Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Derbi

2009.01.28. 12:25 :: Bordin

ESP - FRA 2:0 g: Verdasco 188' Nadal 148'.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr74908072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ettumifilii 2009.01.28. 12:29:54

szomorúak lehetnek a franciák, két napja még négyen voltak.....ma már 0-n bár már megszokhatták

fancs 2009.01.28. 13:04:02

Nadal 2 óra 28 percet játszott, nem 228 percet!!

noriega77 2009.01.28. 13:24:02

Hát Nadal is sokat tanult a tavalyi AO elődöntőből, nála nincs pánik, de nincs mosolygás sem csak a játék, véresen komolyan véve. Lecsapott Simon gyenge pillanataira már akkor mikor Gilles nem is tudta, hogy azok jönnek, válaszolni már nem maradt ideje, (lehet azért kérte ki a challanget a meccslabda után). Verdasco ugyanaz: 4 bréklabdából 4-et hozott, és hogy nyomta az első szervákat, mindezek tetejében igazi hombre bueno. Szerintetek a tenisz hány százalékban észjáték? Persze ezen a szinten.

arcsike 2009.01.28. 13:25:46

én abszolút szorítok verda-nak, mert nagyon szimpatikusan teniszezik meg viselkedik is.
remélem valahogy elkapja rafát!!!!
jaj miket beszélek, az csalás lenne:D

arcsike 2009.01.28. 13:28:15

@noriega77: én azt mondanám hogy 89,5% ész, 2% tudás/tehetség, 8,5% erőnlét. ennyi:D

ettumifilii 2009.01.28. 13:31:39

@noriega77: szerintem ha nem is ész, de ezen a szinten nagyrészt mentális játék(bár nagyon összetett)....minden évben látjuk, hogy valaki 30-40 körül van a ranglistán jól teljesít, egykét kört megy mindenhol azt annyi, aztán egyszercsak elkapja a fonalat és top 10 lesz két hónap alatt pl. del potro, simon, murray, tsonga, verdasco,cilic vagy régebben ferrer, baghda, blake, .......magabiztosság, önbizalom, saját játék megtalálása......és utána már esélyes mindenhol és nehéz megverni.......de látjuk most Czinknél....nem hiszem h jobban tudna teniszezni mint tavaly, csak fejben most rendben van....ellenpl. Szávay

arcsike 2009.01.28. 13:41:22

@ettumifilii: teljesen így van ám,
ezek az emberek akik a százban vannak, képességileg ha nem is ugyanolyanok de nagyon közel vannak egymáshoz, de mivel fejben nagyon messze, ebből vannak a különbségek.
sztem erre a legjobb példa a két federer,
az egyik majd mindent nyer és top2 mióta, a másik meg jószerivel alig bír bejönni néha a 10be.
(aki nem értené annak: a másik federer=teuqsag=reredefibéb)
asszem agyamra ment a nemalvás:D

noriega77 2009.01.28. 13:43:20

Az világos, hogy ezek a fiúk (top 100) fizikálisan a csúcson vannak, (azért Andyről le tudtak faragni egy tízest), és egy kis mentális tréninggel fel tudsz liftezni az elsők közé, de ott már egy ilyen meccsen akár nagyon meg is alázhatnak. Lehet, hogy egy GS elődöntő a legteljesebb tréning? "Csak" odáig kell vhogy eljutni?

arcsike 2009.01.28. 13:48:16

@noriega77: fizikálisan csúcson? azért én tudok egy kivételt:D
szerintem róla egy 20ast simán le lehetne szedni, rendesen pocakja van:D
de azért nagy arc, meg nagy küzdő

ettumifilii 2009.01.28. 13:49:39

@arcsike: gasquet tényleg ott van technikailag, de azért ott sem federer, nincs olyan szervája, nincs olyan tenyerese és nem olvassa úgy az ellen játékát....viszont kétségtelen, hogyha összeszedné magát nagyon kevesen vernék meg...mint ahogy láttuk gonzo ellen az első két szettben amire gonzo azt mondta h "ilyen tenisz nincs, úgy teniszezett mint vmi szuperhős"

.:Zoltán:. 2009.01.28. 13:50:58

ESP - FRA 2:0 g: Verdasco 188' Nadal 148'.
LOL
:)

discretio 2009.01.28. 14:05:56

@arcsike: Szerintem azért 89,5 % "ész " erős túlzás. Én inkább figyelemkoncentráló képességnek mondanám , aminek azért van köze a mentális erőhöz, de azért kevesebb annál. Ha pl. Hennmannra gondolok, nos azt gondolom, hogy ő elég jó kognitív képességgel
rendelkezik, mégsem volt soha igazán a legjobbak között. Serena nem tűnik egy észkombájnnak, mégis fanasztikusan képes koncentrálni amikor kell.

FedererRafa 2009.01.28. 14:16:11

@arcsike: Kiről? Milyen hülyeségeket beszélsz..

