Szóval a kamiont Novak Djokovicnak és Roger Federernek hívják.
Együtt.
Ketten együtt megverték Rafát.
Nadal nagyon fáradtan mozgott, pontatlan volt, szerintem mentálisan is kimerítette őt a tegnapi meccs.
Roger meg kihasználta.
Mondjuk, azért ez nem kevés ám, hiszen egyfelől ismerjük a múltat, az egymás elleni meccseket, és láttuk milyen szinten kellett ahhoz játszania, hogy akárcsak ezt a Nadalt is legyőzze.
Jól szervált, néha meglepő fonákokat ütött Rafa fonákjára, szépen rövidített.
Nem fogja túlértékelni a győzelmét az biztos, ez már látszott az öröméből.
De nyert végre valamit, jó fél év után, ami nyilván jót tesz a lelkének.
Kérdés persze, hogy Rafában hagy-e nyomot a vereség, de nagyon meg lennék lepődve, ha igen. Nyilván most szomorú picit, hiszen nagyon szeretett volna otthon is nyerni, de azt ő tudja a legjobban, hogy a tegnapi meccs után itt ma csak Roger veszíthetett.
De nem veszített.
Ennyi.
Nem több, de nem is kevesebb.
Kamion
2009.05.17. 18:02 :: Bordin
234 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr761127067
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Turambar 2009.05.17. 22:04:50
@Tennis Power: Nézd öreg, eddig normális voltam, de ha mégegyszer ocsmány módon vájkálsz itt, helyben a magánéletemben, akkor mindent követ megmozgatok, h Gábor kimoderáljon örökre! Mert ez nem az a játék. Vili?
Amúgy meg egy gyáva pöcs vagy, bedobsz néhány nevet, de magadat nem feded fel.
Amúgy meg egy gyáva pöcs vagy, bedobsz néhány nevet, de magadat nem feded fel.
Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2009.05.17. 22:05:41
@attila19840423: elég durva, hogy ha megnzzük az utóbbi 2-3 év legizgalmasabb meccseit, Nadal neve szinte mindig befigyel.
Szóval ez nem túl acélos érv.
Szóval ez nem túl acélos érv.
Turambar 2009.05.17. 22:05:49
@hunchback: Igyekszem objektív lenni, amennyire lehet, azt hiszem, ebben nem teljesítek alul pl. hozzád képest. :) De nem is kívánom felállítani benne a mércét.
attila19840423 2009.05.17. 22:06:41
@fuzzy_dunlop: Beszéljünk kúlturáltan de tényleg.
Mi fog meg Nadal játékában???
A hihetetlen állóképesség???--ha gyerek korod óta kőkemyényen edzettél volna erre te is és bárki képes lenne......
Fantasztikus tenyerese és elütései vannak de ezzel ki is fújt.
A legtöbb meccsét úgy nyeri h kevesebb nyerője van SOKKAL mint az ellenfelével és csak nagyon kevés hibája.
Ez kicsit olyan mintha az ellenfelei nyernék a meccseit....
Szerinted mi külölees rafa játtákában amire mondjuk te nem vagy képes?????vagyis nem tanulható így kérdem.
ÉS tényleg laikus vagyok.....elismerem
Mi fog meg Nadal játékában???
A hihetetlen állóképesség???--ha gyerek korod óta kőkemyényen edzettél volna erre te is és bárki képes lenne......
Fantasztikus tenyerese és elütései vannak de ezzel ki is fújt.
A legtöbb meccsét úgy nyeri h kevesebb nyerője van SOKKAL mint az ellenfelével és csak nagyon kevés hibája.
Ez kicsit olyan mintha az ellenfelei nyernék a meccseit....
Szerinted mi külölees rafa játtákában amire mondjuk te nem vagy képes?????vagyis nem tanulható így kérdem.
ÉS tényleg laikus vagyok.....elismerem
ettumifilii 2009.05.17. 22:06:44
@attila19840423: 2007-ben láthattad h mennyit jelent: egy szettet
tavaly meg láthattad h mekkora a különbség salakon ha nadal jó formában van 6-1 6-3 6-0 .......de nincsen ezzel gond mert roger meg pl. a 2007es mastersen ugyanilyen simán intézte el rafát....
tavaly meg láthattad h mekkora a különbség salakon ha nadal jó formában van 6-1 6-3 6-0 .......de nincsen ezzel gond mert roger meg pl. a 2007es mastersen ugyanilyen simán intézte el rafát....
Turambar 2009.05.17. 22:07:14
@Sztrego: Ez a mai nem pályaspecifikus dolog volt. Kihátrált tenyeresekre, amikor csak tudott, és rövidített elég sokszor, számtalanszor húzott meg valami váratlant.
Ez minden talajon jó taktika Rafa ellen.
És sztem műkdöött. Senki nem mondja, h akkor most már tuti mindig működik, akár az RG-n is, de hogy sikeresebb, mint leállni vele labdát püfölni, az biztos.
Ez minden talajon jó taktika Rafa ellen.
És sztem műkdöött. Senki nem mondja, h akkor most már tuti mindig működik, akár az RG-n is, de hogy sikeresebb, mint leállni vele labdát püfölni, az biztos.
hunchback 2009.05.17. 22:08:32
@Turambar: Benned lehet bízni! Jól van Rocky, küzdj meg Erőtenisszel(vagy kicsodával)! Továbbra is neked szurkolok!!
Turambar 2009.05.17. 22:08:54
@ettumifilii: Maradjunk abban, h az egyik legjobb, az egyik leghatékonyabb. És ez is erősen borításfüggő azért.
ettumifilii 2009.05.17. 22:09:41
@attila19840423: laikus vagy? akkor ne okoskodj! hogy az i.tenbe nem lehet elismerni nadal játékát?
mi fog meg benne? a hihetetlen küzdés, a lehetetlen pontok megnyerése, az elképesztő mentális képességek?
mi fog meg benne? a hihetetlen küzdés, a lehetetlen pontok megnyerése, az elképesztő mentális képességek?
