Spanish time here (laughter).

Well, I don't know. Is tough to sleep after one match like this, no? The tension, everything. Have to eat something, doing a little bit more massage. Tomorrow sleep. I don't know at what time I gonna wake up. Probably in the afternoon around 6:00, 7:00 have some practice.

Q. How exciting is it for you to finally play Federer in a Grand Slam on hard court?

RAFAEL NADAL: Well, always is ‑ I don't know ‑ special play against Federer any match, no? You play another final of Grand Slam is more exciting, no?

Little bit unlucky. Don't know how I gonna be for the final. I gonna try my best for sure for recover my body and my physical performance. But, you know, after one match like this, the next days you feel much heavier, no?

But for sure for me is amazing play another final of Grand Slam. Here in Australia, the first one. Well, unlucky all the time is against the same: the best. For sure, I prefer another opponent. But that's makes big the sport, too, no, finals like this.

Q. Do you plan to play closer to the baseline against Federer? Tonight you had to run really a lot.

RAFAEL NADAL: Was tough to be more inside, no? What do you think? Did you see the speed of the ball or not (laughter)?

Q. I saw he was able to stay farther in front.

RAFAEL NADAL: I would love to be more inside, yeah. I gonna try to be more inside for the final, but I am playing against Federer.

ettumifilii 2009.01.30. 18:00:38

@agimano: rafa jófej volt amikor ünnepelt és rámutatott verdára h őt tapsolták meg amikor kiment meg is tapsolta.......amúgy verda nem nézki úgy h nagyon összetört volna

agimano 2009.01.30. 18:05:38

szerintem o nagyon orul annak, amit most elert, elete legjobb eredmenye, es most nem ugy nezi, hogy elszalasztotta a dontot, hanem ugy, hogy az elodontoben volt, ha meg tobbszor megesik vele, akkor mashogy fogja latni. ha igy jatszik, akkor lesz meg dontoben is, es nyerni is fog. amugy nekem simon-nadal meccsen is az volt az erzesem, avgyis akkor az volt, hogy simon nem hitte el, hogy nyerhet, pedig sokkal jobban megfingathatta volna Rafat, de meg nem hitte el

Sztrego 2009.01.30. 18:31:58

@stanzi17: A zakót Federer kapta tavaly az RG-n
Thomas majdnem megverte, úgyhogy nem lesz itt alázás.

FedererRafa 2009.01.30. 18:35:47

@Csingacsguk1988: ez igaz.
Értékelniúgy lehet igazán, ha te is teniszezel, tudod, milyen annyit futni.

FedererRafa 2009.01.30. 18:38:31

@attila19840423: Az tény, hogy Fed játszik szépen, de asiker nemebben vancsak, pláne ha a meccsek 2/3-t kikapja nadal ellen.

FedererRafa 2009.01.30. 18:47:21

@attila19840423: te jó ég.. te hol élsz????:S

Emica 2009.01.30. 18:51:06

Ha Nadalnak sikerülne az 1. szettet megnyernie,lehet Roger összezuhanna.
Azonban,ha Fedé az első,akár sima is lehet.

FedererRafa 2009.01.30. 18:54:35

@stanzi17: Egyelőre nincs valószínűtlen tenisz nadal ellen.ezt is mondta.

noriega77 2009.01.30. 19:00:09

@agimano: Verda csak szomorú volt és fáradt, ez az út eleje és ilyen tenisszel 10-ben marad egy darabig, az tuti, persze én is sajnálom, hogy nem nyert, de baromi jó döntő lesz ez így, és Rog nem lesz kíméletes.

agimano 2009.01.30. 19:06:59

sajnalom, hogy nadal igy elfaradt, mert igy valoszinuleg nem olyan dontot fogunk latni, mintha o is ket napot pihenhetne.

SANNA 2009.01.30. 19:14:36

Hát ez egy hihetetlenül jó meccs volt! Sajna megint lemaradtam egy kicsit, ugyanis 1kor el kellett ugranom valahova, azt gondoltam magamban, mire hazaérek vagy így, vagy úgy de vége, 3ra hazaértem...még mindig játszottak :-D
A kérdés, hogy hol volt eddig Verdasco? Láttam már több meccsét, de az AO-re nagyon összekapta magát, és egy hihetetlen szinten játszott, úgyhogy gratula neki. Rafa pedig nagyon küzdött, és hihetetlen labdákat adott vissza. Nem értek egyet azokkal, akik szerint az ő tenisze egy eladhatatlan erőtenisz, ez már nagyon nincs így!Nadal nagyon sokat fejlődött a kezdeti Nadalhoz képest, salakon mindenképp (ld. tavaly), de kemény pályán szintén!

noriega77 2009.01.30. 19:14:39

@agimano: ez így van és nem kevés agysejtjébe került Rafának ez a krimi. Hatalmas meccs volt, de nem láttam a pályán azt a Nadalt, aki most megverné Rogert, de nyilván az mindig egy más dimenziójú találkozó. De remélem a két rajongótábor nem itt anyázza egymást.

