Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Tanulságok - Rafa-Rog

2009.02.01. 17:37 :: Bordin

Amióta vége, azon agyalok, hogy találok-e jobb szót arra, ami történt annál, hogy elbaszta.
Továbbá, hogy ezt le lehet-e írni egy ilyen blogban.
Nem találtam.
Leírtam.
Szóval Rog nagyon.
Azt hiszem, bárki más ellen simán behúzta volna, háromban.
Na jó esetleg négyben.
És akkor azt, ami az ötödikben történt, azt végképp nem értem.
Nadal csodálatos volt, nem tudom honnan szedte az erőt, akár csak 2/4-nél az első szettben, vagy a harmadikban, amikor azt a hat breaklabdát hárította.
De Roger mindkétszer kiegyenlített, és ha nem gondolunk másra, csak arra, hogy a döntő szettet egy olyan Rafa ellen kezdte, aki akkor már több, mint kilenc órája pályán volt, ha az  elődöntőt és a döntőt is tekintjük, akkor simán be kellett volna húznia.
És akkor még nem szóltunk arról, ahogy négy játszmán keresztül megdolgozta Nadalt, amennyit futatta, ahányat rövidített.
A munka javát elvégezte, csak be kellett volna fejeznie tisztességgel.
Illetve elvégezték Verdascoval együtt, hogy pontosak legyünk.
Hogy ott mi történt, azt tényleg nem tudom.
Ha azt nézzük, Rafa egyet rontott az ötödikben, az szép, ez kétségtelen, de hát nem is nagyon volt ideje hibázni, Federer olyan szinten omlott össze 1/1 után. Ha valamiért, ezért értem a sírást például. Úgy elbukni egy ilyen meccset, hogy a másiknak nem is kell megharcolnia érte, az tényleg szörnyű lehet.

Két nagyon nagy tanulsága van azt hiszem ennek a meccsnek. Bár az egyiket már tudtuk, csak sokan nem ismerték el:
- Ez a Rafa már rég nem az a Rafa, mint akit megismertünk. Ez a Rafa képes akár egy teljes szetten keresztül ia agresszor lenni Roger ellen, ez a Rafa képes hat break labdát hárítani öt nyerővel, és a többi. Szíve meg mindig hatalmas volt, a feje pedig remek.
- A másik  pedig tulajdonképpen válasz a tegnap feltett kérdésre. Ha ebben a formájában, ezen a borításon, ezek után az elődöntők után nem tudott nyerni Roger, akkor mikor fog?
És hol?

 

47 komment

Címkék: nadal federer

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr32916172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jeli · http://hilaryhq.gportal.hu 2009.02.01. 17:43:39

Hát Gábor ez jó kérdés.
Jómagam sem tom. ;)

Jeli · http://hilaryhq.gportal.hu 2009.02.01. 17:44:54

De remélem még, hogy fog nyerni. ;)

monó 2009.02.01. 17:49:47

És kérdés hogy kibírja-e Rafa fizikailag a Us Open-ig? Ha ki, akkor lelkileg vége van Rog-nak!

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.01. 17:54:22

felfoghatatlan. felépítette a meccset csak be kellett volna fejeznie. a 4. játszmában gond nélkül húzta be az utolsó adogatását. még csak a parát sem éreztem az első játszma után. megértem, hogy sírt ott állt és nem volt mit mondani. mert mit? felépítettem szépen, aztán elbasztam, magam sem értem miért... nem értem.

McKracken 2009.02.01. 17:58:14

Nem beszélhetünk arról, hogy elb...ta, mert ott volt végig Nadal is a meccsben. Rafa megnyerte, Fed elvesztette. Fejben. Nem először. Nem utoljára.
Hol fogja megverni Rafa-t? Sehol. Ezért nem 2+2-en vannak, hanem 1+1+2-en.

Ceres 2009.02.01. 18:02:03

Szegény Fédi fejében kellene rendet tenni, mindig alulteljesít Rafa ellen, önmagához képest. Rafa versenyzői adottságairól kevés szó esik. Egyre jobb a fontos pontoknál, mindig képes rátenni még egy lapáttal.

