Teniszblog

Minden, amit esetleg nem tudtunk elmondani, vagy nem mondhattunk el, vagy már nagyon sokszor elmondtunk a teniszről...

Erről szóltunk

agassi (18) ancic (2) arias (2) arn (6) atp (3) azarenka (4) baghdatis (7) becker (3) berdych (2) blake (5) borg (7) bryan bryan (3) cahill (2) chakvetadze (2) chang (2) chela (2) cilic (3) clijsters (7) connors (3) coria (2) corretja (2) courier (2) czink (7) davenport (2) davis kupa (2) davydenko (2) del potro (11) dementieva (9) dent (2) de villiers (2) djokovic (38) dokic (3) edberg (3) federer (88) ferrer (4) ferrero (3) fish (5) garros (5) gasquet (4) gaudio (4) gilbert (3) golovin (2) gonzalez (9) graf (8) gulbis (4) haas (3) hamburg (3) hantuchova (5) henin (5) henman (3) hewitt (14) hingis (2) isner (3) ivanisevic (4) ivanovic (19) jankovic (10) kirilenko (2) kuerten (4) kurnyikova (3) kuznetsova (4) lendl (2) ljubicic (4) lopez (2) malisse (2) marosi (2) mathieu (5) mauresmo (7) mcenroe (14) monfils (3) moya (8) murray (26) nadal (79) nalbandian (3) navratilova (4) nestor zimjonic (2) párizs (6) páros (6) peer (3) robredo (7) roddick (20) sampras (11) sanchez vicario (2) santoro (7) serena (28) sharapova (4) simon (2) stepanek (5) szafin (21) szafina (24) szávay (35) találós kérdés (5) tipsarevic (2) tomic (2) tsonga (11) vaidisova (3) venus (15) verdasco (15) wawrinka (2) wilander (8) wimbledon (2) woodbridge (2) wta (2) youzhny (2) zvonareva (4)

Képek

Ági & Gréta

2009.02.24. 09:21 :: Bordin

Mivel nem volnánk - sajnos - Acapulcoban, így két dolgot tehetünk, leírjuk a tényeket, továbbá azt ami valószínűleg történt. Előbbi egyszerűbb, utóbbi sem bonyolult, csak a kérdés az, hogy ki mit hisz el, ki mit akar elhinni.
És amit elhisz, azt hogyan értelmezi.
Sok vita lesz ebből még, az bizonyos.
Szóval először a tények: Az acapulcoi selejtező utolsó körében találkozott Szávay Ági Arn Grétával. A győztes főtáblás, ha Ági veszít, akkor szerencsés vesztesként esetleg ő is, hiszen első kiemelt a kvaliban. Ha Gréta veszít, ő aligha. Ági nyerte az első játszmát 6/1 re és vezetett 4/0-ra a másodikban. Innen kapott ki, 7/5 6/2-re a másodikban és a harmadikban.
És akkor, ami valószínűleg történt: Alighanem 6/1 4/0 tájékán vált bizonyossá, hogy Kanepi vírusos fertőzés miatt nem indul a tornán, tehát Ági biztosan főtáblás. Vagy hát legalábbis a hír ekkorra ért el hozzájuk. És innen azt gondolom egyértelmű, hogy Ági a főtáblára segíti Grétát, az lenne a gáz, ha nem így tett volna. Addig, amíg nem volt biztos Ági szerencsés vesztesége, addig játszottak éles meccset.
Sokan kiáltanak majd bundát meg ilyesmi, végső soron felfogás kérdése az egész. Anélkül, hogy ítélkeznénk, azért leírjuk, hogy hasonló szituációban, az esetek java részében (értsd majdnem mindig) leadja a meccset az, aki már biztosan szerencsés vesztes.
Még akkor is, ha nem egy nemzetbeliekről van szó.
Ebben a játékban ez a szokás.
És Ágit sok mindenért lehetett bántani az elmúlt esztendőben, ezért a mai meccsért aligha. Szerencsétlen pillanatban jöhetett a hír, már csak azért is, mert 6/1 4/0-ról azért ciki kikapni, de ha valaki 20 esztendősen bekerül egy közegbe, az ne akarja a közeg hallgatólagos, ki nem mondott szabályait megváltoztatni.
Pláne ne a csapattársa/barátnője/honfi és párostársa rovására.

