Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Federer - Murray elé

2009.03.21. 17:10 :: Bordin

Az első meccsüket még Rog nyerte 2005-ben a bangkoki döntőben, és akkor igen komoly jósnak kellett lenni ahhoz, hogy valaki megmondja, hogy így alakul majd kettejük párharca, ahogyan alakult az elmúlt egy évben.
Vagy nagyon kellett érteni a teniszhez.
Majd egy évvel később, amikor Murray Cincinnattiben legyőzte az élete tán legjobb évét futó Federert, talán már lehetett valamit sejteni.
Vagy így utólag könnyen azt lehet mondani, hogy lehetett sejteni.
Hiszen Rog a legjobb volt akkoriban messze, ötször kapott ki egész évben összesen, a skóton kívül csak Nadal verte meg. Azonban aki akkor a játékstílusbeli hasonlóságokat elemezgette, az vagy nagyon ráért, vagy nagyon értett a teniszhez megintcsak.
Andy Murray a 21. volt a világon akkor.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az elmúlt egy évben picit sűrűbben futottak össze, bár az azért sok mindent elmond, hogy tavaly Dubaiban még az első körben mérkőztek.
Mindenesetre azóta az összes meccset Murray nyerte, egyet leszámítva.
A legeslegfontosabbat.
A US Open döntőjében Federer nyert sima háromban, úgy, hogy igazából csak a középső szett volt szoros. Hiba lenne azonban azt gondolni, hogy annak a meccsnek bármi köze lenne ehhez. Az volt Murray (találjon már ki valaki egy tisztességes becenevet, hogy legyen még egy alanyunk!) első GS döntője, amit Roger ellen megvívni alighanem maga a pokol.
Illetve nem alighanem, hanem biztosan.
Ez még Rafának sem biztos, hogy összejött volna, ha annak idején, amikor először találkoztak a Garroson, különböző ágra kerülnek és az elödöntő helyett csak a döntőben futnak össze.
Szóval azt a meccset majd akkor hozzuk szóba újra, ha esetleg wimbledoni döntőt vívnak egymással, valamikor júniusban, addig viszont alighanem inkább a többi számít.
Meg az, hogy Murray tenisze pont az a tenisz, ami ellen Federer szenvedni szokott, akkor ha ő nem tökéletes, az ellenfél pedig jól játszik. Ő sem tud minden pontot megnyerni tizenhétszer, vagy legalábbis nem mindig tud megnyerni tizenhétszer.
De ha nagyon összejön neki minden, akkor azért bőven benne van a pakliban, hogy kioszt egy olyan verést, mint amilyet Nadalnak osztott ki kemény pályán mondjuk 2007-ig bezárólag.
Addig azonban az esélyest Andrew Murraynak hívják, és olyan második szettek, mint Gonza vagy Nando ellen, semmiképpen sem férnek bele.
 

186 komment

Címkék: murray federer

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr501015231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skipy 2009.03.21. 17:17:27

Bordin! Én Murrayt Menyusnak szoktam becézni! =)))

zécsiTi 2009.03.21. 17:25:32

én pedig csak egyszerűen Marinak...

viktor78 2009.03.21. 17:25:50

egy dolgot sajnálok..hogy nem adja a sport tv élőben.pont egy ilyen meccset?!ez nem igaz.
Federer nekem meggyőzőbb volt ezen a versenyen eddig,bár Murraynek nagyon könnyű ága volt,a Ljbicic meccs második szettje izgalmas volt,Murraynek megnehezítette a dolgát.viszont itt van Federer,aki képes "megijedni".és minden meccsén itt IW-ben a szettek vége felé kicsit elveszítette a koncentrációját.
Murray biztos önbizalommal teli fog kiállni Federer ellen.azért is mert pozitív a mérlege Federer ellen és mert Murray idei mérlege nem semmi.Murray tudja h Djokovic nagyot bukott a tegnapi vereségével,ha megnyerné a tornát nagyon közel kerül a 3.helyhez-bár nem hiszem h ez lenne a fő motiváció-
jó kis meccs lehet ebből.vagyis remélem h jó meccs lesz!győzzön a jobbik de én Federert látnám győztesként

agimano 2009.03.21. 17:25:57

beirom ide is, amit a tegnapi kibeszelobe is beirtam mar, hatha valaki majd itt fogja keresni, hogy hol lehetne a meccseket nezni, amikor majd nem talalja este a tvben:

ha valaki online szeretne nezni a mai meccseket, mert a tvben kesobb kezdodik es/vagy nem akarja hallgatni a magyar kommentart, akkor itt a link az eredeti kommentaros live feadekhez, igaz, hogy tvben jobb, mert nagyobb, de ez is elvezheto:

1. meccs: atdhe.net/live-tv-5035.html
2. meccs: atdhe.net/live-tv-5112.html
(szerintem az elso stream is mukodni fog tovabb)

vagy

www.channelsurfing.net/watch-wabuk-1.html


nem tudom, hogy a mostani tornan kit lehetne az eselyesebbnek mondani, de en ugy erzem, hogy Federer ma nagyon ossze fogja magat szedni es viszonylag siman fog nyerni. ez leginkabb csak egy megerzes. szeretnek egy Federer Nadal dontot megint:) igazabol valamiert azt is ertem, hogy ha ez a donto osszejonne, Rog meg Rafat is lehet, hogy le tudna gyozni, persze en Rafanak drukkolok, de szerintem most nagyon nagyon akarja Federer.

kata797 2009.03.21. 17:29:32

Murray nekem is Mari:-)
én is Federer győzelmét várnám és egy Nadal-Federer döntőt.
meglátjuk Mari milyen passzban lesz de meccs Federeren fog múlni.
Federernek van miért visszavágnia Marinak.

zécsiTi 2009.03.21. 17:38:10

akkor ma fél11-től mit fog adni?

kata797 2009.03.21. 17:40:06

magyar idő szerint 9kor kezdődik a Federer meccs és utánna Nadalé.ki tudja mit adnak fél 11kor

Geysap 2009.03.21. 17:53:39

@kata797: Akkor kezdik, de nem ertem miert - bar az is lehet, hogy az Inter-Juve meccs hatraszoritotta a teniszt (az 20:20-kor kezdodik...
@agimano: kosz a linkeket.

Geysap 2009.03.21. 17:59:22

Bocs, Roma-Juve

20:30
Labdarúgás, Roma-Juventus,olasz bajnokság, 29. forduló, élő

22:30
Tenisz, ATP 1000, Indian Wells, elődöntők, élő

Lindike1 2009.03.21. 18:01:21

Elvileg a Sport 2 műsorában 23 órától szerepel a tenisz...

Én is Roger győzelmét várom, vagyis azt szeretném látni. ;) És az utóbbi időben többször is kikapott "Mári"-tól, szóval már csak ezért is, most az ő győzelmének kéne következnie. ;)

tamás567 2009.03.21. 18:08:37

tegnap se jött be a papírforma,Roddick jó formában van, és nyert a jó forma és nem a papír forma.
de itt ki van jobb formában?szerintem Federer-ha ezt a versenyt nézzük-
Murray túl könnyen jutott el idáig,egy nehezebb ellenfele volt és vele nem volt egyszerű dolga.
győzzön Federer!!!!
és Nadal is nyerjen,nagyon nagy meglepi lenne ha Roddick győzne az azért jelente 1-2dolgot-de ennek azt hiszem kicsi az esélye-

sylar_88 2009.03.21. 18:21:16

ki fog nyerni? jó kérdés... nekem mindegy, én azt szeretném ha ennek a a párharcnak a győztese nyerje meg Indian Wells

azon szerintem ne bosszankodjunk hogy a sporttv csúsztatva adja, (mondjuk egyenlőre azt se tudom hogy itthon leszek-e ma éjjel :) , de ha megnézem a meccset, akkor legfeljebb tűrtöztetem magam, nem nézem meg neten az állást, és azt képzelem hogy a TVben élőben látom :D