Éreztem, hogy Fédi csak simán nyerhet, szorosan nem. Szett 1:1 és 6:5-nél, amikor elment a 6 breaklabda, már éreztem, hogy ez nem fog menni, hacsak le nem darálja a két utolsó szettben. De olyan csak egyszer volt, amikor Hamburgban egy különösen ihletett játékkal nyert ellene salakon.

Fédi is jobb lett tavalyhoz képest, de Nadal meg sokkal jobb. Talán tudat alatt Fédi is arra gondolt: csak elfárad. De nem, elnyűhetetlen. A fontos labdákat szinte hiba nélkül játszotta, bátran, olyan szellemben, ami ellen nem nagyon lehet mit tenni. Le vagyok nyűgözve.

Ceres 2009.02.01. 18:03:29

@McKracken: Igen, én is így gondolom, 1+1+2, de nem fogadnék rá, hogy az idény végéig ez így marad.

Corazón de León 2009.02.01. 18:04:46

Wimbledonban vissza fog vágni Federer. meg tudja verni Nadalt, csak az adogatását kéne megtalálnia az egymás elleni meccsükön. Nadal meg nem fogja bírni végig a szezont, az utolsó 2 grand slamen Djokovic vagy Murray szerintem meg fogja állítani...

caralho voador 2009.02.01. 18:07:17

Hát el, a prampapamm életbe. Érthetetlen. Ha az első gém után Roger kikap sima háromban, nem csodákozom. De így?
Rafa hatalmas volt, de azért ne menjünk el szó nélkül, hogyan bírhatta ezt. Szerintem mind sejtjük, hogyan. Jó, az ominózus Heredia-interjú óta tudjuk, hogy valamilyen szinten mindenki. Az viszont a teniszben is riasztó, mennyire túllépik az emberi teljesítőképesség határait. Hihetetlenül felgyorsultak a játékosok. Pl. megdöbbentő volt, mennyire kevés az olyan átemelés, amit nem érnek utol, még ha az alapvonal közelébe megy is. A különbség szerintem döbbenetes még az egy-két évvel ezelőttiekhez képest is. Valószínűleg nem az edzésmódszerek fejlődtek ennyit...
Rogert meg borzalmasan sajnálom, mert most tényleg jól játszott.

gabeka 2009.02.01. 18:09:24

Sajnálom, hogy így alakult a vége. Azért remélem,h nyer még Federer gs-t. Nagyon remélem!!!!

Lindike1 2009.02.01. 18:12:42

Hm... Rafa azt hiszem, sokáig fogja még uralni a férfi teniszt...
Pedig, jó lenne, ha Rog újra képes lenne legyőzni őt, hiszen akkor még több színvonal teniszt láthatnánk...
és csak tisztelni lehet azt, amilyen sportszerűek mindketten.

mllefourmi 2009.02.01. 18:13:06

azért ha mással nem is, magával nagyon meg kellett küzdenie nadalnak. mert a fáradtsága jócskán megnehezítette dolgát. én azt mondom, nem federer rontotta el, hanem nadal nyerte meg. nadal felülkerekedett federeren. kétféle aspektus van, gáboré az egyik. enyém a másik.

tygger 2009.02.01. 18:26:30

@caralho voador: kurva életbe, egy ilyen meccs után miért kell jönni a doppingos utalásokkal? hihetetlen.

