Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Whereabout

2009.02.08. 12:00 :: Bordin

Most, hogy a világ négy legjobb férfi teniszezője közül három már elmondta a véleményét az új doppingszabályokról (csak Djoko nem), talán nem árt, ha picit körülrágjuk a kérdést.
Fontos azonban tudni, hogy attól, mert valaki elítél egy ilyen szigorítást, még nem doppingol.
És attól, hogy üdvözöl, még nem tiszta.
Az új szabályok szerint minden teniszezőnek az év valamennyi napján meg kell adnia egy órát és egy helyet, amikor és ahol a doppingellenőrök megtalálják.
Ez a szigorítás jó Roger szerint, drákói Rafa szerint, Murray meg előhozakodott egy esettel, melynek csak érintőlegesen van köze az új szabályokhoz. Ő azt nehezményezte ugyanis, hogy egyik reggel hétkor, a lakásában kereste fel egy ellenőr, aki ráadásul az elejétől a végéig szerette volna
szemrevételezni a mintaadást.
In concreto.
A nehezményezést őszintén szólva én már a reggel hét miatt is értem, arról nem beszélve, hogy az esetnek akad azért egy pusztán férfiember számára értelmezhető kellemetlen volta.
És ezt most gyönyörű szépen írtam le.
Azért mondtam, hogy ennek az esetnek pusztán érintőlegesen van köze a kialakult vitához, mert elvileg ilyen akár tavaly is történhetett volna Andyvel, hiszen ez egy véletlenszerű ellenőrzés volt. Az elv amivel támadja a szabályokat, az ugyanaz, mint Rafa esetében.
A privát szféra védelme.
És őszintén szólva meg is lehet érteni Andy és Rafa ilyetén igényét, de azt is látni kell, hogy az ATP most jutott el oda, ahova az atléták hasonló szervezete már tíz évvel ezelőtt. Azzal kiegészítve, hogy náluk ha az illetőt háromszor nem találják ott, ahol kéne, az automatikus doppingvétség.
És ezalatt a tíz esztendő alatt talán ha két atlétát fel tudok sorolni, aki közelítőleg keresett annyi pénzt, mint Andy. Rogot, Rafát nem is merem párhuzamba állítani.
Nem tudom mit szólnának egyébként, ha történetesen magyar olimpikonok lennének, hiszen nekik a teljes napjukkal el kell számolniuk.
Elvileg.
Egyébként a problémának akad egy viszonylag egyszerű megoldása.
Be kell írni azt a helyet és időt, amikor az ember edz.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr45929673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisdigo 2009.02.08. 12:38:28

Szerintem ez a szigorítás teljesen rendben van, nincs vele semmi baj.

.:Zoltán:. 2009.02.08. 12:53:25

@kisdigo: Szerintem is rendben van. Vannak sokkal szigorúbb doppingszabályok más sportágakban -ahogyan Gábor is említette-, és ott is kibírják valahogy.
Az persze más kérdés, hogy időnként a doppingellenőrök hajmeresztő dolgokat produkálnak (pl. Kovács Ági vagy Kevin van Impe esetében)... Legalább az erkölcsi minimumot kellene tiszteletben tartani, és megadni a sportolóknak a lehetőséget a méltóságuk megőrzésére.
De ez már nem a jogalkotókra, inkább a jogalkalmazókra tartozik.

Jeli · http://hilaryhq.gportal.hu 2009.02.08. 14:07:34

Én csak annyit szeretnék kérdezni, hogy amikor Gábor említette, hogy "az év valamennyi napján meg kell adni....". Az a valamennyi nap kb. milyen időszakonkénti ellenőrzést von maga után?

stanzi17 2009.02.08. 14:08:10

hogy hogy ennyit szigorított az ATP??? én lemaradtam erről, hogy ez miért történt..

Nasty 2009.02.08. 15:03:13

Szerintem is az edzesido megadasa a legegyszerubb megoldas, hiszen ugyis minden nap csinalnak valamit valahol.
Egyebkent en is lemaradtam a szigoritasrol. Miert csinaltak? Ki doppingol?Es miert csinalja? Ok, az utolso kerdes felesleges... De a tobbi relevans!

