Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Edzőtábor

2009.04.18. 20:29 :: Bordin

Miután a lassan a komplett teniszvilág jelentkezett a szerintemrogernekedzőrevanszükségeéséntudnéknekisegíteni versenyre (incl: McEnroe, excl:Cahill) Federer némiképp meglepő döntést hozott.
Meglepőt, de korántsem biztos, hogy rosszat.
Edző továbbra sincsen, viszont a salakszezonra és természetesen a római 1000-es tornára Stefan Koubekkel készül fel.
Az osztrák egyfelől jó barátja, másfelől balkezes, igen jól üti a fonákot, és sokat tud a salakról.
Azon nőtt fel.
Igaz, pillanatnyilag nincsen a 200-ban, de egy éve még az 50 környékén volt és az erőnlétével sosem volt probléma. Az Ausztrál Openen még főtáblás volt, Youzhny-t verte az első körben.
Ideális edzőpartnernek tűnik. Olyan edzőpartnernek, amilyenek ritkán szoktak egy teljes hétre rendelkezésre állni.
És könnyen lehet, hogy most inkább minőségi edzőpartner kell, mint edző.
Azt a pár apró dolgot, amit el kell mondani, azt elmondja majd Severine Lüthi, az állandó fegyverhordozó. A nagyokat meg elmondták már páran, utoljára tavaly Higueras.

Ja, és szerintem az írás legfontosabb szava: balkezes.


 

35 komment

Címkék: federer koubek

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr241073110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ettumifilii 2009.04.18. 20:31:07

szerintem rogernek most arra kéne konentrálnia, hogy eljusson Rómában addig a bizonyos balkezes játékos elleni találkozóig amit az utóbbi időben nem tett meg....

kata797 2009.04.18. 20:40:51

@ettumifilii:
azt kell mondanom h egyetértek veled.
Federer talán örülhetett amikor Nolét kapta az Ő ágára és nem Mörit,most viszont Nole is magára talált.és van egy olyan érzésem h Nole Nadal ágára fog kerülni és Möri Federerére.de odáig is el kell jutni.lehet Monte Carloban nem volt ott fejben sem igazán meg nászút meg ....de Federer is elmondta h egész évben az adogatásaival vannak nagy bajok azon szeretne javítani.
okos gondolat ez a balkezes edzőtárs meglátjuk mire lesz elég.

viktor78 2009.04.18. 20:45:51

látszik h Federer keresi a megoldást,próbál kijönni ebből a helyzetből amibe került.jó gondolat a balkezes edzőtárs,de tényleg nehezebben megy neki most az h eljusson a "nagy balkezesig" .
és az is igaz h Nolét könnyebben verte mint Murray-t de tényleg úgy tűnik h Nole a salakon talál magára.nehéz ezt megmondani.
Nole soha nem védett címet pl.
Federer nagy kérdés most..

Sztrego 2009.04.18. 20:46:13

Kb 5 éve edz egy balekzessel, és rendre kikap:)

szabi0713n 2009.04.18. 20:54:26

Csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz.Szóval Rog biztosan próbálkozik,de nem jó irányba halad. Nem hinném,hogy csak ez lenne a probléma.Azon felül,hogy el kell jutnia Nadalig,más jellegű segítséggel ki kellene veni a fajéből a nadalfóbiát és a murrayfóbiát.Ha csak a balkéz okozna gondot,nem verne olyan könnyen más balkezeseket,és nem verte meg volna többször Rafát régen.
Mindenesetre én drukkolok Rogerért,nyerjen mihamarabb egy nagytornát,hátha újra elkapná a fonalat.

sylar_88 2009.04.18. 21:01:24

ugyan ez nekem is a reakcióm...
egyenlőre a jobbkezesektől is kikap, ha szerez valakit aki majd "imitálja" neki Nadalt, azzal nem oldódik meg minden probléma... de hát ő maga tudja jobban, hogy mit csinál...