 

16 komment

Címkék: szávay arn

A bejegyzés trackback címe:

https://tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr47962453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drogba870521 2009.02.24. 10:03:00

Jól tette,hogy segítette Grétát!
Én is így tettem volna!
Ha jól néztem a sorsolást,akkor Arn Gréta-Edina Gallovitssal játszik,míg Szávay Ági-Anna Orlikkal!
Ha mindketten továbbjutnak,akkor Szávay az olasz Vincivel,míg Gréta várhatóan a torna No. 1-vel Venus Williamssal találkozik!
Majd ezt követően találkozhatnának ismét!
De hát ez egyenlő a lehetetlennel...!!!???
Na sok sikert a lányoknak!

yoz 2009.02.24. 11:43:26

Már a meccs előtti napon is biztos volt, hogy Kanepi nem indul, tehát az is, hogy Ági mindenképpen főtáblás.
Ettől függetlenül persze lehet, hogy valóban leadta, csak akkor elég furán oldották meg, mert azt nem hiszem, hogy pont akkor ért volna el hozzájuk a hír.
Sőt, remélem, hogy leadta, mert ha nem, és csak ennyire futotta 4-0 után... bele se gondolok.

GregTom 2009.02.24. 12:34:35

Ez tényleg így van, hogy ilyen esetben le szokás adni a meccset, akkor is, ha pl. nem egy nemzetbeliről van szó?
Mert ha egy nemzetbeli, vagy bármilyen személyes kapcsolat van köztük, akkor természetes, de egyébként nem túl sportszerű.
Hiszen így mástól (attól, aki a veszesek között a következő kiemelt) veszi el a főtáblára jutást. Miért pont annak kedvezzen így az első kiemelt, akivel éppen játszik, miért nem azzal, aki a következő kiemelt? Nem értem ezt a szokást - már ha igaz, hogy ez a szokás.
És ha éppen a következő kiemelt az egy nemzetbeli? Akkor épp hogy nem leadni kell a meccset, hanem igyekezni megnyerni...

vikiszeged 2009.02.24. 13:32:50

Amikor nem olvastam még végig Gábor cikkét, azt hittem gúnyolódik, hogy Ági megint ilyen béna volt(és igaza is lett volna, bár neki nem lenne szabad olyan,-ilyen stílusban írni valakiről, főleg ha magyar).
Elnézést az elfogult Ági rajongóktól.

Utána azt kérdeztem, miért nem szokás ilyenkor feladni...valami indokot kitalálhatott volna (ha esetleg meg kellett volna indokolnia).Fáradt, melege van, fáj a lába, valami...lehet, hogy talált is volna valamit, ami nem is lett volna hazugság.
Lehet, hogy ez a szokás, de szerintem ez sportszerűtlen a többiekkel szemben.
Nem szabadna 1 versenyzőnek különbséget tennie meccs és meccs, versenyző és versenyző között.
De "végső soron felfogás kérdése az egész" és ez csak 1 vélemény.

LGfan 2009.02.24. 14:42:18

Nem, ez nem profi játékoshoz méltó, ezzel a bundával többet nem szurkolok neki. Eddig kiáltam érte, mostantól "leveszem a kezem róla"!

LGfan 2009.02.24. 14:43:14

@yoz: Lehetett rá fogadni, mert jól keresett aki tett rá, bár gyanítom lassan beszüntetik a Szávay meccsek tippelését.

LGfan 2009.02.24. 14:46:52

Moya megverte A.Costat és továbbjutatta Hewittot 2002-ben Masters Cup csoportmeccseken, ha kikap ő biztos továbbmegy, Hewitt mehet haza. Costa csomagolt, Hewitt továbbment. Összekerült a másik csoportelsővel Federerrel, és Hewitt köszönte 75 57 75 nyert, még Moya kikapott Ferrerotól.
A döntőt Hewitt nyerte! Moya gentliman!

