Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Murray

2009.04.05. 21:50 :: Bordin

Andy simán, kettőben megverte Nolét és ezzel a harmadik Masters 1000-es tornáját nyerte tavaly nyár óta. Cincinatti, Madrid és most Miami, plusz még az Indian Wellsi döntő.
Meg egy US Open finálé.
És tornagyőzelem Szentpétervárott, Rotterdamban valamint Dubaiban.
Lehet szeretni, meg nem szeretni, de azért ez nem gyenge.
A végén még tényleg világelső lesz.
Csak egy Grand Slam győzelem kéne hozzá.
A probléma csak az, hogy mindezek ellenére szeptemberig erre nincs sok esélye.

 

42 komment

Címkék: murray djokovic

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr611048427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kata797 2009.04.05. 22:04:32

azt hittem durvább kritika lesz a mai meccshez,de hála égnek tévedtem.
valahol bíztam benne h nem az lesz a fő téma h Nole milyen rosszul játszott megint és hogy megint bántani "kelljen".
lehet h ma Möri kellett nyernie.kihasználta h Nole az első szettben nem volt pályán..és h nagyon sokat hibázott

és itt meg kell jegyeznem h Möri nagyon jó idén..:-(

zoltán34 2009.04.05. 22:07:11

én sem kedvelem túlzottam Murrayt de tényleg tud.és itt már nem csak Nole 3.helye a nagy cél hanem Federer 2.helye is.Möri ha ezt így folytatja...

és tényleg ez a bejegyzés most nagyon fair!

viktor78 2009.04.05. 22:20:28

Möri simán meg tudja verni az első hármat..
megnyerte Miamit,biztos nagyon boldog.nagyon nem tudok mit mondani.
Nole játékát már nem akarom elemezgetni az megvolt a hétre,ma sem játszott jól.Möri sem volt annyira nagyon jó.jobb döntőt vártunk de a héten bármit vártunk nem jött be..

noriega77 2009.04.05. 22:21:46

Murray hozta a jó átlagos teljesítményét, semmi bravúrtenisz, abból a "federeri" hullámvölgyből a legjobbkor kecmergett ki. Azért egy kicsit szomorú vagyok, hogy egy mestertorna döntőjében ennyi elég volt. Sztem Nole nem birtokolja száz százalékban azt a technikát, amivel AO-t nyert. Ha ennek csak az ütőcsere az oka, az nagyon durva lenne.
Murray további útját nehéz belőni, sztem Nadalt (azonos feltételek között) nem tudja idén utolérni. Emlékeztetnék az előző döntőre, meg egy GS azért kicsit más történet. Bár szeptemberig ebben is gyűjthet tapasztalatot.

Cathy07 2009.04.05. 22:28:57

Egyiküket sem kedvelem igazán(de Djoko azért volt valaha kedvenceim között, még visszakapaszkodhat:D) Na de nem is ez a lényeg. Most jól tippeltem, hogy Mári fog nyerni kár hogy nem írtam le. Nole sztem még nincs tavalyi formájában, pedig azért a kemény pálya a legerősebb borítása. De Gábor egyszer nem azt írta/d hogy szerinted nagy gödörbe kerül ha nem nyeri meg Wimbledont?.Mármint Mári. Mert hazai közönség, bomba forma etc.

koma87 2009.04.05. 22:46:23

@viktor78: hát én azért nem állítanám, hogy simán meg tudja verni az első hármat. Igen, egy rossz formában játszó Federert vagy Djokovicot, vagy egy sérült Nadalt lehet, hogy simán
Viszont úgy gondolom ez a lendület nem fog sokáig tartani, szerintem beképzelt lesz egy idő után, és ez majd meggyilkolja a játékát. Illetve nem értem, hogy néha mért esik passzivitásba és folyamatosan csak visszapanyesegeti a labdákat. De ez persze csak az én véleményem, elnézést a Mőri fanoktól, illetve reméljük nem így lesz, mert azért jó a tenisznek, ha sűrűsödik a világranglista eleje.
Mőri salakpályás szezonjára leszek kíváncsi, mert az tény, hogy keménypályán elég durván játszik az utóbbi időben. Vajon a salakon erősen kifelé csavarodó magasra pattanó labdákból ugyanolyan jól tud-e return-özni, illetve a második adogatásával nem lesz e probléma a lassúbb borítás miatt? De ha ezek nem jelentenek gondot, lehet hogy ott lehet a salakon is a döntők környékén, de hogy világelső legyen, ahhoz soakat kell melóznia.