ja és hogy lesz-e még Federer vs. Nadal döntő a Garroson vagy Wimbledonban? szerintem könnyen lehet hogy nem! multkor azt hallottam Murrayről, hogy kedvenc pályája a SALAK! ami lehet hogy igaz is, mert rengeteget edzett Barcelonában. nos, ha kedvence a salak, de kemény pályán is halálra szivat mindenkit, akkor salakon hogy fog játszani?! Nadal fölkötheti a gatyáját, de nem csak Murray miatt, hanem tavaly óta lett egy Del Potro, akiről szintén nem tudni hogy salakon mit fog nyújtani idén, és persze még ott van mindenki Fernandója, ő is elkaphatja Nadalt a Garroson. Wimbledonra ugyan ez igaz, csak ott igazi veszély csak Murray lesz
kicsit eltértem a témától, bocs :)

noriega77 2009.03.21. 18:22:10

Murraynek megvan a játéka Roger ellen, nem is parázik különösebben, ez nem kérdés. De egy US Open-győzelemhez nem csak játszani kell tudni Federer ellen, oda úgy kellet volna kimennie, mint tette azt Nadal Melbourne-ben, vagy Wimbledonban.
Azt érzem, hogy eldőlhet azon a meccs, hogy a győzelem mennyire fontos Federernek. Azt gondolom, hogy rettenetesen, nem csak azért, mert nyakán a salakszezon, és azt már tudjuk, hogy Monte-Carlóban nem is indul, tehát a Roland Garros (és Wimbledon) előtt nyomot akar hagyni Rafában. Ezt egy IW döntőben megteheti, és ha nyer Murray ellen, akkor Rafa is bejut oda, nincs az az Andy, aki ebben megállítsa.
Gyilkos meccsek lesznek, remélem.

zoltán34 2009.03.21. 18:34:11

Federer akarja ezt a győzelmet az tuti!!!még egy elveszített meccs Murray ellen nem fog jót tenni neki.
Murray szereti a salakot?!na az szép lesz.
ennek ma nagy meccsnek kellene lennie.
Murray nem fél,abban is biztos vagyok,szerintem senkitől sem fél,nagy az önbizalma

arcsike 2009.03.21. 18:35:01

bordin: én murray-t BRANDY-nek hivom, mert BRittish ANDY

FedererRafa 2009.03.21. 18:48:36

Fed 2006-ban 92:5 meccset hozott...
lol.
Murray jó, és nyer megint. Tippem: 7:6 7:6

zoltán34 2009.03.21. 18:52:14

76 76...ezt nem hiszem
az első szett szerintem breakkel fogja nyerni valaki,az aki jobban koncentrál,vagy nem tudom.tegnap is csak azt tudtam h Nadal nyert simán
eddig minden meccs amire azt hittem hogy nagyon nagy lesz az nem lett az.
kíváncsi vagyok nagyon

noriega77 2009.03.21. 18:53:11

@arcsike: Brandy... ez nekem bejön, tiéd a szavazatom.

FedererRafa 2009.03.21. 18:55:28

Mikor adják az ismétlést?????????????????????????????????????????????????????

agimano 2009.03.21. 18:59:31

@sylar_88: szerintem ezek az emberek akkor mar inkabb Rogerre veszelyesek, nem Rafara. Persze Rafa olyan szinten elkepeszto salakon, hogy ha ebben a salak szezonban akar egyszer is kikapna, mar az is olyan szenzacio lenne, hogy mindenki arrol beszelne, mert eddig osszesen 2 vesztett meccse van eleteben salakon. persze siman osszejohet akar 2 verseg is, ez ugyanolyan talalgatasi hullamot valtana ki szerintem, mint Federer versegei, mert olyan jol jatszott Federer ugy altalban es Rafa olyan jol jatszik salakon, hogy par rosszabb nap is mar elegendo arra, hogy az ujsagirok es egyes drukkerek is elkezdjek asni a sirt... amugy Rafanak nagyon kemeny naptara lesz megint salakon, szerintem tul sokat vallal megint be, es felek, hogy megismetlodik a tavalyi eset, amikor olyan vizholyag lett a laban, hogy az agybol nem tudott kikelni es orvost kellett hivni, persze aztan elindult Romaban es az elso meccsen ki is kapott, de szerintem ez iden is megismetlodhet, es mondjuk akar az is lehet, hogy Parizsban jon majd ki a sok folyamatos torna negativ hatasa. de szerintem, ha minden rendben lesz vele, akkor salakon nagyon nagyon nehez lesz megverni barkinek.

amugy Murraynek szerintem azert a salak a kedvence, mert sokat jatszott rajta, de nem feltetlenul azon a legjobb, de ez majd ugy is kiderul

agimano 2009.03.21. 19:00:08

@FedererRafa: nem ismered a netet, hogy meg tudd nezni, mondjuk a port.hu-n?

FedererRafa 2009.03.21. 19:06:45

Rafa 15 meccset bukott salakon , amik nem challenger és egyéb kisebb tornák.

agimano 2009.03.21. 19:13:50

@FedererRafa: igazad van, a 2 vereseg az utobbi 4 evre vonatkozik, 2002 ota 14 versege van (en ennyit talaltam) ebbol 6 2003-bol

szabi0713n 2009.03.21. 19:23:07

sziasztok! én féltem federert murraytöl.tavaly a vb-n azt mondta murray,hogy a vb megnyerésénél is fontosabb az,hogy megverje rogert.tuti mindent bele fog adni sajna.mindenesetre HAJRÁ ROGER!!!!!!!!

sylar_88 2009.03.21. 19:39:26

@agimano:
tudom hogy Rogerre is veszélyes mindegyik, ezért mondtam hogy nem lesz Federer vs. Nadal döntő, és szerintem Rafa se mehet biztosra, majd ki fog derülni
a legjobb Murrayt még nem láttuk salakon, meg a legjobb Del Potrot se (habár ő egyenlőre túl gyáva ahhoz, hogy a nagyokat megverje)
egyébként soha sincs előre lefutva az, hogy Nadalé a Garros, és éppen ezért nagy teljesítmény évről évre megnyerni, nem olyan egyszerű az, mint ahogy látszik, még kirobbanó játékkal is nehéz minden évben címet védeni

viktor78 2009.03.21. 20:02:08

én salakon Djokovicot is odavárom/vártam
de ahogy most állnak a dolgai..

ma szerintem Federer ha nyer akkor nagyon nagy meccsen fog nyerni-én ebbe bízom-
én Nadalban nem kételkedek,szerintem döntős lesz.

FedererRafa 2009.03.21. 20:04:22

öm... igen. Szerintem Djoko keménypályán a legjobb. Szerintem salakon nem olyan jó.

viktor78 2009.03.21. 20:09:41

@FedererRafa:
Rómát megnyerte,RG-n elődöntő Rafától kapott ki.Monte Carló előddöntő de feladta Federer ellen.Hamburg elődöntő.azért ez nem rossz...de ez a tavalyi Djokovic az idei....

még a salakig van egy nagy kemény pályás verseny.

FedererRafa 2009.03.21. 20:30:42

ne haragudj, nem fejeztem be a mondatot. nem olyan jó, mint kemény pályán, nem olyan jó, mint fed.

Geysap 2009.03.21. 20:52:54

Sztem Federer ismet felkeszult arra lelekben, hogy ezt a tornat megnyerje. Lehet, hogy nem "rohangalos" hanem lassunak, docogosnek tuno jatekkal, de, ha ez vezet a nyereseghez hajra... Nem a kulcsin, a belbecs --- tudjatok;)

NikA 2009.03.21. 20:56:35

@arcsike: Hű, a betyárját ! Nem is tépem magam tovább emiatt, ennél jobbat úgysem találnék ki !

sylar_88 2009.03.21. 21:04:43

wow, most nézem hogy egyesktől milyen neveket kapott Murray :)
ha ő Menyus, akkor ki a Bambula ?

Geysap 2009.03.21. 21:15:30

@sylar_88: Van meg Mari nev is - ps: a sport1 bemondo alapjan

zenka23 2009.03.21. 21:32:14

Wow. Eddig nagyon jó a meccs! :)

agimano 2009.03.21. 21:37:54

mikor elmentem kajaert meg ugy nezett ki, hogy Rog breakel, mire visszajottem, Andy mar breakelt is

Skipy 2009.03.21. 21:40:45

Rooog szedd már össze magad! legalább szorongasd meg Menyust!!