SANNA 2009.02.01. 18:36:56

Számomra a tavalyi év volt az, amikor elgondolkodtam Rafán és az egész férfi teniszen. Senki nem vitatja, hogy Roger Federer a valaha élt legjobb teniszezők egyike, annyira komplett teniszező, hogy olyan már nincs is. Valami hihetetlen szinten űzi ezt a sportot. Sokáig egyeduralkodó volt, senki még megközelíteni sem tudta, persze reménységek azért voltak, de ennyi, aztán jött egy Rafael Nadal, és minden megváltozott. Nadal a tenisz egy másik oldalát mutatta be számomra, amitől a mai napig tátom a szám! Tavaly viszont a RG-on látva teniszezni, és más tornákon is, valami hihetetlen módon fejlődik, sokan azt mondják, hogy az ő játéka abból áll, hogy visszaadja lehetetlen helyzetekben is a labdát, de tavaly és ma már egyáltalán nemcsak erről szól a játéka, sőt!! Én akkoriban nem gondoltam, hogy Rafa egy ilyen teniszezővé fog válni, nem gondoltam, hogy ennyire ott tud majd lenni Rogerhez mérten, de asszem, hogy a mai döntő után már ezt kijelenthetjük. Gratulálok neki, és nincs kétségem afelől, hogy Roger megnyeri a 14. sőt a 15. GS-is. Nagyon szép volt fiúk!!!!!

noriega77 2009.02.01. 18:37:42

@caralho voador: igen, ezt sokan mondják jól értesültek, hogy januárra "megcsinálják" Rafát, aztán szeptemberre kipukkad, megsérül, stb. Én nem akarok hinni ebben. Amit látok, hogy ez a srác nagyon-nagyon megtanult teniszezni. Szerintem játéktudásban behozta Rogert, és hogy jobb versenyző azt meg eddig is tudtuk. Lehet, hogy Federernek is kellene két órát beszélgetni Agassival. Verdascónak bejött, és ha Rog is hárított volna tizenvalahány bréklabdát , akkor simán nyer, és ennek ő szintjén csak mentális akadályai vannak.

♥Estrella♥ 2009.02.01. 18:50:57

Nem jó szót találtál Gabi. Nem rontott el ő semmit, és azért se jó szó, mert már válaszoltál is rá.
"-Ez a Rafa már rég nem az a Rafa, mint akit megismertünk."
És ezt már tudtuk egy jó ideje, csak várni kellett erre a mérkőzésre, hogy nyíltan ki is mondjuk.
Egyébként csodás meccset hoztak össze így is..:)
Lehet mondani hogy Roger elszúrta, de nem.. Mert nagyon jól játszott, úgy mint régen.. :)Voltak hibák, itt is - ott is.
Lehetett kicsit bízni abban is hogy Nadal kijátszotta magát Verda ellen. De hogy megvalljam én ott sokkal fáradtabbnak láttam Rafát, mint most itt a végén.. képes volt regenerálódni - újfent. Elég volt neki a 44 óra....Nem volt itt Rogerrel különösebb baj. Csak Rafa felnőtt hozzá - ezen a borításon is..
És még valami. Tavaly elődöntőt játszott a US Openen Nadal, ha így halad, döntő lesz ott is..
És örülök hogy megnyerte az AO-t. (Megérdemelte. Ahogy Rog is megérdemelte volna. De fog ő még GS-t nyerni, meglesz az a 14.. Nem féltem én ettől.)
Ők ketten a jelenkor legjobb játékosai.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.01. 18:51:05

én nem vitatom rafa nagyságát, de ha rog így szervál már Berdych hazaküldi. 50% mikor andy és del potro ellen 70 körül járt. én spec ezt sem értem. szerva közben nem zavar semmi.

dagadtos 2009.02.01. 18:54:53

Ezt tényleg nagyon elbaszta...a legbosszantóbb, hogy csak a szerván múlt az egész. Ha Federer úgy adogat, ahogy tud, ez sima háromban meglett volna, de az istennek se. Amikor javultak a statisztikái első szervánál, akkor is érezhetően visszavett az erőből, tehát nem az igazi első szerváit ütötte. Érthetetlen.

ettumifilii 2009.02.01. 19:03:52

@noriega77: rog vmikor tavaly megkereste samprast californiai otthonában és beszélgettek.......

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.01. 19:05:38

meg sem húzta középre az első szervákat. 11 ász, 5 játszma alatt. voltak olyan szakaszai a mérkőzésnek, hogy 2 szervagémbe nem ment be első. az is csoda, hogy játékban maradt és 5. játszmára került sor. de ami ott történt? 17 hiba 33 perc alatt?

FedererRafa 2009.02.01. 19:12:07

@SANNA: Sokáig nem lehetett megközelíteni, aztán jött Rafa...
Sokan írjátok ezt, de nem teljesen így van. Az a sokáig, az kb. másfél év.. Hiszen 2005 garrossatol kezdve már ketten voltak, nem ő egyedül.

dagadtos 2009.02.01. 19:16:04

fuzzy_dunlop: lehet, hogy meredek felvetés, de én úgy éreztem, hogy federer fáradt el fizikailag, és emiatt is hibázik annyit. Félelmetes, hogy előbb fáradt el, mint Nadal, de én így láttam. De teljesen igazad van, az a csoda, hogy egy Nadal ellen ilyen szervákkal játékban maradt.

♥Estrella♥ 2009.02.01. 19:23:31

@fuzzy_dunlop: "én nem vitatom rafa nagyságát, de ha rog így szervál már Berdych hazaküldi."
Igen, minden bizonnyal, de most Rafa állt vele szemben..

d.. 2009.02.01. 19:25:38

@fuzzy_dunlop: Dehogynem zavar. Zavarja a tudat, hogy ez egy GS döntő, nyerni kell. Zavarja a tudat, hogy be kellene állítani a 14-et. És főleg rettenetesen zavarja, hogy ki áll vele szemben.
Simán labdát ütni valszeg nem tud jobban Nadal most sem, mint Federer. De a teniszhez lelki erő is kell, és ebben Nadal egyértelműen jobb (fizikailag is, de ma nem ez döntött).
Azért remélem a maradék 3 GS Federeré lesz. :)

VVega · https://debugme.eu/ 2009.02.01. 19:44:35

Nadalnak még ez, meg a jövő éve van ezen a szinten. Egyszerűen nem fogja bírni fizikailag, annyira megerőltető a játékstílusa.

Federer meg egy balfasz beszari nyúl. Roddick ellen képes volt úgy szerválni ahogy, minden bréklabdát ásszal hárítva, most meg....szánalom a köbön. Aki ennyire fél az ellenfelétől, vagy mentálisan ennyire nem tudja kezelni a szituációt, az nem nyerhet. Rafát nagyon nem bírom, de minden elismerésem neki. Fantasztikus volt amit művelt az utolsó két meccsén.

Jeli · http://hilaryhq.gportal.hu 2009.02.01. 19:46:07

@FedererRafa: Ebben nagyon egyetértek Veled kedves FedererRafa.
Sztem is Murray odatartozik a legjobbak közé.
Djoko már nem annyira. Legalábbis az utóbbi időben ezt mutatta.

ettumifilii 2009.02.01. 19:51:01

@Jeli: ott lesz még djoko nem kell félteni

♥Estrella♥ 2009.02.01. 19:51:20

@Jeli: Nole azért jobban odatartozik, mert ő legalább nyert egy GS-t, meg van egy bronzérme az olimpiáról, mégha most nem is megy neki.

♥Estrella♥ 2009.02.01. 20:09:21

@Jeli: Tudom, hogy Murray is ügyes, de majd ha nyer egy-két GS-t akkor mondom, hogy ő is odatartozik......de addig nem.

jerrycandance 2009.02.01. 20:09:49

Lehet, hogy Federer nem teljesít igazán jól Nadal ellen, de már sokszor mutatta, hogy nem a rekordokat hajszolja. Tud ő örülni ennek a döntős szereplésnek is szerintem, még ha el is sírta magát.
De a lényeg, hogy Federer anélkül, hogy fizikailag beleszakadna van ott ahol lassan 6 éve, és valószínűleg ott lesz még néhány évig. Észre kell venni, hogy ő az egyetlen aki szinte sosem sérült. Nehéz elképzelni, hogy Nadal ezt utána tudja csinálni, hiszen már most olyan mint egy háborús veterán, év végére eddig mindig kipukkadt, de már így is többet ért el "salakon kívül", mint sokan várták, bármi megtörténhet...
Gratulálni kell Nadalnak, ma (is) ő volt a jobb, de legalább további fejlődésre sarkallhatja Federert, aminek szerintem minden teniszrajongó örülhet...

