Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Kiegészítés

2009.03.22. 21:57 :: Bordin

Olvasgatva a kommenteket, szeretnénk megjegyezni, hogy amit az elmúlt napokban írtunk Rogerről, az nem jelenti a következőket:

Roger nem nyer több Grand Slamet,
Roger nem nyer több tornát,
Roger nem veri meg többet sem Rafát sem Murrayt,
Rogernek vége,
Roger ideje lejárt.

Amit írtunk, pusztán annyit jelent, hogy a tenisz visszatért a rendes kerékvágásba, oda ahol Borg visszavonulása óta mindig is volt.
Ennyi.


 

42 komment

Címkék: federer

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr491018982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lizi76 2009.03.22. 22:05:59

Kedves Bordin!Már nagyon kellett néhány jó szó.Bízom benne,hogy ebben a sorrendben cáfol meg minden kételkedőt.Go Rog!

FedererRafa 2009.03.22. 22:15:34

Gábor! Én sajnos már ezt gondolom.

viktor78 2009.03.22. 22:17:17

kíváncsian várjuk hogy mi lesz vele.szerintem itt a többség nagyon sajnálja a tegnapi meccset a 6:1-et,és azt hogy Federer biztony össze tud omlani egyik percről a másikra és nem csak a két mumus ellen.
jön Miami ott lehet bizonyítani megint mindenkinek.nagy torna mindenki ott lesz,Federer is Nadal is Murray is.egy döntővel jelezheti hogy itt van és nagyon számolni kell vele.
lehet h nem sajnálat kell neki de mi nem tudunk mit csinálni vele.vannak dolgok amiket nem értünk és nem tudjuk rá választ.
azért az a 2 GS jó lenne neki,nagy dolog lenne

sylar_88 2009.03.22. 22:32:11

WOW
én továbbra is fenntartom, hogy ha nem is sohase, de azért elég ritkán fogja megverni a két mummust
és azt ist fenntarton, hogy azt a bizonyos 14.et és 15.et biztos hogy be fogja húzni...

szabi0713n 2009.03.22. 22:32:15

Gábor!Te magad mondtad a AO döntő után,ha ott azek után a körülmények után nem birta megverni Nadalt Rog,akkor nem tudod mikor!Szerintem mi nem vagyunk Roger ellen,sőt sokan Murrayt utáljuk.De az sajna szomorú tény,hogy önmagához képest elindult hátrafelé.Az utolsó reménye vimbledon lesz,ha ott nem tud nyerni függetlenül attól,hogy addig mi lesz vele,akkor tényleg vége.Ne igy legyen szivből kivánom neki.

ensissi 2009.03.22. 22:41:22

Én 1 kis Ljubos dolgot fedeztem fel tegnap Federernél: azt, hogy egy pont után elveszíti a kedvét, és utána már nem jön be semmi, a háló is ellene van. De bízom benne, hogy még sok örömöt szerez nekünk az intelligens, elegáns játékával. Még nem öreg az újításhoz. (ld. Mirka ;D)

McKracken 2009.03.22. 22:48:40

Szerintem a rendes kerékvágásba már kb. egy éve visszaállt a tenisz. Csak ezt nem akarták sokan észrevenni. Még talán most sem.

FedererRafa 2009.03.22. 23:24:03

Mi az, hogy rendes kerékvágás? Miről beszéltek...

Geysap 2009.03.22. 23:34:29

Gabor!
Kosz, hogy ezt igy osszefoglalva leirtad - bar en kisse? nagyon elfogult vagyok Rogerrel kapcsolatban.
Osszefoglalasod olvasatomban igy szol:

Roger nyer több Grand Slamet,
Roger nyer több tornát,
Roger megveri többek kozott Rafát es Murrayt,
Rogernek nincs vége,
Roger ideje nem járt le.

discretio 2009.03.22. 23:42:45

Csak ismételni tudom, hogy szerintem az egyszerűen " nem életszerű ", hogy egy olyan profi játékossal, mint Federer ilyen sűrün előforduljon,( egyre gyakrabban ) hogy egyik pillanatról a másikra így ki tudjon zökkenni , mint pl. Murray esése után és valóban nem csak a mumusok esetében.Persze fogalmam sincs, hogy miért van ez , de valahogy nekem ez olyan furcsa.

