Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

This is the end

2009.04.04. 11:14 :: Bordin

Bár a cím nem igaz, meg szerettem volna tenni egy kérdőjelet is, csak ez egy idézet volna, egy Doors szám címe, viszont ha kirakom a kérdőjelet, akkor már nem idézet, és az is-t meg a this-t is meg illett volna fordítani.
Én pedig idézni akartam, nem tudom miért.
Holott nem is hiszem, hogy vége lenne. De azért az sem véletlen, hogy még csak az alanyt sem kellett eddig kitenni, mégis tudja mindenki, kiről beszélek.
Szóval nem hiszem, hogy itt lenne a vége, bár én még emlékszem arra, amikor bizonyos Björn Borg át sem öltözött, taxi-repülő kombóval távozott New Yorkból, és ezzel együtt a teniszvilágból. Nyilván nem lehet teniszezők idegállapotait egymáshoz hasonlítani, nemhogy több, mint 25 év távlatából, de sehogy sem, de meg tudom érteni azokat, akik látnak némi párhuzamot a két sztori között.
Tudniillik egyikőjük sem szokott hozzá a vereséghez.
Nem, ez így nem jó. Rossz helyen van a hangsúly.
Mindketten elszoktak a vereségtől.
Nem egytől - egytől, mert az természetesen még a legjobb időszakukban is becsúszik, becsúszott, hanem attól, hogy hosszabb ideig ne érjék el azt, amit szeretnének.
Például Rog, hogy fél évig ne nyerjen tornát. Borg, hogy negyedszerre se nyerjen Flushing Meadows-ban.
Nem egyszerű szituáció ez. Van, aki ezt elkényeztetettségnek látja, de ez szerintem azért nem igaz, mert az elkényeztetettben érzünk valami ajándékot, valami durcásságot, gyermekit, amikor az ember nem kapja meg.
Itt meg ilyenről szó sincs. Se ajándékról, se kapásról.
Itt rohadt keményen megdolgoztak ők azért, hogy olyan jók legyenek, amilyenek, és a többiek is rohadt keményen megdolgoztak, hogy jobbak legyenek, mint ők.
Borzasztó nehéz lehet ezt az egészet kezelni.
Hiszen ha nem vonul ki valaki rögtön, mint a svéd, magyarul marad, mint Roger az Ausztrál Open után, akkor a másik megoldás is ugyanolyan visszhangos, mint tapasztaljuk.
Emlékezzünk Pete-re. Megvan valakinek, hogy miket kapott az utolsó két GS győzelme között? És az ugye több mint két év volt.
Hányszor írták le a világon, hogy rombolja a saját szobrát, hogy már réges régen abba kellett volna hagynia? Meg, hogy ennek így semmi értelme. Ez ment egészen addig, amíg nem jött a 14.
Most az a kérdés, hogy jön-e majd a 14. Magyarul ugyanaz megint. Az teljesen biztos, hogy Federer közelebb van hozzá, mint Sampras volt az utolsó US Openje előtt. Az a szint, ahol most a svájci van, az egy teljesen normális szint ahhoz, hogy valaki Slamet nyerjen. Vagy legalábbis normális szint volt a tenisz történetében eddig bármikor. Hogy mást ne mondjak, lejjebb volt, amikor az elsőt nyerte.
Teniszileg tekintve persze.
Csak most adott esetben csábító lehet Borg útja is.
Ami, ne tévedjünk, nem a megfutamodás útja, a gyávaságé, hanem pont ellenkezőleg az igazi bátorságé. Hiszen Björn Borg az egyetlen az igazi nagyok közül, akinek fel lehet tenni egy kérdést. Ez a kérdés pedig úgy hangzik:
Megbánta-e?

 

 

 

75 komment

Címkék: federer

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr51045323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tennisangel 2009.04.04. 11:28:12

Most én ezt nemértem...Federer visszavonul??? Vagy micsoda??

FedererRafa 2009.04.04. 11:36:30

Nem.
Gábor jól mondja, hogy Fed van még olyan szinten, hogy nyerjen 1 gs-t, több esélye van rá, mint Pistol Petenak volt 2002-ben.
DE, vissza is vonulhat, mint Borg tette 26 évesen.

Tennisangel 2009.04.04. 11:49:10

Wááá hát remélem nem teszi. Szüksége van a teniszvilágnak rá...és nekünk is...legalább is nekem nagyon! Talpra fog állni. Remélem az az elve hogy a csúcson kell abbahagyni. Maradjon még jó néhány évet.

McKracken 2009.04.04. 11:57:05

Van egy nagyon fontos tényező, amit elfelejtünk. Augusztus környékén jön a gyerek. Ez pedig felül fog írni mindent. Megváltoznak az ember életében a preferenciák. Fed szerint el tudja választani majd a tenisztől, de ez nagyon erősen kétséges.
Összesen 8 játékos tudott apaként GS-t nyerni (közülük heten fejenként egyet-egyet ilyen körülmények között). Így az utolsó 115 GS-ből 10-et nyert meg olyan játékos, akinek gyereke is volt.
Nincs köztük Sampras vagy Borg.
Hallatlan lelki erő kellene a svájcitól, hogy képes legyen erre. Annak pedig mostanában igencsak híján van.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.04. 12:22:12

tudtam, hogy reggel is szar lesz:(
értem én, hogy folyamatosan erősödött a forró szél, ami keresztbe fújt a pályán. és azt is hogy ez jobban szétszedi Roger játékát, mint bármi. hogy ilyen körülmények között nem tudta "rebuildelni" a ritmust. az is rendben van, hogy másoknak könnyebb kicsit szélben. a kalashnikov működik -10ben a precíz fegyverek meg beragadnak.
amit nem értek az a pocak. és hogy meg SEM MOZDULT a lába.
MINDENKI folyamatosan kapja fel a kilókat. IZOMBAN.
nem csak Nadalról van szó. meg kell nézni Murrayt, Verdascot, Monfilst de már olyan játékosok is szétgyúrják magukat, mint Andreev.. még Roddick is ledobott pár kiló felesleget.
ebbe az irányban (is) fejlődik a tenisz. erről azonban Rog nem vesz tudomást. vagy ahhoz már nincs kedve, hogy lemenjen a pincébe gyúrni. pedig ez a hajó még nem ment el. Andre ebben a korban még rátett egy lapáttal. vagy ott van a 35 éves David Beckham, aki 28 éves kora óta folyamatosan erősödik.
szerintem e nélkül nem fog menni. el kell döntenie mi legyen.
én azt akarom, hogy nekifusson még egyszer, így nem lehet vége:(

Cathy07 2009.04.04. 12:23:53

Amennyire az utóbbi időben Mirkát megismerhettük szerintem ő nem fogja hagyni, hogy Federer visszavonuljon, és szerintem a gyerek csak pozitív hatással lesz rá. Lesz ugyan valaki aki fontosabb lesz számára mint a tenisz, de ez inkább pozitív hatással lesz rá, erőt tud meríteni belőle. Statisztika ide-oda.