.:Zoltán:. 2009.02.24. 15:46:47

Osztom Gábor véleményét. Ennek így kellett történnie. És én nem látok benne semmi kivetnivalót. Teniszberkekben ezen szerintem senki nem lepődik meg.
Hajrá lányok!

sylar_88 2009.02.24. 16:14:54

Állítólag előre lehettet tudni hogyha Ági veszít, akkor is szerencsés vesztesként főtáblás lesz.
Innentől kezdve két választása volt: vagy kiüti Grétát, és magára haragítja egész Magyarországot, vagy leadja a meccset, és hülyét csinál magából az egész világ előtt. Amint látszik ez utóbbit választotta, mert ahogy nézem simán megynyerhette volna a meccset, onnan már akárki befejzte volna (még a legbénább formában lévő Ági is).
Nem tudok rá haragudni.
Ha más országok sportolói is képesek ilyenre, akkor a magyarok miért ne tegyék meg? Nem tudom fociban ki mennyire van otthon, gondolom sokan emlékeznek a 2004-es EB-re, amikor a harmadik csoportfordulóban a svédeknek és a dánoknak a 2-2es végeredmény jelentette a továbbjutást, mit ad isten pont 2-2 lett... igaz ők nem egy nemzet, de barátnemzet, és jól kitoltak az olaszokkal... és utána szartak rá magasról hogy ki mit mond

noriega77 2009.02.24. 16:35:18

Sajnos vagy nem (szerintem sajnos), ez a sportban benne van, nem különösebben érdemes ezen moralizálni.
Engem jobban bosszant, ha valaki nem küzd teljes erőbedobással aktuális ellenfelével szemben, de azért mert tudja, hogy annyi is elég. Vagyis ez akkor gond, ha ez meg is látszik. Mint tegnap Murray, vagy ma Simon esetében.
Szerintem az ellenfelet meg kell tisztelnem azzal, hogy a legjobb játékomat nyújtom. De legalább higgye el, hogy ez a legjobb játékom.

Lindike1 2009.02.24. 18:25:28

@LGfan: Ugyan már! Gondolj már bele, szerinted a Williams lányok mindig élesben játszanak egymás ellen?! Naiv dolog lenne azt hinni, hogy ők nem osztják be egymás között a mérkőzéseket! (Azért írtam pont őket példának, mert profi játékosokat emlegettél, és ők aztán tényleg azok!) És egyébként is, ha Ági mindenképpen továbbjutott, akkor miért is nem volt ez sportszerű? Szerintem pont az lett volna sportszerűtlen, ha nagyon elveri Grétát...
Más sportágakban is kiállnak a csapattársak egymás mellett... és végső soron őket is csapattársaknak lehet nevezni.
Csak egyetérteni tudok azzal, amit Gábor írt!

koma87 2009.02.24. 23:45:20

Ha ez tényleg szokás a teniszben, akkor sajnálom, mert az én felfogásom szerint legalább a sportban tisztességesnek kell lenni. De ha ez tényleg szokás a teniszben, akkor megértem, hogy odaadta a meccset, bár furcsállom, hogy pont akkor tudta meg. Hogy értesítették 4-0-nál? Merthogy ugye az eddzőjével nem beszélhet.
És egyébként szerintem a Williams-lányok pont rossz példa, ők foggal körömmel küzdenek, nem úgy lettek nevelve, hogy előre lezsírozzák a meccseket. (Bár így zárójelben megjegyzem, hogy az egymás elleni mérlegük alapján elképzelhető lenne.)
A lényeg, hogy hajrá Ági, Gréta! :)

vikiszeged 2009.02.25. 13:48:14

@Lindike1: Akkor én naiv vagyok!
A sportszerűtlenséget én már megindokoltam a fenntebb.
OK, más sportág, pl forma1. Igen ott is elengedte Kimit Massa és viszont is, de nem azért mert csapattárs volt hanem mert a világbajnoki címért hajtott az 1-ik évben Kimi a másikban Massa.
De a v. cím és a selejtező...hát nem 1 szint. (Ott sem volt megengedett a szabályok szerint). Ők is valamiért lelassult a kocsit játszották el, de az mégis más volt, ott a többi játékos is ott és akkor volt versenyben.
Én nem tudok más, tényleg jó pl.-t hozni.
És továbbra se értek egyet.
Amúgy meg tényleg meggondolandó, amit koma87 is írt épp akkor hogy tudta meg?
Furcsa.
Én kinézem Ágiból, hogy tényleg elbénázta, vagy valami sérülése lett.

LGfan 2009.02.25. 15:41:47

@Lindike1: Elején igen, elosztották, de azóta, hogy Serena megszerezte első GS győzelmét, onnan minden éles. Szerintem.
Szétgyilkolják egymást, majd a meccs végén megölelik egymást.

Lindike1 2009.02.26. 09:03:49

Bármennyire is nem egyszerű megérteni, sajna manapság a versenysport már elsősorban nem magáról a sportról szól... szomorú, de így van!
süti beállítások módosítása