Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Ez is tanulság

2009.02.01. 15:48 :: szpetra

Méltó döntő volt, mert

- a világ két legjobb teniszezője több, mint 4 órás, 5 szettes mérkőzést vívott
- az egyikük 13-szoros GS bajnok, a másikuk meg a világ jelenlegi legjobbja
- mind a ketten megérdemelték volna a győzelmet
- az elmúlt 23 GS tornából ők nyertek 19-et
- Rafa úgy nyert, hogy az Ausztrál Open két legjobb formában lévő teniszezőjét győzte le az elődöntőben és a döntőben

De legfőképpen tudjátok miért volt méltó? A vége miatt. Mert a két tábor rajongói közül sokan ebben a két hétben is azzal voltak elfoglalva, hogy a másikat szapulják, vagy azon lamentáljanak, hogy Gábor kinek drukkol adás közben. (Higgyétek el legalább nekem, mindkettőjüket szereti)

Rafa és Roger ott a pódiumon megmutatta, hogy rohadtul nem ez a lényeg. Szóval tessék róluk példát venni. Ők tényleg szeretik és tisztelik egymást.
És lehet, hogy csöpögős gejl, amit most írok, de ettől igazán nagy bajnokok ők.


 


40 komment

Címkék: nadal federer

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr41916190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jeli · http://hilaryhq.gportal.hu 2009.02.01. 16:53:58

Petrával mindenben egyetértek. ;)
Mert ebben én is biztos voltam. ;)

SakiCitizen 2009.02.01. 16:55:44

Óriási döntő volt! Egészen a végéig, bár 2-1nél nem tudom mi történt, én őszintén szólva Federer fan vagyok, de nem utálom Nadalt, illetve egy kicsit de csak azért mert jelenleg ő az aki rendre megveri Federert a fontos meccseken :( De ettől függetlenül ahogy Wimbledonra úgy az AOre is csak azt tudom mondani, h mindketten megérdemelték, volna, mert nem nyerhet mindkét játékos egyszerre...sajnos, de ahogy ott is, most itt is az nyert aki picit jobban ott volt fejben, mert hiába nagy játékos Rog ha Nadal ellen nem képes arra amire mások ellen folyamatosan...

Kisama 2009.02.01. 17:06:05

Szerintem is pazar donto volt. Egyedul az 5. szet miatt van kicsit rossz szajizem, merthat Fed kicsit tul sokat hibazott, de amit odaig mindaketten a palyara tettek az eszmeletlen volt. Dobbenetes, hogy milyen labdakat tudnak elerni es milyen nyerok vannak a kezukben.

Azzal is teljesen egyetertek, hogy a nagy szurkolok peldat vehetnenek roluk. Ha ok tudjak tisztelni egymast, akkor a rajongok miert nem?

lilla_m 2009.02.01. 17:10:18

Ez a meccs és ez az írás a méltó befejezése ennek az opennek.
köszönöm a kommentároknak és a versenyzőknek.Nagy élmény volt.
és megjyegyeznék még valamit, ami szerintem nagyon fontos!És higgyétek el, h igazam van(lehet, hogy csak részben de igazam van) Én évekig versenyszerűen teniszeztem, és ez volt és talán még ma is ez az életem.

Ez "csak" egy játék. Véresen komoly,mert emberekről, emberi értékekről,sőt dollármilliókról szól de akkor is "csak" egy játék!Nekem is nehéz volt ezt beismerni, de muszáj!:)

Lehet, hogy aki nem csinálta/csinálja nem érti miről beszélek, de azért kérlek ne kövezzetek meg:)

üdv mindenkinek

Jeli · http://hilaryhq.gportal.hu 2009.02.01. 17:14:58

@lilla_m: Szia! Én is versenyszerűen teniszezek. ;)
Jelen pillanatban számomra is a tenisz a legfontosabb.;)
És az is marad örökre.
Én úgy sajnáltam Roger-t, hogy amikor sírt én is elpityeregtem. ;)

Geysap 2009.02.01. 17:18:20

@Kisama: Teljesen egyetertek. En Federert szeretem jobban, de itt, es most nem lehetett kulonbseget tenni. Azt az 5. szettet sztem senki nem tudja megmagyarazni - talan Fed sem.
Zsenialis merkozes volt, olyan, ahol mindketten megerdemeltek volna a kupat - de ha abbol egy van....
Az egesz tanulsaga az, amit petra irt - az egymas iranti tisztelet, es megbecsules - ami latszott is a vegen elpityeredo Fednel Nadal arcan. Ez erdekes volt, nem azt lehetett kiolvasni, hogy " na legyoztelek", hanem valami olyasmit, hogy en is sirnek. Nadal - akit kevesbe szeretek (jatekaban) nagyot nott a szememben a kupa atveteli kommentjekor. Valahogy igy kellene mas sportban - es talan az eletben is.