Csingacsguk1988 2009.01.30. 19:49:16

@Emica: egy három nyert szettes grand-slam döntő nem hiszem ,hogy az első szetten múlna! Pl.: Ha Hamilton az első körben első ,akkor valószínű az is marad???
Ilyeneket kár mondani. Statisztikák vannak, mint pl.: 12-szer nyert Nadal és 6-szor Federer! Ez nyilván Nadal mellett szól! Kemény borítás pedig Federernek kedvez!
3 nyert szett Nadalnak pozitív ill. Nadal fáradt lehet => federenek pozitív! Kettejük csatája kiszámíthatatlan ,annak ellenére,hogy nadal vezet! Federer mosta már le Nadalt salakon és rafa is tudott nyerni füvön! Nem lehet megmondani mi lesz vasárnap!
én csak egy döntő szett 14:12-őt szeretnék látni...:)

pisti

noriega77 2009.01.30. 19:57:25

@Csingacsguk1988: Nyilván kiszámíthatatlan egy részről, de Federer nagyon megtalálta a játékát. Gyors, összeszedett, mindenre jól reagál, iszonyú jól adogat. Persze, Nadal meg tudja zavarni, de három játszmát nem fog tudni nyerni ellene. A mai Nadal kevés lesz.

Fulmi 2009.01.30. 19:58:44

tobb verdasco interjut sem ovlasok, ennyi "you know"-t mondani, beszarok :D medgyessy nem "őőőő" zott ennyit :P

orsoly 2009.01.30. 20:05:57

@stanzi17: nem csak te látod úgy :D

orsoly 2009.01.30. 20:23:29

Verda hatalmasat játszott, sajnálom nagyon, hogy az a kettős hiba pont akkor jött... így elveszíteni a meccset. Egy ilyen meccset.
Mindenesetre Verdasco sokat lépett előre az én ranglistámon, nagyon sokat! :)

orsoly 2009.01.30. 20:24:26

@Fulmi: inkább a you know, mint a seggbenturkálás :D

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.01.30. 20:30:43

az egy másik meccs lesz. nadal 22 éves, tökéletes állapotban lesz. de ha roger jól adogat nyer. de ez így volt mindig (kivéve salakon). én nem értem ezt az "egyiknek csalnak" a másik "gép" baromságot, amit állandóan leírtok. federer minden idők egyik legnagyobb játékosa, akit nadal jó néhány alkalommal megvert. aki szerint droid teniszt játszik az nem fogott még a kezébe ütőt és nem látta élőben és tök elfogult. elérni a labdát nem elég. ahogy ejt, átemel, abból látszik, hogy istenálodotta tehetség. minek ezt vitatni. kinek lesz attól jobb?

cuncikriszti 2009.01.30. 20:57:52

Vááááááááááááááá! Ez a meccs vetekszik a tavalyi wimbledoni döntővel. Elképesztő pontok voltak, egyik szájtátás a másik után. Azt értettem legkevésbé, hogy hogyan képes mindkét fél 5 óra után ekkora vehemenciával és ilyen pontosan játszani. Nadal-fanként meglehetősen meginogtam a meccs közepe felé...respect Espana! :)

FedererRafa 2009.01.30. 20:59:34

@fuzzy_dunlop: Fed és Murray a legnagyobb tehetségek. Ezt Gábor is mondta, tavaly US open. De Nadal is zseni(ális)...persze..
ez nem kérdés

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.01.30. 21:23:10

federer nem tehetség, hanem zseni:) attól még nadal nem droid

monó 2009.01.30. 21:35:39

Ha ezek után Rafa megveri Rog-ot, én komolyan behalok! Szólok előre a mentősöknek hogy készüljenek fel, mert infarktus közelében leszek! Ha Rafa esetleg megnyerné, akkor minden Rafa ellenes drukker befoghatja a pofáját!
És megint mit útálok???? Nem tudom hogy kinek szurkoljak! Miért? Miért? Miért csinálják ezt velem?
(Na jó, harjá Rog!) Tényleg, hogy van az hogy én mindkettejüket szeretem? Szerintem nagyon kevesen vannak ezzel így!