RáK 2009.01.28. 14:30:03

@discretio:
Az ész jelen esetben játékintelligenciát akar jelenteni véleményem szerint. LeBron sem észlény, Garnett sem, Pierce sem, hogy más sportágakból hozzak példát. CéRonaldo, LéóóóMéééééssssziii, és a többiek szintén nem. De valamiért a pályán olyan öntéseket tudnak hozni, amilyent egy Akadémikus sohasem tudna...
Amúgy pedig nem lehet kijelentnei, hogy minden játékosnál így van. Federer talán az egyetlen, akinél igaz lehet a 33,333333% mindhárom komponens. Ő fejben, kézben, lábban is világklasszis. Rafa fejben és lábban zseniális, a keze viszont nem federeri (de azért átlagosnál sokkalta jobb) A többiek egyvalamiben nagyon jók, és ezzel ott lehet lenn ia Top 30-ban.
De én ezt csak egy hírmondó szemével mondom. Szakmailag nem sokat tudnék hozzátenni a dologhoz. :)

arcsike 2009.01.28. 14:43:52

@ettumifilii: ígyvan:D
@FedererRafa: Nalbiról és nem hülyeség, ha Andyről le lehetett szedni 10-et akkor róla simán lejön az a 20.
de most miattad utánanéztem és nem kicsit röhögtem. AO honlap szerint Nalbandian 78.5kg-eddig ez a nap vicce,
mondjuk ennyinek kéne lennie, az nem vitás:D

noriega77 2009.01.28. 15:52:41

Ha már említettük a mentális képességeket: Federer, Edberg, vagy akár Sampras abban is félelmetesek voltak, ahogy reagáltak ellenfelük legapróbb változtatásaira is. Úgy értem meccs közben, versenyhelyzetben, amikor a legtöbb játékosnak minden szellemi energiáját felemészti, hogy ne rontson. És nyilván nekik ott volt a repertoár, amivel válaszolni lehetett. (És szerintem az is mentális képesség, hogy nem hízok el mint a disznó:D)

ettumifilii 2009.01.28. 16:23:01

@RáK: szerintem a teniszt nem nagyon lehet más sportokkal összehasonlítani mert itt sokkal több tényező számít és ezek mind egy emberre vonatkoznak.........
másrészt szerintem az első 25 játékos többségébe legalább kettő megvan a felsoroltakból...de lehet h ez a legjobb 100ra is igaz

LGfan 2009.01.28. 17:18:15

Verdasco pokoli formában van, de Rafi helyretszi. H2h 8-0.

RogerZs 2009.01.28. 17:35:43

Szerintem Tsongának is nagy mentális ereje van.A párizsi Nalbandian elleni döntőre alapozva.

Amúgy örülök neki, hogy legalább az egyik spanyol kiesik.Elnézését a fanoknak, de én nagyon nem bírom őket...

Amúgy meg: ALLEZ ROGER!!! :-)

stanzi17 2009.01.28. 19:38:20

hát azért remélem Verdának helyén lesz a szíve Rafa ellen és ha más nem, de legalább jól lefárasztja....
GO ROGER!!!:)

RáK 2009.01.28. 20:29:39

@ettumifilii:

Milyen tényezőkre gondolsz ,amit egy kiváló teniszezőnek tudnia kell??
A mentális dolgok minden sportban ugyanúgy működnek. Szemtől szemben, gyorsabban és jobban kell gondolkodnod a másiknál...
Én a 3 - mások által - említett tényező világklasszis szinten való tudásáról beszéltem, nem arról, hogy valaki jó szintet hoz belőlük.
De a teniszhez nem értek!

ettumifilii 2009.01.28. 20:43:18

@RáK: hát arra gondoltam, hogy egy teniszmeccsen kismillió mentális tényező van ami a javadra vagy az ellenedre fordíthatja az eredményt......kicsit több mint pl. futásban, úszásba, kajakkenuban.......ott van pl. "ellenféltől való félelem, önbizalomhiány, lehetsz vakmerő és gyáva egyegy pontnál, egy pont elvesztése egy meccsbe kerülhet különböző mentális hullámvölgyek és a másik oldalról hegyek miatt.........azt hiszem talán az egyik legösszetettebb sport a tenisz......azok miatt is amiket előzőleg felsoroltak...először is mert meg kell tanulni teniszezni, sokat kell dolgozni, erősíteni stb, aztán ott van még a taktika, meg a kismillió mentális tényező.......lehetetlen sorrendet felállítani mert van aki rengeteget dolgozik és megtanul teniszezni tökéletesen és ettől van a top30ban és van aki nem teniszezik olyan jól de mentálisan annyira a topon van h szintén bekerül a top30ba.......szal ez egy nagyon bonyolult sport

upsz.....kicsit belezavarodtam na mind1
süti beállítások módosítása