Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Végre

2009.04.06. 14:27 :: Bordin

Anélkül, hogy bárkit, bármiféle politikai állásfoglalásra szeretnék késztetni, megjegyezném: magyar ember a teniszt salakon játssza.
Aki ebben az országban teniszezni kezd, annak furcsán barnul le a sípcsontja, jóval koszosabb a zoknija, lehúzza maga után a pályát, szeretné ha szettek közben is locsolnának és a többi.
Éppen ezért, talán némi érzelmi kötődés is kialakul, ezzel a nedvesen igen szép színű valamivel.
Ami azért néha nagyon poros tud lenni.
Ami egy poron azért nehezen kérhető számon.
A blogunk neve se véletlen, az ami.
Ilyenkor, egy pár órára, talán mediterránok leszünk mi is.


 

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr831049366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piszy 2009.04.06. 14:40:57

Ez a bejegyzés jólesett a kis lelkemnek.
A por, a lábnyomok, a lehúzás, a zokni színe, stb.

Kezdődik a salakszezon, hurrá!!!

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.06. 15:06:53

ez mind igaz, de én annyira, de annyira de utálom a salakot.
7 éves korom óta játszom rajta és egyre jobban.
kemény borításon be lehet fejezni egy labdamenetet 2-3 jó ütéssel és nem kell megvárni míg az ellenfél elrontja, vagy összeesik...
remélem, nem tűnik nagypofájúnak, de megértem hogy sokan szeretik, mivel kezdőknek ezerszer barátságosabb. mert lassú, lehet csúszni, órákig pötyögni. két barátságosan lekopott (kiszőrösödött) labdával szinte tollas...

az a baj, hogy én nézni sem (annyira) szeretem.
mert mit fogunk látni?
órákig tartó labdameneteket, gyakorlatilag kiszorítósdit, amit 90%ban a kondi dönt el.
abszolút 0 támadójátékot, 4 órás mérkőzések egy darab röpte nélkül.
én ezt nem szeretem. mert végtelenül egysíkú az egész.
ebben biztos szerepet játszik, hogy olyan játékosoknak drukkoltam, mint: Edberg, Becker, Sampras, Agassi, Federer, akik alapvetően nem salakon voltak jók. De még Wilandert is szívesebben néztem "betonon" Ivannal.
na mindegy azért jó lesz:)

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.06. 15:08:01

Gábor persze a maratonjaival könnyű helyzetben van:)

sylar_88 2009.04.06. 16:48:52

először is: én nem teniszezek, hanem csak nézek és rajongok :)
de a salakos versenyeket én se szeretem annyira nézni. nem mondanám hogy utálom, de a keménypályát jobban szeretem. a füvet meg még annál is jobban (ne gondoljon senki se rosszra, nem dohányzom, főleg olyat nem :D )

de mivelhogy Magyarországon tényleg a legtöbb pálya salakos, ezért kicsit hozzánknőtt a salak, remélem Ági és a többi magyar játékos is jó salakszezont produkál majd

koma87 2009.04.06. 17:31:27

Én ma voltam idén először szabad ég alatt salak pályán játszani és baromi kellemes érzés volt a tavaszi szellő és napsütés mellett teniszezni(bár kicsit még mély volt a pálya, mivel tegnapelőtt készült el).
Szóval én örülök a salakszezonnak, és nem hiszem, hogy a salak egysíkú lenne. Nyilván más játékstílusnak kedvez mint a kemény borítás, de a változatosság gyönyörködtet.
Kíváncsi leszek, hogy az utóbbi időban az élteniszbe "berobbant" játékosok (elsősorban Mőri, Verda, Monfils) mit fognak művelni salakon, illetve, hogy vajon Roddick az új eddzőjével továbbra is szárnyalni fog-e, az egyenes adogatásának egyébként nem igazán kedvező salakon is.