noriega77 2009.01.30. 21:56:48

@monó: Nagyon helyes, mert ez azt jelenti, hogy a teniszt szereted, ez a lényeg. Federer szerintem is jobb teniszjátékos mint Rafa, de az ő játékában is megvan az esztétikum, csak más eszközökkel harcol a győzelemért, mert ezekkel van esélye. azt nagyon utálom amikor kétségbe vonják Rafa tehetségét, ma is mit művelt? De Roger az ösztönösebb, elegánsabb, rohadtul örülök, ha jól játszik, mert az maga az esztétikum.

ettumifilii 2009.01.30. 22:01:27

@monó: így a jó mindkettő teljesítményét értékelni kell

agimano 2009.01.30. 22:24:58

valaki irta valamelyik bejegyzes hozzaszolasaban, hogy Federer parszor mar elkapta Nadalt salakon es alaposan meg is verte, akkor is ugy gondoltam, hogy csak egyszer verte meg salakon, de nem voltam benne biztos, ezert nem is irtam be, most talaltam ezt a cikket, ahol minden eddigi meccsukrol irnak: www.atpworldtour.com/1/EN/NEWS/NEWSARTICLE_1967.ASP

FedererRafa 2009.01.30. 22:25:42

Miért jobb Roger? miben jobb? Mit tud jobban? Indokold meg.
Ami biztos: Szépenjátszik,de nem hatásos...6/12...

FedererRafa 2009.01.30. 22:27:45

@noriega77: Művészet.
Próbálom utánozni. A fonákját nem tudom úgy megtanulni. Olyan szépen üti. Bár nem hatásos, nem erős ütés, de azt is jól csinálja. A többi meg..mindenki tudja.
Elegancia.

noriega77 2009.01.30. 22:49:51

@FedererRafa: És az ütemérzéke? Kb 100ad másodpercre tudja akkor ütni a labdát, hogy az ellenfélnek a legrosszabb legyen. És ha ezt a ritmust megtalálja, vége a dalnak. Berdych is ebbe golyózott bele, mert addig nagyon jól váltogatta az ütéseit, pontos is volt. És ez az ütemérzék ugyanolyan halálos fegyver mint mikor Rafa falat húz fel az alapvonalra. Na jó kis képzavar a végére, bocs...... :D

Fulmi 2009.01.30. 23:07:06

www.nemzetisport.hu/tenisz/rafael-nadalroger-federer-dontot-rendeznek-melbourne-ben-219291.html

jol latom h nadal 2szer annyiszor verte meg federert mint ahanyszor kikapott tole? :(

noriega77 2009.01.30. 23:09:29

@ettumifilii: Kösz, hogy valahol megemlítetted Lendl nevét. Ha azt nézzük, a tenisz elemeiből ő mutatta a legkevesebbet, a hálóhoz csak akkor ment fel, amikor jöttek neki gratulálni, és mégis mekkora játékos volt!

stanzi17 2009.01.30. 23:33:23

mindketten jól játszanak, zsenik, tudnak, érzik a játékot(kivéve amikor nem:D) és még sok egyéb tényező is van, ami náluk mind összejött, mert hát vannak akik csak tehetségesek, meg vannak akik csak érzik a játékot....de azért Fed és Rafa is nyerőtípusok.....mindketten színvonalas teniszt játszanak, ki sítlusosan, ki pedig munkásan!!

de azért hajrá Rog!!!

agimano 2009.01.31. 00:13:06

fu, nem birok ma leporogni errol a tenisz temarol:) amikor vege lett a meccsnek valamiert egybol az jutott eszembe, amikor odament nadal a szekhez, hogy tuti tiszta holyag lett a laba, aztan erre el is kezdte kikotozni a cipojet... most olvasom, hogy tiszta vizholyag lett a laba es a keze is... kellemes lehet ugy jatszani, tavaly romaban is azert (is) esett ki, mert az egesz talpa tiszta vizholyag volt

stanzi17 2009.01.31. 01:49:22

@agimano: ajajjj akkor ha Fed nyer, egyértelműen ki lesz mondva hogy csalt, könnyebb volt neki, mert Rafának megint tiszta hólyag volt a lába és ezért nem tudott úgy játszani ahogy szokott és persze ezért nem tudott nyerni sem!!

ellenben ha az a helyzet állna elő(nagyon nagy véletlen folytán) hogy Rafa nyer, akkor Fed-et a sárba tiporják, hogy egy "sérült" Nadalt nem tudott megverni, mekkora gáz má!!!!!!

nadeazért GO ROG!!!:):)

Fury 2009.01.31. 05:32:18

2006 Masters Series Rome, F. Nadal d. Federer 67(0) 76(5) 64 26 76(5)

Találtam egy szettet,ahol Nadal-t a tie-break-ben 7-0-ra győzték le.Vajon ki volt a tettes? :):):)

Valaha volt egyik legjobb meccs volt,amit láttam.