kiccsillag27 2009.04.05. 23:06:45

Én most nagyon szomorú vagyok!:-(

noriega77 2009.04.05. 23:12:26

@koma87: Murray-t a feje gátolhatja a leginkább az előrejutásban. Magabiztos, mert a játéka az ellenfél játékának olvasására épül, és ebben most nincs párja. Sztem éppen ezért tud bealudni a meccsekbe is, pedig a tudása elég bőven egy támadóbb stílus felvételére, de amíg nincs rákényszerítve, addig nem kockáztat, megy az ellenfelére hangolódva.
Salakon nem lesz gondja az adogatásfogadással, a magasra pattanó labdákat jól kezeli, ugyan nem erőlteti ezekből a nyerő ütéseket, de pokolian nehéz a gyorsításival megbirkózni. Füvön meg ha szereti, ha nem, támadnia kell, de hogy ez milyen hatásfokkal megy neki arra kíváncsi vagyok.
A GS elődöntőkben vagy Rafa, vagy Roger jön szembe (ha minden jól megy), és három nyert játszmára játszva azért sok minden kiderülhet még Murray-ről.

pescade 2009.04.06. 01:11:43

nem volt jó döntő, Murray hozzáromlott Djokovicshoz, majd kicsit ráncba szedte magát. A salakos Murrayre kíváncsi vagyok, lesz végre ellenfele Nadalnak?

agimano 2009.04.06. 07:29:48

most neztem meg a hajnali ismetlest, bar a nezes tulzas, de be volt kapcsolva a tv...

en sem vagyok nagyon oda Murrayert, nem mindig tudom hova tenni, de nekem kozel sem olyan antipatikus, mint itt kb mindenkinek, a jatekat pedig kimondottan kedvelem. Szerintem nagyon jo jatekos, es az eredmenyei es persze a tudasa miatt egyre nagyobb az onbizalma (az arca is talan), ami sokat tud neki segiteni a jovoben szerintem. En nem irnam le a salakszezonra, es foleg nem a fuves szezonra (mivel ez 3 het, 2 verseny, inkabb Wimbledont mondanek), fog o szerintem meglepetest okozni (bar nem tudom, hogy ilyen eredmenyekkel a hata mogott egy GS gyozelem valoban meglepetes-e), inkabb Wimbledonban, mint Parizsban szerintem. Remelem Rafa nem felejtett el salakon teniszezni, es ujra megnyeri a RG-t!

viktor78 2009.04.06. 07:50:30

nagyon kíváncsi leszek a salakra most.
Monte Calrlo,Nadal lesz az első kiemelt,Nole 2. és Möri a 3. kinek lesz szerencséje,kinek az ágára fog kerülni?
azt azért én nem merném kijelenteni h Nadalnak nagyon nagy ellenfele lesz salakon.
ha Nadal nem sérült,nincsenek gondjai akkor ott Möri nem lesz nagy ellenfél.-szerintem-
végre átjönnek Európába:-))!!!!
salakon Nolén nagyon nagy nyomás lesz,rengeteg pont kell védenie elődöntők,döntő...nagyon nagyot bukhat de nyerhet is.
várom Mörit salakon szereplését-komolyan-

zoltán34 2009.04.06. 08:00:57

Q. You know the first player, Pete Sampras, had the problem with the heat, and he had some kind of anemia.
NOVAK DJOKOVIC: I hope I don't have nothing. It's been for a while like this.

Nole-Möririől:
NOVAK DJOKOVIC: I think physically he's moving much better all over the court. The balls he wasn't getting before he is now. The switch of defensive to offensive tennis in the points, he has really good, one of the best in the world. I think that makes him a much better player than he used to be.

Möri a salakról:
Q. Now the clay season is starting. What are your expectations? ANDY MURRAY: I want to do better than I did last year. You know, try and reach the quarterfinals of one of the big tournaments. You know, there's only two mandatory tournaments this year before the French. I'm planning on playing Monte-Carlo, and I can use that. There's not as much pressure playing there as, you know, there was before, because it doesn't have to go towards your ranking. So I'll just try and work on my game like I have done on all the other courts. I have found clay tough the last few years, but my game definitely got better last year. Try and do the same again.

piszy 2009.04.06. 09:14:53

Mintha ezt nyilatkozta volna vmikor, hogy a salak a kedvence.
Jajj, nagyon szeretném, ha visszavenne az arcából!

szabi0713n 2009.04.06. 09:26:21

Én is nagyon várom a salakszezont.Tavaly a keménypályás szezon kedete óta azért nem csak Murray támadt föl.Mit művel a pályán pl.HMDP?Vagy mit tartogat számunkra Verda?Egyáltalán nem sima az út a döntőig senkinek.
Szerintem Murraynek sem Vimbledonban,sem a RG-n nem fog sikerülni nyerni.

teniszfan 2009.04.06. 10:31:39

Nem pont ide kötődik, de van egy gondolatom a döntő után történtekről.