Sztrego 2009.03.23. 08:26:38

Pedig GS-t már nem nagyon fog nyerni, talán még egyet, a pályafutása végén, mint Sampras. GS-re akkor van esélye, ha Nadal és Muarry kóval előtte búcsúzik.
Garros sosem fog nyerni. Wimbledon már Rafáé. Maradt a US Open, de arra Nadal mellett Murray is pályaázik.
Nagy bajban van Federer!
Ilyen fóbiákkal(Nadal, Murray) nem lehet nyerni.

colorfull 2009.03.23. 09:14:50

Egy újság címlapján olvastam valamikor:
A sportolóknak három kategóriája van: versenyzők, klasszisok, és Federer.
Nem vagyok Federer rajongó, de ezzel egyet értek. a pozitív és a negatív oldalával is.

Mit hívunk mi rossz szereplésnek?AO döntő, I W. elődöntő és 13 GS stb.
Ha ez a rossz szereplés, akkor ezt én is elfogadnám.Sőt szerintem vannak "néhányan" a tennis élvonalából, akik ennek a töredékével is megelégednének.

idézek egy másik újság szalgcímet:Federer volt, van és lesz.

gabeka 2009.03.23. 09:20:07

@szabi0713n: Nem hiszem, hha most nem nyer wimbledonban akkor az utolsó esélye is elveszett. Mi az, hogy utolsó esély? Nyerni fog még ő, lehet nem idén hanem jövőre. Akkor sincs semmi.

gabeka 2009.03.23. 09:23:42

@Sztrego: Szerintem meg igenis lehet nyerni. Az sem volt teljesen természetes állapot, h évekig ő nyert mindent. Az volt a hír, ha vki megverte. Ahogy Gábor is írta, visszaállt minden a régi kerékvágásba.
Egyszer ez nyer, aztán meg a másik. Verseny van és kész.

noriega77 2009.03.23. 09:37:33

Kedves Gábor!
Így van, és Federer karrierjének alakulása nem a kommenteken múlik. Egy ilyen blogban a szakmai észrevételekhez képest többségben vannak a pozitív és negatív érzelmi töltésekkel teli hozzászólások, melyek kiváltója Federer jelenlegi teljesítménye. Reménykedők és lemondók versengenek egymással.
Magam részéről egy dolgot látok biztosnak: amennyiben drasztikus sérülés nem befolyásolja Nadal pályafutását, őt Federer nem tudja befogni a világranglistán.
Federer nyilatkozatai szerint ez nem is prioritás. Azt az AO-döntőjén lehetett látni (írtuk is akkor), hogy játéktudásban Rafa beérte, a versenyzői kvalitásaiban lényegesen megelőzi Federert. Ezekből akár az is következik, hogy Nadal képes lesz úgy uralni a teniszt három-négy évig, mint tette ezt Roger, (és előtte valóban csak Borg volt képes erre).
Viszont Federer számára a legfontosabb cél: megszerezni a még hiányzó két GS-elsőséget (hogy megelőzze Samprast a begyűjtött címek számában). Ebben a legnagyobb akadály Nadal személyében tornyosul előtte. Azt is írtuk, hogy Rafa sem tud minden döntőbe bejutni, (kisebb sérülés, meg Nole, Tsonga, Murray okán), de ezek Federernek SEM okoznak kisebb problémát. (Lehet, hogy durván hangzik, de ez is csak egy vélemény: lehet, hogy Rafa előbb begyűjti a neki hiányzó kilencet. Sztem ez nem science fiction.)
A hozzászólásokban néhány szakmai észrevétel utalt arra, mennyi mindenben kellene javulnia Rogernek. Sztem a tudása elég bármely GS-torna megnyeréséhez (ex. RG), csak minden játékelemből a legjobbját kellene hoznia, ide értve a versenyzői képességeket is. Azt viszont látni kell, hogy utóbbiak nélkül nem érheti el céljait.
Azt végképp nem lehet tudni, hogy mi terelheti vissza őt a régi kerékvágásba, (edző, baba stb.), de úgy tűnik az aktuális vereségek ebben nem segítenek.