Turambar 2009.05.17. 22:09:49
@hunchback: Figyelj már, öregem, van valami hozzászólnivalód is a mai meccshez, vagy eldöntötted, h márpedig ma este velem akarsz foglalkozni? :)
fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 22:11:03
@Turambar: továbbá szinte minden fonákját meghúzta és nem nyesett. meg sem próbált hosszú labdameneteket játszani. felszálló ágban keményen fogadott fonákról tologatás helyett ÉS ászt ütött másodikra 5/4 egyenlő állásnál. ezek nagy része, főleg a 2. szervák megtámadása működhet párizsban is.
Turambar 2009.05.17. 22:11:49
@attila19840423: A pörgetési képessége elég különleges. Ráadásul ilyen izomzatot azért nem tud mindenki kifejleszteni, ez alkati kérdés.
A mentális képesség sem csak tanulható, ha nem rendelkezel annyi szorgalommal, mint ő, akkor a közelébe sem fogsz jutni az általa elvégzett munkának.
A mentális képesség sem csak tanulható, ha nem rendelkezel annyi szorgalommal, mint ő, akkor a közelébe sem fogsz jutni az általa elvégzett munkának.
hunchback 2009.05.17. 22:12:17
@Turambar: Egyébként nekem is tetszett, hogy változtatott a játékán Federer. Csak magából az eredményből vonni le a tanulságot - az félrevezető lehet.
fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 22:13:42
@attila19840423: millió dolog ez így nehéz:) hogy folyamatosan fejlődik, szintről - szintre emelve játékának színvonalát. nézd egy kicsit elfogulatlanul és rájössz. fantasztikus lába, keze, feje és szíve van. ez így elég?
Sztrego 2009.05.17. 22:14:05
@Turambar: Működött... ez ellen a Rafa ellen, aki volt, hogy el sem indult egy rövidítésre....
Majd akkor lesz jó taktika, ha többször megveri Rafát, s nem másfél évente.
Majd akkor lesz jó taktika, ha többször megveri Rafát, s nem másfél évente.
fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 22:14:27
@hunchback: ez így van. ez egy mérkőzés volt és már vége.
Turambar 2009.05.17. 22:17:15
@Sztrego: Már bocs, de a rövidítések az AO-n is működtek. Egyáltalán, Nadal ellen jól rövidíteni jó taktika. Az a fontos, h egy meccsen sokszor, váratlanul és jól kivitelezve használja. Ma ez megvolt, simán meg lehet más meccsen is.
Egyébként pedig ez a másfél év volt a leghosszabb időszak, amikor nem verte meg, de mintha az előtte lévő évben ő nyert volna többször, nemde? :)
Egyébként pedig ez a másfél év volt a leghosszabb időszak, amikor nem verte meg, de mintha az előtte lévő évben ő nyert volna többször, nemde? :)
discretio 2009.05.17. 22:18:36
A meccs óta azon gondolkodom, hogy miért tűnt olyan enerváltnak Nadal. Biztos, hogy fáradt is volt, de én valami másra gondolok, szerintem meglepett volt. Mintha tanácstalan lett volna, hogy mit is kezdjen Federerrel...
Remélem a RG-n megint találkoznak, mert az azt jelenti, hogy mindketten eljutottak a döntőig. Ott kiderülhet, hogy Federer valóban újítani tudott-e a Nadal elleni játékán,ha igen, akkor bármi lehet.
Remélem a RG-n megint találkoznak, mert az azt jelenti, hogy mindketten eljutottak a döntőig. Ott kiderülhet, hogy Federer valóban újítani tudott-e a Nadal elleni játékán,ha igen, akkor bármi lehet.
Turambar 2009.05.17. 22:19:47
@hunchback: Én egyetlen tanulságot vontam le: az nagy segítség Rogernek, h jó taktikával megy fel, illetvbe még annyi, h lelkileg biztos kiveszi belőle, amit lehet.
Az viszont sztem egészen nevetséges, h Rafa vereségeinek 80 %-ánál előjön ez a fáradtság szöveg. Mert ez Nadal játékának a gyenge pontja: hosszú meccseket játszik, és kifárad. Ha egyszer ezzel győzhető le, könyörgöm, akkor miért kell ezzel mentegetni?
Ennyi erővel írhatnánk azt is, h Roger legyőzhetetlen, ha mentálisan épp a topon van.
Az viszont sztem egészen nevetséges, h Rafa vereségeinek 80 %-ánál előjön ez a fáradtság szöveg. Mert ez Nadal játékának a gyenge pontja: hosszú meccseket játszik, és kifárad. Ha egyszer ezzel győzhető le, könyörgöm, akkor miért kell ezzel mentegetni?
Ennyi erővel írhatnánk azt is, h Roger legyőzhetetlen, ha mentálisan épp a topon van.
ettumifilii 2009.05.17. 22:20:59
@discretio: federer akkor jut el a döntőig ha djoko és nadal egy ágon lesznek...szerintem djoko most jobb salakon mint fed, mégha fed is verte meg most nadalt
Turambar 2009.05.17. 22:26:41
@ettumifilii: Majd meglátjuk! :) Fed azért minden GS-en jobban teljesít, mint bárhol máshol. A 3 szett neki is kedvez.
Bordin 2009.05.17. 22:27:37
@fuzzy_dunlop: Nincs ezen mit ragozni, kíváncsi voltam miért butaság.
Te is mást gondolsz erről a játékról meg én is. Még az is lehet, hogy amikor annyi idős voltam mint te akkor én is gondoltam hasonlókat.
Csak most kicsit idősebb vagyok, és kicsit több meccset láttam.
A mumust itt nem olvashattad mert abban nem hiszek. A fejben, a hozzáállásban, a hitben igen.
