A l'Equipe szerint a doppingvétséget a Francia Tenisz Szövetség is megerősítette, úgy tudják egy akkreditált laboratóriumban a megengedett érték közel háromszorosát mérték.
Richard nem járult hozzá, hogy hajmintát vegyenek tőle. Ebből azt is meg lehetett volna állapítani, hogy milyen gyakran élt a droggal.
Az első jelentések még három hónapos várható eltiltásról szóltak, ezt azóta két évre módosították.
Majd meglátjuk, szerintem inkább az első, de lehet tévedek.
Gasquet II.
2009.05.10. 11:44 :: Bordin
31 komment
Címkék: gasquet
A bejegyzés trackback címe:
https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr651112701
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Caedy 2009.05.10. 11:50:54
Erre mit lehet mondani, mindig csalódás ha valakiről azt hallja az ember, hogy kokaint használ. Ha pedig egy élsportolóról hallja azt különösen! Elvégre példaképekről beszélünk. :( Elszomorít !
Én remélem, hogy 2 év lesz az az eltiltás!!
Én remélem, hogy 2 év lesz az az eltiltás!!
dzsokko_garros 2009.05.10. 12:29:17
Remélem, hogy 3 hónap lesz maximum az eltiltás. Attól még, hogy elment bulizni, betépett, jól érezte magát, ahogy sokan mások teszik, nem kéne egy életre elmeszelni. Remek teniszező. Hosszútávú büntetésével a sportág is szegényebb lesz.
marchellow 2009.05.10. 13:11:59
noha nem vagyok orvosszakértő, de biztos van olyan itt, aki az, majd kijavít.
mint laikus azt gondolom, hogy aki teljesítményt akar fokozni, az nem kokainhoz fog nyúlni. szerintem simán az történt, hogy a sorozatos vereségek után csapott egy görbe estét (valószínű a két szőke csajjal) és felszívtak pár csíkot, aminek az lett az eredménye, hogy elkábult (tudniillik a kokain kábítószer). ha ugyanezt legálisan szerette volna eljátszani, akkor beül vmi kocsmába és seggrészegre issza magát. az eredmény ugyanez, elkábul, jól érzi magát. az egyetlen különbség ugye, hogy míg az alkohol legális, addig a kokain nem és míg az alkohol hamar kiürül a szervezetből, addig a kokain nem.
hangsúlyozom, hogy ez nem valami drog legalizációs komment, Isten ments, hogy mindenki füves cigit szívjon, meg tolja a csíkokat, de az olyan álszent dumákat,mint hogy rossz példát állít a fiataloknak sosem bírják kihagyni.
az a fiatal aki Gasquet hatására elkezd drogozni és nem az amúgy kiváló egykezes fonákját próbálja inkább elsajátítani, az k*rvára megérdemli. elnézést a káromkodásért.
ejnyebejnye dádá, büntessék meg szépen, de ne úgy, hogy tönkreteszik a karrierjét. mert szerintem a 2 év ezt jelentené. 3 vagy 6 hónap is nagy érvágás neki, csúszna szépen vissza a ranglistán úgyis.
szerintem tanult belőle, legközelebb benyom inkább 6-7 felest (hatásban) ugyanott lesz.
mint laikus azt gondolom, hogy aki teljesítményt akar fokozni, az nem kokainhoz fog nyúlni. szerintem simán az történt, hogy a sorozatos vereségek után csapott egy görbe estét (valószínű a két szőke csajjal) és felszívtak pár csíkot, aminek az lett az eredménye, hogy elkábult (tudniillik a kokain kábítószer). ha ugyanezt legálisan szerette volna eljátszani, akkor beül vmi kocsmába és seggrészegre issza magát. az eredmény ugyanez, elkábul, jól érzi magát. az egyetlen különbség ugye, hogy míg az alkohol legális, addig a kokain nem és míg az alkohol hamar kiürül a szervezetből, addig a kokain nem.
hangsúlyozom, hogy ez nem valami drog legalizációs komment, Isten ments, hogy mindenki füves cigit szívjon, meg tolja a csíkokat, de az olyan álszent dumákat,mint hogy rossz példát állít a fiataloknak sosem bírják kihagyni.
az a fiatal aki Gasquet hatására elkezd drogozni és nem az amúgy kiváló egykezes fonákját próbálja inkább elsajátítani, az k*rvára megérdemli. elnézést a káromkodásért.