noriega77 2009.03.23. 09:57:59

Bocs, hogy túltengtem, és még így sem fért bele egy gondolat, illetve kérdés, ami miatt végül is írtam a kommentet: szerintetek van értelme egy statisztikai adat ellen küzdeni?

tamás567 2009.03.23. 10:04:29

azt a 2GS-t nagyon akarja,de nagyon kicsi az esély arra hogy megnyerje.
Murray-ha tegnap ki is kapott-nagyon jön,nagyon tud játszani ha nem hisztizik és nem veszíti el a fejét.
Nadal,Federer felett van most,mentálisan mindenképpen és játéka is nagyon meggyőző.
Djokovic ha átvészeli a mostani gondjait-válás,balhé az edzővel-akkor ellenfél lesz Ő is.
Verdasco is nagyon jön,salakon meg ki tudja mire képes igazából.
Tsonga jó kemény pályán de nem tudom milyen salakon.
Roddick,nagyon jól játszik idén.
tehát most nem Nadal és Federer van!!!!messze nem.ha mostani atp race-t nézzük,mai az idei évet tükrözi számokban 3400pontja van Nadalnak,Roddick a második 1800ponttal Federernek 1600van Murray 30ponttal van mögötte és Nole a 5.
érdekes,régen láttam ilyen sorrendet.
Möri ha sokkal tovább jut Miamiban mint Nole-amire nagy az esély most-akkor Federert fogja célba venni.

onderattila 2009.03.23. 10:22:17

Sziasztok!
É hallatlanul nagy Federer drukker vagyok,de a Murray elleni szereplése felháborító.
Az edzőm egyik mondása jutott erről eszembe:"ROSSZUL LEHET JÁTSZANI DE LÉLEKTELENÜL NEM"

ettumifilii 2009.03.23. 10:32:25

azzal viszont szerencséje van federernek, hogy djoko ilyen gyengén szerepel idén mert így nem előzte meg a ranglistán és nem futhat össze az elődöntőkben rafával....szerintem amikor ez bekövetkezik akkor beszélhetünk leszállóágról

viktor78 2009.03.23. 10:38:10

Federernek tényleg kedvez hogy Djokovicnak nem megy.és szerintem Miamiban most Murray Nadal ágán lesz.
értetlenül álltam Nole rossz formája elött és nem értette mi ez a nagy negatív fordulat...de most már tudjuk már h családi gondok vannak,és neki nagyon fontos a család,ki tudja hogy mikor fog ebből kimászni..sajnálom Őt is és Federert is.
és tényleg nagy az esély arra h Murray lesz a 3. 2hét múlva és Federer nem mutat valami nagy fordulatot akkor Murray Őt is befogja majd Möri.

ettumifilii 2009.03.23. 11:16:23

@viktor78: az egész azon múlik h murraynek hogy fog menni salakon....sztem a salak kedvez a játékának....majd meglátjuk, mindenesetre ott sok pontot tud majd hozni federeren

szabi0713n 2009.03.23. 11:48:13

@gabeka: Tavaly Wimbledon elvesztése után omlott össze.Év elején azt mondta idén mindennél fontosabb lesz neki megnyerni Wimbledont.Az sem érdekli,ha nem lesz világelső,csak ott nyerjen.Közben egyre többen verik meg Nadalon kivül/Murray,Simon/,meg néha mások is.Az utolsó lehetőségre azt értettem,ha nem nyer idén sem akkor talán vissza is fog vonulni.Elkeseredettségében,meg ott lesz a család is.Más is visszavonult már ha nem volt már öröme a teniszben.

tamás567 2009.03.23. 12:06:57

szerintem addig szabad játszani amíg élvezi az ember!ha csak nyűg akkor ott baj van.
a RG-t megnyernie iszonyat nehéz lesz.ott el kell jutnia valahogyan a döntőig.
Murray ugye azt mondta h szereti a salakot,ki tudja hogy idén hogy fog játszani ha jól és Federer ágán lesz akkor bajban lesz Federer,ott van Verdasco,spanyol jó salakon és ez az idei Verdsco nagyon meggyőző,Djokovic aki megnyerte Rómát elődöntős volt a RG-n(csak Nadal ágán volt tavaly)és még ki tudja ki fog brillirozni salakon.nem csak Nadal a fő ellenfél salakon.
Wimbledon...Nadal,Möri,Roddick-mind nagyszerű formában van-

kata797 2009.03.23. 12:11:13

Federernek nagyon nehéz éve lesz idén.nagyon sok a jó játékos jelenleg a top 10ből.
Ő idén sem nyert még versenyt.-ez nem jelent semmit talán-
fel kell kötnie azt a nadrágot ha akarja azt a 2GS-t,vagyis akarja és az akarat nem elég.

noriega77 2009.03.23. 12:55:13

@szabi0713n: Felejtsétek el, hogy visszavonul, rossz passzban van, Nadal elment tőle játékban, de össze fogja magát kapni, ez nem kérdés, csak az, hogy mire lesz elég.

zoltán34 2009.03.23. 13:21:24

Federernek a világelsőség annyira már nem számít-meg szerintem nem is tudja most visszavenni azt-a baba születéséig játszani fog szerintem a nagy versenyeken,de nem fogja túlzásba vinni,aztán ha itt lesz a baba akkor meg elég lesz csak a számára fontos versenyeken elindulni.
de ezt csak Ő tudja..

szabi0713n 2009.03.23. 14:00:29

@noriega77: Amit irtam csak a saját véleményem.Én Nadal drukker vagyok,de elsősorban a teniszt szeretem.Én sem szeretném,hogy Roger visszavonuljon,sőt!Szivből drukkolok neki,hogy össze tudja magát szedni!

noriega77 2009.03.23. 14:07:57

@szabi0713n: Köszi, Roger nevében is :-D !

LGfan 2009.03.23. 14:18:58

Hála a jó Istennek, mondhatnám erre!
Eleget szenvedtünk miatta 2003-2007 ig.

Kiegészítés: Ha Rafi és Murray nem lenne, még mindig halálra nyerné magát, de ők megjöttek Noléval, így kicsit izgibb, jöhetnének még 2-3 an erre a szintre!

Most meg Rafi fog mindent kisajátítani, ha így halad nem azt kell nézni mikor dönti meg Sampras csúcsát Fed, hanem mikor dönti meg Rafi!

LGfan 2009.03.23. 14:20:13

@noriega77: K.O. Így folytatja jön a nagy bejelentés:P

LGfan 2009.03.23. 14:20:54

@onderattila: Simon Tibi volt az edződ?

noriega77 2009.03.23. 16:58:20

@LGfan: Sztem nem csak nekem hiányozna, bár nehezen viselem az ilyen döntő játszmáit, mint Murray, vagy Nadal ellen, van olyan intelligens sportoló, hogy tudja: most nem adhatja fel.
Egyébként nem vagyok egy rajongó típus, én inkább játékban gondolkodom, és az ilyen irányú igényeimet Roger elég magas színvonalon kielégítette, de én Rafa, Nole, vagy Murray játékában is megtalálom a szépet.

Alex Burgess 2009.03.23. 19:41:28

Szerintem világelsö már nehezen lesz és a GS csúcs is eldől az idén. Pl simán nyerhet akár Garrost is pl ha Rafa megsérül (nem kivánom de a sportban benne van), Garrost másképp nehezen képzelem el és lehet h ki kéne inkább hagynia és készülni Wimbledonra, hiszen azon a "borításon" a legerősebb, és hát meg ott van a keménypálya ahol bejöhet bármi, van még kb 3 éve azaz 12 GS
egyébként egyért szurkolok 2-ért nem, nem akarom h megelőzze Samprast mert neki nem volt Agassi-ja, és igy teljesen uralhatta a teniszt Nadal érkezéséig
amúgy az a mondat nem biztos h értelmes h
"a tenisz visszatért a rendes kerékvágásba, oda ahol Borg visszavonulása óta mindig is volt" csakhogy szőrszálat hasogassak

Turambar 2009.03.24. 11:47:06

Azért elég röhejes temetni Federert, kb. minden második post erről szól, meg hogy milyen erős a mezőny.
Csak szólok, hogy Roger idén ezzel a hozzá képest szar játékkal két döntőt és egy elődöntőt játszott, ebből egy GS.
ÉS összesen két játékostól kapott ki: Murray és Nadal.
Szóval nem tudom, milyen mezőnyről beszélünk, jól látható, h az elődöntőkig nincs problémája. Ott meg bármikor bármi történhet.

Turambar 2009.03.24. 11:51:45

Eleve elsősorban motivációs problémái vannak, most nem igazán tudja eldönteni, mit akar, mi a fontos neki, ami egy baba születése körül azért érthető is.
Sztem 2GS-t simán behúz, én viszont Nadalban nem látok 15 GS-t, sokkal hamarabb jönnek nála a sérülések, amik vissza fogják vetni, ha ebben a tempóban folytatja.

Turambar 2009.03.24. 11:54:23

Egyrészt volt neki egy másodvirágzását élő Agassija, másrészt volt egy Hewittja, aki egy éven keresztül kb. olyan sérthetetlenséget árasztott, mint most Nadal, és nem lehetett elképzelni, h hogyan lehetne megverni.
Ezenkívül volt egy Nalbandianja, aki a mumusa volt (és aki nem áll messze tőle, hogy Nadalnak is az legyen), akit 5 vereség után tudott először megverni, hogy aztán a H2H-ban végül fölé kerekedjen. Tehát igenis megvoltak neki a nagy párharcai, és 2005-től már Nadal is ott volt rajta, szóval kijár az a 2 GS keményen.
Sztem több is.

noriega77 2009.03.24. 14:12:55

Nem tudom mennyi értelme van annak, hogy megérdemli, meg hogy kijár neki.
Ha megcsinálja akkor jár neki, ha nem akkor annyi. (Ez nem olyan, mint az aranylabda meg az év sportolója díj, a két "hiányzó" GS-címet konkrét teljesítményért adják majd, és az biztos, hogy immár Nadal korszakában GS-t nyerni, akár egyet is, nagy dolog.)
Az nyilvánvaló, hogy Federernek ez a legfontosabb célja - nem mellesleg ezzel elég nagy terhet rakott magára - és azért könnyebben elérhetőnek tűnik, mint a DC-győzelem, vagy a világelsőség, aminek nagyjából már lőttek.
Ez persze szubjektív vélemény, de Rogert érzem akkora játékosnak, mint Samprast, hogy mennyivel volt "könnyebb" dolga, azt hagyjuk, erről a csontról már lejöttünk. (Sztem Roger korszakának is megvoltak a rendkívül tehetséges játékosai, Szafin és Hewitt .... személyében, azt meg bizonyítsa be valaki, hogy nem Federer mutatta meg számukra a határt. Szóval ez nagyon elméleti kérdés ez.)
Arról pedig meg vagyok győződve, hogy Rafa mindenben befogja az előtte állókat, amilyen ütemben fejlődik a játéka, úgy lesz egyre kevésbé szüksége, hogy a fizikai teljesítőképesség határán versenyezzen. (Lásd AO, ahol az elődöntőt leszámítva meg sem izzadt. A döntőt meg simán lehozta Rogerrel, aki frissebb volt, fejben még sem bírta vele a versenyt.)