Mert ha az nem számítana, akkor ez egy kibaszott egyszerű játék lenne és mindig Roger nyerne. Te sem gondolhatod komolyan, hogy eddig azért kapott ki egy csomószor Nadaltól, mert valamelyik ütése hiányozna, vagy most jobb fonákot ütne mint tavaly, esetleg szélesebb a taktikai repertoárja.
Te is mást gondolsz erről a játékról meg én is. Még az is lehet, hogy amikor annyi idős voltam mint te akkor én is gondoltam hasonlókat.
Csak most kicsit idősebb vagyok, és kicsit több meccset láttam.
A mumust itt nem olvashattad mert abban nem hiszek. A fejben, a hozzáállásban, a hitben igen.
Mert ha az nem számítana, akkor ez egy kibaszott egyszerű játék lenne és mindig Roger nyerne. Te sem gondolhatod komolyan, hogy eddig azért kapott ki egy csomószor Nadaltól, mert valamelyik ütése hiányozna, vagy most jobb fonákot ütne mint tavaly, esetleg szélesebb a taktikai repertoárja.
hunchback 2009.05.17. 22:28:27
@Turambar: Nézd: jóval 40+ meccsen van túl és most május 17-e van. De nem ez volt a sok, hanem az elődöntő, jóval egy napon belül a döntővel. Djokovic valamiért nem hajolt előre a szappanért(tudom, hogy vulgáris vagyok), mint Del Potro.
Roger remek taktikával inkább kikap az elődöntőben, ha erőlködni kéne, vagy figyelni. Bravó.
Roger remek taktikával inkább kikap az elődöntőben, ha erőlködni kéne, vagy figyelni. Bravó.
8785 2009.05.17. 22:29:11
Döbbenten olvasom az észrevételeket. Azt hiteem, hogy itt mindenki szereti a teniszt!A válaszok többsége sajnos nem erről szólt, elszomorít a durva hangnem.
Ugy tűnik ma Roger volt jobb. Szerintem viszont Toni Nadal taktikázott, ők Rafával a RG-re készülnek, ugy vélem szándékosan feláldozták a mai napot
Ugy tűnik ma Roger volt jobb. Szerintem viszont Toni Nadal taktikázott, ők Rafával a RG-re készülnek, ugy vélem szándékosan feláldozták a mai napot
Turambar 2009.05.17. 22:29:36
@Bordin: Az biztos, h sokat számított a mai győzelemben a fáradságon túl, h értelmes taktikával ment fel a pályára.
Persze ha van taktika, ez már mentális pluszt is tud adni, mintha csak úgy lófrál a pályán, de akkor is a felkészülés volt az első.
Persze ha van taktika, ez már mentális pluszt is tud adni, mintha csak úgy lófrál a pályán, de akkor is a felkészülés volt az első.
Turambar 2009.05.17. 22:30:28
@Turambar: jav: fáradtságon
ettumifilii 2009.05.17. 22:31:27
@Bordin: egyetértek, de a káromkodást hagyjuk :D :D ez olyan illúzóromboló:D
Turambar 2009.05.17. 22:32:49
@hunchback: Nem egészen világos, h ez most miről szólt.
Igen, az jó taktika volt, h roger kerülte Nadalt, ahol tudta, még ha ez nem is mindig volt tudatos.
Delpo játéka meg mindig is feküdt neki, most húzzuk le szerencsétlen argentínt, miután hazavágta Murrayt? Nyilván Roger ördögi keze van ebben is. :)
Az meg, h Djokovic nem fekszik le Nadalnak, és 4 órás meccset játszik vele, nagyban köszönhető annak, h Nadal játékának elemeit is kezdik kiismerni azok, akik igazán meg akarják verni, és elvileg képesek is lennének rá. Rogerrel is kb. ilyesmik történtek.
Igen, az jó taktika volt, h roger kerülte Nadalt, ahol tudta, még ha ez nem is mindig volt tudatos.
Delpo játéka meg mindig is feküdt neki, most húzzuk le szerencsétlen argentínt, miután hazavágta Murrayt? Nyilván Roger ördögi keze van ebben is. :)
Az meg, h Djokovic nem fekszik le Nadalnak, és 4 órás meccset játszik vele, nagyban köszönhető annak, h Nadal játékának elemeit is kezdik kiismerni azok, akik igazán meg akarják verni, és elvileg képesek is lennének rá. Rogerrel is kb. ilyesmik történtek.
Turambar 2009.05.17. 22:34:34
@8785: Ha szándékosan áldozták volna fel, akkor egyszerűbb lett volna Djoko ellen kikapni, mint még lehetséges 1,5-2 órát futtatni Rafát a sérülés veszélyével.
hunchback 2009.05.17. 22:37:52
@Turambar: Arról szólt, hogy a szerencsés sorsolás többet nyomott a latban, mint a taktika.
discretio 2009.05.17. 22:39:12
Engem nem zavar, ha valaki egyértelműen kimutatja az érzéseit a bejegyzésekben, de a káromkodás nekem sem fér bele.
Turambar 2009.05.17. 22:40:02
@hunchback: az az igazság, h Rogernek az idén csak a legjobb 4-el volt problémája, tehát az elődöntő majdnem biztos volt. Roger meg volt olyan jó a mostani tornán, h Murrayt is elintézze.
hunchback 2009.05.17. 22:41:31
@Turambar: Hát salakon tuti.
ettumifilii 2009.05.17. 22:42:22
index cikk a meccsről:
" A történtek külön érdekessége, hogy mindez salakon, Nadal kedvenc borításán történt, ami röviddel a Rolland Garros előtt arra utal, az előző évekkel ellentétben most nincs toronymagas favoritja a párizsi Grand Slam-tornának."
azért szerintem elég egyértelmű h a vereség ellenére teljesen egyértelműen nadal a toronymagas esélyes mivel eddig a tornáig meg sem szorította senki
" A történtek külön érdekessége, hogy mindez salakon, Nadal kedvenc borításán történt, ami röviddel a Rolland Garros előtt arra utal, az előző évekkel ellentétben most nincs toronymagas favoritja a párizsi Grand Slam-tornának."
azért szerintem elég egyértelmű h a vereség ellenére teljesen egyértelműen nadal a toronymagas esélyes mivel eddig a tornáig meg sem szorította senki
discretio 2009.05.17. 22:44:31
@ettumifilii: Jó, rendben, akkor legyen Nadal és Djoko egy ágon a RG-n.:)
Turambar 2009.05.17. 22:45:08
@ettumifilii: Így van. De a találgatások akkor is jobban beindulnak, mint egyébként, és ez jó. Nadal meg választ adhat rájuk.
