Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Sérthetetlen

2009.05.16. 20:50 :: Bordin

Végső soron fura ezt leírni egy olyan meccs után, amelyik jó példa lenne akár arra is, hogy nem az.
Hiszen Nole csak eljutott három meccslabdáig, sőt megengedem, jobban is játszott, mint Rafa, mi több, talán még erővel is jobban bírta a végét.
Ezt pedig talán soha nem gondoltam volna.
Nyerni azonban nem nyert, és talán ezért kerül előtérbe a másik aspektus.
A sérthetetlenség.
Hiszen ha belegondolunk abba, hogy hol volt a meccs, hogy milyen elvárásokkal kellett megbirkóznia Rafának, milyen szintű ellenfél ellen, akkor azt hiszem abban megállapodhatunk, hogy döbbenetes terhet cipelt a vállán.
És elbírta.
Rafael Nadal alighanem ma szembesült először azzal, hogy milyen világelsőnek lenni.
Milyen az, amikor tőle várnak el valamit. Amikor nem lehet azzal takaródzni akár egy Roland Garros döntő előtt is, hogy hiába vagyok én a kétszeres/háromszoros címvédő, de Roger a világelső, ő a favorit.
Amikor nincs más, csak ő, és egy teli stadionnyi elvárás.
És Rafa fogalmam sincs, hogy hogyan, de ezt is kibírta.
És innentől nincs értelme arról beszélni, hogy Nolénak mit kellett volna másként csinálnia meccslabdáknál, meg hasonlókról (bátrabbnak lenni egyébként).
Az csak a felszín.
Rafa elkerült egy vereséget, amelyik talán az egész pályafutását negatívan befolyásolta volna.
És innentől már ki is kaphat holnap.

 

29 komment

Címkék: nadal djokovic

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr261125612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ettumifilii 2009.05.16. 21:02:17

szerintem ki is fog kapni.....hacsak nem rogerrel játszik és az nem remeg be

sylar_88 2009.05.16. 21:05:49

Igazából nem tudom, mi mentette meg Rafát a vereségtől, lehet hogy tényleg sérthetetlen... Djoker ma kiadott magából mindent, szerintem ő jelenleg nem képes többre.
Nekem is az volt az egyik első gondolatom, hogy holnap valaki (Roger vagy Del Potro) nagyon nagy esélyt fog kapni, ha nem tudnak vele élni akkor ...... (főleg Rogerre vonatkozik ez)

.:Zoltán:. 2009.05.16. 21:12:39

Ez egy kivételesen parádés meccs volt, ahol Nadal úgy verte meg Nolét, hogy igazán nem is játszott jól. Djoko viszont igen.
Ennek a tetejébe jött még a teher, amit Gábor is említett.
Lehetne persze azzal érvelni, hogy Nadal minimum egy meccslabdát szerencsével hárított, meg Nole is kellett ehhez a győzelemhez, de mindez nem volna elegáns akkor, amikor a világ jelenlegi (toronymagasan) legjobb játékosáról beszélünk.
Micsoda meccs volt...

SANNA 2009.05.16. 21:14:28

hát szerintem is ez a győzelem felér azzal, mintha megnyerte volna a tornát, mert nagyon nehéz volt neki, tőle szokatlan ütéseket rontott el, és ideges volt. De a küzdeni akarása előtt megemelem a kalapom, mert megmentette! Ma Nole jobb volt Rafánál, most már teljesen egyértelmű, hogy a világranglista első 4 helyezettje közül Nole van a legközelebb hozzá, ő a legnagyobb ellenfele, legalábbis most úgy néz ki. Holnap egy új nap, szóval várom, hogy mi lesz, gratulálok mindkét fiúnak, mert nagyon nagy meccsen vannak túl!

hunchback 2009.05.16. 21:15:37

Nadalt ma az tartotta benn a meccsben, hogy amikor már a szakadék szélén volt, akkor hozta a legjobbját.
Djokovic amúgy remek irányba tart. Úgy tűnik kielemezték Rafa játékát és kitaláltak egy módszert a bevett mintái ellen. Voltak olyan időszakok, amikor kettőből egy ütés biztosan "ellen lábra" ment, kizökkentve ezzel Rafát a ritmusból. Szerintem ez majd kemény pályán lesz igazán hasznos, megakadályozandó, hogy Nadal támadó labdameneteket építhessen fel.