Jeli · http://hilaryhq.gportal.hu 2009.04.06. 18:16:51

Hogy bevalljam az őszintét én sem szeretem a salakszezont.
A salakot szeretem, mert teniszezek és a legtöbb győzelmemet salakon szedtem össze.
De én nem azért utálom a salakot, mert lassú, hosszúak a pontok, vagy mert nincs röpte.
Ennél egyszerűbb a válaszom, mert Rog és Murray is rosszul játszik salakon.
Mondjuk ez Murray estében változhat, hisz még borzasztóan fiatal, de Rog esetében már nem. :(
Ő 27 éves, ami még nagyon fiatal, de nem a teniszben.
Ha idáig nem nyert RG-t, akk most már sajna nem fog, de még Wimbledont és US Open-t és AO-t nyerhet. :D ;)

noriega77 2009.04.06. 18:23:10

@fuzzy_dunlop:
Ne utáld a salakot, én betonon tanultam, (magamat azzal vigasztalom, hogy ezért nem lett belőlem játékos). Melettünk tíz méterrel volt suli a suli füves focipályája, sokszor elcsábultam egy fél órára, különösen, ha tűzött a nap.
Nekem a salak maga volt a mennyország.
Nézni már nem mindenkit szeretek salakon, de egy Rafa-Verda elődöntőt megnéznék Párizsban, 8 óra 25 percben.

ettumifilii 2009.04.06. 19:00:34

én imádom a salakszezont, mert a küzdést többre értékelem mint a szép röptéket...amúgy egy nyugat európai, pl. monte carlo-i salakpálya még gyorsabb is mint a miami kemény borítás max.ott nem pattan olyan magasra a labda.....az meg csak másodlagos h sztem monte carlonak, romanak, és a rolandgarrosnak van a legjobb hangulata az összes verseny közül kivéve talán az ao-t.....az itthoni nyitott szezonnal kapcsolatban pedig csak annyit h kimenni a sátorból,csarnokból a legfantasztikusabb érzés...igaz h utána jön a szél, az eső miatt elmaradt játék, meg az 50 fok árnyékban....dehát erről szól......aki meg játszik CSB-t az tudja h május-július-szeptember a legjobb időszak az évben.....

FedererRafa 2009.04.06. 19:19:35

Most voltam teniszezni, igen, tényleg, mi salakon növünk fel :D
De a spanyolok is.

gabeka 2009.04.06. 19:22:53

Ó, ez olyan szépen meg van fogalmazva. Csak annyit még, h én még a salak illatát is szeretem. Mikor jó idő van, de nincs 40 fok, a legjobb dolog kimenni játszani!!!!:)Nagyon szeretem:)Talán azért is, mert télen hiába van edzés, bent a "kemény" pályán, nem olyan.Nem olyan szabad az egész.Plusz télen mindig csak futunk:) Imádom ezt a sportot, nézni játszani, mindent ami vele kapcsolatos:)

fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.04.06. 19:31:47

először is egy félreértést szeretetnék tisztázni: "7 éves korom óta játszom rajta és egyre jobban." egyre jobban utálom, nem pedig játszom...
szóval tök jó volt kint játszani, mert sütött a nap és annál jobb egyszerűen nincs. de kint még annyira sem megy a labda, a tavaszi salak laza.. tök olyan, mint vízben futni. na mindegy én szeretem a benti lekopott pályákat.
a legjobb hangulata szerintem a US Open esti mérkőzéseinek van és természetesen a Wimbledoni centernek. A franciák túl sokszor parasztok.
ettumifili:nem igaz, hogy Monte Carlo lassabb. egyszerűen felpörög a laszti salakon, bármilyen "gyors" Nézd kik nyertek ott.
Jeli: nyugi, Murray jó lesz:)

Esticsapás 2009.04.06. 19:34:47

Jaj, Gábor, nemá...
Apám nagy álma volt, hogy teniszezzek, és, mint "magyar ember" a teniszt salakon játszottam. Rühelltem, gyűlöltem, mert furcsán barnult le a sípcsontom, jóval koszosabb volt a zoknim, lehúztam magam után a pályát, szerettem volna, ha szettek közben is locsolnának és a többi.
Elmentem kajakozni. És a "magyar ember" rezgős vizen edz, hülyén barnul, mert nem vehet fel olyan cuccot, amiben szépen barnul (Atyám, sport közben erre is kell gondolni?), mert az a fiúkat irritálja, maga cibálja a hajóját és marhára szeretné, ha valaki kipucolná helyette.