Sztrego 2009.05.17. 22:49:57
@Turambar: És megnyerte az AusOpent a rövidítéseivel?:) Nem, mert egy 100%-os Nadal befutja.
Másfél évvel ezelőtt is 8-6 volt Rafának.
Másfél évvel ezelőtt is 8-6 volt Rafának.
Turambar 2009.05.17. 22:51:30
@Sztrego: Éppenhogy nem futotta be őket. Nem a rövidítések miatt bukta el, hanem fejben. Szóval jó taktika volt, akármit is mondasz, ezt a vak is látta.
A 8-6-ban meg semmi durva nincs.
A 8-6-ban meg semmi durva nincs.
Sztrego 2009.05.17. 22:51:32
@discretio: Szeretem ezeket a magabiztos jóslásokat, ammelyek állandóan az RG előtt kerülnek a felszínre.:)
Megeszem a fejemet, ha Fed ott labdába tud rúgni:)
Megeszem a fejemet, ha Fed ott labdába tud rúgni:)
hunchback 2009.05.17. 22:52:11
További jó szórakozást! :)
Sztrego 2009.05.17. 22:53:24
@Turambar: Nadal idei 4 vereségéből kettő egyértelműen a fáradtság miatt volt. Ez a mostani megkérdőjelezhetetlenül. Federernek nagyon jó sorsolása volt, ezért is jutott idáig... ha ő csapott volna össze Noléval, akkor nem jut a döntőbe.
Turambar 2009.05.17. 22:55:01
@Sztrego: Ezt valaki megsúgta neked? :)
Sztem meg megverte volna Nolet, és mivel egyikünk sem tudja semmivel alátámsztani az érvelését, így ennél többet nem is érdemel ez.
Sztem meg megverte volna Nolet, és mivel egyikünk sem tudja semmivel alátámsztani az érvelését, így ennél többet nem is érdemel ez.
Turambar 2009.05.17. 22:55:39
@Sztrego: Ha így lesz, kívánhatunk hozzá jó étvágyat? :)
discretio 2009.05.17. 22:56:29
@Sztrego: Ez nem jóslás, hanem óhaj... Neked egy csepp humorérzéked sincs ?
Sztrego 2009.05.17. 22:57:27
@Turambar: Djokoviccsak ennyi mondott a jó taktikája után:
"Legközelebb két ütővel állok ki ellene meccslabdánál, akkor talán el tudok ütni mellette. Nem tudom, mit tehetnék, ha tudnám, akkor nyertem volna. Néhány labdamenetben még a képességeimet meghaladóan is játszottam, ezért különösen fájó, hogy mégsem bírtam legyőzni Rafát"
"Legközelebb két ütővel állok ki ellene meccslabdánál, akkor talán el tudok ütni mellette. Nem tudom, mit tehetnék, ha tudnám, akkor nyertem volna. Néhány labdamenetben még a képességeimet meghaladóan is játszottam, ezért különösen fájó, hogy mégsem bírtam legyőzni Rafát"
Sztrego 2009.05.17. 22:59:05
@Turambar: Te most úgy beszélsz, mintha Nadal ellena rövidítés tökéletes megoldás lenne:D Eddig sem volt az, ezután sem lesz.
Federer már sokmindennel próbálkozott, köztük szerva-röptével, és az sem volt jó megoldás.
Federer már sokmindennel próbálkozott, köztük szerva-röptével, és az sem volt jó megoldás.
Turambar 2009.05.17. 22:59:28
@discretio: Nincs neki.
Sztrego 2009.05.17. 23:00:39
@Turambar: A 8-6 nem durva? Fed volt a vilgáelső, az uralkodó? Ráadásul, nem sokan modnhatták el, hogy pozitív a mérlegük ellene.
Sztrego 2009.05.17. 23:01:27
@Turambar: Előbb leszek dalai láma, minthogy Roger RG-t nyer... úgy, hogy Nadalt veri a döntőben.:)
Turambar 2009.05.17. 23:02:07
@Sztrego: Nem, nem durva. Mi a durva benne? Majdnem egyenlő, csak plusz egy meccs dőlt el a másik javára. Semmi durva nincs benne.
Hajj, ha megnéznénk, hány világelsőnek voltak hasonló statisztikái.
Hajj, ha megnéznénk, hány világelsőnek voltak hasonló statisztikái.
Turambar 2009.05.17. 23:02:38
@Sztrego: Úgy látom, te nagy dolgokra készülsz... :)
fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 23:04:53
@Bordin: sajnos szerintem nem vagy annyival öregebb nálam és több meccset biztosan nem láttál.
viszont szívesen megverlek bármikor:)
a mumusról kérdezd Petrát. kb 5 postnak futott ezen a címen.
soha nem állítottam, hogy Fed azért nem tudja megverni Nadalt, mert nincs meg hozzá valamelyik "ütése".
annyit írtam, hogy túlzás csak ezt az aspektusát figyelni a játéknak.
viszont szívesen megverlek bármikor:)
a mumusról kérdezd Petrát. kb 5 postnak futott ezen a címen.
soha nem állítottam, hogy Fed azért nem tudja megverni Nadalt, mert nincs meg hozzá valamelyik "ütése".
annyit írtam, hogy túlzás csak ezt az aspektusát figyelni a játéknak.