Geysap 2009.05.16. 21:18:17

Gabor!
Ez az en olvasatomban igy hangzik (elnezest, hogy idezem soraidat):
Nadal mult ev augusztusa ota jatszik vilagelsokent. Miutan jo jatekos (kivalo) nyer is, de "Rafael Nadal alighanem ma szembesült először azzal, hogy milyen világelsőnek lenni. Milyen az, amikor tőle várnak el valamit."
- azaz Nadal ma erezte eloszor azt a terhet, amit Federer megszakitas nelkul 237 hordott magaval a vilagon eloszor ennyi ideig, - (sztem sok ido telik el, mig vki ezt megismetli) - a folyamatosan, azaz megszakitas nelkul kulcsszavak. Ezt a terhet kellett viselni mindenfele kozonseg elott, nem csak ott, ahol 12,000 kb. Neki szurkoltak.
Eztk igen nagyra ertekelem. Ahogy irod. "Amikor nincs más, csak ő, és egy teli stadionnyi elvárás. És Rafa fogalmam sincs, hogy hogyan, de ezt is kibírta." - erenyet nem csokkentve ki kellett birnia, mert o jelenleg a vilagelso, es ki kell birni ott is ahol utaljak ennyien, mert a vilagelso. Ez a teher mindaddig rajta van. Ha nem tudja tultenni magat, akkor serulekeny lesz elsosege...
"Rafa elkerült egy vereséget, amelyik talán az egész pályafutását negatívan befolyásolta volna." - irod. Azaz Rafa tavaly aug ota eloszor jatszott ugy, mint vilagelso - ez nem jatekara, hanem elfoglalt helyere vonatkozik - ezutan mindig igy kell viselkedni, es megtanulni - ez furan hangzik - vesziteni vilagelsokent is...

Bocs, ha hosszu voltam

Nóris 2009.05.16. 21:22:07

Ez a meccs...ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ :)
Nagyon sajnálom, hogy nem Nole nyert, megérdemelte volna. Szerintem élete legjobb formáját nyújtotta, és bár fura, ma jobb volt Rafánál. Nem gondolom, hogy Rafát annyira nyomasztotta az elvárás, szerintem nem azért játszott kevésbé jól ma. Egyszerüen csak ilyen napja volt. Van ilyen. De hogy így is volt (lelki)ereje küzdeni..hát ettől ő a világ legjobbja.

kerzso 2009.05.16. 21:29:04

Korrekt, objektív a cikk. Gratulálok!

zenka23 2009.05.16. 21:40:52

Baromi jó meccs volt! Nagyon, nagyon!! :D
Szerintem holnap is Rafa nyer, bárki is jöjjön elébe. De majd meglátjuk... :)

gabeka 2009.05.16. 21:40:59

@kerzso: Igen, én is pont ezt akartam írni.Gábor most nagyon rátapintott a lényegre. A sérthetetlenség. Meg az amit az elvárásról ír, a teherről. Ezt legjobban az bizonyítja, ahogy a végén örült.
(((Halkan jegyzem meg, hogy soha nem értettetem azokkal egyet, akik azt mondták, h Rafa majd "beáldozza" Madridot a RG-ért. Egyszerűen a mentalitása nem olyan. Mert ha olyan lenne ma beáldozta volna. De nem tette.)))