Nem, dehogy. Ez nem is igaz. Én mindezt szerettem a kajakozásban. Ettől nem voltam se "magyarabb", se semmilyenebb. Simán sportoló voltam.

Amikor azt mondod, hogy nem szeretnél senkit semmilyen politikai állásfoglalásra kényszeríteni, de...már Magad állásfoglaltál.

Szeretem a sportot, salakon, rezgős vizen, kemény pályán, álló vizen. Mindenhol, ahol van sport, ami tisztességes. Ha magyar akkor jobban, de ha nem, akkor is.

ettumifilii 2009.04.06. 20:03:08

@fuzzy_dunlop: pedig a ny-európai téglapor salak igenis gyorsabb mint az É-amerikai kemény pálya.....egyedül a szerva csúszik meg jobban a keményen

ettumifilii 2009.04.06. 20:04:18

@Esticsapás: szerintem túldramatizálod kicsit a helyzetet :D

sylar_88 2009.04.06. 20:15:02

hamár a salakos versenyeknél tartunk... azt lehet már tudni hogy a budapesti WTA tornán kik fognak majd játszani? valaki hallott vagy olvasott már erről? vagy még túl korai ez a kérdés? :) (kiváncsi vagyok a nevezési listára, mert ettől függ hogy felutazom-e a versenyre, vagy sem :)

egyébként brilliáns ötlet volt kivenni a salakszezonból és közvetlenül Wimbledon utánra berakni a budapesti versenyt, csak gratulálni tudok hozzá...

Esticsapás 2009.04.06. 20:42:18

@ettumifilii: á, azért nem gondoltam ilyen komolyan...most, hogy újra elolvastam :D

borno 2009.04.06. 21:36:20

Gábor, ez nagyon tetszett.

Én is salakon kezdtem a teniszt, de már jóval előtte beleszerettem a játékba. Akkoriban Sampras volt az első számú kedvencem, de annak ellenére, h neki ott nem igazán ment, a salakra "voksolok".

Már az döbbenetes, h úgy ülhetsz le a tv elé, h nem tudhatod, 4 órán belül vége lesz-e egy "mezei" meccsnek. Ha profikat nézel, akkor meg észre sem veszed, h telik az idő. :)

Egy Muster-meccs gondolom, senkit nem hagyott hidegen. Manapság meg, Rafa-drukkerként, szintén nem panaszkodhatok.

borsz 2009.04.06. 22:39:11

Nekem a tenisz a salakkal kezdődik, én szeretem...

dagadtos 2009.04.07. 02:35:30

Rühellem a salakteniszt, ennyit tudnék ehhez a bejegyzéshez hozzátenni.

Egy olyan borítás, ahol egy Pete Sampras nem tudott GS-t nyerni, egy Boris Becker meg még tornát sem, önmagáért beszél. És akkor lehet felháborodni.

ettumifilii 2009.04.07. 08:11:16

@dagadtos: kiváló okfejtés....a kemény pálya meg egy olyan borítás ahol egy Thomas Muster, vagy egy Gustavo Kuerten nem tudott GS-t nyerni....amúgy nem értem mi ez a nagy szervaröpte rajongás én sosem szerettem ha vki szervaröptézik, nekem egy hosszú pontot befejező nyerő az alapvonalról sokkal nagyobb élmény....de ez mondjuk szubjektív

misc · http://misc.blog.hu 2009.04.07. 08:24:58

teniszezni salakon kell, és kész :D

FedererRafa 2009.04.07. 09:18:33

Szerintem bárhol lehet , ha van pálya.

dagadtos 2009.04.07. 11:09:27

@ettumifilii: semmi feszültsége nincs, hosszú, elnyújtott, unalmas - számomra. Még akár két-három zseniális megoldás is kevés egy labdamenetben egy közepes teniszező ellen, ha jól futkorászik lefölaláoldalra, a szerva meg alig ér valamit.

(A Muster-Sampras összevetés engem azért nem győzött meg, maradjunk ennyiben. De tény, hogyha salakos versenyből lenne 3* annyi, mint keményből és fűből, akkor Muster lenne az eredményesebb teniszező, így ennek van köze a struktúrához is. Na persze az lenne csak az igazi rémálom.)

Nekem meg piszokul hiányzik a szerva-röpte feszültsége, arról nem beszélve, hogy a maiak egyszerűen szarul röptéznek. Imádom Federert, de amikor azt írják, hogy milyen zseniális a röptéje, hát csak nézek, én Beckeren, Edbergen, Samprasen nőttem fel teniszileg, és ahhoz képest Roger röptéje gyengécske és főleg megbízhatatlan.

FedererRafa 2009.04.07. 21:16:57

Köszi Eutimi.
Egyébként nem röp
téznek rosszul... a nők igen, de a fiú mezőny nem.
Egyszerűen a mai szokás, a mai ritmus már nem engedi meg a szervaröptét. Nem alkalmazzák, mert alapvonaljáték az, ami egyszerűbb.

ettumifilii 2009.04.07. 21:30:07

@dagadtos: nem értek egyet, szerintem a mai játékosok nagy része röptézik úgy mint a régiek, egyszerűen a mai ritörnök, elütések annyival erősebbek, pontosabbak, hogy csak a legjobb röptézők tudnak valamelyest érvényesülni a hálónál azok is inkább a szervájuk miatt......a szervaröpte egyébként konkrétan a ritörn fejlődésével kezdett visszaszorulni

dagadtos 2009.04.07. 22:12:39

@ettumifilii: Tény, de a kisebb gyakorlat miatt logikus, hogy rosszabbul is röptéznek, és ezt én abszolút így is látom.
Nem tudom, mondjuk nézzétek meg a két Becker-Sampras döntőt 96-ról (Stuttgart, VB) egészben, mind a röptéről érdemes merengeni, mind az állítólag lassú ritmusról.
Egyébként erről az annyival lassabb ritmusról (ugye, másik témánál, sokak szerint Federer nem romlott, csak a ritmus úgy gyorsul, pár év alatt, hogy csak na), ezzel sem tudok teljesen egyetérteni, legalábbis ami a Federerrel kapcsolatos teóriát illeti. Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy a 2004-es US Open Agassija ma kiesne a harmadik körben?

ettumifilii 2009.04.07. 23:00:20

@dagadtos: tényleg logikus, de szerintem pl. nadal is megverné szervaröptével becker akkori ellenfeleit....

dagadtos 2009.04.08. 04:40:57

Kérlek, ha van rá lehetőséged, nézd vissza a 96-os "VB" döntőjét egészben. Nem rövid, de talán teniszélményileg sem fogod megbánni, ha utána is így gondolod, fejet hajtok véleményed előtt. (Persze lehet, hogy nem olyan egyszerű letölteni/megszerezni jó minőségben, tényleg nem tudom.)

dagadtos 2009.04.08. 05:05:05

@ettumifilii: ezzel egyébként egyetértek, de nem a röptéje miatt verné meg. Biztos vagyok benne amúgy, hogy ha rá lenne kényszerítve, azt is elsajátítaná viszonylag hamar, de egyszerűen nem fontos a mostani játékában.
Én csak annyit mondok, hogy egykor Beckernek drukkoltam, most Federernek, és bár természetesen az alapvonali mozgásuk és ütéseik nem is összehasonlíthatóak (bár ha például megnézed ezt a meccset, látni fogod, mennyivel jobban törekedtek azonnali befejezésre a jó játékosok, sokkal agresszívebb (lassabb, csak felfogásában agresszívebb) volt a keménypályás játék - nekem ez is hiányzik kicsit, ma egy csomó taktikai és biztonsági ütés van, akkor is, ha azok is gyorsak), őszintén szólva amikor felmegy Federer a hálóhoz, általában nyugodtabb lennék, ha onnan már a 94-96-os Becker állna ott, egy Rafterről már nem is beszélve. Mondjuk az idei AO óta már a szervánál is nyugodtabb lennék...
süti beállítások módosítása