ejnyebejnye dádá, büntessék meg szépen, de ne úgy, hogy tönkreteszik a karrierjét. mert szerintem a 2 év ezt jelentené. 3 vagy 6 hónap is nagy érvágás neki, csúszna szépen vissza a ranglistán úgyis.
szerintem tanult belőle, legközelebb benyom inkább 6-7 felest (hatásban) ugyanott lesz.
sylar_88 2009.05.10. 13:32:57
Csatlakozom az ellőttem szólóhoz, aki teljesítményt akar növelni, az nem kokainhoz nyúl, hanem valami "hatásosabb" szerhez. A kokaint én inkább az alkohol függőséghez tudnám hasonlítani, szóval inkább az zülöttség kategóriájába tartozik, és nem csalás céljából tette.
Aki pedig azt mondja, hogy minél hosszabb legyen az eltiltás, annak csak gratulálni tudok...
Nagyon nagy kár Gaquetért, én őt jelenleg az egyik legjobb játékosnak tartom, őneki nem a top20-on kívül lenne a helye, hanem a legjobb négyet kellene szorongatnia, de elkúrta a karrierjét. Már régóta látszott, hogy nincs vele rendben valami. Nagyon nagy kár.
Aki pedig azt mondja, hogy minél hosszabb legyen az eltiltás, annak csak gratulálni tudok...
Nagyon nagy kár Gaquetért, én őt jelenleg az egyik legjobb játékosnak tartom, őneki nem a top20-on kívül lenne a helye, hanem a legjobb négyet kellene szorongatnia, de elkúrta a karrierjét. Már régóta látszott, hogy nincs vele rendben valami. Nagyon nagy kár.
pescade 2009.05.10. 13:42:33
@marchellow: "az a fiatal aki Gasquet hatására elkezd drogozni és nem az amúgy kiváló egykezes fonákját próbálja inkább elsajátítani, az k*rvára megérdemli. elnézést a káromkodásért."
azaz hulljon a férgese, csak a legerősebb maradhat meg
azaz hulljon a férgese, csak a legerősebb maradhat meg
flegmat!c 2009.05.10. 13:44:04
Szerintem meg Gasquet igenis tudta mit vállal azzal, h felszívta azt a "pár csíkot". Van ő olyan okos fiú, h tudta milyen következményei lehetnek ennek az egésznek. Ha meg nem, magára vessen... A szabály márpedig szabály! Tiltsák szépen el, ahogy kell!
flegmat!c 2009.05.10. 13:56:18
Ilyen alapon akkor Federer is nekiállhatna kokózgatni, m nem jönnek úgy az eredmények ahogy szeretné... Ez nonszensz. :S
szabi0713n 2009.05.10. 14:02:19
Nem tom mi történt Gasquettel.Az biztos,hogy inkább be kellett volna piálnia azt kész!Félek,hogy nem egyszeri alkalom volt,különben tisztázta volna magát a hajmintával.
Sírva írom le,de megérdemelné a két évet.
Sorry Ricsi,ezt elszúrtad:(
Sírva írom le,de megérdemelné a két évet.
Sorry Ricsi,ezt elszúrtad:(
dzsokko_garros 2009.05.10. 14:28:33
Úgy nézem, csupa erkölcsi csősz látogatja ezt a blogot... Mintha egy hidegvérű, többszörös gyilkosról vagy visszaeső szatírról diskurálnátok. És hogy a koksz ugyanaz hatásban, mint az alkohol? Jó vicc... :D
Caedy 2009.05.10. 14:33:27
Én nem is beszéltem a teljesítményfokozásról, nyilván nem arról van szó. Nem is azért tiltanám el. De ezek a sportolók maguk önként vállalták az életformájukat, amibe beletartozik, hogy tisztán élik az életüket.
És igen a kölykök már csak olyanok ha Gasquet megteheti akkor én is. Ott az a srác a teniszpályán, gazdag, híres, kiváló sportoló, mindene megvan amit csak akar, ha neki szabad nekem is.
Dobálóznak itt egyesek, ugyan felszívott pár csíkot!! Az agyam eldobom, drogról beszélünk! Kokainról ami függőséget okoz, hosszú távon halált! Még nincs gyerekem de törném le a kezét ha megtudnám, hogy kokainhoz nyúlt, nem legyintenék rá, hogy ugyan elment egyszer bulizott egy jót és beszívott!
És igen a kölykök már csak olyanok ha Gasquet megteheti akkor én is. Ott az a srác a teniszpályán, gazdag, híres, kiváló sportoló, mindene megvan amit csak akar, ha neki szabad nekem is.