LGfan 2009.05.16. 21:46:37

http://i395.photobucket.com/albums/pp36/niftynic2008/madrid31.jpg

Ezt a képet betehetnétek, mennyire tisztelik és elismerik egymást!

Fantasztikus meccsel örvendeztetett minket meg a két srác, de inkább Nole, mert Ő tette ilyenné ezt a meccset!

Nem volt nyávogás, visszalépés, szimulálás, ment, mint a gőzgép. Megkockáztatom élete legjobb játékát játszotta.

Aki eddig reszlizte, az elismerheti, hogy nagyon, de nagyon ottvolt.

Egyre közelebb Rafahoz, bár gyanítom Nole ennél jobban nem tud játszani, még Rafa 30%-al legalább többet is tud, mint a döntő szett tie-breakben, mert ha úgy nyomja másfél óra alatt vége sima kettőben!

Holnap nem Rafa lesz az esélyes, de lényegtelen és ki is kaphat, ő "nem veszíthet". Korrekt.

LGfan 2009.05.16. 21:51:52

Ha viszont előveszi a 2007-es Gonza elleni meccsét, akkor lehet sima kettőben nyer:)
Davy ellen is majdnem 4 órán át nyomta Rómában, elképesztő melegben, abból is kijött, majd másnap legyalúlta Gonzát!

Turambar 2009.05.16. 21:55:10

Hát azzal nem értek egyet, h nem veszíthet.
Sztem tök mindegy, milyen állapotban van Rafa, rogernek óriási lelki pluszt adna, ha valahogyan mégis elkapná salakon, ennyi vereség után megint.
És ez az RG előtt nem jönne neki rosszul. Eddig elég ügyesen kikerülte Rafát az AO óta, de most lehetősége van. És sztem a holnapi nap Nadalnak ugyanolyan fontos lesz. Ha nem fontosabb.

R.Daneel_Olivaw 2009.05.16. 21:59:42

No.1 meccs volt.
Nadal sokat hibázott azért volt izgalmas.
Amugy holnap Ő az esélyes, akárki jön szembe és fix hogy nyer. Mentálisan 100%os, amíg így lesz tényleg sérhetetlennek tűnik. Bár már kicsit sok Nadalból.
RG-ra meg megcsinálta a házi feladatát ezzel a meccsel.

kisdigo 2009.05.16. 22:17:13

Hatalmas meccs volt, nagyon bírom mindkettőjüket, de ma tényleg Nole volt a jobb. A végén nekem olyan jóleső érzés látni mikor gratulálnak egymásnak, jelen esetben összeölelkeznek és elismerően néznek a másikra, azok olyan szép pillanatok =)

szabi0713n 2009.05.16. 22:26:50

Gábor örülök,hohy ezt leírtad.Én már a tavalyi madridi versenyen is ennek a tehernek a számlájára írtam,hogy Simon le tudta győzni az elődöntőben.Nem tudom mi van ott Madrodban,ami mondjuk Barcelónéban nincs,mert ott nincs ez a teher.Barcelónában Rafa tök nyugodt szokott lennei,de itt mintha zavarná a hazai pálya.Pedig Spanyolország mindkettő.De erre sosm fogom megkapni a választ.

VVega · https://debugme.eu/ 2009.05.16. 23:00:13

@LGfan: "Holnap nem Rafa lesz az esélyes..."

Dehogynem :)

piiirsz 2009.05.16. 23:38:46

@szabi0713n: Barcelona nem Masters 1000 torna. Szerintem ez a különbség.