Sztrego 2009.05.17. 23:07:58
@Turambar: Azért ne lepődj meg, ha a tavlyinál is nagyobb zakót kap Fed a Garroson:) Már ha eljut odáig.
Turambar 2009.05.17. 23:09:36
@Sztrego: Miért lenne durva, h egy világelső nem mindenkinél nyert több meccset?
Elég kevés teniszt nézhettél eddig.
Elég kevés teniszt nézhettél eddig.
Turambar 2009.05.17. 23:10:22
@Sztrego: Nem lepődöm, viszont nagyot röhögök, ha egyszer a dalai láma épp nekilát a fejét falatozni. :)
discretio 2009.05.17. 23:13:32
@Sztrego: Ja, az más. Csak tudod az inteligens humorérzék azt jelenti, ha valaki a nem humoros dolgokat is képes ironikusan szemlélni.
8785 2009.05.17. 23:22:54
Turambar
Kétségtelen, hogy Nadal ma fárdat volt, de ettől ő még harcolni szokott, vajon ma miért nem tette? Máskor ha b ajban van mindíg kinéz Toni Nadalra, vajon ma miért nem? Szerintem taktikázott. Azt gondolom, hogy Fed. is érezte ezt, igazán nem is örült annyira a győzelemnek. Vajon miért nem?
Kétségtelen, hogy Nadal ma fárdat volt, de ettől ő még harcolni szokott, vajon ma miért nem tette? Máskor ha b ajban van mindíg kinéz Toni Nadalra, vajon ma miért nem? Szerintem taktikázott. Azt gondolom, hogy Fed. is érezte ezt, igazán nem is örült annyira a győzelemnek. Vajon miért nem?
gabeka 2009.05.17. 23:24:28
Mi van itt Te Jó Ég... nem ezt szoktam meg. Mik ezek a hozzászólások... a stílus... nem kéne.
fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.17. 23:26:47
@8785: ezt ne:) az nem taktika, hogy kikapsz. az egy másik sport.
Turambar 2009.05.17. 23:27:59
@8785: ha így van, akkor egy elég sportszerűtlen sportolónak szorítasz. Remélem, h talán mégsem.
Sztrego 2009.05.17. 23:34:14
@Turambar: Persze, nem is durva, hogy egy akkortájt dominló teniszező ellen valakinek pozitív a rekordja. Igen, nem sok teniszt néztem, azt csak te nézhettél:)
8785 2009.05.17. 23:34:16
Nem. Azt gondolom a mai sportban, így a teniszben is helye van a taktikának. Nem tudom, ugy vélem a teniszben igazából két fontos mérkőzés van a RG. és Vimbledon. Az élen lévők erre készülnek. Az ut oda pedig senkinek sem könnyű, Rogernek és Nadalnak sem, egyre több a rónkövetelő, és ez természetes.
Sztrego 2009.05.17. 23:35:26
@Turambar: Fő az önbizalom!:) Az már megvan, látom, csak ugye most Feden a sor. Jön az RG, és a csoda taktika:)
8785 2009.05.17. 23:39:34
Lehet, hogy tévedek, de a RG-en haösszekerüln ek Nadal másként fog játszani Rog ellen mint ma, azt gondolom simán megveri. S ha így lesz akkor miről beszélgetünk? Bízzunk abban, hogy a RG-on mindenki a legjobb formáját hozza, s akkor csodás mérkőzéseket fogunk látni, azt hiszem nekünk ez a legfontosabb.
JokerZ 2009.05.17. 23:40:02
szerintem senkinek nem szabadna azon megsértődnie, ha azt írják a véleményéről, hogy butaság - ez egészen addig a másikat minősíti, amíg a kritizáló valójában meg nem írja, miért is gondolja butaságnak a véleményt. De megsértődni azért csak nem elegáns.
én egyébként egyetértek azzal, hogy az amerikai keménypályák után igenis bizonyos taktikai - ütésbeli hiányosságokat is fel lehetett róni rogernek. amik viszont azért jöttek elő, mert nem volt egyben fejben, nem rakta össze a taktikáját a meccs előtt, és főleg nem volt egy olyan ember (edző), akivel megbeszélhette volna a következő lépéseket.
tehát ez ilyen tyúk vagy tojás probléma. Baj van a fejjel - rossz lesz a felkészülés - rossz lesz a taktika - mumusok teremtődnek - baj lesz a fejjel. körforgás.
végül pedig még egyszer: csak azért, mert valaki butaságnak nevezi azt, ha ennek a körforgásnak mindig csak a kezdő aspektusát emeljük ki ("baj van a fejjel"), nem szabadna megsértődni, főleg akkor, ha az ember véleményére (bordin) oly sokan figyelnek. a jogos-jogtalan kritika mindig jelen lesz és kész.
én egyébként egyetértek azzal, hogy az amerikai keménypályák után igenis bizonyos taktikai - ütésbeli hiányosságokat is fel lehetett róni rogernek. amik viszont azért jöttek elő, mert nem volt egyben fejben, nem rakta össze a taktikáját a meccs előtt, és főleg nem volt egy olyan ember (edző), akivel megbeszélhette volna a következő lépéseket.
tehát ez ilyen tyúk vagy tojás probléma. Baj van a fejjel - rossz lesz a felkészülés - rossz lesz a taktika - mumusok teremtődnek - baj lesz a fejjel. körforgás.
végül pedig még egyszer: csak azért, mert valaki butaságnak nevezi azt, ha ennek a körforgásnak mindig csak a kezdő aspektusát emeljük ki ("baj van a fejjel"), nem szabadna megsértődni, főleg akkor, ha az ember véleményére (bordin) oly sokan figyelnek. a jogos-jogtalan kritika mindig jelen lesz és kész.