Nole annyira szimpatikusan viselkedett, látszott rajta, hogy bár sajnálja a dolgot de örül hogy itt lehet, mert aratott két szép győzelemet egyiket a mumus ellen, és ez mégis csak egy MS döntő volt.
Erről jutott eszembe, hogy ez a normális viselkedés, sportszerű meg kedves, nem pedig olyan mint a AO-en Rog viselkedése.
Tudom, hogy lerágott csont, de Nole tényleg fair play módon viselkedett, aki meg sír gyakorlatilag a másik örömét rontja el, mert hát ki ne emlékezne arra a pillanatokra. Mindenki erről beszélt és csak másodlagosan Rafa óriási győzelméről.

Tudom persze, hogy a sírást nem lehet visszatartani, de azért mégis...

Le a kalappal Nole előtt,veszíteni így kell

LGfan 2009.04.06. 10:49:41

Valamikor lehet az lesz, de nem most lesz.
Salakon 0, hiába lesz megint Corretja, Wimbiben Djoko szinte semmit se véd, 40-45 fokos melegben meg Murray 3 nyert szettre menő salakos meccseket zsinórban nem képes nyerni. Valamint még nem tartozik a 3 nagyhoz, csak akkor ha nyer GS-et.

LGfan 2009.04.06. 10:51:00

@fuzzy_dunlop: Nem a nincs esélye, hanem Djokovic hamar kiesett, és onnan nem sok pontot véd, majd eljön az idény második fele, ahol tarolt és csak bukhat, még a többiek nyerhetnek pontokat!

LGfan 2009.04.06. 10:54:15

@kata797: AUS open 16 között bukó, mikor a világelsővel játszott I.Wellsben sima bukó!
Eddig Djokovic a mumusa volt, de most már lassan ő lesz a mumusa. Viszont jól megálapítható, hogy nem 1 és 2 meg 3 személyes a férfi mezőny, hanem 4 és 5 + a többiek.

pescade 2009.04.06. 10:58:35

@teniszfan: jaj, ne már, Federer sírása igazi megrendítő pillant volt, 10 évben egyszer van ilyen, szóval ne picsogjunk már ezen, ki hogy tartja a villát, meg egyenes derékkal ül az asztalnál... Azon a meccsen amúgy Federer önmagát verte meg a végén, igazi, végzetes befejezés volt - szóval lehet, hogy a Barátok közt-ben tisztelettudóbbak a szereplők, de én mégiscsak a goromba és pokróc Hamletnél maradnék

noriega77 2009.04.06. 11:05:39

@teniszfan: Nem szeretném megszabni senkinek, hogyan fogadja a vereséget, egy elismerő bólintással kísért gratuláció pont elég, a sírás és a mosolygás sztem nem a legjobb válaszok közül valók. Szerinted Nole tegnap mennyire akart nyerni, ha így fogadta a vereséget?
Nekem az is megfordult a fejemben, hogy nem Mörinek szólt a mosoly, sokkal inkább annak, hogy megkímélte magát egy 0/6-tól a döntő szettben, nem gonoszkodásból mondom.

discretio 2009.04.06. 11:06:40

Én elég visszafogottnak, az érzelmein jól uralkodónak láttam Márit. Nem volt semmi önünneplés egy nagyon jó pont után.... Amikor megnyerte a meccsett, az összezárt öklével szinte " eltakarta " az arcát, ahogy a díjátadáson viselkedett.. ( semmi trófea csókolgatás, fogak közé szorítás stb )
Szóval, szerintem nagyon ígéretes. A játék tecnikai részében nyilván nagyon jók a világ legjobbjai,sokszor írták mások is, a rangsort köztük a többi tényező dönti el.

viktor78 2009.04.06. 11:10:54

@teniszfan:
nekem az volt a szimpatikus most Noléban h amikor megnyerte az elődöntőt,akkor nem csinált nagy örömködést,nem verte a mellét csak örült szép ahogy illik,az h Tsonga meccs végén vetközött..belefért.és a tegnapi döntő elvesztését nagyon korrektül reagálta le.és a díj átadón is mind a ketten nagyon szépen beszéltek.a meccs a végén a hálónál is beszéltek pár mondatot.
szerintem a döntőt nagyon szépen zárta le a két fiú.