8785 2009.05.16. 23:59:53

Nekem ugy tünt Rafa sérült, csak titkolta.
Egyébként Nole tényleg jobb volt. Holnapra kérdés, mennyire tudja a mai mérkőzést Rafa kiheverni, szerintem őt is megviselte ez a három kemény játszma. Federer sokkal pihentebb lesz. Ugy gondolom, Rafa nyer

Geysap 2009.05.17. 00:49:35

@Geysap: ps.:
Elnezest, hogy eloszor sajat kommentembol idezek, ami magaban foglalja Gabor velemenyet is:
"Ez az en olvasatomban igy hangzik (elnezest, hogy idezem soraidat):
Nadal mult ev augusztusa ota jatszik vilagelsokent. Miutan jo jatekos (kivalo) nyer is, de "Rafael Nadal alighanem ma szembesült először azzal, hogy milyen világelsőnek lenni. Milyen az, amikor tőle várnak el valamit."
- azaz Nadal ma erezte eloszor azt a terhet, amit Federer megszakitas nelkul 237 hordott magaval a vilagon eloszor ennyi ideig, - (sztem sok ido telik el, mig vki ezt megismetli) - a folyamatosan, azaz megszakitas nelkul kulcsszavak. Ezt a terhet kellett viselni mindenfele kozonseg elott, nem csak ott, ahol 12,000 kb. Neki szurkoltak."

Ennyi az idezet.
Most jon egy teljes mertekben filozofikus felvetes: Holnap Nadalnak, aki megerezte a vilagelsok "terhenek izet" ma, mit kell elviselni, mi terheli, mitol kell "serthetetlennek lennie" ?
Eloszor termeszetesen a rangsorban elfoglalt helye es az azzal elvart terhek ("amiket Federer 237 hetig hordott magaval a vilagon eloszor ennyi ideig, - (sztem sok ido telik el, mig vki ezt megismetli) - a folyamatosan, azaz megszakitas nelkul kulcsszavak.)
Masodszor a 12,000 neki szurkolo ember elvarasa - aminek meg kell felelnie, ha ma meg tudott - szerintuk mindenaron - lathato serulese ellenere is.
Harmadszor sajat elvarasa, hogy azt, akit a "tronjatol o fosztott meg", meg kell vernie mindenaron.
Sorolni lehetne meg nehany hasonlot, de ertelmetlen.

Ezzel szemben Federert terheli valami,van vmi suly a vallan az ellene szurkolo 12,000 emberen kivul? Van, termeszetesen tornat szeretne nyerni, ami csak ugy megy, ha megveri a jelenlegi vilagelsot, aki faradt lehet, es Fed az utobbi idoben egyre jobban jatszik (salakon meg akarja verni Nadalt)

Mindezt elolvasva, es elgondlkodva rajta, amit erdemes, meg kellene keresni a "nem letezo valaszt". Szztem mindketton jelen esetben hatalmas teher van, Nadalon a vilagelsoseg terhe, Federeren a "sajat maga kialakitott elvarasai, kisebb gatlasai"

Mindezt csak egy jo meccs oldja fel, amin remelem serules mentesen esnek tul a "legnagyobbak"

pescade 2009.05.17. 01:51:21

Már a Verdasco elleni meccsen is érezni lehetett, hogy Nadal veresége szóba sem jöhet, 0-4-nél mindenki megilletődött, V. is, aztán helyrezökkent a világrend. De tényleg, mintha az atomok, kvarkok szintjén élne a törvény, hogy Nadal nem kaphat ki, és ez hihetetlen - ma Djokovics játékára azt mondtuk, igen, ez az, így lehet Nadalt megverni,de hányszor mondtuk már ezt, é valahogy aztán mégse működött?

Lindike1 2009.05.17. 09:00:43

nem sok jót jósolok mára Rogernek. A tegnapi győzelme után Rafa nem fog kikapni, ebben biztos vagyok. ;)

szandra24 2009.05.17. 09:27:03

Hát ez egy őrületes meccs volt!!! Százszor visszanéztem már a döntő szett tie breaket, és mindig ámulok és bámulok. Amit Nadal és Djokovic művelt, hát azt hiszem ezt hívják csúcstenisznek. Döbbenetesen koncentráltak mindketten, Djokovic olyan erővel, és olyanokat ütött, hogy azt éreztem, hogy akkor mi, ha ez nem elég Nadal ellen?