Turambar 2009.05.17. 23:44:56
@8785: Nem hiszem, h Nadal többet nyert azzal, h kockáztatott egy sérülést plusz egy meccsel, pusztán taktikai okokból, úgy, hogy nagy esélyt adott egy olyan riválisának, akinél az önbizalom elsődleges tényező.
Nyerni jött ma, csak fáradt volt, h ehhez többet bele tudjon adni.
Nyerni jött ma, csak fáradt volt, h ehhez többet bele tudjon adni.
8785 2009.05.17. 23:56:00
Nem tudom, lehet hogy igazad van, de azt hiszem nem sokára kiderül, miért nem harcolt ma Nadal úgy mint szokott. Ugy érzem igazából nem a fárdság volt az oka. Kétségtelen Federer simán nyert ma, ezért grtula neki. Ettől függetlenül Fed. is érezte ma nem azt a Rafát verte meg, akit szeretett volna. Kettőjük között még sok csatára lehet számítani, és azt hiszem nekünk tenisz rajongóknak ez a legfontosabb!
Turambar 2009.05.18. 00:08:14
@8785: Ez így van, ebben azt hiszem, megegyezhetünk. :)
fuzzy_dunlop · http://ombrello.hu/ 2009.05.18. 01:32:05
@Zlatan: ez így rendben van. csak hát vicces ez így. mert persze minden fejben dől el hiszen az agyunk mozgásközpontja irányítja mozdulatainkat. ezért érzem közhelyesnek túlerőltetni.
FedererRafa 2009.05.18. 01:49:24
Szerintem harcolt ma Nadal, küzdött úgy, ahogy szokott. Ma fáradt volt, nem tudta elérni a labdákat, Rog ezt kihasználta. Ez várható volt. Reméljük RG-on is taliznak... :D
noriega77 2009.05.18. 07:57:51
Tegnap már nem láttam a fröcsögéstől, kiszálltam, a lovagiasság szabályai szerint a válaszok:
@Turambar: Sarkítottam, persze salak volt az, de csak a nagyon meredeken becsapódó labdákon lehetett látni, vszeg a magaslat miatt a pörgetések sem úgy jöttek ki, meg labdamenetek sem nagyon voltak, ahogy azt salakon megszoktuk.
@.:Zoltán:.: Most is úgy érzem, hogy Rafa Federertől viseli el a legjobban a vereséget, talán ezért sem küzdött úgy, meg hát ólomlábakkal hiába is tette volna.
@ettumifilii: köszi, hogy tartottad a frontot, btw fenn kellett volna tartanod, hogy Rafa nem nyer Madridban, most te lehetnél Teniszisten... :-)
@Turambar: Sarkítottam, persze salak volt az, de csak a nagyon meredeken becsapódó labdákon lehetett látni, vszeg a magaslat miatt a pörgetések sem úgy jöttek ki, meg labdamenetek sem nagyon voltak, ahogy azt salakon megszoktuk.
@.:Zoltán:.: Most is úgy érzem, hogy Rafa Federertől viseli el a legjobban a vereséget, talán ezért sem küzdött úgy, meg hát ólomlábakkal hiába is tette volna.
@ettumifilii: köszi, hogy tartottad a frontot, btw fenn kellett volna tartanod, hogy Rafa nem nyer Madridban, most te lehetnél Teniszisten... :-)
Nalbi99 2009.05.18. 08:04:21
1,43 az oddsa, hogy Rafa nyeri a Garrost.
Roger 9,6-os odds, Djoko 14,0-es.
Semmi sem változott ezzel a meccsel, 3 szettben, 2 nap pihenővel a meccsek között sajna nem veri meg senki Nadalt salakon.
Roger 9,6-os odds, Djoko 14,0-es.
Semmi sem változott ezzel a meccsel, 3 szettben, 2 nap pihenővel a meccsek között sajna nem veri meg senki Nadalt salakon.
ettumifilii 2009.05.18. 08:06:55
@noriega77: a túl agresszív reakciótok miatt kellett visszavonnom a kétségtelenül zseniális tippemet.....hátilyet :D :D :D
noriega77 2009.05.18. 08:18:25
@ettumifilii: máskor ne ijedj be, egyébként egy visszavont tipp sohasem lehet zseniális... :)
.:Zoltán:. 2009.05.18. 08:28:21
@noriega77:
Igazad van. Talán nem is lett volna méltó Nadalhoz, ha a nagy sorozatot valaki más törte volna meg.
Egy szó mint száz: mindenki így járt a legjobban. :)
Igazad van. Talán nem is lett volna méltó Nadalhoz, ha a nagy sorozatot valaki más törte volna meg.
Egy szó mint száz: mindenki így járt a legjobban. :)
ettumifilii 2009.05.18. 08:28:42
@noriega77: igazad van, legközelebb kőbe vésem :D
noriega77 2009.05.18. 08:32:36
A madridi pályaborításra visszatérve, rossznyelvek szerint állítólag Tiriac mágus Tesco gazdaságos salakot vásárolt nyomott áron.
ettumifilii 2009.05.18. 08:34:44
@noriega77: tipikus balkáni mentalitás, bár nem ártana ha Magyarország leggazdagabb embere is ilyen nagy teniszrajongó lenne.......