Dobálóznak itt egyesek, ugyan felszívott pár csíkot!! Az agyam eldobom, drogról beszélünk! Kokainról ami függőséget okoz, hosszú távon halált! Még nincs gyerekem de törném le a kezét ha megtudnám, hogy kokainhoz nyúlt, nem legyintenék rá, hogy ugyan elment egyszer bulizott egy jót és beszívott!
marchellow 2009.05.10. 14:42:21
@dd aka kertagrár: inkább úgy mondanám, hogy aki erre vetemedik, azt nem tudom sajnálni.
@flegmatic: nem állította senki, hogy akinek nem jön az eredmény az "kokózgasson". viszont Gasquet ezt választotta. illetve nem tudom hogy mi volt a háttérben csak találgatni lehet.
vagy nem számolt hogy pont őt ellenőrzik, vagy számolt csak leszarta, nem lehet tudni. majd megmondja.
ez is az egyik különbség kettejük között.
(vagy Fedex megvárja míg visszavonul és utána kokózgat :D)
@flegmatic: nem állította senki, hogy akinek nem jön az eredmény az "kokózgasson". viszont Gasquet ezt választotta. illetve nem tudom hogy mi volt a háttérben csak találgatni lehet.
vagy nem számolt hogy pont őt ellenőrzik, vagy számolt csak leszarta, nem lehet tudni. majd megmondja.
ez is az egyik különbség kettejük között.
(vagy Fedex megvárja míg visszavonul és utána kokózgat :D)
sylar_88 2009.05.10. 14:46:20
@dzsokko_garros:
"És hogy a koksz ugyanaz hatásban, mint az alkohol? Jó vicc... :D"
Ez most nekem szólt? én írtam hogy a kokaint az alkohol föggőséghez lehet hasonlítani. "Sajnos" még nem volt alkalmam összehasonlítani a kokszot az alkohollal, tehát nem tudom hogy hasonlít-e hatásuk.
Csak hogy tudd, ezt úgy értettem, hogy mindegyik a tudatmodasítók közé tartozik, és függőséget okozhat. És nem teljesítménynövelő dopping.
"És hogy a koksz ugyanaz hatásban, mint az alkohol? Jó vicc... :D"
Ez most nekem szólt? én írtam hogy a kokaint az alkohol föggőséghez lehet hasonlítani. "Sajnos" még nem volt alkalmam összehasonlítani a kokszot az alkohollal, tehát nem tudom hogy hasonlít-e hatásuk.
Csak hogy tudd, ezt úgy értettem, hogy mindegyik a tudatmodasítók közé tartozik, és függőséget okozhat. És nem teljesítménynövelő dopping.
dzsokko_garros 2009.05.10. 14:48:23
Hmm, az alkohol, a dohányzás is függőséget okoz, hosszú távon pedig halált, mégis társadalmilag elfogadott/megtűrt szerekről beszélünk. Ki döntötte el, hogy ezeket lehet, kokót, füvet, stb.-t nem. És milyen alapon? Épp úgy, ahogy ezek a megengedett cuccok, a kokain is kezelhető, normális emberi ész által kontrollálható. És nem hinném, hogy bárki kipróbálná a kokszot csak azért, mert Richard is felszippantott egy utcát. Emberek vagyunk, másként vélekedünk mindenről, így a drogokról is. Sok dolgom volt már függőkkel, alkalmi használókkal, és bizony a hírekkel ellentétben, ők is emberek. Továbbmegyek, bőven vannak köztük értékesebbek is, mint a "tiszta" életűek egy jelentős része. Olvassatok sok Csáth Gézát, és közelebb kerültök a megoldáshoz...
Bocs az offért!
Az eltiltás jogossága nem kérdés, hisz a szabály, az szabály. De jóhogynem már azonnali kivégzést kívántok Gasquet-nak a tettéért...
Bocs az offért!
Az eltiltás jogossága nem kérdés, hisz a szabály, az szabály. De jóhogynem már azonnali kivégzést kívántok Gasquet-nak a tettéért...
marchellow 2009.05.10. 14:59:09
@Caedy: értem, amit mondassz ha lesz gyerekem én is elbeszélgetnék vele, ha ilyet tenne, de, írod, hogy:
"Dobálóznak itt egyesek, ugyan felszívott pár csíkot!! Az agyam eldobom, drogról beszélünk! Kokainról ami függőséget okoz, hosszú távon halált!"
most a kokain helyébe írd be szépen az alkohol szót és a mondatod még mindig helytálló lesz. csak az egyik gyorsabban öl és drasztikusabb, de a lényeg ugyanaz.
az alkohol is tiltólistás, igaz csak verseny közben, de ugyanúgy tiltott.
még egyszer mondom, hogy büntit neki, mert ilyet nem lehet csinálni, de ne évekre!