Remélem Nadal nem fáradt el,és újabb nagy meccset látunk a döntőben.Bár a sima 3 szettes Federer győzelem tűnik a papírformának...

Azért Vamos Rafa! :)

ettumifilii 2009.01.31. 08:36:39

@noriega77: meg az is federer nagy fegyvere h elképesztő jól olvassa a játékot az övét meg szinte lehetetlen olvasni, a szervákra pl. már akkor elindul amikor az ellenfél feldobja a labdát és szinte mindig tudja h hova jön, ugyanez az alapütéseknél.....látszik rafa ellen is h rafa választ egy oldalt és roger nem oda fut hanem alapból ott áll.....

ettumifilii 2009.01.31. 08:38:19

@noriega77: ja ráadásul GS-et kellett nyernie Lendlnek ahhoz h végra legalább ökölbe szorítsa a kezét

'cos_am_free 2009.01.31. 08:52:00

Sziasztok, Jó reggelt!
Még most is zizegek a tegnapi elődöntőtől. Micsoda pontok voltak tejóég:-)

Rog vs Rafa: Remélem egy igazán jó döntőt hoznak össze a fiúk:) Rafa sokat fejlődött az elm. 1-2 évben, Már nem lehet rá azt mondani, hogy "salakmanó" Ez egy igazi ki ki csata lehet. Az első szett sztem tiebreakkel fog eldőlni, mert min2en a saját szervájukra fognak figyelni. 2-3 szett lesz a brutális... Én reménykedni fogok egy 4-5 szettben is:-)
Győzzön a jobb.. Vamos Allez

Ceres 2009.01.31. 09:21:33

Azt hiszem nem vagyok azzal egyedül, hogy Nadal játékát előbb kezdtem tisztelni, mint szeretni. Még Vitraynál kezdtem nézni a tv-ben és játszom magam is. Szóval láttam már jó meccseket.

Amikor először láttam Nadalt, azt hittem egy indián az Andok tájáról. Csontig hatoló szúrós tekintete, konok játéka, body karja nem volt szimpatikus, különösen annak, aki akkoriban már Roger zsenijén ájuldozott. Pár éve láttam Nadallal egy hosszú beszélgetést a BBC-n. Aranyos kisfiú volt, óriási sportemberi erényekkel, szinte Istenként beszélt Fedről és azt szerette volna, ha évről évre közelebb kerül hozzá. Szerény, normális, emberi, abszolút sportszerű, érett, tiszteletet parancsol. Egy szeretni való kedves gyerek.

Még egy momentum. Tavaly januárban játszott egy óriási eldöntőt Moyaval, Indiában. Teljesen kicsinálták magukat (3 szett, 4+ óra), másnap simán bukta a döntőt egy közepes Juzsnyij ellen. A meccs végén úgy hajolt oda Moyához, mint gyerek az apjához, aki elnézést kér. Nemcsak földije, egyik példaképe is Moya.

Szóval Nadal egy rendkívül jó srác, óriási teniszező és nagyszerű ember. Aki dehonesztáló megjegyzésekre ragadtatja magát vele kapcsolatban, azt nem tudja mit beszél. Pedig én Rog drukker vagyok, amióta az első wimbledoni döntőjében láttam játszani, majd hallottam utána nyilatkozni… Nagy meccs lesz holnap!

ettumifilii 2009.01.31. 09:35:20

@Ceres: teljesen egyetértek

amúgy tudom, hogy nem nagyon tartozik ide de vezető sportnapilapunk erről a meccsről írt cikkében a következő állítások hangzanak el
-" de nagy nehezen elküzdötte magát a rövidítésig(4.szett) ahol 7 nyerővel! 7-1re diadalmaskodott-Nadalt még sosem verték ilyen arányban tiebreakben" most kérdezem az NS munkatársai miért egy túlbuzgó gyerekre bízzák a teniszcikkek megírását már elnézést de ez nem az első eset amikor a cikkíró a memória nevű adatbankot használja forrásnak

ettumifilii 2009.01.31. 09:36:10

@ettumifilii: bocsánat ha nem írtam le de természetesen a Nadal-Verda meccsről írt cikkben

Csingacsguk1988 2009.01.31. 11:51:17

@Ceres: De örülök, hogy ilyen mondatokat olvashattam egy Federer-drukkertől!
Én is ugyanezt gondolom Nadalról, óriási példakép lehet a gyerekeknek!