Rittyentett Hőzönbőzön 2009.02.01. 21:12:27

elbaszta? szerintem meg Nadal nyert. Hibákat lehet keresni Roger játékában, persze ha kihasználta volna a hat bréklabdát, meg ha beütötte volna a szervákat akkor nyert volna. Meg ha tökéletesen játszott volna, akkor soha nem veszett volna Nadal ellen egyetlen GS döntőt sem.

De hát semmilyen teniszező nem játszik tökéletesen. Fed is hol rosszabb, hol jobb mutatókat produkál, van, amikor a rosszabb is elég, van, amikor nem. Nadal sem játszott tökéletesen mégis nyert, mert az a játék, amit ő mutatott jobb volt Federerénél.
Szerintem teljesen mindegy, hogy ennek a "rosszabb" játéknak lelki okai vannak vagy sem. Ha lelki okai vannak, akkor Fed szerencsés, mert még van esélye túllépni rajta és egyszer nyerni is. Ha meg fizikailag nem bírja úgy mint Nadal, akkor úgyis mindegy. Federer ellen is rengetegen álltak már ki "úgyis veszíteni fogok" attitűddel, aztán vesztettek is, pedig a játékuk megvolt ahhoz, hogy megverjék őt - ugyanúgy, mint most Fednek Rafa ellen.

Nem hinném, hogy sok esély lenne arra, hogy ez változzon, Nadal túl jó ahhoz, és túlságosan keveset hibázik. Esetleg szerencsével nyerhet majd Fed egyszer-kétszer, de hogy megfordul a mérlegük arra semmi esélyt nem látok. A mai "Federer utolsó esélye" mérkőzéssel végleg bebizonyosodott, hogy Nadal nem "véletlenül" nyerte a meccseit, Federer sem pillanatnyi kihagyás és félelem miatt vesztett sokadszorra. Nadal fiatal, gyors, önbizalma az egekben, és minden mérkőzésüknél tudja majd pályaborítástól(!) és pályán töltött időtől függetlenül, hogy nyerni fog, Federer meg tudja majd, hogy veszteni. Ezentúl nem lesz olyan meccs, még wimbiben sem, ahol Nadalra fogadva lehetne többet nyerni, már nem lehet tovább tagadni és kifogásokat keresni: Nadal jobb, mint Federer.

tzoli87 2009.02.01. 21:18:01

csodálatos meccs volt szerintem... én inkább Federernek drukkoltam, mivel játéka közelebb áll hozzám, de ahogy többen is megfogalmazták, ez a Nadal már nem az a Nadal... ennek ellenére neki drukkoltam, de azt kell mondanom, hogy ezúttal tálcán kínálta a meccset Nadalnak, amit az 5. játszmában csinált, az nem lehet megcsinálni egy Nadal ellen... az első és a harmadik szettben szerintem a lélektani gát miatt (amit Rafával szemben táplál) vesztett (pedig brékelőnye is volt egyszer), viszont ami az ötödik játszmában történt az szerintem megmagyarázhatatlan... tyűűű... érthetetlen. odaadta ezt a játszmát. ez nem illett a meccs képébe.

borsz 2009.02.01. 21:20:31

@Rittyentett Hőzönbőzön: Maximálisan igazad van. Sztem ez a döntő volt az ami után már a legelvakultabb Fed rajongók sem mondhatják azt, hogy véletlen volt, illetve mondhatják, de igazából ők is tudják, hogy Rafa jelenleg jobb Rogernél.

tzoli87 2009.02.01. 21:20:57

egyébként meccs közben többször is elfilóztam a lélektani gát kapcsán azon, hogy vajon egy Murray mire ment volna Nadal ellen? Érdekes játék a tenisz ugye, mert én biztos vagyok benne, hogy Federer (az ötödik játszmát leszámítva) nem azért kapott ki, mert ellenfele fölé nőtt. egyszerűen megvan benne ez a gát Nadallal szemben, megijed, fél, ez nagyon érdekes azért. ezen meg nagyon nehéz lesz túllépnie a továbbiakban, szerintem nem is fog sikerülni.