CAG 2009.02.01. 17:20:32

Azthiszem ez a kep bevonluhat az osszes sporttortenelemkonyvbe. Ezen 2 ember "munkassagaval" egyutt persze.
1991 ota nezek teniszt, majd' 1 eve jatszom is hobbiszinten, de ennyi erzelmet ebben a sportban meg soha nem lattam, mint az idei AO-n. Persze minden GS-nek van egy filmes/fordulatos varazsa, de ez most Dokic meglepeteseivel, Serena isteni szerencsejevel es meg sorolhatnam... megfizethetetlen volt.
Petra, Gabor, koszonet, hogy ezen a GS-en is tartotta'tok a frontot, kiemelni csak ezt a postot tudnam.
Szivbol szolt, kulon koszonet Petranak erte! :) A RG -n ugyanitt!

kerzso 2009.02.01. 17:20:33

Köszönjük a közvetítéseket, én már kifogásoltam többször SZG részrehajló beszédeit. Most viszont meg kell hogy dícsérjem. Ez szép munka volt! Hasonló folytatást! Szívből kívánok minden Federer szurkolónak és nem utolsó sorban Neked SZG egy Federer Garros győzelmet!

lilla_m 2009.02.01. 17:23:37

@Jeli: szia!
én is sírtam együtt Rogerrel, pedig nem vagyok az a bőgős típus:)

agimano 2009.02.01. 17:26:29

amugy wimbledonban sokkal inkabb az volt nadal arcan, amikor gratulalt federernek, hogy bocs, hogy megvertelek, valahogy annyira latszott rajta, hogy tenyleg sajnalja, amiert nem o nyert

kerzso 2009.02.01. 17:26:49

Apropó. Petra, az a 20 GS hogy jött ki?

mkz 2009.02.01. 17:29:14

Én a meccsen Nadalnak szorítottam. Mindemellett kedvelem Federert is. Nagyon tisztelem mindkettejükben, hogy úriemberek a pályán, nem csapkodják az ütőt, nem káromkodnak. És mindemellett a két jelenlegi legjobb. A meccs érzésem szerint azon múlott, hogy mentálisan melyikük bírta jobban. És ebben (is) Nadal volt a jobb. Fed-nek biztos nehéz helyzet lehet világelsősége után most ismét bírni szusszal(pláne Nadal ellen te jó ég), na meg tisztán látnia. A díjátadáson amit láttam, az teljesen meghatott. Hihetetlen, egyszerűen hihetetlen, milyen intelligens, de ugyanakkor érzelmi mondanivalókban is gazdag szavakat mondtak egymásnak. Ott ültem családdal az ebédlőasztalnál, és egyszercsak minden szem a tévé elé szegeződött, és könnyes szemmel néztük szótlanul ezt a két embert.

Nagyon remélem, így Nadal-szurkolóként is, hogy Federer könnyei mind fizikálisan, mind lelkileg tisztító/(ön)tisztázó erejűek lesznek, és hogy legközelebb egy 100%-os motivációjú Federert látunk a pályán.

agimano 2009.02.01. 17:29:45

@agimano: rosszul szamolt:) meg akkor inkabb ugy mondanam, hogy 20-bol 19-t nyertek (ha en jol szamolok)

monó 2009.02.01. 17:30:09

Torok fájással kezdtem el nézni a meccset, majd a 2.szettre belázasodtam és csak a 4. és 5. szett közötti szünetben volt annyi erőm hogy elmenjek bevenni lázcsillapítót! A túlélésért küzdöttem, de végig néztem! Sajnálom de ma egy percig sem hittem Rog győzelmében (lehet hogy a láz "beszélt" belőlem) Na amire én sem számítottam, hogy Rogerrel úgy ríttam mint 5 éves koromban! (pedig nem vagyok egy sírós típus) Szurkolni egyiknek sem tudtam jobban (hiszen mindkettejüket imádom) és a kezdetbeni tapsaim is elmaradtak a végére, mert a takaró alatt remegtem! (tudom hogy erre most senki sem volt kíváncsi, de azért megosztottam veletek, mert nem vagyok jobban, de muszály volt feljönnöm a blogra a 2 istenkirály miatt!) A kép olyan mintha egy testvérpár lennének! (kár hogy egyre kevesebb ilyen sportember van a világon, aki ennyire "szereti" az ellenfelét) Le a kalappal a fiúk előtt!
CSóközön mindenkinek!