kata797 2009.04.18. 21:02:13

idén Federernek és bárki másnak nagyon nehéz nagyobb versenyt nyerni.mert Nadal és Möri meghatározóak idén-nagyon-
tavaly Federer nem nyert Masters versenyt bár egy GS-t igen.
@Sztrego: bocsánat de ez tetszett.

digitarc 2009.04.18. 21:02:27

ok, azért két balkezes között is hatalmas különbség van, ugyanúgy ahogy két jobbkezes között is lehet /nem mintha lebecsülném Koubek-et/, ilyen alapon inkább kb. Verdasco-val kéne edzenie :) az ő ütőfogása gyakorlatilag megegyezik a Nadaléval, és egyetértek az előttem szólókkal, most úgy néz ki hogy ott tartunk hogy addig a bizonyos balkezesig el kéne jutnia..

noriega77 2009.04.18. 21:14:15

Nem temetni akarom Rogert, de sztem azt a balkezest már salakon nem fogja meg, nyilván lesz aki megfogja, minden sorozat megszakad egyszer. Akkor meg Rognak nagyon ott kellene lennie, és ne feledjük, még mindig ő a világ második legjobbja salakon.
Hogy edző kell neki vagy sem, azt majd eldönti, de azért milyen érdekes volt látni a Murray meccsén egymás mellett izgulni McLagant és Corretját. Sok mindent nem bíznak a véletlenre.

gabeka 2009.04.18. 21:27:27

Sztem itt már nem arról van szó, h megveri-e Nadalt vagy sem. Hanem arról h egyáltalán el jut e odáig a salakszezonban, h játsszon vele. Nyílván nem szabad ebből az egy tornából kiindulni, de sajnos eléggé döcög ez az egész... Én bízom a legjobbakban és nagyon szurkolok Rogernek, h jöjjön össze a jó szereplés salakon, de ah ma Murray játszott 5:3-tól a 2. szettben, és ahogy Nadal, meg Djokovic...hááát. Nehéz lesz a 3 játékos közül bkit is megvernie.
Hajrá Roger!!!!

zoltán34 2009.04.18. 21:36:02

@gabeka:
egyetértek!most már nem csak Nadal van ott nagy ellenfélként salakon hanem Nadal elött ott van vagy Möri vagy Nole és mind most mind a kettő jól szerepelt salakon.
szegény Federer valahogy megoldást találni/keresni,Rómában oda kell tennie magát valahogyan,de nagyon nehéz lesz,mint mindenkinek

koma87 2009.04.18. 21:42:52

Szerintem itt nem azon múlik kivel készül fel, bár tény, hogy számít az eddzőpartner, vagy akár az eddző is számítana (McEnroe a múltkori ütőtörésre biztos büszke volna :) ) Szerintem jelenleg a probléma az, hogy nincs ott a pályán rendesen fejjel és hiányzik a mindenáron győzni akarás. De ki állna a pályára úgy, hogy mindenben a játékra öszpontosít, ha most volt az esküvője és a felesége épp egy babát hord a szíve alatt. Tény, hogy nem most kezdődtek a bajok a játékában, de ha kicsit nyugodtabbak lesznek a körülmények, szerintem újra magára fog találni.

FedererRafa 2009.04.18. 21:54:17

Szerintem nincs jelentősége, hogy balvagyjobbkezes. Nem ez a lényeg. A tapasztalat, az edzés a lényeg most. Az, hogy Roger szokja a salakot. :)
Remélem összeszedi magát, mert Ő is kell a nagy4-be.

teddybear 2009.04.18. 22:04:02

@koma87: Sztem nem a gyöni akarás hiányzik. Én pont úgylátom h nem az épp aktuális meccset akarja +nyerni,hanem már a tornát,a 14.GSet, és a világelsöséget újra. Ami ugyebár nem sikerülhet annélkül h mondjuk a 2.,3. körben ne nyerjen.