Turambar 2009.03.24. 16:10:28

De pont nem velem kéne vitatkozni arról, h Federernek ugyanolyan nehéz dolgva volt, mint Samprasnek a saját korszakában. Mert hát én is így gondolom.

A megérdemlit úgy értem, hogy eddigi teljesítménye alapján megérdemli azt a szerencsefaktort, ami bárkinek bármelyik GS gőyzelemhez szükséges (mert aszükséges, ha Nadalnak hívják, ha Federernek).
Hogy ezzel mit kezdene, az már rajta múlik, nyilván ha nem tud élni még a lehetőségekkel, melyeket ezek az évek nyújtanak, akkor az ő baja.

Nadallal kapcsolatban egyáltalán nem értek egyet veled. Agresszívebb lett a játéka, de ugyanúgy fizikálisan rohadt megterhelő, mint eddig. Tavaly év végén is sérült volt, ez már szinte minden évben "kötelezően" jön nála, és a térde az évekkel jobb biztos nem lesz. Annyit meg nem változik a stílusa, h egetverően sokat spóroljon, ellenben keménypályán kb. 3x annyit játszik, mint eddig, hisz jönnek az eredmények.
Tehát én úgy vélem, 2-3 nagy év van benne, és a pálya megeszi a térdét.

noriega77 2009.03.24. 17:51:20

Nadal annyi versenyt fog játszani, amennyit fizikailag hozni tud, a stáb majd kiszámolja, hol érdemes és hol nem elindulnia. Az erejével hihetetlen jól gazdálkodik, annyit hoz pontosan, amennyit kell, és ezt a játékának biztonsága teszi lehetővé számára. Hihetetlenül megtanult teniszezni. Az állóképesség már inkább egyfajta tartalék lehet az egyre támadóbb játékának arra az esetre, ha kifog egy Nalbit, vagy Verdascót, vagy viharba kerül, mint Murray ellen, mert ott azért a sima meccs ellenére is kellett szaladni. (Ezért lett sima?) A 2-3 év a minimum, de ezt sztem világelsőként tölti. Arra pedig mérget veszek, hogy a céljait a mindenkori fizikai állapotához hangolják. Részemről sajnálom jelenlegi ellenfeleit.

Turambar 2009.03.24. 20:41:11

Egyáltalán nem látom azt, amiről beszélsz. Pont, hogy nem látom, h ésszerűen osztaná be az erejét, legalábbis az előző évek abszolút nem ezt mutatták.
2007: US Openre szétment a térde.
2008: Rómára már nem volt bőr a talpán
őszre a Párizs Mastersen ment szét a térde, így a TMC-t kellett kihagynia.
2009: már Rotterdamban volt problémája

Pont nem látom, h fizikálisan kímélnék, inkább az jön le, hogy hajtják, mint az állat, amíg megy neki, mintegy kizsigerelve, amíg jönnek az eredmények. Semmi ésszerűséget nem látok benne, nyomja a tornákat ezerrel, egyet nem hagyott volna ki pihenésképpen (Dubait sérülés miatt hagyta ki).

Turambar 2009.03.24. 20:45:09

Hú, bocs, sok volt a szóismétlés, meg a "pont hogí". :)
Mndegy, én nem akarom itt Nadal szomorú végét jósolgatni, csak egyszerűen az eddigi évek tapasztalataiból, meg az iszonyú mennyiségű lejátszott meccséből, plusz a tenisze rettentő fizikális jellegéből vontam le következtetéseket.

noriega77 2009.03.25. 12:39:59

@Turambar: Egyetérteni nem kell velem, de sztem nem olvastad el amit írtam.
süti beállítások módosítása