"Dobálóznak itt egyesek, ugyan felszívott pár csíkot!! Az agyam eldobom, drogról beszélünk! Kokainról ami függőséget okoz, hosszú távon halált!"
most a kokain helyébe írd be szépen az alkohol szót és a mondatod még mindig helytálló lesz. csak az egyik gyorsabban öl és drasztikusabb, de a lényeg ugyanaz.
az alkohol is tiltólistás, igaz csak verseny közben, de ugyanúgy tiltott.
még egyszer mondom, hogy büntit neki, mert ilyet nem lehet csinálni, de ne évekre!
marchellow 2009.05.10. 15:06:30
látom már előttem @dzsokko_garros jól megfogalmazta a dolgot, teljesen egyetértek vele!
gabeka 2009.05.10. 15:38:41
Alapvetően mindenki olyan szerhez nyúl amihez akar. Én nem mondom azt, h aki hozzányúl, az nem ember vagy ilyesmi. Dzsokko_Garros, nyílván sok olyan emberrel találkoztál már, aki használt ezt azt(a hozzászólásaid alapján).Valahol értem,hogy megvéded őket, biztos van rá okod.Bár mondjuk azt, h vki kokozik, nem kellene összehasonlítani azzal, aki elmegy bulizni és alkoholt fogyaszt.A függőség azért a kokainnál kicsit hamarabb kialakul...De ez most mindegy is.
De azt szerintem egyetlen élsportoló sem engedheti meg magának, ha karriert akar, hogy néha felszívjon egy-két csíkot. Szerintem vmit valamiért.A szabály meg szabály. Ha felszívta vállalja.
De azt szerintem egyetlen élsportoló sem engedheti meg magának, ha karriert akar, hogy néha felszívjon egy-két csíkot. Szerintem vmit valamiért.A szabály meg szabály. Ha felszívta vállalja.
Corretja 2009.05.10. 16:16:23
Teljesen lényegtelen, mit használt, kokain volt-e vagy bármi más, drog vagy dopping. Ő egy sportoló. És mikor teniszezőnek állt, vállalta - ha nem is esküvel -, hogy tisztességesen próbál jó eredményeket elérni, nem pedig xy szerrrel. Valamint szem előtt kell (ett volna) tartania azt is, hogy ha valaki megszeg egy ilyen fontos, alapvető szabályt, akkor igenis számolnia kell a már sok éve ismert szankciókkal. Vagyis az eltiltással. Hogy ez milyen hosszú lesz az ő esetében, az kérdés, de megérdemelné a szokásos 2 évet. És nem azért, mert pikkelnek rá stb., hanem mert csalt.
És a csalás nem megengedett, semmilyen körülmények közt.
Ha felnőttként viselkedne, nem tenne ilyet, mert ezzel csak maga alatt vágja a fát. Hiszen előbb-utóbb mindenkit utolérnek, aki csal.
És a csalás nem megengedett, semmilyen körülmények közt.
Ha felnőttként viselkedne, nem tenne ilyet, mert ezzel csak maga alatt vágja a fát. Hiszen előbb-utóbb mindenkit utolérnek, aki csal.
Corretja 2009.05.10. 16:20:50
Emellett pedig egyetértek gabekával: aki tett valamit, az vállalja érte a felelősséget. Az volna a minimum, hogy ezek után Gasquet odaáll, és beismeri, hogy igen, hülye volt, hibázott.
És igaz, hogy ezzel ugyan nem mentesülne az eltiltástól, viszont kiderülne, hogy mégiscsak van vér ott, ahol lennie kell.
Mert ha droghoz nyúlni nem félt, akkor felvállalni miért nem meri??
Érdekes...
És igaz, hogy ezzel ugyan nem mentesülne az eltiltástól, viszont kiderülne, hogy mégiscsak van vér ott, ahol lennie kell.
Mert ha droghoz nyúlni nem félt, akkor felvállalni miért nem meri??
Érdekes...
'cos_am_free 2009.05.10. 17:51:59
A 17-es hírekben a francia szakkomcsi aszontaq, hogy a negleg viselkedése miatt lesz 2 év az eltiltás, mert az amolyan beismerés féle.... nem értettem tisztán, de a 2 év pihenést azt igen...
ettumifilii 2009.05.10. 18:26:20
szerintem azzal, hogy két év kihagyásos büntetést kapott azzal gyakorlatilag vége a karrierjének...gasquet amúgy is fontolgatta már h visszavonul......egyébként nem tudom miért csinálta lehet h elkeseredésében amiért nem tudta hozni a tőle elvárhatót....de lehet h csak egyszer használta....
pescade 2009.05.10. 19:14:55
@marchellow: ergo Gascquet-t sem...
Corretja 2009.05.10. 19:53:19
Egy ilyen egyszer is sok.
Cathy07 2009.05.10. 20:47:26
Azért ma többször eszembe jutott ez az ügy.
És most eszembe jutott egy régi sztori. tavaly-tavalyelőtt nem tom mikor. de Gascquet visszalépett egy tornától, mert nem volt kedve játszani. Ez akkor nagyon furcsa volt nekem. Persze tudom semmi köze ehhez a sztorihoz. csak furcsa
És most eszembe jutott egy régi sztori. tavaly-tavalyelőtt nem tom mikor. de Gascquet visszalépett egy tornától, mert nem volt kedve játszani. Ez akkor nagyon furcsa volt nekem. Persze tudom semmi köze ehhez a sztorihoz. csak furcsa
Geysap 2009.05.11. 15:27:55
Nem hiszem, hogy "doppingszernek" hasznalta. Az elso hirrol szolo temaban irtam egy keveset a kokorol, kimutatasarol, de pontos hatasarol nem. Olvassatok el, erdemes - a cikk pontos, jol jellemzi a koko hatasait. Ez nem "tipikus" doppingszer - tudtommal nem is hasznaljak arra.
web.t-online.hu/attys/drog/kokain.html
web.t-online.hu/attys/drog/kokain.html
Geysap 2009.05.11. 15:34:30
2008 - hivatalos doppingszer lista (felulrol a masodik .pdf fajl:
www.mob.hu/engine.aspx?page=MOB_tisztasport_doppingszerek
www.mob.hu/engine.aspx?page=MOB_tisztasport_doppingszerek
Turambar 2009.05.11. 22:40:57
@marchellow: Maximálisan egyetértek.
Turambar 2009.05.11. 22:44:36
@Caedy: Jaja, hagyjuk már a szemforgatást!
Drogról beszéünk? Mennyi sört/bort iszol átlagosan, mondd? Az alkohol drog, nem tudtad?
A kokót meg ne hasonlítsuk már a hernyóhoz, mert ugyan a kokó is csúnyán tudja rombolni a szervezetet, de vannak, akik évtizedekig remekül elélnek vele, mint a dohányosok a cigarettával (ellenben aki heroinozni kezd, átlagos esetben segítség nélkül néhány évnél tovább biztos nem húzza).
Drogról beszéünk? Mennyi sört/bort iszol átlagosan, mondd? Az alkohol drog, nem tudtad?
A kokót meg ne hasonlítsuk már a hernyóhoz, mert ugyan a kokó is csúnyán tudja rombolni a szervezetet, de vannak, akik évtizedekig remekül elélnek vele, mint a dohányosok a cigarettával (ellenben aki heroinozni kezd, átlagos esetben segítség nélkül néhány évnél tovább biztos nem húzza).
Turambar 2009.05.11. 22:47:16
@Corretja: Csalt? Ne hülyülj már, a kokain sztem inkább hátrányosan érinti a teniszét, mint ha tisztán nyomná!
Turambar 2009.05.11. 22:57:36
Bocs a kissé indulqatos megfogalmazásokért, de ha a drog kerül szóba, mindig jönnek a sommás, árnyalatlan megfogalmazások, amik bosszantanak.
Cathy07 2009.05.12. 14:26:08
@Turambar: Persze az igen, csak a különbség hogy azokért nem jár börtön. Mármint a nem fogyasztásért hanem csak a tartásért és a terjesztésért. Nem csak a teniszben, hanem mindenhol. Mert drog.És tiltja a törvény. És veszélyesebb mint az alkohol. Ezt lássuk be. És Gasquetnak be kell látnia,hogy hatalmas hibát követett el. Mert "közszereplő"(ha ezzel a divatos szóval szeretnék élni). Sokak példaképe volt és most ezzel örökre megbélyegezte magát. Ilyeneket nehéz kitörölni az ember múltjából .