kerzso 2009.04.18. 22:12:36

Roger komolyan hiszi azt hogy csak Rafa áll az útjában???
Ez hihetelen!!! Nem hiszem el, hogy nincs vki mellette aki azt mondaná, hogy rafa már elment melletted legalább a maradék 2 játékost próbáld meg feltartóztatni.
Koubek??? Sztem ez egy írás április 1-ről csak Bordin most találta meg. Főtáblás volt az auson és verte juzsnijt... Ha igaz is a hír remélem nem emiatt választotta őt roger. Azért rendezni kéne rogernek is dolgokat. Mik is a célok? RG-t nyerni? Szinte 0 sansz. Visszaszerezni a 1-es mezt? 0 sansz. Wimbit nyerni? Na ez az. Csak ez lehet a célja az elkövetkező néhány hónapra, de ahhoz nem a salakon még sávolt által is vert koubekkel kéne készülni.

ettumifilii 2009.04.18. 22:13:33

@teddybear: szerintem rog már csak grandslameket akar nyerni.....a GS-k közti időtt meg szenvedésnek fogja föl

gabeka 2009.04.18. 22:18:15

@kerzso: Attól,h Koubekkel készül és ő balkezes, nem azt jelenti, hogy nincs tisztában azzal, h nem csak Rafat kell megvernie. Azért ennél többre is tarthatnád Rogert... egyáltalán nem értek veled egyet.

kerzso 2009.04.18. 22:23:55

Holnapi hír: Rafa mindent elkövet, hogy Rogert legyőzze az RG döntőben, ezért szerzett magának egy hasonló játékost edzőpartnertnernek.
Neve: Szafina, jobbkezes és picsogott az elvesztett Austrál Open döntő után...
Bocsánat mindenkitől az írásomért, de egyszerűen nem tudok napirendre térni, az fenti hír kapcsán.

Cathy07 2009.04.18. 22:24:18

@kerzso: Szerintem nem azon múlik hogy valaki, milyen jó edzőpartner, milyen jó edző hogy milyen jó játékos volt. Sokszor láttunk már arra példát hogy kiváló játékos(bármilyen más sportra is érthető) nem feltétlenül jó edző. Valami olyat tud mutatni Rognak, ami számára nagyon szokatlan, és tud gyakorolni. Még mindig jobb mintha Mirkával ütögetne:P Kell valami/valaki aki segít rajta, kicsit felfrissíti a játékát.
Én mindig csak a hihetetlenül nagy outokon csodálkozok...
Szerintem még nem szabad temetni Federert, a hullámvölgy, kicsit tovább tart, legalábbis remélem csak ennyiről van szó.

gabeka 2009.04.18. 22:25:41

@kerzso: Ez egyáltalán nem volt szép...

szabi0713n 2009.04.18. 22:30:37

@kerzso: Szafina?:)
Hát ez tényleg nem volt szép,de ezekben a kései órákban én jót nevettem.Köszi

Cathy07 2009.04.18. 22:36:49

@kerzso: azt már tudjuk hogy nem vagy nagy Federer fan. bocsáss meg végig olvasgattam régebbi kommentjeidet. Remélem ez nem baj.
Néha elég erősen fogalmazol...ez a Safinás is egy ilyen, ha viccnek szántad ha nem...

borsz 2009.04.18. 22:38:11

@kerzso: sztem meg nagyon jó volt!

Szegény Roger nekem erről a sebzett vad jut eszembe.
Lehet, hogy én is lehetnék Fed edzőpartnere, kétbalkezes vagyok...

McKracken 2009.04.18. 23:00:29

Ez most mi? Koubeket megveri majd az edzőmeccseken és azt hiszi minden ok? Lehet mosolyogni, hogy nem fáj a Wawrinka elleni vereség, mert ő good guy (egyébként meg kik a bad guy-ok akkor?), de valahol tudnia kell neki is, hogy csak kőkemény munkával lehetne ismét a csúcsok közelébe jutni. Ez pedig nem jön össze mostanában (esküvő, gyerek, fúj a szél, akármi).

Egyébként meg zárul a gap, hétfőn már csak nagyjából 1000 pont lesz Fed előnye Djokerék előtt. Most fogadok, hogy év végén max 4. lesz.