Cathy07 2009.04.04. 12:26:25

@fuzzy_dunlop: Nekem meg pont az tűnt fel, hogy sokat fogyott tavalyhoz képest. Sosem volt az az izomagy típus.

kata797 2009.04.04. 12:32:00

Federer biztos h nagyon akarja azt 14.GS ez nem vitás.de szerintem idén nagyon nehéz lesz GS-t nyerni.iszonyat erős a mezőny.
RG-Nadal("fő ellenség")toronymagas esélyes,Djokovic jó salakon,Möri idén azt mondja h szereti és ha jól is megy neki akkor vele is nagyon kell számolni és Ők csak a "nagyok"
Wimblendon:Nadal,Möri mondanám Roddickot-de Őt megveri)és még ki tudja
USO-itt már jöhet a baba kérdés is,aztán itt jó Möri,Djokovic aki az elmúlt 2éveben jól szerepel ott(elődöntős és döntős volt is volt)
én nagyon szeretném ha meglenne neki az a 14.,mert megérdemli-tényleg-de a mostani "feje" nem hiszem h elég hozzá.Federer akkor fog GS-t nyerni ha valahogyan összeszedi magát fejben és talán hozzáállásilag-mert amit tegnap csinált az nem Ő volt-

FedererRafa 2009.04.04. 12:36:50

Ha idén nehéz lesz neki, akkor az idő múlásával csak még nehezebb...
nem tartom valószínűleg, hogy megnyeri. Csak akkor nyerhet, ha nadal kiesik hamarabb vagy nem indul.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.04. 12:43:53

@Ladyashley: persze, hogy nem, de muszáj újítani. nézd meg Andret 22 évesen a pipaszár lábakkal és a végén. frissebb nem lehetsz az idő haladtával, erősebb igen. nem arra gondolok, hogy úgy kell kinéznie mint Rafanak, de sztem így nem fog menni. Murray a legjobb példa. fejben is összerakták, de iszonyat munkát végez és ezt Rog nem teszi. annyival, pedig nem jobb, hogy ez beleférjen. már nem elég, ha szinten maradt. fejlődnie kell, mert nem lesz meg a 14. vagy wimbledon és visszavonulás. én ezt látom. kint voltam a US Open döntőn és nem akarom, hogy az legyen az utolsó. sztem az Ausztrál Openre ezen a téren is készült. azóta kifejezetten "megereszkedett" én így látom,.

caralho voador 2009.04.04. 12:48:58

@fuzzy_dunlop: azt mondjuk tudjuk, hogyan szedik magukra az izmot napjaink élsportolói... Attól még Rog lefogyhatna talán. (Azt sem állítom, hogy ő nem él koksszal.) De az ő játékának nem ez a lényege. Ha fejben nem tudja magát összeszedni, akkor nincs, ami irányítsa azokat a csodálatos kezeket. És akkor annyi. Márpedig mostanában nem igen nyer meccset a top 4 ellen. Azért remélem, nem vonul vissza.

zoltán34 2009.04.04. 12:49:24

@FedererRafa:
csak Nadal a RG-on nem fogja megtenni azt a szívességet senkinek sem h kiesik.
a legnagyobb esélye Wimbledonban lesz.
azért az is elég szörnyű statisztika h. fél éve nem nyert semmilyen tornát sem..

én is drukkolok neki h meglegyen a 14. és szerintem az egész tenisz világ erre vár valahol.ez nagyon nagy dolog lenne

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.04. 12:53:03

@zoltán34: ez nem igaz. ld. US open. a tegnapinak semmi köze nem volt Djokovichoz, aki több mint egy éve nem verte meg, pedig játszottak salakon, keménypályán egyaránt. Rafa és Murray, de leginkább ő maga.

Cathy07 2009.04.04. 12:54:56

Nem kell itt sztem a doppingot belekeverni. Számomra aki le nem bukik, addig nem gyanúsítom ilyenekkel. Lehet naiv vagyok, de én ilyen gusztustalan dolgokat nem kevernék bele.

tamás567 2009.04.04. 12:58:00

@caralho voador:
igen a top4 idén legyőzte.
Nadal,Möri,Nole,és Roddick is majdnem legyőzte-az a meccs labda nem volt semmi-
és pont Gábor írta tegnap az elődöntő-előben hogy ez a meccs Djokovicnak is forduló pont lehet és az most talán nem is fontos h Federer rosszul játszott hanem az h legyőzte.
emlékezzünk h tavaly amikor nem ment Federernek akkor mindenki úgy állt ki ellene h ez a Federer legyőzhető..nem azt mondom h Federer ezentúl mindig ilyen rosszul fog játszani de látták h Nole is megverte és Federer is tud nagyon rosszul játszani és az ütő affér...biztos h mindenkit meglepett

zoltán34 2009.04.04. 13:01:54

@fuzzy_dunlop:
sokan mondják azt h a győzelem az győzelem.ezt ki kellett használni tegnap Nolénak.
amíg az ember Önmagával harcol addig nagyon nehéz lesz megverni a jó játékosokat.
én akkor is azt mondom h Wimbledonban nagyobb lenne az esélye mint a USO-de ez csak az én véleményem-

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.04. 13:02:10

@caralho voador: hagyjuk ezt. nem hiszem, hogy Andre bármit beszedett. Murray kondijával hárman! foglalkoznak és Roddicknak sem viccből lett lábmunkája 10 év után. hanem attól, hogy az "új" edző elküldte futni. vágta a pofákat, de ment. nem arra gondolok, hogy hulk lesz, de ez kevés. szerintem. fűre talán nem. de melós meccsekre igen, amikor nem sül a keze. ezt értettem meg Murray is. úristen mi lesz így salakon?

mesii 2009.04.04. 13:05:00

He's not going anywhere.
Szerintem.
Úgy mint Borg, meg pláne nem. Nem az a típus.
Akkor már inkább mint Pete.
Képes összehozni a 14.-et. És ha az megvan, akkor azt gondolom, már a 15.-et is. Sőt.
Persze, ez az optimista verzióm:-)
Másik meg nincs. Szenvedés ide, érkező baba oda, ha idén nem nyer GS-t... Nem tudom, ezen talán szeptember elején filózzunk majd.

McKracken 2009.04.04. 13:06:11

@fuzzy_dunlop:
Amit Andre művelt, az megismételhetetlen szerintem a tenisz történetében. 28 éves kora után 5 GS. Neki nem derogált 30 körül is olyan edzésmunkát elvégezni a decemberi vegasi sivatagban, amitől nyilván ő is kifeküdt sokszor.
Egyetértünk abban, hogy Fed az AO óta mintha kissé megereszkedett volna, fizikum nélkül pedig hamarabb kihagy az agy is. Elképzelhető, hogy ennek is része van a mentális hullámvölgyek szaporodásában.
Továbbra sem írnám le a babakérdést. Újszülött és tenisz. Nehezen fér össze.
Ja és még valami. Mirka. Amíg jöttek a sikerek, nyilván könnyű lelki támasznak lenni, csak így tovább. De egy elvesztett wimbledoni vagy AO döntő után (minden bántás nélkül) mit tud mondani Mirka? Hogy tud segíteni? Mint látjuk, nem sokban.

viktor78 2009.04.04. 13:09:00

én is inkább Wimbledont gondolnám megnyerhetőbbnek mint a USO-t.
és tényleg sok fog múlni azon is h mikor születik meg a baba.persze h a baba fel fogja dobni,de USO elött vagy után,és ha pont abba 1-2hétben fog pont megszületni?!ezek mind HA..
nem is tudjuk mi h mi zajlik most le Federer fejében de lehet h Ő maga sem

Möri egy sérült Nadalt győzött le idén-de az is győzelem volt,ahogy a tegnapi Nole győzelem is győzelem és a Potro győzelem is nagyon fontos dolog volt Potro életében függyetlenül attól h Nadal sem játszott jól-

kata797 2009.04.04. 13:12:22

azt hiszem nem rajunk múlik Federer jövője.de ha így lenne akkor már meglenne neki az a 14. és 15.is
én kíváncsian várom a salakot hogy ott mi lesz vele.

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.04. 13:14:00

persze, hogy nem sokban tud segíteni.
edzőre nem azért lenne szüksége, hogyan üsse a fonákot, hanem hogy valakivel meg lehessen osztani a terhet. aki azt tudja mondani ilyenkor ezt teszed. és ha nem jön be, akkor sem rajta van minden felelősség.
és akkor ezt nyilatkozza Rog:
I think when I was finding my form again, you know, it hit me with the back problem. It was unfortunate, you know, but thank God the hardcourt season is over.
fasza. majd salakon...
minden versenyét ezen a borításon nyerte W kívül...
Andre meccsein két gyerek ült a lelátó.
ÉS három benga feka arc, akik a kondijával foglalkoztak.
ezért írom: vagy MUNKA és EDZŐ, vagy nagyon szomorú időszak jön.
De ő ezt nyílván jobban tudja. 27 éves még simán van benne 2 erős év. ha nem csak akarja, hanem CSINÁLJA is.

zoltán34 2009.04.04. 13:17:27

@fuzzy_dunlop:
"edzőre nem azért lenne szüksége, hogyan üsse a fonákot, hanem hogy valakivel meg lehessen osztani a terhet. aki azt tudja mondani ilyenkor ezt teszed. és ha nem jön be, akkor sem rajta van minden felelősség."

ebben nagyon igazad van.egy Federer tudja mit hogyan kell ütni Ő már mindent tud a teniszről technikailag,csak most a "fej" nem működik.vagy nem tudom h mi..

viktor78 2009.04.04. 13:21:14

@fuzzy_dunlop:
és ez is nagyon igaz:
"ha nem csak akarja, hanem CSINÁLJA is."
most nagyon sokat kell tenni a győzelmekért főleg fejben.a túl nagy akarat sem vezet mindig jóra.nehéz helyzetben van Federer az az igazság és ha ebből kijön az nagy dolog lesz és akkor talán meglehet a nagy cél (14.,15..)

sylar_88 2009.04.04. 13:29:31

Valami véget ért, az biztos (de nem most, hanem már korábban). A világelsőséget szerintem már nem fogja visszaszerezni, mert nem is akarja. De a 14. és 15. meglesz majd, mert a grand slamekre felszívja magát.
Csak vigyáznia kell, mert a 2. helyet is könnyen elveszítheti, ha jól tudom nem indul Monte Carloban, rengeteg pontot fog veszíteni. Gondolom nem akarja azt hogy a Garosson vagy Wimbledonban már az elődöntőkben összesorsolják Nadallal...

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.04. 13:41:01

@sylar_88: olyan rengeteget nem és sztem ez már tökmindegy. az nem fog menni, hogy folyamatosan a topon legyen. egy-egy nagy versenyre kell komolyan felkészülnie, de ehhez komoly team szükséges. olyan, aki ott ül Murray és Rafa mellett. mondjuk ez irányban tett lépéseket, de nem sült el jól. amit Darren Cahill csinált botosan nagyon rosszul esett neki ilyenkor hónapokra "bezárkózik"
itt pedig egy interjú a fitness edzőjével: thetennistimes.com/interview-of-federers-fitness-coach/

estoy a tope con..... 2009.04.04. 14:11:20

@Ladyashley: Csak nekem tűnt fel, h egy jókora seb van Fed jobb tenyerén?