.:Zoltán:. 2009.02.08. 15:27:07

@Nasty:
Én sem olvastam/hallottam semmit...

Szerintem csak ad-hoc jelleggel változtattak.

rfff 2009.02.08. 16:43:36

Szerintem is rendben van,más sportokban el kell viselni az ilyen helyzeteket.És ezzel magukon segítenek a versenyzők.(a tiszták)Bár nem hiszem,hogy meg lehet akadályozni a doppingot,ahol ilyen pénzek forognak, oda minden kevés

HeadMan · http://www.roptese.hu/ 2009.02.09. 09:12:21

Ahogy Gábor is írta, ez más sportágaknál már réges régen bevett szokás. Én csodálkozom is, hogy csak most vezetik be, pedig itt igencsak nagy pénzek mozognak. Bár valószínűleg ezért is húzodott el a bevezetése... Nem hiszem, hogy a papírmunka akkora problémát jelent és valószínűleg nem a srácok fogják bekörmölni, hanem a stáb... Úgyhogy nem értem mire ez a nagy hajcihő :))))

noriega77 2009.02.09. 09:58:21

"Hozzáértők" szerint a doppingbiznisz, függetlenül attól, hogy melyik oldalon állsz, igencsak kifizetődő.
Nekem teniszedző barátom magyarázta el Wimbledon után, hogy Rafát az olimpiáig tömték ki, utána "meghal". Értsd: Peking előtt x héttel abba kellett hagynia a kajálást, mert az olimpia nagy sansz a bebukásra, ott már nem szabad kimutathatónak lennie a szereknek. Aztán január végére újra feljavítják, azaz csúcsformába hozzák. Mint minden összeesküvés elméletben, úgy ebben is van ráció, viszont nekem a teniszben még megvan az illúzióm,így nem akarok hinni ezekben.

vikiszeged 2009.02.09. 13:20:16

Én mindenféle szert megtiltanék, mert akkor nem a sportoló teljesít (csak) valahogy, hanem a szer is, akkor azt is díjazni kellene. :)
Régen nem volt ilyen és az volt az igazi sport...sajnos mindenhova bejön a rossz.
Bár lehet, akkor is voltak különféle főzetek, praktikák, de azok mind természetesek a természetből nyertek voltak.
Nekem is Kovács Ági esete jutott az eszembe.
Ha nekem nem kell ... akkor nem tudok mintát adni Nem vagyunk gépek, amiknél csak ki kell adni az utasítást és kész.
Az is kérdés, hogy mennyi idővel előbb kell megadni a helyet és időt.Mi van, ha vkinek valami közbejön.A teniszezők se mindig a teniszpályán edzenek.
Persze szükségesnek látom ezt a dolgot(sajnos), de...
Mikor még aktívan sportoltam, azért vállasztottam az úszást, mert ott 1 ember küzd másokkal viszonylag elkülönítve. Rá kellett jönnöm, hogy még ott sincs "csak te vagy" .Szomorú, és ez egyre rosszabb lesz.Nem szeretnék pesszimista lenni, de nem lepődnék meg ha a kitalálnának olyan szert, amit nem tudnak kimutatni 1 darabig.Ez 1 végtelen harc, vagy csak én látom annak?.
Nem tudom megérteni azt se, hogy 1 sportoló (akár profi vagy nem) hogy lehet annyira "gerinctelen", hogy csaljon, nincs lelkiismeretfurdalása?
Persze lehet, hogy az én neveltetésem más volt ,mint az övéké..., lehet, hogy túl naiv vagyok.

veiledxposure 2009.02.09. 21:31:03

Ha jól emlékszem egy cikkre egyszer Nadalt a zuhanyzóban "kapták el" egy meccse után, és még csak nem is adtak 5 percet neki, hogy felkapja a törölközőjét, hanem ott rögtön mintát kértek... Azért ez durva.
Megoldás: pár napra adjon meg olyan helyszínt, ahova biztos nem jönnek az ellenőrök: márc. 3, 7:35 - a Csomolungma teteje, zöld sátor. Bizonyítsák, hogy nincs ott. :))) (Csak poén)
süti beállítások módosítása