JokerZ 2009.04.18. 23:06:51

1. Koubek nem fog azon segíteni, hogy tartósan 50% alatt szervál Rog elsőt. Ahhoz profi edzőmunkára és edzésirányítóra lenne szükség, mert annyira szét van esve a szervája, ami már sok-sok kérdést vet fel (edz-e egyáltalán...)

2. Szidni valóban nem kell Rogert. Ettől még sosem értettem a Bordin-csapat "óvjuk meg minden kritikától" hozzáállását. Igenis Federert megöli a hülye konzervativizmusa, az a hite, hogy neki még bármi keresnivalója lenne alapvonalról a Top 3 ellen (mmint Rafa-Djoko-Murray). Nem képes a meccs közbeni taktika-váltásokra, elsősorban fejben, és mivel ő is ember, szüksége lenne egy olyan szakmai-emberi támaszra, aki az ilyen holtpontjain egy-két pillantással túljuttatja.

3. A mai Nadal-Murray meccs is bizonyította, hogy néhány aggresszív játékkal nagyon is ki lehet zökkenteni Nadalt - tehát aki tud támadni, az ne próbáljon leállni vele ütögetni 3-4 méterről. Pluszban pedig a magas labdái miatt néhány meglepő, jól ütemezett hálóhoz jövetel, amit Murraytől baromira hiányoltam, akár szetteket is eredményezhet Rafa ellen. Ezt a kockázatot még akkor is be kell vállalni, ha néha brutálisan elüt mindenki mellett. Nyomást kell tenni rá, a lehető legtöbbet, Roger is csak így tudta legyőzni Hamburgban. Ha pedig emiatt 6-1, 6-1-re kikpasz tőle, hát legalább azt mondhatod, hogy én megpróbáltam.

FedererRafa 2009.04.18. 23:07:15

@McKracken: Nem értek egyet. A 3. helynél nem fog lejjebb csúszni...De Murray megelőzi év végére..

Cathy07 2009.04.18. 23:11:28

@McKracken: én ezt még nem venném ilyen biztosra. Meg különben is mi van ha 4, 5, 6, 182.? ha nem világelső akkor szerintem teljesen mindegy. Nem a ranglistahelyezés számít hanem hogy újra magabiztos legyen és visszanyerje korábbi formáját, ha még nem is megy neki annyira a játék, akkor is jusson minimum elődöntőbe. Mert ezt szokta meg és mi is ezt szoktuk meg.

FedererRafa 2009.04.18. 23:14:49

itt a képek olyan Koubek mint Léjt. :D

McKracken 2009.04.18. 23:25:04

@Ladyashley: Érdekes, sokadjára hallom, hogy Fed-nél nem számít hanyadik, ha nem első. Miért? Mindenki másnál miért számít? Ez elég gyerekes. Pár éve még ő is azt mondta Nadalról, hogy "he is No 2." Most, hogy ő a második, ez nem érdekes? Ugyan már, igenis számít, kiemelések, sorsolások, stb.

Az egy dolog, hogy ki mit szokott meg. Jön a gyerek, a tenisz egyre kevésbé fontos.

FedererRafa 2009.04.19. 00:16:53

nem tudjátok, hogy 2 v 3 órakor kezdődik a döntő?!