Ha mindent beleszámítunk sztem elég sok oka volt Fed vereségének. Fújt a szél, sütött a nap (ha szemébe süt, mért nem vesz fel egy sapit? ezt sosem értettem)
Akkor még biztos zavarta a keze is, meg talán a háta se volt tökéletes, legalábbis egyszer mintha az ütőjére támaszkodva pihent volna, mint a TMCon. (de ebben nem vagyok biztos)
Djoko a második szettre sokat javult, Fed meg elrontott olyan ütéseket, amik menni szoktak, ez elkezdte belülről fusztrálni, mi miatt még annyira se tudott koncentrálni, egyre tehetetlenebbé és saját magával szemeben elégedetlenebbé vált, aminek tetejébe gyakorlatilag minden csalódottságát magába fojtotta.....ez egyenesen hozta magával az ütődobálást....Aztán mikor meglátta a földön heverő törött ütőjét, gyorsan bedugta a szép fehér táskájába....ez azért sokat elárul
Az pedig, h nyer e újabb tornákat sztem azon múlik, h ezeken át tud e lendülni, tud e szerezni önbizalmat, amiben fontos lenne h találkozzon olyan ellenféllel aki kihozza belőle a legjobb formáját. (nem csak demoralizálja)
Én a mostani formája ellenére nagyon bízom abban, h meglesz az a 14. és 15. Grand Slam:)

pescade 2009.04.04. 15:51:16

@estoy a tope con.....: csak míg korábban alig kellett a körülményekre fogni valamit (a vereséget), most szinte mindig... mély a gödör.

sylar_88 2009.04.04. 16:02:08

@fuzzy_dunlop:
az interjú szerint Roger a fizikális kondíciójára nagyobb hangsúlyt akar fektetni... szerintem effajta problémái nem nagyon voltak korábban, dehát ő maga tudja hogy mi a jó neki, Nadal és Murray ellen bizony kell a mégtöbb erő
majd meglátjuk mi lesz, Wimbledonra meg a Us Openre majd felszívja magát, aztán majd ott eldől, hogy ki a legnagyobb :)

discretio 2009.04.04. 16:25:14

Aki dudás akar lenni, pokolra kell annak menni..
Igen, most fog eldőlni, hogy Federer " csak "világklasszis sportoló, vagy ezen felül világklasszis ember is ?
Én úgy érzem ő képes lemondani a tökéletességébe vetett hitről, amit évek óta erősen sugallt neki minden és mindenki !
Remélem képes arra is, hogy egy kivételes életutat is bejárjon a csúcsról a" poklon át " ismét a csúcsra .
Tény, hogy most a pokolnál tart. Azt sem lehetne a szemére vetni , ha a "könnyebbik utat" választaná, mint sok sportoló előtte.
Istenem, de szép lene, ha mégsem...

noriega77 2009.04.04. 18:09:11

Bordin, én nagyon megijedtem a címet látván. Egyrészt a Doors-dal ugrott be és ahhoz társítottam a tegnap történteket. És ez elég rosz kombináció. (Aki nem ismeri a számot, a neten megtalálja a fordítást, meg az eredetit is, nem kis opus egyébként.)
Kiderült, hogy nincs vége, de az igaz, hogy valami véget ért tegnap.
Rogernek át kell gondolnia újra, hogy mit akar még elérni, és e mögé oda kell tenni mindent. Az edző a legfontosabb, közös döntések, közös felelősség, ezt a csontot már lerágtuk százszor. Egy komoly edző valószínű kapásból megmondaná, hogy mit kell tennie Rogernek, hogy versenyben legyen Nadalékkal. Mert most nincs. (Lehet, hogy ő maga is tudja mi kell, de a megerősítés és egy SZERZŐDTETETT edző ezt számon is kéri, mert most ezt ki is teszi?
Mirka?! Olyan faarcal nézte végig az AO döntő végjátékát, mint Al Pacino a keresztapában az öccse halálát.
Az agyról meg csak annyit: az is sokban függ a fizikai állapottól, nem kell mosolyogni, vagy ütőt törni a kettő között kell keresni a megoldást.
A játékban (is) sokkal több türelmet kell mutatni, nem kell minden labdamenetet két ütéssel megnyerni. Ez már a trónfoglaló és trónkövetelők ellen nem megy.

noriega77 2009.04.04. 18:11:20

Bocs, Al Pacino a bátyja halálát nézte végig faarccal, klasszikusokat csak pontosan...

teniszfan 2009.04.04. 18:40:10

Nagyon régóta követem figyelemmel a blogot, de most elhatároztam hogy írok.Több mint 10 éve követem figyelemmel a teniszt, nézem a meccseket, olvasom a lapokat, mindezek alapján Rogról a véleményem a következő:
sok évvel ezelőtt egy volt a feltörekvő játékosok közül Safin, Hewitt, Normann stb, már mind nyerte a nagy tornákat, és mindig úgy emlegették Rogot, hogy majd egyszer jó lesz.Aztán történt valami és jó lett, azt hiszem nem kell leírni mennyire. Azokban az években azt gondolom elkényelmesedett de nagyon, mert kik voltak az ellenfelek: egy kiszámíthatatlan Safin, egy a családi élet élő Hewitt, volt még Nalbi, vagy a Szúnyog hát egyik se volt komoly ellenfél.
Aztán valami megváltozott és jött Rafa, először csak salakon, még itt sem volt olyan nagyon érezhető a vég, mert ott volt még a 3 másik nagy torna, mindig nyert valahol. De azt hiszem ekkor kezdődött ez a vesszőfutás amely tegnap szerintem a csúcsához ért.
Mert aztán jött 2007-ben Nole, akiből igen hmar tényező lett, sőt... Már nem csak a salakszezontól kellett tartania Rognak, hanem keménypályán is. Néha nyert néha vesztett egyre gyakrabban ezen utóbbi. Tavaly persze beteg volt, de vesztett AO-elődöntőjében Nole ellen, és aztán már mindenki verte. Szerintem a legnagyobb győzelem a tavalyi USopen volt, bár ezen lehet vitatkozni.
Ami meg ebben az évben történt, hát tudjuk...
Szóval szerintem, a legnagyobb baj, hogy most már nem csak Rafa van, hanem sokan, akiknek megvan a játéka ahhoz, hogy legyőzzék.
Senkinek nem tesz jót az, hogy évekig küzdelem nélkül abszolút első valamiben, majd mikor jönnek a ki-ki meccsek azok felőrlik az idegeit, mert nem tud VÁLTANI.Semmilyen értelemben. Új világ van, Rafa, Nole. Mári, Delpot, meg a franciák...
Amit mindezzel mondani akarok az az, hogy egy korszak lezárult, nem lesz már soha világelső, sőt ez a második hely sem lesz meg sokáig, és ezt megemészteni nem fogja tudni, túl sokáig volt egyedül és ez lett a veszte.
De azt hiszem ez az új többszereplő korszak a legjobb ami a tenisszel történhetett

dagadtos 2009.04.04. 19:35:19

@teniszfan: ez egy alattomos és szerintem egyáltalán nem valós magyarázat, de ez a legkényelmesebb, persze. Szerintem egyáltalán nem igaz, hogy hozzá jöttek fel, vele van a baj, és nem a többiekkel. Hozzá jöttek fel, ezért nem tud úgy adogatni, mint régen? Ezért üt ő rosszabbul? Ezért van az, hogy régen mindig éppen a kiélezett sziutációkat húzta be, most azokat bukja el?
Szép elmélet, de talán meg kéne tekinteni az Agassi elleni US Open döntőjét például, ahol egy hihetetlenül éles Agassival találkozott...hol játszik ma úgy Federer, mint ellene?
Volt akkoriban egy érzés az emberben, amit Gábor úgy fogalmazott meg, hogy vannak napok, amikor Federer sérthetetlen. Ha valaki nagyon jól játszott - sokkal jobban, mint tegnap Djokovic, vagy mint a tavalyi AO-n Djokovic, az sem számított, mindig éppen annyit emelt a játékán, hogy még biztonsággal megverje. Nem tudtak hozzáérni, és olyan teniszt előtte egyszerűen nem látott senki. Én most sem látok. De ha valaki megüti minőségileg azt a szintet, akkor az Nadal, csak másképp játszik, nem szerencsés őt sem egybemosni a többiekkel, nem ugyanaz a szint.
Ahogy nem szerencsés talán elbagatellizálni minden idők egyik legnagyobb játékosának hullámvölgyét/lecsengését sem annyival, hogy volt pár év üresjárat véletlenül, ellenfél nélkül, amiatt ő volt világelső, de most a többiek utolérték.
A felsorolt nevek közül Nadalon kívül a többiekkel még az összevetés is vicces, az az igazság. Akkor is az lesz, ha most két éven keresztül halomra verik, mert így játszik Federer, ahogy mostanában. Hiányzik úgy szerény 12 grand slam cím egy Djokovicnak őhozzá, és pár ezernyi varázslat még legalább.

Cathy07 2009.04.04. 19:54:52

@teniszfan: hát ez elég elferdített valóságtól elég messze álló hozzászólás, vélemény. Szerintem.
2004. február 2. és 2008. augusztus 17. között – 237 héten keresztül – folyamatosan vezette az ATP világranglistáját.
És akkor az ellenfél nélkül szóló dologról:
2003 Wimbledon Mark Philippoussis (ausztrál) 7–6(5), 6–2, 7–6(3)
2004 Ausztrál Open Marat Szafin (orosz) 7–6(3), 6–4, 6–2
2004 Wimbledon (2) Andy Roddick (amerikai) 4–6, 7–5, 7–6(3), 6–4
2004 US Open Lleyton Hewitt (ausztrál) 6–0, 7–6(3), 6–0
2005 Wimbledon (3) Andy Roddick (amerikai) 6–2, 7–6(2), 6–4
2005 US Open (2) Andre Agassi (amerikai) 6–3, 2–6, 7–6(1), 6–1
2006 Ausztrál Open (2) Márkosz Pagdatísz (ciprusi) 5–7, 7–5, 6–0, 6–2
2006 Wimbledon (4) Rafael Nadal (spanyol) 6–0, 7–6(5), 6–7(2), 6–3
2006 US Open (3) Andy Roddick (amerikai) 6–2, 4–6, 7–5, 6–1
2007 Ausztrál Open (3) Fernando González (chílei) 7–6(2), 6–4, 6–4
2007 Wimbledon (5) Rafael Nadal (spanyol) 7–6(7), 4–6, 7–6(3), 2–6, 6–2
2007 US Open (4) Novak Djokovic (szerb) 7–6(4), 7–6(2), 6–4
2008 US Open (5) Andy Murray (brit) 6–2, 7–5, 6–2
És ezek csak a GS győzelmei. Valóban akkadtak köztük sima meccsek, de ez is csak Federer zsenialitását dicséri, mert ezekre az emberekre, nem lehet azt mondani, hogy nyeretlen kétévesek, ezzel őket nézed le, de mocskosul.

zoltán34 2009.04.04. 19:56:49

most miért csak a tegnapi mecset kell alapul venni,persze tegnap volt a csúcspontja valaminek?DE ne hogy már Nole legyen a hibás azért mert megverte a rosszul játszó Federert?a tegnapi Federert szinte mindenki megverte volna.
"Hiányzik úgy szerény 12 grand slam cím egy Djokovicnak " ez most vicc ugye??21éves Federernek mennyi nagy torna győzelme volt?szóval nem kellene Djokovic-ot bántani azért mert 21évesen nincs 13GS-e.
most tök úgy jön le h Nole a hibás mert nyert...ne hogy már!

Cathy07 2009.04.04. 19:57:15

Bocsi wikipédiáról másoltam le, de nem vettem észre, hogy Pagdatísz van írva. Szegény:)
Bocsi

zoltán34 2009.04.04. 19:58:09

@zoltán34:
valaminek? ez itt nem kérdőjel akart lenni hanem felkiáltójel!!

teniszfan 2009.04.04. 20:03:17

Nem vitatom Rog érdemeit, mert nem lehet. De állandóan azt emlegetni, hogy hú egykor ilyen meg olyan volt a játéka nézve az elmúlt két évet szintén vicces. Nem tud úgy játszani a már említett játékosok ellen, mint régen mert akkor nem volt ilyen kiélezett a szituáció, ha ki is kapott egy versenyen nagynéha, nyert utánna azonnal egy másikat. Nem volt kiélezett szitu, ahogy pedig Rafa feltűnt máris Nadalfóbiája lett, aztán meg Márifóbia szóval szerintem az az igazság, hogy elkényelmesedett, de nagyon!
De nem vitatkozni akarok Rog nagyságán csak annyit mondtam hogy az ő ideje valószínűleg lejárt. De ha valaki csak Rog által művelt varázslatot látja a teniszben az már régen rossz. Nem akarok senkit sem hozzá hasonlítani és abban is biztos vagyok hogy Nole nem fog 12 GSt nyerni, mert mennyi 20 év körüli top 50 játékos van hogy ez lehetetlen lesz.
Ha Federer magához tér és kilábal ebből akkor is csak 1 lesz a top játékosok közül, mert azt a szintet amit Te is írtál ebben a mezőnyben nem lehet elérni, vagy ( ami még jobb lenne) többen is el fogják érni.

viktor78 2009.04.04. 20:03:26

szerintem azt senki sem vonja kétségbe h Federer mekkora játékos!nem arról van szó h 2004 és 2008augusztusáig mit tett le az asztalra,mert az fantasztikus dolog ezt senki nem akarja és tudja kétségbe vonni!
DE!Zoltánnak is igazat tudok adni:
@zoltán34: "ne hogy már Nole legyen a hibás azért mert megverte a rosszul játszó Federert!"
most Nolénak ahhoz semmi köze nem volt h Federer nagyon rosszul játszott.ha bárki nem is de nagyon sokan megverték volna a tegnapi Federert!Djokovic "csak" az ellenfele volt és győzött,ezért Őt nem hiszem h bántani kellene!

dagadtos 2009.04.04. 20:06:23

@zoltán34: Kedves Zoltán, egyáltalán nem vicc. Dehogy ő a hibás, egyszerűen nem lehet a nevét Federeré mellé tenni. Lehet, hogy egyszer majd lehet, én nem mondtam, hogy nem. De addig még borzasztóan hosszú az út.

zoltán34 2009.04.04. 20:12:29

szerintem ha kimondjuk azt a nevet h Roger Federer mindenki tudja h ki az-már aki egy kicsit is ért a teniszhez vagy néz tenisz meccseket-
Federer a tenisz egyik nagyon nagy alakja!!!!!!ez így van!
ez nem vita tárgy azt hiszem!
pont szerencsétlen Djokovic volt az aki ellen "kibukott" Federer.mert az az ütő törés szerintem nagyon sok mindent elmondott-de h pontosan mit jelentett azt mi ne mtudhatjk-

teniszfan 2009.04.04. 20:14:24

@Ladyashley:
Nem állt szándékomban lenézni senkit, annál is inkább mert jó néhány név játékát igen szeretem.

Egyszerűren ez a véleményem a dologról.

hunchback 2009.04.04. 20:15:48

@dagadtos: Nagy tisztelettel a véleményed iránt, de azt kell mondanom, hogy első felindulásodban írtál. Teniszfan minimálisan sem fikázta Federer játékát. Azt mondja, hogy oly mértékben uralta a teniszt ezekben az években, ami elnyomta az ellenfelei küzdeni akarását. Valóban nem nézett szembe a maihoz hasonlóan győzni akaró, győzni tudó játékosokkal. Ez nem hibája Federernek, egyszerűen az akkori dominanciájának hatása.

noriega77 2009.04.04. 20:16:23

BREAKING NEWS: McEnroe felajánlotta segítségét Federernek, hogy visszatérjen a legjobb játékához.

Az egyértelmű, hogy Federer legjobb teniszét Rafa tudta befogni, más eszközökkel harcolva játszik, de ugyanúgy a tökéleteshez közelít, mint Roger játéka mondjuk 2006-07-ben.
Murray és Nole ígéretesek, és ebben sok minden benne van, benne lehet, de egyelőre ennyi.

Azt halkan kérdezném, ha visszatér a legjobb játékához, szerintetek mire lesz elég?

kata797 2009.04.04. 20:18:13

Nolét nagyon sok mindenért lehet bántani az tény, de azért tényleg nem h tegnap úgy alakult Federer játéka ahogyan.Ő nem HIBÁS!ezért nem!
nyert mert azt a Federert meg kellett vernie!és szerintem mindenki ezt tette volna.

emlékezetes marad ez az elődöntő,de nem azért mert iszonyat izgalmas meccs volt hanem azért mert Federer sajnos úgy játszott ahogy hozzá nem méltó-bocsánat a kifejezésért-
és h mi lesz Federerrel mi nem tudhatjuk előre,talán még Ő sem.ha majd megvívta a saját kis csatáját önmagával akkor újra helyre áll a rend nála

McKracken 2009.04.04. 20:20:15

@Ladyashley:
Nem kisebbítve Fed érdemeit, de leírtad az egyetlen olyan számottevő rekordot, amit ő tart jelenleg a férfiteniszben. 237 hét folyamatosan No1-ként. Nincs más igazán jelentős rekord a neve mellett még. Legtöbb GS, legtöbb Master, legtöbb tornagyőzelem, karrier GS (és/vagy olimpia). Ezeket nem ő tartja. Valószínűleg nem is fogja.
teniszfan-nak sokban igaza van, ez egy elég régi vita. Vannak érvek a könnyebb évek és a minden idők legjobbja mellett is, de azt sem tagadhatja senki, hogy most, mikor is tényleg nagyon erős, kiélezett küzdelem megy a Top 10-ben, a svájci bizony rendre veszít.
Elkényelmesedett, leeresztett, felnőtt mellé a mezőny, valójában lényegtelen mindaddig, amíg nem jön rá arra, amire már mindenki más rájött. Azaz, hogy nem elég a győzelmekhez, az ami eddig elég volt. Több kell. Nemcsak neki, mindenki másnak is. Nem elég az elődöntőben/döntőben megverni egy jó játékost, végig figyelni, futni kell, mert már az olyanok is, mint Monfils végigpowerkodnak meccseket.
A jelek szerint ő erre nem nagyon hajlandó. Marad az ütőtörés. (Ami Nole ellen különösen frusztráló lehet, mivel a szerb nemcsak beszólogat, de simán tartja a lépést az isteninek kikiáltott tenyeressel is (ellentétben Rafával és Murray-vel, akik sokkal többet játszanak Fed fonákjára).)
Az sem véletlen, hogy nem látunk annyi wondershotot, könnyebb egy gyengébb mezőnyben varázsolni, mint egy kőkemény Top 10 küzdelemben. Ez tény.

viktor78 2009.04.04. 20:23:11

@noriega77:
McEnroe felajánlotta segítségét Federernek, hogy visszatérjen a legjobb játékához.

ez mit jelent?a régi játékához...
ha valaki azt el tudná érni Federerrel h ne "féljen" Nadaltól és most Möritől is akkor sok mindent elérne újra.mert a játéka megvan,neki már nem kell megtanítani az adogatásokat a röptéket a fonákokat...

tényleg örülnék ha Federer úgymond visszatérne

noriega77 2009.04.04. 20:35:45

McEnroe segítene Federernek:

Since the start of the season, Federer has failed to win a tournament or beat any of his rivals ranked in the world's top four.

After the world number two's latest loss to Serbia's Novak Djokovic, when he was knocked out of the Miami Masters in the semi-finals, McEnroe said he was willing to lend a helping hand.

"I would really like to help Roger. Especially as he needs to change his strategy if he wants to beat (Rafael) Nadal. And I have an idea about that," the American was quoted as saying in the French weekly Le Journal du Dimanche.

"I can't see myself accompanying a player all year long but it could be really interesting to help out from time to time."

Federer has failed to beat his greatest rival Nadal for almost 18 months and has emerged second best in their last five meetings, including five-set final thrillers at last July's Wimbledon and at the Australian Open in February.

McEnroe said the Spaniard could cause Federer, who is one shy of Pete Sampras's all time Grand Slam title record of 14, even more problems in the future.

"I think (Federer) will beat Pete Sampras's record of 14 Grand Slam wins. But it will not be easy at all for him to become world number one again," said McEnroe, a former world number one himself.

"Even though Roger is a fantastic player, I think that Nadal will play at a higher level this year than last year provided he stays in a good shape. It could be hard for Roger to keep up."

Emica 2009.04.04. 20:37:10

Federert tenisztudásban messze a legjobbnak tartom a mezőnyben. De sajnos valóban elkényelmesedett,sőt talán inkább túlságosan hozzászokott ahhoz,h. ő a legjobb. A tavalyi betegsége után nagyon elbizonytalanodott.Ismeretlen helyzettel találta szemben magát.Nem csoda,h se Wimbi,se Peking. Úgy érzem,a legjobban azt fájlalja,hogy nem lehetett a valaha volt legnagyobb.Ezzel kel és fekszik,retteg attól,h nem fog sikerülni,és pont ezért nem fog neki összejönni. Görcsösen akarja. Nem véletlen omlott össze az AO díjátadón. Pedig én szeretem.

Geysap 2009.04.04. 20:37:30

Elolvastam azt a sok velemenyt, amit irtatok (nem tellet keves idobe ;) Van, amivel teljesen egyeterte, van, amivel nem - de ez igy is van rendjen. Mint a "blog seniorja" mertem igy kezdeni. El kell ismerni, hogy Federer az elmult idok legjobb, legeredmenyesebb teniszezoje. El kell ismerni, hogy frusztraljak azok az mult ev augusztustol kezdodo esemenyek, veresegek, amikhez nem szokott ilyen "tomenyen hozza". A tegnapi nap ennek a frusztracionak az eddigi csucs lehetett. Eddig pokerarccal visszatartotta erzelmeit, most nem. Az utotores, es a vereseg csak ennyibol kiemelendo. Hiszek abban, hogy Federer megemeszti a mai helyzetet, es ismet lesz meg NoI. Nem evekig, hetekig, de ehhez - sokszor leirtam mar sajat magat kell legyozni. Ez, ugy nez ki egyedul nem megy. Ezt kell belatni, es elfogadni minden segitseget, egy edzot, egy pszichlogust pl. Nem a porgetett szervakat, lecsapasokat stb. nem a tenisz technikai reszet kell megtanulnia, mert azt kivaloan tudja. Kell valaki, aki a psziches terhet leveszi rola, ill. akivel ezeket a terheit megosztja. Ha ez McEnroe, akkor o, ha nem jon ossze mas. ha ez a "paros" osszejon, Federernek lesznek meg megallithatatlan korszakai. Vallom, hogy egy ilyen segitseggel kepes meg erre. Az eletkora sem szamit, hisz AA 30 eves mult, amikor 5 GS-t nyert. Igaz, AA-bol csak egy van, de Federerbol is csak egy, aki "ha sajat magat legyozi" hatalmas meglepetesekre lesz kepes.

Cathy07 2009.04.04. 20:40:51

Na a "vita" hevében pihenjünk is egy kicsit:D
origo.kvizpart.hu/gyorskviz/gyk.kviz?gykid=27478&tkid=105
Kinek hány pont lett:)?

FedererRafa 2009.04.04. 20:42:31

kedves teniszfan és a többiek!
Túl sokat volt egyedül, a csúcson. Ez nem igaz. Tudom, hogy már leírtam, de Nadal már 4 éve ott van mellette, és legyőzte. Én úgy mondanám, hogy akkor Nadal még nem jutott a többi döntőbe be, emiatt nem tudott bizonyítani.
Na, szóval igen...

noriega77 2009.04.04. 20:42:32

@viktor78: Ha most szerinted sincs a legjobb játékánál, akkor vissza kellene térnie ahhoz, McEnroe-val nem az adogatás variációkat vennék át újra.

Azt viszont kíváncsian várom, hogy tudna segíteni Nadal legyőzésében.

noriega77 2009.04.04. 20:54:09

@viktor78: az angol címben eredetileg "best form", vagyis legjobb forma szerepelt, csak először magyar honlapon olvastam, így írtam be.
De ígérem többet nem hibázok, mert érzem vigyázó tekintetedet.

@Ladyashley: 10/9 - nem tudtam, napra pontosan mikor született. Azért ez gáz.

Cathy07 2009.04.04. 20:58:09

@noriega77: Hát ez tényleg szégyen:D
De most legalább már tudod. Én meg a világelsőségének kezdetét rontottam el, amikor előbb írtam le...

Cathy07 2009.04.04. 21:09:13

Federer egy korai ütőtörése, de nem csak ő jönnek sorba: www.youtube.com/watch?v=mXCX-mUERVI
Youzhny a legdurvább

noriega77 2009.04.04. 21:09:29

@Ladyashley: Az AS Romát csak tippeltem, de a jó fejek szeretik a Romát meg a Barcát, lenyomtam az előbbit.

borsz 2009.04.04. 21:11:34

Holnap a döntőt élőben csak a neten tudjuk követni... Sport2 felvételről adja

Cathy07 2009.04.04. 21:18:02

@borsz: és én ezen nem lepődöm meg...
Eurosport kérem megvenni a jogokat. Szerintetek Párizsban olvassák a blogot?:)

borsz 2009.04.04. 21:47:10

@Ladyashley: Tényleg nagyon durva, a többiek hozzá képest kispályások:)

agimano 2009.04.04. 22:06:28

tudom, hogy ez a bejegyzes Rogerrol szol, de talaltam egy erdekes cikket/interjut Nadallal, ami franciaul van, amely nyelvet nem igazan beszelem. Kerdeseket tesznek fel Nadalnak, hogy mi lenne, ha. Egyik kerdes az, kivel szeretne talalkozni. Ezt a kerdest valaki leforditotta angolra, aki tud franciaul, a cikk tobbi resze pedig a google translate segitsegevel lett leforditva, de azoktol megkimelnelek benneteket.

Szoval kivel talalkozna Nadal, ha barkivel talalkozhatna?

Valasz: Roger Federerrel. Amikor kicsi voltam, mindig azt almodtam, hogy egy orasi hegy laban allok es felnezek a tetejere. Amikor megvertem Roger Federert januarban Melbourneben az Ausztral Open dontojeben, nagyon izgatott voltam, de utana leirhatatlan uresseget es maganyt ereztem. Mintha mar nem lenne tobb celom. Szamomra meg mindig Federer a vilagelso. Szeretnek vele ujra talalkozni a palyan, tudom, hogy meg tud verni.


Erre mit lehet mondani?

Ez az interju amugy szerintem meg Amerikaba utazasa elott keszulhetett, es a baratnojerol is beszel benne, tehat akkor meg biztos egyutt voltak, remelem meg most is. Csak, mert errol is szo volt.

zoli62 2009.04.04. 23:52:35

Fednek olyan stílusban kellene játszania, mint 2001-ben Wimbledonban. Akkor Nadal ellen is lenne esélye. McEnroe talán ebben fog neki segíteni, hogy szerva-röptéznie kell, bár nincs olyan jó szervája, mint Samprasnak.

FedererRafa 2009.04.05. 00:19:49

@Ladyashley: mindig is egy igénytelen dolognak tartottam, bármilyen oka is legyen...
Ennyit erről.

FedererRafa 2009.04.05. 00:21:08

@agimano: Sportszerű, fair, példakép. :)

FedererRafa 2009.04.05. 00:24:54

@Ladyashley: 10-ből 10:P
Pedig a nagykövetest tippeltem.
Fasza vagyok :P

viktor78 2009.04.05. 08:58:22

@noriega77:
nem Téged akartalak egyáltalán bántani vagy beléd kötni.csak tényleg mit takart az h a legjobb formájához..
ha McEnroe magabiztossá tudja valahogy "tenni" akkor hajrá!!legalább legyen meg neki az a 14. és 15. vagy ha tud neki olyat mondani mutatni amitől magára talál F. akkor az nagyon jó lesz
várjuk a fejleményeket!

colorfull 2009.04.05. 16:40:11

14 évet teniszztem az USA ban, és láttam (élőben)Federert játszani több alkalommal. A párom bíró volt, aki többször vezette Roger meccsét. Rogert egy nagyon kedves, inteligens embernek ismertük meg. A pályán mindig tisztelettudó, jólkoncentrált volt. Federer igazán jó edzője Peter Carter volt. Azt a tennist amit játszik tőle tanulta, nem pedig Peter Lundgrntol. Ha most elkezdene McEnroeval készülni(ha csak részben is), az nem biztos, hogy pozitívan befolyásolná a karierjét. Nem szeretnék MeCenroerol rosszat írni, de nem ő az az ember, akire Rogernek szüksége van. Talán egy kis önbialmat azt nyerne( mert az ugye MeCenroe nak is volt elég).
Rogernek, egy olyan emberre van szüksége, aki minden terhet levesz róla. És szerintem az sem túl jó, hogy a menedzsere az élettársa is egyben. Külön kell választani a magánéletet a tenisztől. Egy jó játékos mögött egy nagyon jó stábank kell dolgozni, és neki csak azon kellene, hogy járjon az esze a tornák alatt, h aznap hogy nyerjen, nem pedig azon, hogy intézze a fotózásait, sajtótájékoztatóit és az állapotos barátnője/menedzsere válláról levegye a terhet.
ha Federer megint a legjobb/legjobbak egyike akar lenni, drasztikusan változtatnia kell mindenen.

agimano 2009.04.06. 07:38:16

@hunchback: koszi, akkor igazabol ez a talalkozas nem is olyan talalkozas:) de a lenyeg ugyanaz, amugy a google translate szerint a festmeny az asztal, de amugy egesz ertheto volt az a forditas is:)

Turambar 2009.04.07. 10:14:19

@McKracken: Nem a 237 hetes világelsőség az egyetlen számottevő rekordja. ez butaság.
Rekord, igaz, csak rekordbeállítás az 5x-ös Wimbledon, rekord az 5x-ös US Open győzelem, rekord a három egymás utáni évben 3 GS győzelem, valamint 4 éven át a Wimbi-US Open duplázás.
Ha ezek nem jelentős rekordok, akkor nem tudom, mi lenne az.

Turambar 2009.04.07. 10:17:27

Még lefelejtettem, h a füves veretlenségi rekordja meg kb. annyira behozhatatlan, mint Nadalé salakon.

McKracken 2009.04.07. 14:19:03

@Turambar: Hogyne, csak 20 év múlva senki nem fog ezekre emlékezni, mert nem milestone-ok. Lehet ilyeneket sorolni. De mindannyian tudjuk, hogy ez nem igazán mérvadó. Connors például 12 éven át zsinórban minimum elődöntőbe jutott az US Openen. Rekord? Igen. Beszél erről valaki? Nem.
GS győzelmek, egy GS-ből a legtöbb (itt egy rekordBEÁLLÍTÁS - USOpen), tornagyőzelmek, Career Slam, esetleg Mastersek, No1 pozíció. Ezek A Rekordok.
Akárhogy számolom 1+1 rekord.
süti beállítások módosítása