Skipy 2009.03.21. 21:41:28

sőt! verd meg menyust! :D

agimano 2009.03.21. 21:43:09

elso szett Murraye, gyors volt

szabi0713n 2009.03.21. 21:45:44

hajrá Fed!nem adhatod ilyen könnyen magad!!!
Nehogymá ne lehessen megverni brandyt!!!GO GO GO

VamosRafa 2009.03.21. 21:49:08

Ezaz, Fed breakkel kezd:D Figyeljétek meg ebből még Nadal-Federer döntő lesz;)

agimano 2009.03.21. 21:50:13

Federer beragott:))

szabi0713n 2009.03.21. 21:57:03

ja,hogy Roger csak a második szettre ért be!hajrá! hajrá!

agimano 2009.03.21. 22:01:07

hat Murry nem adja konnyen magat

FedererRafa 2009.03.21. 22:05:14

Atp honlapon nézitek az állást?

redbirds 2009.03.21. 22:05:32

Ha Federer így folytatja akkor a szett végére rengeteg hibát fog űtni,főleg ha nagy akarásában támadólag akar fellépni mindenféle taktikai átgondolás nélkül..
A meccs mörri kezében van :(

viktor78 2009.03.21. 22:06:57

ne már visszabreakelt!!
háát Mari nem semmi ma.
nem tetszik amit látok

zoltán34 2009.03.21. 22:11:02

Federer megizzad ma, bármi legyen a vége.
nagyon nehezen hozza az adogatásait:-(((

redbirds 2009.03.21. 22:11:12

még egy brék el fogja dönteni a meccset..
sajnos mörri remekül játszik, mindenféle félelem nélkül...kiáll és teniszezik,nem csodálnám ha nadalt is verné a döntőben..

redbirds 2009.03.21. 22:13:02

na talán most :)
Szedd össze magad Rog, mörri talán msot többet hibázgat..

zenka23 2009.03.21. 22:13:11

Na, Ferderer feltámadt.

agimano 2009.03.21. 22:14:29

Roger Sasszem Federer:)

agimano 2009.03.21. 22:15:26

nektek is akadoznak a feadek amugy?

viktor78 2009.03.21. 22:15:31

akkor hozni kellene most Federernak az adogatását...hajrá!!!

FedererRafa 2009.03.21. 22:15:48

hol nézitek? :P nem értem.

agimano 2009.03.21. 22:17:14

@FedererRafa: nem lehetsz ennyire bena:) kb mindenhova beirtam a linkeket, es most is megirtak mar neked, kattints ra redbirds linkjere, es ott pl

viktor78 2009.03.21. 22:19:55

5:3:-)) naa mi a fene?!ez az!!!!!

FedererRafa 2009.03.21. 22:24:59

Ok. Köszi:) De honnan tudtátok, h van ilyen?

redbirds 2009.03.21. 22:25:23

Végre, Rogerhez méltóbb eredmény, csak harmadikra le ne eresszen...
Egy korai brék jól jönne :)
Gyözzön a jobb formában levő, mivel az nem kérdés számomra ki a jobb :)
Hajrá Rog

viktor78 2009.03.21. 22:25:28

Federer összekapta magát vagy most kapta el a fonalat,de még időben.
döntő szettre mentette.szép volt

redbirds 2009.03.21. 22:26:19

@FedererRafa: sok fanatikus tenisszerető ember ? :P

arcsike 2009.03.21. 22:27:09

@FedererRafa: okosak vagyunk, meg kutakodtunk picit:D
de sztem eza legjobb mert ezen gyakorlatilag minden sport jön és nem kell hozzá semmien kliens

agimano 2009.03.21. 22:27:32

te is tudtad volna, ha elolvastad volna fent a kommentemet:) amugy mindig vannak ilyenek. bookmarkold el ezt az oldalt: channelsurfing.net es ezt: atdhe.net/ es itt szinte mindig meg fogod talalni az osszes teniszt es mas dolgokat is, amint majd lathatod

Skipy 2009.03.21. 22:28:05

@FedererRafa: én is úgy kaptam a linket, de ismerős volt, mintha már többször is néztem volna ezen mérkőzéseket :)

Rog, még mindig gyászos az a statisztika, első szervákat kicsit nagyobb százalékban kéne hozni:D leglább már 64% és nem 50 XD

agimano 2009.03.21. 22:28:43

amugy arra leszek kivancsi, hogy most mindjart bekapcsolodnak a meccsbe a sport1en, aztan a Nadal meccsre megint haza mennek-e

zoltán34 2009.03.21. 22:29:09

Federer elkapta most a fonalat:-)))

agimano 2009.03.21. 22:32:53

en titanicot nezek a film+on kozben:))

FedererRafa 2009.03.21. 22:33:45

Ági, én is.. pontosan.

szabi0713n 2009.03.21. 22:33:48

igen a sport2 élőben mutatja,nem az elejétől.

zoltán34 2009.03.21. 22:34:42

nem is Marinak mondja hanem Máááárinak:-)) ez jóó!!
gyerünk Federer!!!

redbirds 2009.03.21. 22:34:55

nagyon nagy labdamenetek! Kéne egy brék bagyon federernek és azzal akár meglenne neki a meccs ...

Skipy 2009.03.21. 22:36:04

Maris... XD :D Mári, Mari, Möri, Menyus, Brandy, lehet választani :D

arcsike 2009.03.21. 22:41:18

federer is betterer than chocolate
nagy szöveg:D

redbirds 2009.03.21. 22:42:07

:) Úgy tűnt Federer azért üti a hálót mert mörri felkel az esésből :)

agimano 2009.03.21. 22:42:17

fu ez durva eleses volt

Skipy 2009.03.21. 22:43:15

XD de aranyos jelenet :D lol télleg jobb mint a csoki

redbirds 2009.03.21. 22:44:11

Csak nehogy elkedvtelenedjen Rog ,mert akkor vége :(

zoltán34 2009.03.21. 22:44:49

ááá,Federer ez hiba volt.breakelt Mari:-(((((((

Skipy 2009.03.21. 22:45:55

sztem berágott Rog XD

zoltán34 2009.03.21. 22:47:20

bassszz....1:4 Marinak:-(( neee
de el kell ismerni jól játszik,nagyon szép pontokat üt:-(

agimano 2009.03.21. 22:47:31

hat eleg fordulatos egy meccs

zoltán34 2009.03.21. 22:48:46

jézusom!!milyen hibákat üt Federer?!

redbirds 2009.03.21. 22:49:25

Ne add fel Rog....:(

Skipy 2009.03.21. 22:50:24

ennek nem szabadna megtörténnie

viktor78 2009.03.21. 22:50:27

NEEEEMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!
1:5

zenka23 2009.03.21. 22:50:53

Murray nagyon jó. Ferderer meg ma rosszabb, mint a csoki. :)

Skipy 2009.03.21. 22:52:20

elegem van menyusból

redbirds 2009.03.21. 22:53:07

Ha nem adja oda mörrinek másodjára is a szerváját simán visszajött volna...

redbirds 2009.03.21. 22:56:18

Érthetetlen számomra hogy amint mörri brékelte egyből elment a kedve és odaadta a meccset,pedig addig nagyon jó volt föleg a második szettől és vissza tudott volna jönni mert a másodikban amikor bajban volt nagyon nagyon akart és övé is lett a szett..

redbirds 2009.03.21. 22:57:25

Innét szép a gyözelem ...:)
még van remény !

zoltán34 2009.03.21. 22:58:47

a befejezés picit nehezen megy:-)))

Norka79 2009.03.21. 22:58:49

Szerintem tiszta káosz lehet a fejében...

zoltán34 2009.03.21. 23:00:24

Federer ahogy megtalálta a fonalat úgy el is veszítette.
NEEEEEEEEEEEEE:-(((((((((( NYERT
ki fogja megállítani Mááárritt??????

Norka79 2009.03.21. 23:01:51

És azzal, hogy ez folyamatosan felszínen van mindenki számára még jobban rátelepszik, hogy baj van a fejével, így ki sem fog tudni jönni a gödörből...

zenka23 2009.03.21. 23:02:27

Murray jobb volt. Ferderer iszonyat sokat hibázott. Hajrá Nadal!!!

agimano 2009.03.21. 23:04:02

szerintem nem Murrayt kell utalni, mert jol jatszik:)

zoltán34 2009.03.21. 23:04:04

nem hiszem el...Murray döntös.
ember legyen a talpán aki legyőzni,mert most akkora önbizalma van Marinak

Skipy 2009.03.21. 23:05:19

deakkorisutálom...

sylar_88 2009.03.21. 23:06:58

ennyi... soha többé nem tudja megverni se Nadalt, se Murrayt
Murraynek üzenem hogy KILL RAFA!!!

Skipy 2009.03.21. 23:07:27

na, azért ne essünk túlzásokba...

zoltán34 2009.03.21. 23:07:35

én alapból nem szeretem Murray-t.soha nem kedveltem.-ez van-jól teniszezik azt elismerem de még sem kedvelem.

Skipy 2009.03.21. 23:08:13

@sylar_88: a sírját nem akarod megásni?

szabi0713n 2009.03.21. 23:11:19

Brandy az elesése után alig hibázott!Fed azt hihette megsérült,és mire felocsudott,már a meccsért adogatott murray.Remélem Rafa nyer,és Ő megveri a döntőben a skótot!Roddicknak nem lenne ellene esélye tuti.VAMOS RAFA!!!

sylar_88 2009.03.21. 23:12:12

nem, nem akarom megásni
nem gúnyólódásból mondtam ezt, csak egyszerüen hihetetlen hogy ennyire rögeszméje van Rogernek ha ez ellen a 2 ellen kell játszani. nem volt ez lefutott meccs, de ugyan az történt mint az ausztrál open döntőjében: összeomlott a döntő szettben, senki sem kényszerítette rá

Geysap 2009.03.21. 23:12:30

Haat.... El kell ismerni annak ellenere, hogy meg mindig Federert tartom a legjobbnak, hogy a mostani jateka a vegen foleg, amikor oda kellett volna tenni magat nulla volt. Semmifele motivaltsag nem volt benne. Sajnalom, mert ez a meccs Murray elleni kovetkezo talalkozokra meg melyebben ranyomta belyeget.
@agimano: teljesen igazad van "nem Murrayt kell utalni, mert jol jatszik:)" Most jobb volt...
Most hajra Roddik;)

zoltán34 2009.03.21. 23:12:31

szegény Federer.6:1...ez durva volt.ennyire hullámzó teljesítményt nyújtani.a 2.szettben ment neki és talán bízott is abban h megfordíthatja és akkor 1:1 után összeomlott.ezt sem értem.vagyis Mari esése után mindennek vége volt,de főleg Federernek.nagy kár volt ezért a meccsért

agimano 2009.03.21. 23:16:04

reszemrol Vamos Rafa:)))

zoltán34 2009.03.21. 23:18:09

részemről is hajrá Nadal!!!!

viktor78 2009.03.21. 23:19:59

óóó szegény Federer,6:1:-((
hajrá Nadal!!!

zécsiTi 2009.03.21. 23:27:37

Fedit annyira agyon fogja nyomni sajnos ennek a két embernek a legyőzhetetlensége, ezért ha nem mászik ki ebből a mentális gödörből, akkor még jövő évben bejelenti a visszavonulását.

Geysap 2009.03.21. 23:34:17

@zécsiti: ezert irtam en mar tobbszor, hogy Federernek e miatt a ket ember miatt eloszor sajat magat kell legyozni.
Az is megfordult a fejemben, hogy Federer fejeben megfordult a harmadik szett elejen, hogy ha nyer, akkor a masik "mumusaval" kell jatszani, es ettol osszezuhant. Lehet, hogy hulyeseget irtam, de sajnos bizonyos esetekben "igy mukodunk"

arcsike 2009.03.21. 23:38:01

na megyek és nézem a meccset két szemmel
mindenkinek jó szurkolást
bordinnak meg annyit h néha rá is nézhetne az ötletekre és mondhatna véleményt, ahejett h fojton meghírdeti h találjunk ki BRANY-nek becenevet:D

zécsiTi 2009.03.21. 23:43:16

Geysap!

sajnos azzal is számolnunk kell, hogy mi van ha Fedi nem győzi le önmagát, én pedig ezért írtam amit írtam...remélem nem így lesz!

de lassan 1éve tart a hanyatlás...

koma87 2009.03.21. 23:49:29

Én ammellett, hogy Roddick-nak szurkolok, azért is örülnék egy Murray-Roddick döntőnek, mert így Nadal nem húzna el még inkább, és jobban összesűrűsödne a ranglista eleje, főleg így, hogy Djoko most vesztett egy csomó pontot.
Egyébként meg szerintem kár elkezdeni leírni Djokovicot, nem megy most neki, de azért elér helyezéseket. A mai teniszben annyira erős a mezőny, hogy nem lehet mindig elsőnek lenni, kivéve talán ha Nadalnak hívnak.

koma87 2009.03.21. 23:57:18

@agimano: Egyébként kössz a linket! Teljesen meglepett, hogy az élő-nek hírdetett meccsnek nem adják az elejét. Elképesztő komolyan mondom. Megveszik a jogot, hogy közvetítsenek egy ATP 1000 versenyt, és nem adják az elődöntő első 1-1,5 óráját. Azalatt vége van egy meccsnek. És akkor a kommentátorokról ne is beszéljünk, tisztelet a kivételnek, Taróczy-nak.

agimano 2009.03.22. 00:11:58

egy csomoszor mondtak mar, hogy a focit kotelezo leadniuk, a teniszt nem kotelezo, ezert a focit adjak, gaznak gaz, de sajnos ez van, en attol voltam kesz, amikor reggel volt a Nadal-Nalbandian meccs, mert teljesen eltolodott az esti musor, es ahelyett, hogy tenisz ment volna a tvben, teleshop volt

agimano 2009.03.22. 00:21:28

hogy ertetlenkednek a kiss cam miatt, neha annyira sotetek, hogy az faj:)

VVega · https://debugme.eu/ 2009.03.22. 00:36:25

Rohadtul idegesítő, ahogy a sport tévé kommentátora képtelen kihúzni nyelvét Nadal seggéből. Tudom, van stream meg minden, csak úgy megjegyeztem.

C'mon Andy!!! :)

VVega · https://debugme.eu/ 2009.03.22. 00:43:00

Most már baromságokat is beszélnek össze-vissza.

agimano 2009.03.22. 00:44:05

ok allandoan baromsagokat beszelnek:)))

agimano 2009.03.22. 01:01:56

durva, hogy Rafa a sajat adogatasait nem tudja hozni, Andyet meg elveszi

VVega · https://debugme.eu/ 2009.03.22. 01:18:10

hát sajna ez van :(
most már nyerje meg Rafa :)

VVega · https://debugme.eu/ 2009.03.22. 01:18:41

Amúgy tényleg borzalmasak voltak a második szervák mindkettőjüknél.

koma87 2009.03.22. 01:35:13

Izgalmas meccs volt, le a kalappal Andy előtt, hogy többször vissza tudta break-elni, ha így játszik az elkövetkezőkben, előrébb fog vándorolni a ranglistán.

A szervával kapcsolatban nekem az tűnt érdekesnek, hogy Nadal hátrébb fogadta a második adogatásokat, mint az elsőket.

viktor78 2009.03.22. 09:29:20

Nadal meccsét nem láttam csak az első pár game-t.
azt hiszem azt nem túlzás kijelenteni hogy Murray nagyon jó.Miamiban meg fogja előzni Djokovicot abban biztos vagyok,és onnentól Federer helye is nagy veszélyben lesz,főleg ha mari jó lesz salakon is.
Nadal is ember tud hibázni..szerintem jelenleg Mari a legjobb-nekem sem a kedvencem-a külseje és viselkedése nem éppen a legszeretnivalóbb de a pályán nem az számít h milyen színű a szeme és milyen a haja...hanem az h simán le tudja győzni Federert és akár Nadalt is.
Federer hihetetlen módón tud megijedni Nadaltól és Maritól-sajnos-és így soha nem fog tudni 100%-os önbizalommal kiállni ellenük.és ha Mari ott lesz a 3.helyen a nyomában az sem lesz a legjobb hír neki.
szóval nagyon fordult a világ.tavaly ilyenkor Djokovic volt a legjobb szinte meccset sem veszített most meg örül ha eljut a 4.körig,Mari szárnyal,Federer jobb mint tavaly ilyenkor hisz az AO-en döntőt játszott,de nem igazán nyert még idén.Nadal hozza a formáját de úgy érzem hogy sebezhető.nagyon durva a salakon szezonja és benne a levegőben h az év 2.felére szokás szerint elfárad.

zoltán34 2009.03.22. 09:46:28

én is biztos vagyok benne h Murray 3.lesz Miami után.viszont Federernek és Djokovicnak ezzel nem szabad törődniük.ahogy Federer 2.lett úgy Nole is túl éli h. 4. lesz
amíg Murray és Nole a 3.és 4. addig Djokovic örülhet mert csak döntőbe kerülhetne össze Marival.
tavaly Nolénak az első fél évben voltak nagy sikerei,pontokat neki most kell védeni viszont a 2.fél évben annyi pontot nem kell védeni viszont Murraynek Wimledontól sokat-bár most azt mondom h meg is védi a azokat-
azt hiszem érdekes év lesz ez.Wimbledont várom nagyon.

VamosRafa 2009.03.22. 09:50:27

Murray tényleg jó, de azt nem mondanám, h a legjobb. Nadalt olyan versenyen ahol baromi nagy a tét és Rafa tényleg nyerni akar még nem verte meg. Rafa kicsit olyan mint a Williamsek. Ha vmit tényleg akar akkor megállíthatatlan. Eddig azt figyeltem meg, hogy vannak versenyek ahol elindul mert elvárják tőle, lesz ami lesz alapon, jólenne nyerni de ha veszít pl a döntőben az se tragédia. ilyenkor nem is nyújt maximumot és ezért verhető. de gondoljunk csak az AO elődöntőre Verdával és utána még volt ereje megnyerni a döntőt Federer ellen. A tavalyi wimbledonról nem is szólva, az emberfeletti volt már Rafától.

noriega77 2009.03.22. 10:08:36

Federer-Murray: Hogy valaki így dobjon el egy döntő játszmát, mint Federer, neeeeeeeee.
Tévedtünk, mikor azt gondoltuk, hogy kiheverni látszik fóbiáit, és hogy Melbourne-ben kisírta magából a frusztrációt. Nem hiszem el, hogy nem készült fel arra, hogy Murray a lehetetlen labdákat is visszakanalazza, és az ilyen játékban jobban benne vannak a szerencsés pontok, mint az agresszív támadásban. Sokat kell változnia, hogy fel tudja venni a VERSENYT Nadallal, Murrayvel.

Nadal-Roddick: Ez megint sima meccs volt, de nem azért mert a világelső annyira jó volt, önmagához képest sokat hibázott, de Andy még többet. A hálónál egyszerűen gyemeteg volt, és az adogatásai is hatástalannak bizonyultak. Meg akár el is hihetné, hogy nyerhet. Így ment ki a pályára, aztán a hibái kiölték belőle a küzdőszellemet.

Lehet, hogy Rafa úgy nyeri meg ezt a tornát, hogy itt Indian Wellsben kifejezetten VERHETŐ volt. Murray ellen sokkal többet kell nyújtania. Tudjuk, hogy képes megrázni magát, és erre szüksége is lesz, mert ennyi hiba nem fér bele a SKÓT ellen, aki ilyen téren sem lesz bőkezű.

viktor78 2009.03.22. 10:09:12

Nadal fizikai erejére nincs szó.fanatszikus volt az AO-en amit csinált és Wimbledon is.
miért ne akarná megnyerni IW?!meg akarja és meg akarja verni Marit is-legalábbis én így gondolom-reméelm kellően rákészül a döntőre.
Mari Federrel szemben elönyt élvez ami az önbizalmat illetni.Nadal talán nem fél senkitől.Mari már legyőzte saját magát Wimbledonban tavaly.nem hisztizik nem kiabál annyit...megtanult valamennyire viselkedni nem elveszíteni a fejét és ennek is köszönheti azt ahol most tart.
így ezután a nagy verseny után nekem az jün le hogy van Nadal,Mari,Federer és Roddick,itt van Verdasco is és ha Ő Miamiban is ilyen szépen fog játszani akkor Ő még nagy dolgokat fog véghez vinni.a franciák eltüntek Indian Wellsben..érdekes,pedig azt hitten Tsonga sokáig eljut.halkan jegyzem meg h azért én várom Djokovic feltámadását de lehet h sokat kell várni rá:-)

tamás567 2009.03.22. 10:16:59

úgy gondolom h Nadal itt tényleg sokat hibázgatott,és akár verhető is lett volna ha olyan ellenfeleket kap akik tudtak volna élni a lehetőséggel.de ez mind VOLNA...kategória
Nadal ha akar akkor nagyon odateszi magát,fizikailag bírja és fejben is.
Roddick nem szórja az ászokat ahogy régen szokta hanem játszik...és bár nem kedvelem a nagy adogatókat,de Roddick egészen jó
Federer??!!szerintem Ő addig fog játszani amíg meg nem lesz neki az a hiányzó 2GS..ha meg tudja csinálni.2mumusa van már akik ellen fejben veszíti el a meccseket.az a tegnapi 6:1..az fájhatott neki.
Miamiban bizzon abba h nem az Ő ágára kerül Murray.

noriega77 2009.03.22. 10:39:11

Sztem a nagy tanulság idáig, hogy egy nem élete formáját hozó Nadal úgy van ott a teljes élmezőnyt felvonultató kemény pályás torna döntőjében, hogy EGY igazán őt próbára tévő meccset kellett játszania (Nalbi ellen). Eddig úgy éreztem, hogy a ranglista pontok túloznak a különbségeket illetően az ő javára, most már tudom, hogy nem.

zoltán34 2009.03.22. 10:48:45

én úgy gondolom h Nadal megérdemelten világelső.minden pályán jó,kemény,salak,fű...bírja fizikailag,mentálisan,és ha néha hibázhat...Ő is ember.az is tény h könnyebb volt a sorsolása,DE Murray elöl kiesetek a franciák(Tsonga és Simon,bár Simon nem az a Simon)Federer legyőzte Verdasco,bár Verdassco nem volt brutális
szóval Nadal jó világelső,nem túlzás az a sok pont és az most még több lesz.
viszont az nagyon érdekes lesz ha ma Mari nyer..az azért durva lenne

viktor78 2009.03.22. 11:08:44

22:30 Tenisz
ATP 1000, Indian Wells, döntő - élő

STADIUM 1 start 12:00 noon
V Zvonareva vs A Ivanovic SINGLES FINAL
Not Before 2:00 PM
R Nadal vs A Murray SINGLES FINAL

akkor megint lemaradunk az elejéről??!!de jó:-((

noriega77 2009.03.22. 11:15:26

Rafa elsősége egyértelmű, Federert ebből a szempontból már nem tartom rá veszélyesnek, ő nyilván Grand Slameket szeretni elcsípni, de az is iszonyú nehéz lesz, mert egy formán kívül lévő Nadal, és egy betegségből éppen csak kilábaló, mentálisan sem fitt Murray oktatja a mezőnyt.
Federer kihagyja Monte Carlót, ezerrel készül az RG-re, de a fontos terep Wimbledon lesz, ha ott nem jön össze neki a győzelem (erre van esély), akkor kétségeim vannak a további erőlködés értelmét illetően. (A lerágott csont: edző kell!)

sylar_88 2009.03.22. 11:18:04

a férfi döntő legkorábban este 10kor kezdődik, míg bemelegítenek meg ilyesmi, addig nem maradunk le sok mindenről. a női döntő 8kor kezdődik, ha Vera és Áná elszórakozik egymással, akkor bőven láthatjuk a férfi döntőt elejétől a végéig ;)

Geysap 2009.03.22. 11:32:13

@zécsiti: Kosz a valaszt. Federernek pontosan ezt a hullamzo teljesitmnye idopontjat nem lehet meghatarozni - talan a Wimbeldoni vereseg.
Tele lett szorongassal Nadal fele, majd jott Mari, aki Federernek egy renmalom. A ketto most sok. Ha csak az egyiket tudna ugy elverni, mint az AU Openen Del Potrot, hejreallna a fejeben a rend. A masik nagyon fontosnak mondhato valami ez az AU Open donto. Zsenialis meccs volt, olyan, hogy az utolso masodpercig barki nyerhetett. Fednak nem volt szerenxseje (mert azt hiszem a vege mar erol szolt) Nadal nyert. Ezt Fed nem gy dolgozta fel, hanem "Csufos veresegkent", ami hulyeseg. Azt sem tartom jo dolognak, hogy ennyit kihagyott (ezert keresett dzot is - ami, mint tudjuk nem jott ossze).
Ja azert elotte - felboritva a kronologiat ott volt Dubay.
Igy oszepakolva az egeszet Federernek kialakulhatott egy tenisz - fobiaja, ami elsosorban Mari es Nadal fele iranyul. Ezt kell lekuzdenie, ezert kell neki edzo, es egy jo pszichologus, aki szo szereint beleveri azt, hogy, ha ezen a ket versnyzon kivul mindenkit, szinte mindenkit meg tud verni, ok sem serthetetlenek. Ha ma Nadal nyer, akkor talan a Murray fele iranyulo fobia csokken - miutan elismeri o is Nadal kepessegeit, jelenlegi csucsformajat.
Szurkoljuk neki, hogy ne a tenisz tudasa, ami tokeletes, hanem onbizalma fejlodjon, de sokat.

noriega77 2009.03.22. 11:33:37

@sylar_88: állítólag a sportcsatornán Kaplár F. is azt mondta tegnap este: "nem maradtunk le semmiről, most kezdődik a döntő játszma". Ehhez azért kellett arcbőr.

tamás567 2009.03.22. 11:34:24

nem játszik rosszul Federer,jobb mint tavaly,de még sem érzem most azt az erőt benne amivel GS-t nyerhet.itt IW-ben a szettek végén elvesztette a fonalat nem csak Murray ellen.
kihagyja Monte Carlot,készül a RG-re..ezzel nincs baj,de ha Murray is jó lesz salakon és esetleg Nole is feltámad salakon akkor nem lesz könnyű és ott van Verdasco is...szóval nem lesz könnyű Federer dolga és Wimbledon..Nadal és Murray,Roddick
Federenek nagyon össze kell kapnia magát.nem a játékát kritizálom hanem a mentális erejét.
azt se felejtsük el h Mirka nyáron fog szülni,pontos időpontot én nem tudok,de akkor a kispapának egy darabig a kismamával kell lennie.Fel van adva a feladat Federernek.nagy dolog lenne ha beállítaná azt a rekordot de az nagyon nehéz lesz.
USO-en Ő a favorit,de..sok mindenre kell figyelnie.

zoltán34 2009.03.22. 11:37:35

@noriega77:
Kaplárék...mit fognak ezek művelni ma a döntő közvetítésénél...hát az imádott Marijuk játszik.
de a teniszt a tv-be jó nézni és én személy szerint hanggal szeretem.

sylar_88 2009.03.22. 11:42:22

@noriega77:
tegnap nagyot késtek, az biztos
de ma akkor is csak max. 15 percről maradunk le
Kaplárék Murraynek nyalnak? érdekes, amikor Nadal játszik, akkor mindig olyan érzésem hogy neki nyalnak :) ha Djoker játszik, akkor meg őneki :)

kata797 2009.03.22. 11:48:46

szerintem Nolét nem kedvelik.Nolét az a nő kedveli aki a Roddick elleni meccset "közvetítette".
ma meglátjuk Nadal a kedvenc vagy Mari,de Ők már tavaly a szezon vége felé már Mari rajongók voltak,tehát Ők már a USO után világelsőt csináltak belőle.
a héten nem nagyon láttam a Nadal meccseit így tudom hogy idén Nadalt mennyire kedvelik.
Noszály nagy Ő Sanyinak Federer a nagy kedvenc-Ő aztán megint tud kommentálni-

VVega · https://debugme.eu/ 2009.03.22. 11:53:20

@sylar_88: tegnap egyértelműen Nadalnak nyaltak

noriega77 2009.03.22. 11:55:13

@tamás567: A US Open környékére várják a babát.

zoltán34 2009.03.22. 11:57:00

a Roddick-Djokovic meccsen a közvetítő pasi kijelentette hogy Ő nem kedveli Roddickot.vagy hogy nem szereti Roddick játéát..már nem emlékszem pontosan
bár azt ugye nem a Kaplárék közvetítették.
érdekes dolog ez a közvetítés.
az lenne a legjobb ha csak leadnák a meccset hanggal,annyit hallanánk h pattog a labda,a székbíró bemondja az állást és ennyi.

tamás567 2009.03.22. 11:58:19

@noriega77:
köszi.
akkor az lenne az ideális Federernek ha megnyerné a RG és Wimbledont:-) bár erre fogadni nem mernék.

noriega77 2009.03.22. 12:02:36

Engem már nem foglalkoztat kit fényez a kommentátor, sztem kis gyakorlással ki lehet iktatni ezt a tényezőt. Én szívesebben figyelem a játékot, persze nekik is ezt kellene tenniük. Elvileg.

sylar_88 2009.03.22. 12:02:51

nem tudom, neki semmi bajom a sporttv kommentátoraival
Kaplár unalmas mint egy rég lejárt lemez, de akkor is ott van mellette Taróczy, ketten azért ősszehozzák valahogy
amelyik azt mondta hogy nem kedveli Roddick JÁTÉKÁT, az Machán Róbert volt, a magyar Fed Kupa csapatkapitánya, de hozzátette hogy ez csak az ő személyes véleménye, és ha Roddick valami szépet csinált, akkor ugyan ugy megdicsérte... szerintem ezzel semmi baj

sylar_88 2009.03.22. 12:04:06

jav:mármint Fed Kupa csapatnak a kapitánya :)

JokerZ 2009.03.22. 12:20:35

Federer valamiért a múltban él. Egyszerűen nem tudja elfogadni, hogy az idők változnak, ezért borul el az agya, ha ellene jót challenge-elnek, ezért nem bírja a saját lehetőségeit jól használni (bár tudom, taktika, hogy 3 méteres outokra kér sólymot, de akkor is egy kicsit hozzászokhatna már). Abban a múltban él, amikor edző és pszichológus nélkül vert szarrá mindenkit, amikor nagyon jól tudta, hogyan kell akárki ellen játszani.

Igen, eljött az idő, hogy ha még komolyan veszi a dolgot, legalább egy pszichológushoz elmenjen. Ugyanazt játszotta Murray ellen, amivel már hatszor kikapott ellene - ugyanazt játssza Nadal ellen is folyamatosan, nem képes váltani. Ha törik, ha szakad, ellenük kénytelen lesz átállni a röptére, a szerváját pedig nagyon gyorsan fejlesztenie kell, ha tudja. Az, hogy ma már egy Murray-szervát jobbnak kell mondanom, mint a Federer-elsőt, szerintem szégyen rá nézve. Mondhatjuk, hogy a return-nel is vannak gondok, de azon nem gondolom, hogy lesz lehetősége javítani - arra egy kicsit születni kell, Murray-Ndjok ebben mindig is jobbak lesznek nála.

Szóval a röpte. Nem fogja fel szerintem, hogy egy-két elrontott röpte még nem a világ vége, sőt! Mindenki tudja, hogy jelenleg az egyik legjobb röptéje van a mezőnyben (mondjuk Stepanektől még vehet órákat:)), ezért már ömagában rizikós elütésekre fognak menni ellene. Lehet lamentálni azon, hogy milyen iszonyat jó alapvonalról is, de ezek a srácok ma már hatástalanítják, és lássuk be, minden számítás szerint ma már 3-4 játékos egyszerűen stabilabb is nála.

Szóval szerintem a négy dolog ami kell neki: pszichológus, jobb első szerva hatékonyság, több röptézés és rövidebb labdamenetek.

Go Roger, legalább még 2 GS, utána lehet babázni!

zoltán34 2009.03.22. 12:39:45

@Zlatan:
húú sok igazságot írtál.
Federer adogatásai nagyon nincsenek rendben és
a returnnel is vannak gondok..abban is igazat adok h Mari és Nole nagyok ebben.
és igen,mentálisan vannak itt bajok igazából.
nem látom benne azt a nagy akarást,elszántságot.
5:1nél persze hogy nehéz bízni,de láttuk h Nadal 5meccs labdáról fordított,a rossz Djokovic 2:5ről tie breakben nyert.
rossz volt nézni tavaly Federer "szenvedését" és rossz nézni ahogy Nadal és Mari ellen nem tudja hozni a meccseket,azt is rossz nézni h Nole szenved de azt jó látni h Roddick sokat fejlődött és nekem az is jónak tűnik hogy már nem minden Nadalról és Federerről szól,a nagy kettősről, ami tavaly nagy hármas volt majd négyes..aztán jelenleg nincs négyes,Nole kiesett és igazán nagynak Marit és Nadalt mondanám,JELENLEG!

noriega77 2009.03.22. 13:03:13

@Zlatan: Lehet, hogy a mentális akadály nagy részét ez a még 2 GS jelenti.
Az viszont egyértelmű, ha minden játékelemben a legjobbját hozza egyszerre, akkor bárkit megver. De mikor volt ilyen utoljára? Talán két éve Wimbledonban.
A lényeg, ha komolyan gondolja céljait, nagyon rendbe kell tennie magát agyilag, mert a "fiatalok" folyamatosan fejlődnek, és ha ilyen iramban rombolja a tekintélyét, egyre több komoly ellenfélre akad.

kata797 2009.03.22. 13:09:13

Federer fejében most nagy káosz lehet.Nadal nyomást gyakorol rá egy ideje,Murray megint megverte és nagyon csúnya lett ez a 6:1,jön a baba,tavaly elveszítette a világelsőséget-bár ez nem zavarja nagyon-Mari nagyon jön felfelé a ranglistán is,biztos hogy mindennél jobban akarja azt a 2GS-t,pár éve nem lett volna probléma h megnyerjen kettőt,de most az.és idén még nem nyert versenyt.amíg Nadal GS-t,Mari 2versenyt,Roddick is nyert,Nole is...
tökéletesen játszani nagyon nehéz,most senki sem tökéletes de nem Federer a nyerő eddig.
sajnálom Őt tényleg mert biztos hogy nehéz lehet ezt elfogadni

sylar_88 2009.03.22. 13:45:27

szerintem itt a lényeg az, hogy Federernek mi egyáltalán a célja
mert nekem az AO és Indian Wells után az jött le, hogy Roger már csak arra koncentrál, hogy meglegyen az a hőnáhított 14. és 15. slam. A többi tornán meg csak annyit nyújt, hogy ne kerüljön hátrébb a világranglistán. Ha ez így van, akkor hiába beszélünk olyan dolgokról, hogy nem megy a röpte meg a szerva... ha nincs meg a motiváció, akkor ennyi... furcsa dolog ezt mondani minden idők legnagyobb teniszezőjéről, de én el tudom képzelni, hogy egy Indian Wellsi torna őt már nem motiválja

Geysap 2009.03.22. 13:48:04

@Zlatan: Es egy jo edzo...aki az altalad leirt jatekmodot a "fejebe veri".
Egyebkent kosz az irasert, hallatlan korrekt osszefoglalot irtal. Az ilyen korrekt, erto elemzeseket szivesen olvasom - kosz meg 1*

FedererRafa 2009.03.22. 13:52:38

@Zlatan: Igaz. De a röpte dolog nem.
Annak idején mondta Szabó Gabi, hogy Fed a legjobb röptés. Szerintem igaza van.
Megint visszatérnék arra, amikor azt írtad, mindenkit megvert. 2005. nyaráig vert meg mindenkit, vagyis másfél évig. Nadal akkor jelent meg úgy, mint állandó ellenfél, akitől folyamatosan vereséget szenved.

viktor78 2009.03.22. 13:57:40

"A többi tornán meg csak annyit nyújt, hogy ne kerüljön hátrébb a világranglistán."

már ez is nehéz lesz.Mari nagyon jön..
Federer annak örülhet ha Djokovicot sorsolják az Ő ágára és vele kellene elődöntőznie-bár sajnos most Nole nem tényező-mert ha megint Murrayvel kerülne egy ágra...
én sem érzem Federeren azt hogy itt van egy 1000es verseny meg kellene nyerni.
kíváncsi leszek Miamira is..ott mi lesz a felállás.nekem itt IW-ben,Verdasco volt nagyon meggyőző,Roddick,Nadal-hozta amit kell bár hibái voltak-nekem Potro nem volt meggyőző,és itt van Murray aki a verseny elején nem volt meggyőző de amikor kellett akkor oda tette magát és nyert.

FedererRafa 2009.03.22. 14:01:45

Én azt szeretném, ha a frencs ópenene egy Nad-Fed döntő lenne, de nyerne Roger. Szerintem fasza lenne:P
Utána már mindegy, az nem érdekelne. Murray salakon nem lesz ilyen jó szerintem, az ő pályája ez a fajta. Szentem Amerikában nyer Ő.
De nem tippelek, mert már tévedtem nagyot két eredménynél is. :P

zoltán34 2009.03.22. 14:05:52

tény h Federer röpte játéka nagyon jó.de most nem meri megcsinálni vagy nem akarja?!vagy most miért nem játsza ezt?kettőt elront és nem csinálja tovább..nem ez a megoldás.
Djokovic szokott ejtegetni,van hogy egy meccsen 5ször elrontja,nem megy át,vagy nagyot pattan és visszaadják de nem adja fel mert addig csinálja amíg be nem jön neki.néha kiakaszt ezzel,ha kell akár 6-7szer próbálgatja de nem hagyja annyiban.és a végén mindig sikerül neki.
nem szabad feladni,gyakorolgatni kell,persze nem Mari ellen kell gyakorolnia Federernek vagy Nadal ellen.

JokerZ 2009.03.22. 14:15:47

Srácok én meg azt állítom, hogy jelen helyzetben majdnem mindegy a motiváció, inkább konkrét játékbeli hiányosságokat érzek.

Ráadásul én ilyen lazának (angolul jobb: relaxed) még pályafutása során sose láttam Rogert. Valóban látszik rajta, hogy ezek az 1000-es Mastersek már nem igazán motiválják - épp ezért nem is rak magára túl nagy terhet. Márpedig ha felszabadult, és meglenne a tudása, simán le kéne nyomnia mindenkit, aki mögötte van. De a helyzet az, hogy a jelenlegi stratégiájához nem elegendő az ő tudása, és amíg ezt nem látja be (na ehhez lehet, hogy edző kellene), addig sorozatban fognak jönni a pofonok, egyre több és több feltörekvő játékostól fog félni.

Kicsit úgy érzem, hogy nem akarja ELFOGADNI, hogy alapvonalról egyszerűen Nadal-Murray-Djoko (jó formában) lesimázza, nincs jobb szó rá; esetleg szorossá tudja tenni a meccset. Murray ellen US-en kizárólag a "döntő" miatt nyert, semmi máson nem múlt az egész. Az ő játékában sokkal több return hiba, alapütés-rontás lesz, mint a fenti fiatalok játékában. Ha ezt rendesen kielemezné, valamint észrevenné, hogy már nem 20 éves, nem tud annyit futni és olyan jól mozogni, mint a "fiatalok", akkor szépen átállna egy még gyorsabb, kockáztatósabb játékra.

Azért emlegettem a múltat, mert úgy látom, nem érti meg az új időket - itt már nem Roddick és Hewitt az ellenfél, hanem náluk jóval képzettebb, pontosabban és változatosabban játszó teniszezők. A váltást Roger nem tudja feldolgozni, a mentális blokk néhány játékos ellen és a makacssága pedig együtt meg fogja gátolni álmai elérésében.

Szerintem ezt még a Nadal-szurkoók is sajnálnák.

tamás567 2009.03.22. 14:27:23

@Zlatan:
annyi igazságot írsz.Nadal és Djokovic nagyon fiatalon robbantak be,Murray picit késöbb de Ő most 21.
a 3fiatal-mert biztos vagyok benne h Nole összeszedi magát-nagyon jó játékos,sokat tudnak a teniszről,Nadal és Murray talán nem félnek senkitől,Djokovicnak sem Nadal,Mari vagy Federer a mumusa-neki Tsonga-bátran játszanak egymás ellen.bár Mari Noéval nagyon ritkán tud játszani,hisz nem kerülnek egy ágra.
be kell látni tényleg itt vannak a fiatalok,Federer sem öreg de nem elég a mostani játéka ellenük.
biztos h nehezen fogadja el az ember azt hogy vannak nála jobb többen is.évekig ott ült a tenisz trónján,biztos h ezt is nagyon nehéz felfogni.
szeretném ha összejönne neki az a 2GS tényleg,de ezzel a mentális formával nem hiszem h meglesz.valahogyan meg kell erősödnie fejben,és talán ez a nehezebb dolog,könnyebb megtanul 1-1ütést mint fejben erősnek lenni.és erre most nem csak Federer a példa,Nole is iszonyat tenyeressel rendelkezik,jól adogat,jól fogad..de ahogy Ő is mondta Roddick meccs tán,mentálisan nem stimmelnek a dolgok

McKracken 2009.03.22. 14:40:04

Személy szerint én sajnálom Fed-et, de nem tartom valószínűnek, hogy sikerülni fog a 14. (a 15. pedig pláne) GS. Szinte bizonyos, hogy leszálló ágban van most (még akkor is, ha egyesek szerint idén jobb, mint tavaly) és ezt a motiválatlanságának, a mentális blokkjainak és makacsságának köszönheti.

Ez valahol természetes, minden nagy bajnokkal ez történt/ez történik előbb-utóbb; visszaesik a teljesítménye.
Azonban nagyon kevesen képesek (főleg teniszben) megújulni és visszatérni a csúcsra. Gondoljunk pl Agassira, vagy Sampras hallatlan lelki erejére, mikor sírva verte meg Couriert 0-2-ről(1995 AO, QF - Tim Gullikson agytumor). Rogert nem nagy küzdőként ismertük meg. Bár születendő gyermeke egy-két év múlva még adhat neki egy utolsó nagy lökést, de ismerve azt, hogy milyen nehezen viseli a kudarcot, ez nem valószínű.

Ez pedig azért is sajnálatos, mert így Fed, akit minden idők legjobbjának tartanak néhányan csak egyetlen számottevő rekordot fog tartani karrierje végén (231 hét No1-ként).

kata797 2009.03.22. 14:55:18

az élet rendje az hogy egyszer mindenki visszaesik.csak azt gondoltuk hogy tavaly azután h megnyerte a USO-t azzal újra ha nem is a nagyon nagy Federer tér vissza de visszatér a jó formája.az év végén a Madridi és a Párizsi versenyek nem sikeredtek annyira jól és a vb-n is voltak gondok,és jött Nadal és az AO.ez nagy "pofon" volt szerintem.
szerintem sokan sajnáljuk,mert tényleg a sportág egyik legnagyobbja.és mindenki tudja h egyszer véget ér a nagy menetelés csak szerintem még nem készültünk fel erre,tehát fura ez a helyzet.ha fiatalon esik az ember egy gödörbe akkor abból még ki lehet mászni,de Federer most 1éve nem találja meg önmagát.
meglátjuk mi lesz Miamiban,új verseny új sorsolás..

FedererRafa 2009.03.22. 17:16:30

kedves barátaim!
Fed már nem fog nyerni több gs-t. Ez a 3 fiú fog osztozni a következő években a trófeákon. Nem vonul vissza fed, de nem is változni ranglistája már.

ettumifilii 2009.03.22. 17:20:25

@FedererRafa: melyik három? azért djoko sincs jó formában

zoltán34 2009.03.22. 17:27:42

nem idetartozik éppen csak gondoltam megosztom veletek
ma olvastam h a Nole-Roddick meccs elött az öltözőben Vajda-Nole edzője-kiabált,veszekedett Noléval és ugye az edző el is késett a meccsről.bár nem értem h egy edzőnek hogy lehet ennyi esze h a egy ilyen meccs elött veszekedik a tanítványával.
a másik amit olvastam h Djokovic szülei elváltak.
szóval talán nem csoda ha nem bír koncentrálni.
tudjuk h Nole imádja a családját,biztos h megviseli ez is és h egy Roddick meccs elött miért kell veszekedni vele??!!és a meccs alatt is az edzője a kezét a feje elé tette mint aki el akar bújni vagy nem akarja nézni Nolét...

Geysap 2009.03.22. 17:34:27

@Zlatan: Ismet igazsagod vagyon :))
Azt azert hozzatennem, hogy egy edzo, es egy jo pszichologus sokat tudna valtoztatni Fed. jatekfelfogasan - nem jatekan. Ezzel ismet a "nagy Federer lenne".
A gondot ott latom, hogy ed. mindent tud, amit a teniszrol tudni kell - a jatekrol is termeszetesen. Egyet azonban nehezen dolgoz fel, hogy a "szep tenisz " helyett ma inkabb "ero tenisz - esetenkent szep erotenisz van".
Neki is megvan az ereje hozza, de valahogy mashova koncentralja. Ezert tunik a jateka hullamzonak. Ezert kellene melle egy "kis csapat", aki segitene ot az egyenletes tudas, es eroelosztas kialakitasa.
Emlekezzetek az AuOpenen a Del Potro elleni meccsre, ahol a tudas, es ero osszejott. Gabor kozvetitette, es szavaival elve "kultikus veres volt". Voltak mar ilyenek Fed. palyafutasa soran - szinten Gabor mondta, peldakat is emlitett...
Ha egy "kis csapat" ejjel nappal azzal lenne elfoglalva, hogy ed tudasa es ereje mindig szinkronban legyen nem ketlem, hogy latlank meg ilyen "kultikus verest", egy egyenletesen, kivaloan, motivaltan jatszo Fed. mellett.

ps.: nem hiaba keresett edzot maganak, ami mint tudjuk nem jott osze. Ugy nez ki ebbol a "mozzanatbol", hogy o is erzi nibait, es keresi a segitseget.

FedererRafa 2009.03.22. 17:52:15

Djoko a harmadik, természetesen.
Vagy a másik lehetőség, hogy jön még egy tehetség a közeljövőben, aki szintén nyerni fog...
Vagy a harmadik megoldás, persze ez valószínűtlen, hogy Fed visszajön.

tamás567 2009.03.22. 17:56:49

@zoltán34:
ha ez mind igaz,akkor érthető a Roddick elleni vereség.
azt is tudjuk h neki a család fontos és ha nem csak pletyka h elváltak a szülei akkor ez baj neki.szerintem Őt ez megviseli akkor is ha 21éves
hát fel van adva a feladat neki is.azt hiszem a 3.hely elúszik most de majd vissza lehet venni

nem hiszem h a legjobb alakalom a vitára egy Roddick elleni negyeddöntő...szép edző

kata797 2009.03.22. 18:02:40

szegény Nole:-(
Ő volt anyuci szeme fénye...legalább anyuci nem fog butaságokat beszélni most már.
mindegy hogy ki mennyi idős,aki szereti a szüleit azt megviseli azok válása.
láttam egy cikket ahol apuci volt ott a legkisebb Djokovic és Nole,és a Belgrádi verseny helyszínére mentek.de ez nem jelent semmit.

itt sem ártana egy kemény edző!!
süti beállítások módosítása