Nem kell találgatni, ki fog nyerni holnap! Csak lássunk egy jó meccset!

Geysap 2009.01.31. 12:27:06

@Csingacsguk1988: Szerintem sem a talalgatas a fontos. Tippelni lehet, de felesleges. A gyozelem holnap dol el a palyan. En Federert tartom a ma elo egyes szamu teniszezonek. miert? Mert a kivalo jatekan tul van a jatekaban valami tobblet - a tobblet a "jatek", es a tenisz tisztelete. Nadal is kivalo jatekos, de ez a ket dolog hianyzik belole, es igy jateka gepiesse valik - legyen akarmilyen jo is az. A tenisz a legtisztabb labdajatek - ami ketsegtelen. Nem csapatjatek, nem foghatsz senkire semmit. A teljesitmenyed a palyan a sajatod, a jatek is. Ezek megvannak Nadalban, de hianyolom a jatek "tiszteletet". Azert merem mindezt leirni, mert kedvtelesbol utotem en is a labdat, de "komolyan, sportszeruen" vivtam. A vivast tudom a teniszhez hasonlitani az "eszkozzel jatszott sportok kozul" vivas ilyen. Ott is lehetsz barmilyen jo, tudhatsz minden technikai fogast kivaloan - de, ha nincs benned a sport iranti alazat, hasonlo kaliberu jatekostol kikapsz.

Bocs, hogy hosszan irtem, de en ezt a kulonbseget latom e ket kivalo teniszezo kozott Federer javara.

ettumifilii 2009.01.31. 13:01:16

@Geysap: bocs, de szerintem nadalban is megvan az alázat.....a kettejük játéka között más a különbség

tygger 2009.01.31. 13:40:08

@Geysap: komolyan mondom... ez egy olyan jó blog lehetne, de az ilyen hozzászólások miatt felesleges olvasni. ha te komolyan gondolod, h alázat nélkül lehet eljutni a világelsőségig, akkor v bolond vagy, v csak szimplán vak federer-drukker.

és akkor meg is fordítom: nadal 12-szer verte meg federert, 6 vereség mellett. a fejtegetésed alapján "rogerben nincs meg az alázat, ezért ez hasonló kaliberű játékostól kikap".

komolytalan.

pbgi 2009.01.31. 13:41:40

@ettumifilii:
Egyetértek. Nem tudom, hogy lehet azt mondani Rafára, hogy nem alázatos, amikor a 40-0 ellenfél adogatásánál is úgy áll oda a fogadáshoz, hogy meg fogja fordítani azt a játékot.

Nem tudom, hogy hány ilyen játékos van a mezőnyben, de pillanatnyilag csak Nadal jut eszembe...

A labdamenetekben pedig a legelképesztőbb ütéseket is visszaadja, amiből jön a lecsapás, de legalább az ellenfél nyerővel fejezheti be.

Mi ez, ha nem "alázat", vagy a játék "tisztelete"???

Geysap 2009.01.31. 13:44:48

@ettumifilii: lehet...de nem erzem annyira - ez egy hulye kifejezes, de jobbat nem tudok....

Csingacsguk1988 2009.01.31. 17:21:17

@Geysap: nincs azzal semmi gond, amit kifejtettél, csak annyi,hogy te vívtál , innentől kezdve el lehet nézni amit írsz! Mert amit írtál, az nem a valóság ,az nem igaz!

Én próbálok reális tényeket felállítani, nem pedig a vakvilágba, nagy szavakat használva beszélni!
Azt hiszem,hogy abban sokan egyetértünk, hogy Nadalban van alázat és ez az alázat épp nem pincurka! Ha mondanom kellene 5 dolgot ami végett Nadal világelső, az egyik az alázat lenne...!

Nem akarlak megsérteni, de mivel te vívtál ,ezért nagyon óvatosan kell "szakmai" véleményedet kifejteni a tenisszel kapcsolatban!

Meggyőződésem ,hogy óriási hiba két sportot összehasonlítani, főleg ,hogy a vívás és a tenisz nem is egy kategória( labda- és ütőjáték)!

Nadal és Federer már bizonyították,hogy egyéniségekm és kiemelkednek az aktuális mezőnyből! Nem lehet egyértelműen megmondani, ki a nagyobb legenda! Van ami Nadal érdeme és természetesen rengeteg dolog szól Federer nagysága mellett!

pisti

d.. 2009.01.31. 20:32:48

Sziasztok! Tudja vki mit kiabáltak be a közönségből döntő szett 4:3-nál? Verdasco adogatott előny oldalról.
süti beállítások módosítása