Esticsapás 2009.04.19. 05:42:55

@FedererRafa: Kettőkor

Én azokkal értek egyet, akik azt mondják, hogy fel kell(ene) ébreszteni Rogert, hogy itt már nem Rafa a "főgond". No, persze ettől még biztos jó hatással lesz Rogerre, hogy egy balkezessel készül (hogy egyáltalán készül valakivel), szóval ártani nem árt, de ez önmagában marha kevés.
Azt nem értem, hogy a visszaesését miért kell olyanokkal (is) magyarázni, hogy jön a gyerek, meg esküvő. Ezek jó dolgok. Ettől ne menne a játék? Hát, ha már ettől sem, akkor ott igen nagy a baj.
Szerintem az edzőpartner mellé nem ártana alkalmazni egy agykurkászt is, akinek a segítségével Federer rájöhetne végre, hogy a legnagyobb ellensége saját maga.
Azzal nincs baj, sőt, hogy győzni akar (melyik sportoló nem?), de olyan görcsösen teszi ezt, hogy néha nézni is siralmas. 4-5 évig könnyedén, elegánsan ment a győzelem, rá kellene jönni, hogy talán most is lehet győzni, de nem annyira könnyedén és nem annyira elegánsan. Régebben azzal is pontokat tudott szerezni, hogy ő volt ő, mert mindenki (legalábbis sokan) betojt, hogy itt van a Nagy Federer. (Mint ahogy most Rafa ellen tojnak be egy csomóan)
Most ezért a "betojós" pontokért is dolgozni kellene.
Félre ne értsetek, nem azt mondom, hogy Roger nagyképű lenne. Szimplán, csak elszokott attól, hogy megverik, és gondolom az a legfurcsább, hogy újabban a legtöbbet Roger Federer veri meg Roger Federert.

lizi76 2009.04.19. 06:42:29

Elég sok ökörséget hordtak össze az előttem szólók,de nem is ez a lényeg.Akkor most tulajdon képen ,mit is kéne csinálni,kedves szakértők?Én örülök neki,hogy próbálkozik valamivel,legalább tudom,hogy még nem adta fel.Azért ez nem elhanyagolható a sportban.Igen,én Rog rajongó vagyok,egy olyan embernek szurkolok,aki"csak" a 2. a ranglistán.

Geysap 2009.04.19. 12:58:47

@Esticsapás: Teljesen egyetertek. Sokszor leirtam mar, hogy Fed-nek "nem teniszt kell tanitani" azt profi modon tudja, bar nem art, ha abban is javit. En egy pszichologus - edzo parossal (nem egy honapig tarto munkaval)tudnam elkepzelni a javulasat. Ha ez sikerul, meg lenne a kello onbizalma, agressziv jatek mellett - ki tudja hogy alakulna az elmezony.

@lizi76:"Igen,én Rog rajongó vagyok,egy olyan embernek szurkolok,aki"csak" a 2. a ranglistán." - en is, de erdemes elgondolkodni jatekan, annak esetleges javitasan. (Bar azt sem kell elfeledni, hogy Ao Gs dontot jatszott -csak - es elotte lenullazta HMDP-t)
Sztem elobb utomm - a fentebb leirt "segitseggel" nem "csak dontot jatszik", hanem meg is nyeri.

Egyebbkent erdekes, es ez itt jutott eszembe - Fednek nem biztos, hogy az agressziv jatekot kellene megtanulni, hanem (ehhez is kell segitseg) a sajat, eveken keesztul nyeronek bizunyult jatekat kellene az ellenfelere eroltetni. (emlekezzetek, amikor motivaltan jatszott Verdasco semmit nem tudott ellene tenni, mert minden kezdemenyezeset "blokkolta - pedig Verdarol nem mondhato el, hogy nem agressziv)

Cathy07 2009.04.19. 14:06:18

@McKracken: Igen persze számít a ranglista, de szerintem nem ebben helyzetben. Itt nem az lesz a legnagyobb baj ha elveszti a 2. helyet, hanem ha 2. körbe kipotyog. Ilyen helyzetben nem az válik a legfontosabbá hogy megőrizze a 2. helyet. Szerintem

hunchback 2009.04.19. 21:13:10

@lizi76: Szerintem Federer problémáit oldja meg maga. Az igen tisztelt rajongóknak az is nagy segítség, ha megértik a probléma lényegét.
Federer karrierje lefelé halad, a kihívóié pedig felfelé. Motivációjuk is fordított. A korkülönbségből adódó hendikepp pedig szinte behozhatatlan. Komoly csatákat kell még megvívnia, hogy újra lehetősége legyen a siker kapujába kerülni. Ha veszi a fáradságot egyáltalán...
süti beállítások módosítása