tamás567 2009.04.06. 11:17:17

tényleg mind a két fiút meg kell dícsérni,jó volt nézni a meccs végén ahogy beszélgettek, ahogy Nole beszélt Möriről, és ahogy Möri lereagálta a győzelmet.szerintem nagyon szépen viselkedtek mind a ketten.
Nole szépen élte meg h veszített,és Möri is h nyert.
kár h maga a meccs nem volt magas színtű:-((

de most még az év első felében járunk és ahogy írtátok eljön még a 2.fél év,ahol Nadalnak,Nolénak és Federernek sem kell túl sok pontot védeniük.

kata797 2009.04.06. 11:28:08

@noriega77:
írtál egy mondatot ami nekem is megfordult a fejemben..mennyire akart nyerni

amikor a meccs elött bemelegítettek én már akkor láttam Nole arcán h itt valami nem oké,feszült volt nem tetszett.
nem éreztem benne azt h itt Ő most minden áron nyerni akar.
Tsonga ellen meghalva is de valahogyan kiszerválta a meccset,Federer ellen is azt hittem az első szettben kap egy igen nagy zakót de még sem az lett, mert látta h nyerhet,és nagyon sajnáltam h nem tette oda magát igazából akkor amikor szervált a szettért tegnap és amikor nem sikerült tudtam h vége a meccsnek.
ettől függetlenül tényleg jó volt látni a meccs végét a díjátadót..
én azért még bízom Noléban hátha feltámad!

noriega77 2009.04.06. 12:12:48

Murray mondta most egy interjúban, hogy negyedórányira a Miami centerpályától van egy lakása, amit második otthonának érez. (Egy csomó játékos vett ott házat, főleg dél-amerikaiak.) Decemberben négy-öt hétig is ott edzett, megszokta a viszonyokat, lehet, hogy ezért volt ennyire stabil és magabiztos a játéka.
Ha ingatlanügynök lennék, most felkeresném pár tuti címmel, (London - Church Road, Párizs - Gordon Bennett avenue), ha valakinek bejön, gondoljon rám pár százalék erejéig.

sylar_88 2009.04.06. 16:37:48

egy kis adalék, és számolgatás...
megszámoltam, hogy tavaly Montreal óta Nadal, Federer, Djokovic és Murray egymás ellen hány győzelmet és vereséget szedtek össze

Nadal: 4 győzelem - 3 vereség
Federer: 2-6
Djokovic: 2-6
MURRAY: 9-3 !
(az Abu Dhabi bemutatósdit nem számoltam bele, mert az nem mérvadó... azzal együtt Murraynek 11 lenne)

de természetesen a Montreal óta lezajlott két legfontosabb meccset (US Open, Australian Open döntők) még mindig a két legnagyobb uralja...

teniszfan 2009.04.06. 17:12:34

@sylar_88:
Hát ez így most egy kicsit megrázott! Nem semmi adatok Elbújhatnak a többiek Mári mögött, de a jó hogy innen már csak felfelé van út Rognak, meg Nolénak.

kata797 2009.04.06. 17:18:13

ejha...ez kicsit durva első ránézésre

Nole-Federer ugyan úgy állnak...innentől tényleg csak felfelé van az út.

sylar_88 2009.04.06. 17:32:25

hoppá! ezer bocs, Rafának nem 4, hanem 5 győzelme van, a többit szerintem jól számoltam

teniszfan 2009.04.06. 17:36:28

@sylar_88:
akkor is durva, Nadal se lehet túl büszke erre.

viktor78 2009.04.06. 17:46:09

az lesz még csak a durva ha Möri majd GS-t is nyer idén.felfordult a teniszvilág,de szerintem azért ez jó.nem egy vagy két emberről kell beszélni ha jön egy nagy verseny.izgalmas lett a tenisz,és ha azt nézzük h Miamiban alig-alig találtuk el h ki fogja éppen nyerni az adott meccset:-)

sylar_88 2009.04.06. 17:47:53

@teniszfan:
tudom, mindegy hogy 4 vagy 5, de az a korrekt, ha a pontos adatokról beszélünk

te jó ég... Murray 9szer verte meg a legjobb 3-at, és ezalatt 3szor kapott ki tőlük, ez engem is ledöbbentett... de szerintem is Murray egy (vagy több) grand slam győzelemmel tehetné fel az i-re a pontot, annélkül ezek csak nyers számok
(és én remélem hogy mihamarabb sikerül neki :P )

teniszfan 2009.04.06. 18:04:18

@sylar_88:

Szerintem nem fog nyerni GS-t, legalábbis nem az elkövetkező kettőt, szerintem Nadal verhetetlen RG-on, Wimb.-ban meg a nyomás lesz óriási, úgy fog járni, mint az AO-en.