RogerZs 2009.02.01. 17:33:57

@mkz: Tényleg magas színvonalú meccs volt, bár én Roger drukker vagyok.:)

Műhód 2009.02.01. 17:34:44

Nadal csodálatosan játszott. Én Federernek szurkoltam, de nem éreztem a meccs alatt, hogy legyőzheti Nadalt. Sokszor látni véltem az arcán a tanácstalanságot és a döbbenetet a visszaérkezett, de vissza nem várt labdák láttán. Talán ennek tudható be a sok önhibája...

marti* 2009.02.01. 17:51:21

@agimano: Ez nagyon jó kép!!!
A jobb és balkezes :)

Nagyon rossz, mikor vége egy ilyen meccsnek...
Sokotokkal egyetértek, én is teniszezem, és én is sírtam :)

Már nagyon várom a RG-t! Veletek kedves közvetíttők! KÖSZI!

mereditty 2009.02.01. 18:00:16

Szerintem nincs olyan ember,aki ne érzékenyült volna el a történtek,s a látottak után!
Bár tudom,hogy már "rég" nem ő az, de nekem akkor is Ő a No1. A játéktudása, embersége, tisztelettudása, kedvessége, a szurkolók,rajongók utáni szeretete, közvetlensége,...stb. által.

Lindike1 2009.02.01. 18:07:49

Igazad van, Petra!
Pont azért szeretem én is ezt a két embert, mert ennyire emberiek, sportszerűk és tisztelik egymást. Nem ellenségként néznek egymásra, valóban példát vehet róluk Mindenki!
Aki pedig nézte a közvetítést hallhatta, hogy Gábor is elismerte mindkét fiú tehetségét, szép megoldásait.

szpetra 2009.02.01. 18:13:10

@kerzso: igen, elrontottam, a 2004-es Garrost már Rafának adtam, bocsánat Gaston :) Szóval az elmúlt 23 GS-ből 19-et nyertek ők ketten (Gaudio, Roddick, Szafin, Djoko a kivételek)

Kriszi90 2009.02.01. 18:22:42

Hellobelló mindenkinek!
Ez a döntő nagyon jóra sikeredett bár néha kicsit nyögvenyelős volt ahhoz képest, hogy mit műveltek az elődöntőben.Mind a kettp játékos nagyszerű bajnok és ehhez kétség nem fér.Sajnálom Federert, hogy így alakult, de a végét tényleg ő rontotta el viszont a végén a könnycseppeket megértem és jó volt látni együtt ezt a két mestert.Remélem Federer tartani tudja ezt a formáját mert akkor ez az év róluk fog szólni, hiába van ott Murray és Djoko.Majd meglátjuk várom a következő tornát.:)

Alexander01 2009.02.01. 19:20:26

Már régóta nézem a tenisz közvetítéseket de mióta ez a két ember játszik igazán tanulhatnának tőlük a többi sportág jeles képviselői is!
Mindig végig izgulok a meccseiken. Szerintem Federer és Nadalnál sportszerűbb sportember a mai világban nem található!
Átlehetne vetíteni e két ember játékban töltött idejének valamint a játékon túli időnek a nyilatkozataiknak megnyilvánulásaiknak minden mozzanatát....Talán nem tartanánk itt ahol most tartunk!
Nem várt izgalmas mérkőzés volt és most itt lehetne zengeni a szuperlatívuszokat.
Egy a tény ma amit ez a két sportoló produkált az a No.1

kendivagyanna 2009.02.01. 19:23:28

ha szurkolok,mindig szívvel-lélekkel teszem.itthon ugrálok,kiabálok,és(ha épp úgy adódik)sírok a kedvenceimmel.ha vesztenek,azt nehezem viselem,az ellenfelüket addig döngölöm földbe a szavaimmal,amíg meg nem nyugszom.most nem így történt.bár mindig is federerhez húzott a szívem,most(talán elször)el tudom ismerni,hogy rafa remek ellenfél,és remek sportember,megérdemelte a győzelmet.nagyon jó meccs volt,mégis sajnálom azt,hogy az a néző bekiáltotta az "out"-ot,amin aztán véleményem szerint elég sok múlott...
de ezen már úgysem lehet változtatni...ha tehetném a világranglista első helyére ezt a két embert tenném,mert mindketten olyan jók,hogy nem lehet köztük különbséget tenni!