.:Zoltán:. 2009.02.01. 21:28:31

Az "elbaszta" azért talán kicsit túlzás... :)

Én inkább úgy mondanám: Nadal ki tudta hozni Federerből a kétségbeesést.
Aki éppen ezért elbaszta... :)

FedererRafa 2009.02.01. 22:02:30

Köszi. Szerintem idén Murray is bele fog szólni, US openen biztos.

FedererRafa 2009.02.01. 22:07:21

s@Rittyentett Hőzönbőzön: nemhiszem, hogy Fed tudja, s úgy áll oda, h azt gondolja, h kikap. lehet rá lehetősége a jövőben majd, hogy nyerjen. :)

Rittyentett Hőzönbőzön 2009.02.01. 22:23:12

@FedererRafa: lehetősége mindig lesz rá, most is volt. de szerintem ma is ez motoszkált benne, tudod, permanens lelki gát vagy mi. Azt azért te sem tudod elképzelni, hogy Federer a Roland Garros döntő előtt majd azt fogja gondolni, hogy „tök sima lesz, nem kell izgulni, odaállok, és három szettben lemosom Nadalt a pályáról.” De ha felcseréled a neveket, máris milyen természetesnek tűnik ez a mondat...

FedererRafa 2009.02.01. 22:42:28

@Rittyentett Hőzönbőzön: Mégis szép lenne, ha RG-t idén Fed nyerné.. mindenki boldog lenne, happy end:)

noriega77 2009.02.01. 22:54:01

@ettumifilii: Ezt nem is tudtam, de én csak érzékeltetni akartam, hogy mennyire ráférne Rogerre egy agymosás, sőt itt már csak az segít. Nem tudom jó-e, hogy nincs edzője, aki néha helyrerakja. Ebben a felállásban minden hibáért csak magát okolhatja, és nézve a reakcióit ez nem működik. Nadal ellen már ő sem állhat ki szmokingban, mert a spanyol rohadt jól teniszezik, ez már nem arról szól, hogy mindent visszaütök, majd az ellenfél hibázik. Fonákkal ütött olyan nyerőket keresztbe, hogy Roger is csak nézett maga elé.

Rittyentett Hőzönbőzön 2009.02.01. 22:59:32

@FedererRafa: persze, hogy szép lenne, de ez inkább álom (tavaly is szép lett volna, meg azelőtt, meg azelőtt és azelőtt is). Úgy néz ki, csak akkor lenne lehetséges, ha Rafa valami miatt nem jutna el a döntőig (úgy meg persze már nem lenne olyan szép). De lassan már azon gondolkozhatunk, hogy szép lenne, ha Wimbledont idén Fed nyerné...

cuncikriszti 2009.02.01. 23:32:55

Ennyi elrontott szervával és buta hibával nem lehet megverni Nadalt, ennyi a lényeg. Én Nadal-fan vagyok, de most nagyon tartottam Federertől, pláne miután 5. szett lett és Nadalról már ordított, hogy hullafáradt. Nem értem Federert. Színtelen volt és egyáltalán nem éreztem, láttam rajta, hogy elszánt lenne és komolyan elhinné, hogy megnyerheti a meccset.

mkz 2009.02.02. 00:35:14

@cuncikriszti: Ja teljesen igazad van. Ó, néhány éve még úgy volt, hogy csak egy 100%-os Nadal tudja legyőzni Federer-t, mostmár a fordítottja nem biztos hogy igaz. Elképesztő sokat fejlődött Nadal, hajrá világelső!

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.02.02. 01:25:29

ahogy ma szervált rog, játszhattak volna salakon is...

FedererRafa 2009.02.02. 15:39:52

@Rittyentett Hőzönbőzön: Engem, Őt sem érdekli wimbledon. A garros a fontos most, hidd el. Fed arra fog gyúrni. Megpróbálja, a természete ezt "kívánja". :D

FedererRafa 2009.02.02. 15:40:28

@mkz: Nadal fejben fejlődött. Remélem így értetted.
süti beállítások módosítása