Kicsi hasonlít a dolog arra, mikor Nole végigverte a világot 2007.-ben, majd elbukott egy USO-t DE utánna megnyerte az AO.-t.
Murray ugyanígy járt csak 2008-ban, verte a világot, elbukott egy GS döntőt de nem nyert utánna AO-t. Ennek biztos volt oka.
Bár az is igaz hogy fél éven belül 3 MS cím se semmi. Nem tudom nekem valami hiányzik Mári játékából, nem tudom megmondani mi, de mindig hiányérzetem van mikor a meccseit nézem.
Mikor kezdődik Monte-Carló, és mikor sorsolnak?

sylar_88 2009.04.06. 18:30:04

Megmondom mi hiányzik Murray játékábból: a padlógáz. Akárhányszor nézem, mindig olyan érzésem van, hogy csak szórakozik, meg csak fél gázon nyomja, kivéve Federer meg Nadal ellen, mert azért ők ellen muszály pörögni. Tegnap Djoker ellen is mit csinált? A 2. szettben épphogy csak visszarakosgatta a labdát, majdnem el is bukta a szettet, de a mentségére legyen írva hogy még időben észbekapott.
Hogy nyer-e GS-t? Ha még legalább egy évig ilyen szinten játszik, akkor 100% hogy nyerni fog (sőt, ha még egy évig így játszik, akkor ő lesz a no.1, kérdés hogy tudja-e tartnai a szintet). Remélem nyerni fog majd, valamikor... mert én még azért Rogert is látni akarom Wimbledont és US Opent nyerni (meg persze végre Garrost is, aztán utána jöhet Murray :P )

sylar_88 2009.04.06. 18:31:09

ja és Monte Carlo április 12.-től, ha nem tévedek akkor az jövőhét

viktor78 2009.04.06. 19:42:25

@sylar_88:
bizony!!!!!ma megjelent indulási sorrend:
1 Nadal, Rafael (ESP)3 Djokovic, Novak (SRB)
4 Murray, Andy (GBR)5 Davydenko, Nikolay (RUS)6 del Potro, Juan Martin (ARG)8 Simon, Gilles (FRA)9 Gael Monfils (FRA)10 Verdasco, Fernando (ESP)12 Ferrer, David (ESP)14 Nalbandian, David (ARG)

nem lesz elvileg Federer,Roddick Tsonga.
én szeretem a salakos idényt!

kata797 2009.04.06. 20:03:32

@teniszfan:
Mikor kezdődik Monte-Carló, és mikor sorsolnak?

Dates: SUNDAY 12–SUNDAY 19 APRIL 2009
Qualifying draw: Friday, April 10, 9:00 p.m.
Main draw: Saturday, April 11, Noon
Doubles draw: Saturday, April 11, 6:00 p.m.

W: 1000
F: 600
SF: 360
QF: 180
R16: 90
R32: 45 (Seeds 1-8: 10)
R64: 10 (WC: 0)
Q: +25
Q14: 14
Q28: 0

Sztrego 2009.04.06. 20:34:11

Odébb van még az a világelsőség! Kipukkanhat, mint Nole.

noriega77 2009.04.06. 21:29:04

@sylar_88: Hát, öregem, ez a játéka. Felveszi az ellenfél ritmusát, megy vele, hibára készteti, és ettől van az, hogy bealszik egy meccsbe, elveszti a koncentrációt és ő is elkezd hibázni. Ebben még javulhat, mert ha szorul a hurok, akkor képes váltani, de azért vannak olyanok, akik fölébe tudnak kerekedni, és bizony meg lehet zavarni. Lásd Nadal IW, Verda AO.

sanya17 2009.04.07. 10:07:09

Rogernek borzasztó nagy szüksége lenne Agassi 2. (D. Cahill), és mörinek az első, (B. Gilbert)-re, mert ezzel a kontra játékkal möri nem lesz világelső. Erőszakosabb támodóbb szellem kell, mely Nadalon már mutatkozik. Ö viszont érthetetlenül rosszul játszott DP ellen, ennyi önhibát egy év alatt nem csinál. Rogernél nagy baj van, mert mérkőzésen belül ilyen jó, és rosszul játszani, az nem stabil, hanem hullámzó teljesítmény, érezhetően nem találja önmagát majdhogynem két esztendeje.

Turambar 2009.04.07. 10:09:37

Hát... én korábban sem rajongtam a salakos idényért, de most végképp nem várom nagy örömmel. :)
süti beállítások módosítása