mkz 2009.02.01. 19:48:33

@kendivagyanna: Ja, az az "out" tényleg nagy parasztság volt. Az ilyen dolgok annyira el tudnak keseríteni, hisz azért mégis teniszmeccsen úri közönség szokott lenni, akik nem kiabálnak be, nem hangosak, hagyják a játékosokat koncentrálni. Persze nyílván utána örültem Nadal pontjának, de egy olyan pontnak sokkal jobban örültem volna, ami nem ilyen bekiabálások miatt alakul ki.

ettumifilii 2009.02.01. 19:58:44

köszönjük a postot! Gábor is nagyon jól közvetített minden meccsről...szerintem vicces h itt nadal felé ott federer felé hajlással vádolják....pedig csak szenvedélyesen közvetít....grat mindenkinek

Jeli · http://hilaryhq.gportal.hu 2009.02.01. 19:59:47

@kendivagyanna: @mkz:
Fogadni mernék abban, hogy most Gábor otthon horkol és téli álmát alussza ;), hogy egy Nadal szurkoló kiabálta be az out-ot.
Én Roger fan vagyok, és úgy felidegesített ez a néző, hogy azt hittem, hogy a képernyőn keresztül "kiiktatom". De, hát ezt is el kell fogadni.

Tennisangel 2009.02.01. 20:01:40

Nagyon nagy meccs volt! Szerintem itt mindenki egyetért mindenkivel! Olyan jó olvasni hogy senki nem szidja a másikat és főleg nem Federert. Mindig is ő volt a kedvencem és az is marad. Sokáig gyűlöltem Nadalt amiért megverte Federert. A személyiségét se szeretem, de azért amit ma mutatott végre én is elismertem. Számomra soha nem lesz szimpatikus ember, de tisztelni fogom. Én is mint sokan mások sírtam Rogerrel együtt. Annyira tisztelem az eleganciája, a komolysága és a hatalmas szíve miatt. Ilyen érzelmes embert még soha nem láttam, főleg nem férfit. Nadal megérdemli hogy nyert, de számomra örökre Federer marad a No.1 De elismerem Nadalt is. Kár hogy nem lehet egyszerre kettő embert a világranglista elejére rakni! Megérdemelnék mindketten. De Federer nálam örökre ott marad! : )

ettumifilii 2009.02.01. 20:15:47

a kép meg azt is bizonyítja h nadal istenként tiszteli rogert.....mi meg tiszteljük őket...

ostika 2009.02.01. 22:12:14

Sziasztok, én Nadal szurkolo vok de federer egy remek sportember, és én is sirtam vele:( léccives valaki rakja fel a mérkőzás utáni dijátadásról a videot meg főleg ezt a meghatott részt,ha lehet magyarul köszönöm szépen

FedererRafa 2009.02.01. 22:18:12

@kendivagyanna: bizony, az ember nem várná ezt egy angolszász országban.
Még Párizsban vannak ilyenek, de itt?!?!

mkz 2009.02.01. 22:55:32

@Tennisangel: Szerintem is egyetértünk! Egy gondolatot még Roger és Rafa egymáshoz való viszonyulásához. Csak nézzük meg ezt az egy példát. Itt van ez a fantasztikus két teniszcsillag, tisztelik egymást, nem bántják meg egymást. És ennek hatására például a szurkolóik (mi) is egyet tudnak érteni, és meg tudják adni a megfelelő elismerést a győztesnek, még ha nem az ő kedveltjük győzőtt is. Valahogy úgy érzem, máshol tartanánk ha ez más szinteken is megtörténhetne. A "más szinteken" értelmezését rábízom mindenkire.

pbgi 2009.02.02. 01:04:51

Vicces:

GS győzelmek:

Roger 13
Rafa 6


Egymás elleni győzelmek:

Rafa 13
Roger 6


:-)

'cos_am_free 2009.02.02. 15:09:14

Ez a Bp korrekt volt Petra:) csücsökigazad van...
süti beállítások módosítása