Sztrego 2009.05.18. 09:05:23
@8785: Persze, hogy másként fog játszani, hiszen az egy lassab talaj... emellett kipihent lesz:)
sanya17 2009.05.18. 12:24:32
Valamennyi hozzászólásban vannak értékes elemek, észrevételek, jó megérzések. A 8785-ös hozzászólását tartom a leghelyénvalónak! Turambarról is írtam egyszer érdemes elolvasni a véleményét, mivel szerintem jól látja a dolgokat...természetesen magamat leszámítva!!!Tegnap a mérkőzés előtt írtam le, "Nadal győzelméért egy petákot sem adnék ma" - sőt azt is, hogy Roger ennek a győzelemnek "az előzmények ismeretében, nem fog önmagában annyira örülni, mint normál esetben" - mert egyszerűen biológiai szempontból nem lehetséges kipihenni egy salakos 4 órás mérkőzést kúrta egy nap alatt. Az történt, hogy djokó padlóra küldte Nadalt, aki ugyan még felállt, s az utolsót ő ütötte be D.-nek, Federernek már "csak" annyi dolga volt, hogy "meglegyintse"! Így történt, s még annyit, hogy Toni sem erőltette Nadalt (szerintem), hogy bizony most ott halljon meg a pályán, a sérülésveszélyről nem is beszélve! Jön a Garros, Nadalnak komoly feladata lesz, kemény ellenfelekkel kell, még csak nem is Djokó színtűekkel kell megbírkóznia, neveket nem sorolok, tudjátok ti is a mezőnyt - és ismeritek s ha valaki megveri Nadalt, az nem Federer lesz! Előfordulhat, hogy a "nagyok" közül kifognak egy jó napot, Nadal pedig egy rosszat, s akkor bye... de mindez feltételezés, Nadal nyeri a tornát! Ne felejtsük el, hogy "rossz" játékkal verte az élete teniszét játszó djokót..(az első 2 szettre gondolok)Go Raffa!
Sztrego 2009.05.18. 12:43:26
RG-n nem lehet megverni Rafát... legalábbis még jónéhány évig. Az a salak, ami ott van, neki "született". A 3 szett meg túl sok Nolénak és Federernek is.
'cos_am_free 2009.05.18. 14:27:46
@fuzzy_dunlop:
Buta post?
Szerintem hót reális volt.
2-en verték öt meg! Nole kikloffolta, Roger Offolta oszt csá!
Mit kell ezen csodálkozni?
Nadal innentől kezdve csak úgy lesz csúcs esélyese a RG-nak, ha nem Nole ágán lesz.
Ha Igen, akkor Roger jöhet Nole-nak egy sörrel. Bár GS trófeát nem fogja Nadal eldobni egy huncut vigyorral.
Szal Gábor postja szten frankó volt
Buta post?
Szerintem hót reális volt.
2-en verték öt meg! Nole kikloffolta, Roger Offolta oszt csá!
Mit kell ezen csodálkozni?
Nadal innentől kezdve csak úgy lesz csúcs esélyese a RG-nak, ha nem Nole ágán lesz.
Ha Igen, akkor Roger jöhet Nole-nak egy sörrel. Bár GS trófeát nem fogja Nadal eldobni egy huncut vigyorral.
Szal Gábor postja szten frankó volt
'cos_am_free 2009.05.18. 14:37:02
@Turambar:
Mitől lehet 2 történetként tárgyalni?
4 órán át szaladozni a salakon kva kemény meló.
Én 2 óra után 3 napig reinkarnálódok, pedig pici korom óta versenyzek:)
Nadalnak 17-18 órája maradt arra, hogy összeálljon egy döntőre. Ha ez egy Garros döntő lett volna, akkor vszeg addig megy amíg ki nem nyúlik, de ez egy 1000-es döntő volt.
Miért érdekes ez?
Mert ezt a RG-on is simán el tudják vele játszani. És az nyer aki nem az Ő ágán van. Szal megnőtt sztem az esély a trónfosztásra:-))))
Ha ebből az aspektusbó elolvasog Gábor "buta postját" akkor valszeg kiderül, hogy nem is oan buta;)
Mitől lehet 2 történetként tárgyalni?
4 órán át szaladozni a salakon kva kemény meló.
Én 2 óra után 3 napig reinkarnálódok, pedig pici korom óta versenyzek:)
Nadalnak 17-18 órája maradt arra, hogy összeálljon egy döntőre. Ha ez egy Garros döntő lett volna, akkor vszeg addig megy amíg ki nem nyúlik, de ez egy 1000-es döntő volt.
Miért érdekes ez?
Mert ezt a RG-on is simán el tudják vele játszani. És az nyer aki nem az Ő ágán van. Szal megnőtt sztem az esély a trónfosztásra:-))))
Ha ebből az aspektusbó elolvasog Gábor "buta postját" akkor valszeg kiderül, hogy nem is oan buta;)
'cos_am_free 2009.05.18. 14:40:09
@Sztrego:
:-)) Ha ezt a RG-t is hozza akkor egy igazi élő isten.... De gyanítom, hogy Nole, Roger, Mőri a zsolozsmával együtt fognak imádkozni, hogy ne Nadal ágára kerüljenek, mert úgy győzelmi esélyeik vannak.
Ne feledd! Federert is el tudták kapni...pdig 2 éve ezen harsányan mosolyogtunk volna...
:-)) Ha ezt a RG-t is hozza akkor egy igazi élő isten.... De gyanítom, hogy Nole, Roger, Mőri a zsolozsmával együtt fognak imádkozni, hogy ne Nadal ágára kerüljenek, mert úgy győzelmi esélyeik vannak.
Ne feledd! Federert is el tudták kapni...pdig 2 éve ezen harsányan mosolyogtunk volna...
ettumifilii 2009.05.18. 15:56:42
@'cos_am_free: én tartom a véleményemet, h nincs aki három nyert szettre, egy nap pihenővel megnyerje....az egyetlen esélye a többieknek, hogy eső miatt nem lesz pihenőnap az elődöntő és a döntő között....de szerintem a tavalyihoz hasonlóan simán fogja nyerni a garrost
noemi0519 2009.05.18. 16:47:18
@Sztrego: teljesen egyetértek veled.
Mennyi komment...azta mindenit:))
Am sztem nem az a legfontosabb tényező - de persze azért fontos -, h ki kinek az ágára kerül, hanem, h ki milyen formában érkezik a Garrosra.