@R.Daneel_Olivaw: "Bár már kicsit sok Nadalból."
Kinek??? Aki szereti, annak biztosan nem!

hunchback 2009.05.17. 10:44:15

@Geysap: A válasz 16 órától lesz látható. Légy türelmes!

koczka85 2009.05.17. 11:49:29

szerintem ha Nadal fizikailag, egészségileg rendben van, akkor ma is nyerni fog, nehezen tudom elképzelni, hogy 2szer egymás után ennyi hibával játsszon, mert bár tény, hogy a tegnapi meccs zseniális volt, Nole remekül teniszezett, de Nadal magához képest egy kicsit gyengén játszott.

Sztrego 2009.05.17. 12:19:27

Nadal nem volt 1005-os, legalábbis a játékát teintve... rengeteget rontott, ami nem jellemző rá. Nole meg életet formáját hozta salakon, és ez sem volt elég.
Hogy mennyire lesz fáradt Rafa? Ha az AUSOP 5 szettes elődöntő után, nyerte az 5 szettes döntőt...

playoff 2009.05.17. 12:57:42

Nole valamelyik 1000-es döntő után (Monte Carlo, vagy Róma) nyilatkozta, hogy egyre közelebb érzi magát, hogy legyőzze Nadalt.Valahogy láttam a tekintetében tegnap, hogy most elkaplak Rafa. Nole győzni akart és megmutatni, hogy ő lesz az aki lenyomja Rafat. Begörcsölt a lába és ennek ellenére ment tovább mert látta a reményt, Nadal már féltérden volt gyakorlatilag, de a klasszisa és a zseniális küzdeni tudása megmentette. Ez a győzelem Rafának egy fordulópont lehet, mert ez felért egy olyan leckével a számára amitől, még motiváltabb lehet és még nehezebb lesz megszorítani, mert arról nem nagyon lehet értekezni, hogy bárki is megverje.
Még annyit, hogy Nole jó úton jár, ésszel és szívvel játszik. Nolénak nagyon jó az idei mérlege leszámítva az elbukott döntőket Nadal ellen meg egyet Murrayvel szemben, és igazságtalannak tartom az ATP számítási módszerét, mert ha az idei évet nézzük akkor ő a világ második legjobbja, de a szabály az szabály ezért a negyedik.
Remélem nem kerülnek egy ágra a Roland Garros-on, és a torna uccsó meccsét vhogy így képzelem el 5 szettben!Go Nole Go

Turambar 2009.05.17. 13:13:12

@Sztrego: Nole egyáltalán nem hozta élete formáját salakon. Fizikailag tényleg rendben volt, jobban, mint idén bármikor. Fejben is szépen tartotta magát.

A játéka viszont tavaly jobb volt. Telilappal megsuhintott őrületes erejű tenyeresek, és fonákok, ha azt nyomta volna tegnap, két szettben nyer.
Idén viszont sokkal többet pörget bele a labdába, és ez Nadal ellen neki nem kedvező.

Cseti4 2009.05.22. 12:14:52

a leírtak legnagyobb részével egyet értek, de az azért erős túlzás hogy erővel jobban bírta Djokovic... lehet nem ugyanazt a meccset néztük, de amit én láttam a végén: Djokovic két térdére támaszkodva picit nehezen szedi a levegőt, Nadal a túloldalon rezzenéstelen arccal áll és várja hogy folytathassák. És ekkor, három óra játék után, megszólal a kommentátor: hát, igen, ha idáig eljutottak, nehéz dolga lesz Djokovic-nak, mert hogy Nadal ezt bírni fogja erővel az nem kérdés. Egy két órás edzésen is óránként váltja ütögető partnereit, mert azt az intenzitást nem bírják, amellyel a világelső pörög. Szegény Djokovic már a harmadik órán is túl van.
No comment.
süti beállítások módosítása