Ha Nole és Fed is ilyen formában érkezik a RG-re, akkor...sokkal nyitottabb lesz minden:))
Tehát Vamos Rafa!!!:D
Mennyi komment...azta mindenit:))
Am sztem nem az a legfontosabb tényező - de persze azért fontos -, h ki kinek az ágára kerül, hanem, h ki milyen formában érkezik a Garrosra.
Ha Nole és Fed is ilyen formában érkezik a RG-re, akkor...sokkal nyitottabb lesz minden:))
Tehát Vamos Rafa!!!:D
Sztrego 2009.05.18. 17:34:09
@'cos_am_free: De az RG más tészta, mint ez a madridi torna. Az RG jóval lassabb, ráadásul 3 szettre játsszák. Eddig minden évben, a legtöbb szagértő Federer győzelmét várta, mert hogy majd most megmutatja. Wilander, Borg is Fedre tett, aztán láttuk, hogy le lett nullázva. RG-n egy esélyt látok a többiek előtt-ami vékonyabb, mint a penge éle, de esély- hogy az első két körben szalad bele egy vereségbe, mert szokása, hogy ygengén kezdi a tornát. Az edődöntő felé már csúcsformában játszik, ott már csak a woodoo babában bízhatnak a többiek:)
Sztrego 2009.05.18. 17:37:13
@'cos_am_free: Azért Nadalnak már ért a wimbledoni trófea: 2006-ban 1 szett, 2007-ben 2 szett, 2008-ban 3 szett.
Fed meg 2005-óta, összesen nyert 3 szettet az RG-n, természetesen Rafa ellen:)
Tavaly még 1 szettre sem volt jó.
Fed meg 2005-óta, összesen nyert 3 szettet az RG-n, természetesen Rafa ellen:)
Tavaly még 1 szettre sem volt jó.
8785 2009.05.18. 18:43:06
Szerintem Rafa tegnap felmérte Federert, mire lehet képes mind fizikailag, mind mentálisan /Toni Nadal állandóan jegyzetetlt, a Nole elleni mérkőzésen miért nem tette?/, erre utal az a körülmény, hogy meglehetősen nyugodtan fogdta Nadal a fejleményeket, amennyiben kifejezetten a győzelem érdekelte volna, akkor biztosan törekedett volna a három szettre, láttuk nem ez történt. Rafa sportszerűen végigjátszotta a mérkőzést, közben rossz kifejezés, de tesztelte Federert. Azt gondolom, ha eljutnak a RG-son a döntőig akkor rájövünk mi történt tegnap valójában Madridban.
'cos_am_free 2009.05.18. 21:22:45
@Sztrego:
Nem állítottam, hogy Federer lehet az aki esetleg "megszorongatja" Nadalt a RG-on;)
Sőt! Federernek erős Nadal parája van... Nole elég szenvedélyes és jó agya van a teniszhez. Sztem Nole lehet az, aki esetleg csodát tehet. DE! Ahhoz a csodához kell vmi olyan természeti csoda is amit Te leírtál. :-)
Fedrert amolyan példaként hoztam fel. Füvön évekig azt gondoltuk, hogy lehetetlen:)
Nem állítottam, hogy Federer lehet az aki esetleg "megszorongatja" Nadalt a RG-on;)
Sőt! Federernek erős Nadal parája van... Nole elég szenvedélyes és jó agya van a teniszhez. Sztem Nole lehet az, aki esetleg csodát tehet. DE! Ahhoz a csodához kell vmi olyan természeti csoda is amit Te leírtál. :-)
Fedrert amolyan példaként hoztam fel. Füvön évekig azt gondoltuk, hogy lehetetlen:)
8785 2009.05.18. 22:18:50
Olvastam a mérkőzés utáni nyilatkozatokat. Federer is kissé visszafogott volt, azt hiszem tudja tegnap nem az igazi Nadalt verte meg. Nem hiszem, hogy a fáradtság volt a döntő momentum, Nadal készül valamire Federer ellen, azt hiszem hamarosan látni fogjuk milyen sikerrel.
Turambar 2009.05.19. 08:17:57
@8785: Sztem rosszul teszi, ha Federer ellen készül, tekintve, h legfeljebb a döntőben találkozhatnak.
Kizártnak tartom amúgy, hogy Nadalt még 3-4 évig ne lehessen megverni az RG-n. Idén, esetleg még jövőre, de két év múlva? hol van az még?
Kizártnak tartom amúgy, hogy Nadalt még 3-4 évig ne lehessen megverni az RG-n. Idén, esetleg még jövőre, de két év múlva? hol van az még?
Sztrego 2009.05.19. 12:15:03
@Turambar: Lehet, hogy meglehet verni, de az nem Federer lesz, az tuti biztos.
Sztrego 2009.05.19. 12:16:33
@Turambar: Az meg nem rossz, hogy taktikailag készül Federerre... ez is azt mutatja, hogy vérprofi, aki semmit nem bíz a véletlenre. A 2007-es hamburgi vereség után, felkészült Fedre, és jól meg is verte az RG döntőben.
8785 2009.05.19. 14:49:33
Ugy tűnik, hogy mi alapvetően csak Nadallal és Federerrel foglalkozunk, szerintem az első négy közül bárki lehet befutó a RG-on, sok múlik a sorsoláson. Figyelmen kívül hagytuk Del Potrót, pedig ő is képes meglepetéseket okozni, szerintem fog is.
Az idei RG döntőbe az fog bejutni, aki fizikailag és mentálisan mindvégig egységben lesz, és az is fog nyerni.
Az idei RG döntőbe az fog bejutni, aki fizikailag és mentálisan mindvégig egységben lesz, és az is fog nyerni.
Sztrego 2009.05.19. 16:06:23
@8785: Az első 4 közül Murraynek semmi esélye, ő még a negyeddöntőig sem jut el, ez hótziher.
Rita0920 2009.05.19. 16:36:48
Vamos Rafa!!!Én azt mondom :)
Az utolsó 100 komment: